Originally posted by Physics:
Toi ei nyt pidä ollenkaan paikkansa....kyllä niillä on toi homma aika hyvin hanskassa...ystäväni yritti järkätä Tukholman ulkopuolelle ns "metsäbileet" monta kertaa mutta se oli sitten mahdottomuus koska aina oli joku vasikka mailinglisteillä. "Ravepolisen" ilmestyi aina paikalle juuri ennen bileitä ja esti ne ennen kun ne edes alkoi.
En tiedä miten toi pätee metsäbileisiin, saatat olla oikeassa, mutta oma kokemukseni kertoo aivan muuta asioiden hanskassa olemisesta. Ehkä siellä on joitakin vasikoita mutta metsäbileiden järjestäminen tapahtuukin siellä paljastamalla paikka vasta muutama tunti ennen bileiden alkua. Kytät ei oo ikinä onnistuneet kieltämään biletystä eivätkä tule onnistumaan niin kauan kuin järjästäjillä on riittävästi motivaatiota.
Originally posted by Spaze:
Toi pitää kyllä paikkansa. Kun olimme Ruotsissa Twisted Halloween bileissä, en kyllä nähnyt kovin montaa tyyppiä siellä aineissa.
Kerran kun olimme vessajonossa ja sanoin suomeksi jotain rave-poliisista niin johan porukka rupes mua tuijottamaan ja monet lähti paikalta pois
Tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa, omissa piireissä pyörivistä örmyhärmäläisistä poiketen hengasin suurimman osan bileistä paikallisten kanssa ja esim. twistedissa tapasin tyyppejä, jotka oli vetänyt reilusti kokkelia ja nipsuja sekaisin, muutenkin kokkelin tai nipsujen saaminen ei olisi ollut minkäänlainen ongelma.
Yhden järjestäjän 16 v. pikkuveli kertoi juuri myyneensä 50 nipsua ja hinta oli suomen valuutassa halvempi kuin täällä.
Monet järjestäjät valittivat raveskenen surkeaa tilaa, mutta ravepolisenille lähinnä naureskeltiin kun kaikki tiesivät ketkä ne gubbet on. Ravepolisin pääfunktio oli tapaamani ruotsalaisten mielestä lähinnä pitää alaikäiset poissa bileistä.
Astralin keikalla Docklandsilla jengi blaadasi rauhallisesti keskellä tanssilattiaa ja maagista savua haistoi monesta paikkaa - se siitä pelätystä ravepolisenista....
Eikä sitä jenkkeihin asti tarvitse mennä toteamaan, meidän ikirakas naapurimme Ruotsi on menossa samaan suuntaan. Lausus siellä sana "rave" ja poliisi on heti odottamassa kunnes yksi virheteko löytyy.
Käy siellä bileissä äläkä usko kaikkea propagandaa, asiat ovat huomattavasti paremmin kuin luulet...
Originally posted by mts02:
Hiljainen hyväksyntä skenen sisältä kauhistuttaa minua. Vetäkää nappinne kunhan vedätte sen piilossa. .
Mä ainakin hyväksyn sen äänekkäästi...
Poliisihan ei voi näin tehdä koska huumeiden käyttö on lain mukaan rangaistava teko ja laittoman luonteensa takia siihen tulee puuttua kuten mihin tahansa muuhunkin rikokseen.
Miksi sitten bileissä käyvät ihmiset hiljaa hyväksyvät laittomuudet "rikospaikalla" ja vasta kun lehdistö kirjoittaa huumeratsioista huolestuu asiasta?
Mistä muualta kuin meistä itsestämme muutos bile-skenen kasvojen pesemiseksi voisi lähteä kuin meistä itsestämme? Omia asenteita tulisi muuttaa, muistaa se tosiseikka että huumeiden käyttäminen on Suomen lain mukaan laitonta ja sitä ei tulisi hyväksyä missään muotoa.
Koska lait ovat olleet aikaisemminkin väärässä ja ovat varsinkin tässä tapauksessa. Sun sentimentaalisen vetoamuksen jälkeen tekisi mieli lähteä vetäämään reippaasti huumeita ihan lain rikkomisen ilosta!
Meidän pitäisi antaa kuva ulospäin ettemme hyväksy huumeita omiemme joukossa.
Eikä pitäisi, järkkää sä niitä reivejä kukkahattutädeille mä ainakin hyväksyn huumeet ja mielelläni laillistaisin ne heti.
Asia on mustavalkoinen poliisin silmissä.
Yllätys, kuitenkin nekin ovat täysin voimattomia...
Ja niinkauan kuin ne ovat laittomia ainoa vaihtoehto on yrittää tehdä jotain ettei niitä käytettäisi ainakaan meidän bileissä
Onneksi olkoon yrityksessäsi. Mä ainakin pyrin laillistamaan ne
de jure tai
de facto.
Originally posted by 029:
Mutjuu, kai mekin sit syytetään nelikymppisinä jotain hologrammi-elektroo lastemme ongelmista ja pelätään jotain mitä ei koskaan itse olla nähty tai kuultu.
Hyi, että olet pessimistinen melkeinpä mieluummin vetäisi ne kolme @:ta putkeen kuin degeneroituisi tuollaiseksi.
Mä en halua olla huumemyönteinen koska viime viikon tapahtumat ovat osoitus siitä hirveästä negatiivisuudesta ja sairaasta mitä koko toimintaan liittyy. Silti sokea dogmaattinen vstustus saa mun karvat nousemaan pystyyn, asiat ei ole niin mustavalkoisia...
[ 23 January 2002: Message edited by: Dani Cior ]