Monitorikysely

514 posts, 26 pages, 168,260 views

Avatar
#81 • • Edited Elatek / Lauri E Guest



Älä säikähdä... Ne on ehkä liikaakin tietokone kaiuttimien näköiset. Painoa vain on hiukkasen enemmän. Ja kokoa.


kerkesin jo säihkähtää, kun katselin noista kuvia.. ;)


Mutta, kuuntele niitä jos siihen on mahdollisuus. Hintaansa nähden sopivat monitorit pienellebudjetille. Itse olen ollu hemmetin tyytyväinen.


joo, täytyy löytää jostain semmonen mesta missä noita pääsis kuuleen..opiskelija budjettiini kyllä varmasti varteenotettava vaihtoehto.
millä perusteella muuten valitsit MA-8 -etkä noita EDIROLeja? pääsitkö niitä jossain vertailemaan?
Avatar
#82 • • Daniel Braun Guest
Paikallisessa musaliikkeessä oli molemmat kaiuttimet... Vaikka noi Edirolit on paremman näköset, niin soundi ei mua ainakaan sytyttänny. Jotenkin heppoisen oloinen. Vaikka voisi kuvitella että puu (vai mikä lastulevy)kotelo noissa Edirol:eissa tekis sille soundille pohjaa verrattuna Roland:in muovikoteloon niin ei. Maku kysymys varmaankin, mutta mulle vaan toi roland toimi paremmin. Ja se jopa on edullisempi kuin tuo Edirol...
Avatar
#83 • • uuttaja Guest
Sattuisiko kenelläkään olla tietoa, että missä pääsisi Helsingn alueella kuuntelemaan Alesiksen Monitor 1:stä? Helsingin Musiikissa ei kyseistä pönttöä ollut, eikä kuulemma ollut tulossakaan.
Pitääkö muuten paikkaansa, että Alesiksen passiiveissa ja aktiiveissa olisi jotain muuta eroa kuin vahvistin? Tälläistä nimittäin kuulin ja laittoi ihmettelemään runsaasti.
Avatar
#84 • • :t:c: : : Guest



Pitääkö muuten paikkaansa, että Alesiksen passiiveissa ja aktiiveissa olisi jotain muuta eroa kuin vahvistin? Tälläistä nimittäin kuulin ja laittoi ihmettelemään runsaasti.



Ihan ku olisit ollu jossain musiikkiliikkessä :D
Avatar
#85 • • uuttaja Guest




Ihan ku olisit ollu jossain musiikkiliikkessä :D



Ei tainnut olla vaikea arvata. Pakko vain kysyä täältä, koska väitä tuntui karvanverran omituiselta.
Avatar
#86 • • SectoidBlue Guest
Mulla on M-Audio:n Studiophile SP-5B:t....pienet monitorit, mutta riittävät... =)
Avatar
#87 • • 029 Guest




No kumpiakaan näistä ei vielä tuossa edessä näy, mutta se loppukilpailun voittaja IMO -sarjassa oli tuo Behringerin Thruth. Paljon kyllä vertailtiin ja alapää veti sit lopulta voiton Truthin puolelle. Alapäät rulettaa! ;)

thc



Jah, mulla mennyt nyt yhteensä 6kk massin keräyksessä monitoreihin ja noi Truthit pitäs 2 viikon päästä löytyy edestä...

ja softaostoksien venaus päälle niin hiljaa ollu pii-itkä 9 kk tässä odotellessa :):) Aarg...

ei vaan jaksais enää venata et pääsee tekeen noilla !!! :):)
Avatar
#88 • • Jusu Guest
Vaihdoin passiivi-ysm:t Trutheihin pari kuukautta sitten.

Skobet piti laittaa sellaseen nurkkaan, että niissä täytyy olla vähän elektroniikkaa taajuuksien korjailuun, niin pahalta kuin se tuntuukin. Truth oli selvä valinta - hinnan ja äänenlaadun kanssa saa aina tehdä kompromissia kun on köyhä. Ostin paikallisesta, oon pyrkinyt tukemaan sitä ja jättää noi thomannit saksalaisille.

Pöntöt kuulostaa hyvältä. Room-compensation-nupit tosiaan vaikuttaa ääneen ja sijoitteluongelman voi unhoittaa. Vaikeita kohtia musiikissa monitoroin yleensä myös kotihifin, kuulokkeiden ja telkkarin kaiuttimien kautta. Ei vaan pysty luottamaan yhteen kaiutinpariin, vaikka oonkin tyytyväinen Totuuksiin!
Avatar
#90 • • Edited Painkiller Guest
Tässä on ainakin uusi, onnellinen Truthien omistaja. En tosin koskaan ennen ole tuottanut musiikkia minkäänlaisilla studiomonitoreilla, mutta tätä enempää en voisi vaatia. Soundin selkeys ja erottelukyky tuo aivan uuden mukavuuden biisien tekoon... :)
Avatar
#91 • • Edited 029 Guest


Truthit kiinnostaa täälläkin, joskaan juuri levinnyt Behrin mikseri ei luo luottamusta kyseisen merkin kamoihin. Lisäksi seuraavanlaiset arvostelut pistää mietityttämään:
http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/79ED4ACCBC15E60386256AE10010743B

Joskin testissä on vertailtu hiukan eri hintaluokan kamoja.



