514 posts, 26 pages, 168,312 views
Yamahan monskut tuntui tuossa seurassa vähän värittömiltä...
ei niistä kaupan testilevyistä voi aina tietää et millaset saundit niissä "pitäis" olla... Kun kuuntelee levyi jotka on itelleen tuttui niin on jotain hajuu et "täs biisis on aivan vitusti bassoo, ja siltä kuulostaakin näil skobeil" "tässä ei nyt erotu nää detaljit ollenkaan mitä tääl pitäs olla" ym. Monitoreilla kai ideana kai kuitenkin suunnilleen olis et ne toistais mahdollisimman uskollisesti sen mitä sieltä levyltä löytyy, tai ainakin että sais itelleen vakuutettua että ne toistaa.
itse tässä pähkäilen ostaako 2*8040 + 7060 suppanen VAI 2*8050 ...
kenelläkään mitään "asiantuntevaa" mielipidettä..? :)
Itse ostaisin 2*8050 - toistaa tarpeeksi alas, halvempi kuin 2*8040+7060 ei myöskään tarvitse etsiä subulle paikkaa huoneesta.
NS10:n oon todennut todella hyväksi miksaukseen. Ilmoittaa heti jos on jotain möhnää jossakin.
no eipä varmasti ookkaan mutta se bassojen translaatio kovasti kiinnostaa.
Mikä on translaatio?
no eipä varmasti ookkaan mutta se bassojen translaatio kovasti kiinnostaa.
Mikä on translaatio?
translation to other system
ns-10 legenda erimaankielellä menee kait jotenki tähän malliin:
"mixes made on NS10's usually translate well to other speaker systems. there is a simple rule of thumb, if it sounds good on the NS10's, it will sound good on anything."
tai jotain.. aina kiinnostanut noi just ton (translaation, ehkä sille on joku koulusanakin olemassa) vuoksi.
Samaa kai tuo tarkoittaa kuin mitä tässä on jo aiemmin todettu. Jos toimii ns10:ssä niin toimii muissakin. Täs on tietinkin vähän kans se legenda-vaara, mutta sen mitä pari päivää näillä hommia tein, niin kyllä niistä eri asioita kuului kuin ykköskuuntelusta eli gennuista. Esim. kitararaidan kohdalla tilanne oli sellanen, että gennuilla se jokseenkin tympäisi. Sit kun laitto ns10:t niin vittumaisuus hyppäsi selkeästi esille. Kun sen korjasi niin gennuistakin kuulosti astetta paremmalta.
Varmaan toimii bassojenkin kohdalla...