käytän fruity loopsia ja nyt hommasin Reasonin jos se nyt yhtää auttaa vastaamaan...
[ 31 May 2002: Message edited by: DJ Rasta ]
21 posts, 2 pages, 5,634 views
Originally posted by FoFlow:
- Ei munaa: Kompressoi, kompressoi, kompressoi. Reasonissa kaikkien rumpukomponenttien perään kompressori tai sub mikser rummuille joka sitten kompressorin läpi.
Originally posted by Analogia:
Aloittelijan tuskin kannattaa heti alottaa kompressoimaan
raitojaan.. kannataa ensin opetella tekemään gruuvaavia
rumpuja, ja muistaa pistää paljon pieniä perkussio-ele-
menttejä mukaan. pelkät haitsut ja basari ei riitä. ja
gruuvia varten olennaisinta on bassolinja.
Originally posted by CM:
Jos tää oli joku trolli niin kasva aikuiseks
Musiikinteko on taitolaji. Toisin kuin rockmiehet olettavat.
Lähinnä nauratti tänäänkin kun kuulin Nightwishin jonku uuden
biisin. Samat soundit ollu jo vuosia. Konemuusikkoa haukutaan
heti jos sama soundi on kahdessa eri biisissä.. Nightwish
on tosi jees vaikka samat soundit on 50-60 eri biisissä.
Originally posted by Analogia:
No huh huh. missäs vaiheessa susta on tullut tollanen
elitisti? Yllättävää että joku aloittaa musanteon ja haluaa
kysyä peruskysymyksiä? "Jos tää oli joku trolli niin kasva
aikuiseks"?
rock-musiikki, ja esimerkkinä mainitsemasi nightwish pyörii
musikaalisesti aivan eri sarjassa kuin meidän 'niin paljon
hienompi' konemusiikki. Noteeraa esmes nightwishistä sel-
lainen seikka, että joka kappaleessa on melodia.
Nightwish käyttää muutenkin perinteisen rock-ilmaisun
instrumentteja, rumpuja, kitaroita ja bassoa, eikä moisista
edes yritetä hakea mitään mullistavia saundeja, koska biisit
nojaavat aivan eri asioihin kuin 'meidän' musiikkimme.
Dis not!
Originally posted by Analogia:
Yllättävää että joku aloittaa musanteon ja haluaa
kysyä peruskysymyksiä? "Jos tää oli joku trolli niin kasva
aikuiseks"?
Originally posted by Analogia:
rock-musiikki, ja esimerkkinä mainitsemasi nightwish pyörii
musikaalisesti aivan eri sarjassa kuin meidän 'niin paljon
hienompi' konemusiikki. Noteeraa esmes nightwishistä sel-
lainen seikka, että joka kappaleessa on melodia.
Originally posted by Taedium:
No niinpä. Melkeinpä mitä vain kun postaa tänne, jos se ei ole 'gurutekstiä' sisältävä, niin välittömästi seuraava viesti alapuolella jo epäilee trolliksi.
Kannattaa muuten säästää ihan kaikki biisit mitä on tehnyt. Niistä löytää välillä kaikkea mielenkiintoista. Ja vanhoja nauhoituksiaan kun kuuntelee, niin näkee miten on kehittynyt.
Originally posted by CM:
Tai sitten kun kirjoitat mukamas aiheellisen keskusteluntyngän, paljastat sen myöhemmin trolliksi,
ettei oma naama kärsisi omista mielipiteistäsi, jotka
eivät muita miellyttäneet.
Originally posted by Taedium:
Kuinkas moni on käyttänyt vanhoja DOS pohjaisia Tracker ohjelmia? Ja mitä on tullut käytettyä? Itse muistaisin, että Scream Tracker oli melko hyvä DOS tilassa toimiva Tracker, joka tuotti nykystandardien mukaan erittäin surkeita S3M ja MOD tiedostoja. (En ole tuota käyttänyt sitten vuoden '96, siksi muisti pettää...)
Joku tracker jonka nimeä en muista, käytin st3:n jälkeen
syystä että se tuki Gravis UltraSoundia suoraan.
Ihan sivuhuomautuksena mainitsisin, että kyllä trackerillakin voi tehdä hyvää materiaalia. Siitä tunnistat todellisen pro:n.
Mielestäni hyvä tapa tehä biisejä on, että ensin säädetään biisi ja saundit kohdalleen niistä instrumenteista (tai mistä ääni nyt tuleekaan), ja lopuks laitetaan effektit, kompurat ja sellaset.
Eli jos effektit on pääosassa, niin ollaan pahasti hakoteillä.
En kyllä löydä rock musiikista mitään mitä ei voisi soveltaa
myös konemusiikissa (paitsi live).