Jeh,

En kyllä ihmettele tollasia tuloksia toisaalta yhtään kun onhan tossa varmasti ihan selkee tasoero johonkin miljoonastudion überlaatuskobeihin... Mun opiskelijabudjetilla ja paskakaijutintaustalla kuitenkin Turthit just ostaneena tuntuu kyllä äärimmäisen hyvältä et saa tehdä saundit tulevaisuudessa näillä :)

Mulla tuli tosiaankin just tos perjantaina truthit ja kun keikkakarpuloinnilta täs sain ne viimein asennettua niin ai saakeli et kaikki saundaa kyllä noista jotenkin helvetin "todelliselle" :)

Mullahan ei siis monitorien käytöstä oo oikeestaan minkäänlaista kokemusperäistä vertailukohtaa. Mut kuitenkin tää Truthin monitorisaundi tuntuu ihan valovuosien harppaukselta - kun vaik vertaa noihin vanhoihin paskaskobeihin, jotka on toistanu vaan just johki sinne 80hz asti alapäät :D. -hehh.... :)
Avatar
#92 • • Edited powder Guest


Genelecin 1031:siin verrattuna eräässä testissä ei pystytty sanomaan kummista monitoreista ääni tuli.



Melkonen puurokorva on tuo kaveri ollut.

...joo otetaas pois tuo prorec linkki, kun joku näköjään on sen jo laittanutkin.
Avatar
#93 • • Inditm Guest
No niin, ostopäätös lähestyy.
Järjestys tällä hetkellä:

1. Behringer Truth
2. Samson Resolv 65A
3. ja takana väijyy vielä Alesis MONITOR ONE II AKTIV

Onko jotain syytä miksi Truthit eivät soveltuisi makkari dj:n
yleismonitoreiksi, sekä settien purkitusvaiheessa että jälkikäsittelyssä. Olen huomannut, että musiikkia itse vääntävät ovat olleet tyytyväisiä, mutta entäs kun musiikki välittyy skobeihin vinyyliltä? Yhtäkään näistä en ole kuuntelemaan päässyt, joten tällä kertaa olen täysin muiden kokemusten varassa.
Avatar
#94 • • absent Guest


No niin, ostopäätös lähestyy.
Järjestys tällä hetkellä:

1. Behringer Truth
2. Samson Resolv 65A
3. ja takana väijyy vielä Alesis MONITOR ONE II AKTIV



Itselläni myös ostopäätös lähenee ja järjestys on Monitor One MkII Aktiv ja kakkosena Thruthit. Jos rahaa olis enemmän, niin Genelecit tulis ostettua aivan varmasti; olen nimittäin verrannut Genet ja Behrit rinnakkain ja nuo Behrit olivat kyllä niin pirun muovisen kuuloiset siinä vertailussa.

Eniten kiinnostaisikin todellinen (=muu kuin "olen kuullut juttua, että...") vertailu Alesiksen Behrien välillä. Onko joku _oikeasti_ testannut niitä samassa paikassa?
Avatar
#95 • • absent Guest
Niin ja komosena Tannoyn Reveal Aktivit. Niistä olisi myös mukava saada tietoa ja vertausta noihin edellä mainittuihin. Tannoyn Reveal Passiveista on kuultu hyvää viimeaikoina.
Avatar
#96 • • teemu123 Guest
Onko kellään kokemusta noista Resolv 65A -monitoreista? Ainakin Music Tech Magazinessa (issue 4) kehuttiin kovasti.
Avatar
#97 • • Mike East Guest
kuulokkeina Sennheiser HD 25-1, monitorien hankinta edessä... aikaisemmin oli käytössä Yamaha NS-10 :)
Avatar
#98 • • Jusu Guest
Joskus tutkiskelin Samsonien ja Revealien speksejä: eivät ulotu kovin mataliin taajuuksiin (ei kuitenkaan jää kovin paljoa muista pikkumonitoreista, kuten trutheista yms). Subbarihan auttaisi asiaa ja ainakin Samson tarjoaa noiden 65-mallien kylkeen sellaista edullisesti - ko. subi tosin taitaa olla suorituskyvyltään melko vaatimaton. Tannoyn vastaava laite maksaakin jo sukellusveneitä. Nämä mietteet siis kuuntelematta, ainoastaan papereita tuijottamalla. Samsonit eivät kyllä miellyttäneet kuuntelussakaan.

Kehuja/haukkuja lukiessa/kuunnellessa on syytä miettiä, minkätyyppistä satsia arvostelija on kuunnellut. Rokkia kotistudiossa tuotettaessa kiinnostus <70Hz taajuuksiin saattaa olla vähäinen?? (en tiedä, kun toi rok ei oo ns. mun juttu ;) )

Event:in skobet kiinnostivat aikanaan suuresti, mutta kyllä kuuntelemaan pitäisi päästä ennen kuin ostopäätöksiä tekee. Yorkvillen YSM-1p on myös kuuntelemisen arvoinen vaihtoehto. Kovasti kehuvat alan kansainvälisillä keskustelupalstoilla, mutta hinta-laatu-suhde saa täällä pohjoisnavalla siipeensä...
Avatar
#99 • • Dabster Guest
Nyt rupes kiinnostaa noi ALESIS MONITOR ONE II:set.
Thomanilta 398,-

Eihän tolla saa edes yhtä 1029:ää!!!

Mistäs tempasis nopsaan ton hinnan:confused:
Avatar
#100 • • Edited Inditm Guest
Voi persus, menivät sitten laskemaan ton hinnan. Onneksi ehdin juuri ja juuri ostaa kalliinmalla... no eipä tuossa silti miljoonia takkiin tullut.