Nykysessä versiossa 6.0.5
jaahas nyt se uusin versio on jo 6.0.5. vastahan tuo kuutos versio tuli marras - joulukuussa, ja jo parin viikon sisään tuli ensimmäiset bugi korjailut. ja viime maanantaina julkaistiin 6.0.4 versio ja nyt jo taas uusi päivitys? :D
mulla alkaa ainakin usko loppua image-lineen. on se hyvä softa jos saa joka aamu aina ladata uuden version ennen kuin alkaa tekemään musaa, ja niille ketkä omistavat boxed version homma on vieläkin ikävämpi :)
taisi olla vain vuosi sitten kuin flstudio5 tuli markkinoille, ja nyt jo versio 6. ja myöskin 5 versioon taisi olla vain vuosi 4 versiosta. aika juosten kustua ja rahastuksen makua mun mielestä, kokonaan uusi versio joka vuosi ja uutta päivitystä tulee viikottain. on se kumma kun ei voi kerralla tehdä jotain kunnolla ja hioa loppuun asti joka osalta, niin ei tarvitse iskeä heti julkaisun perään kymmentä päivitys versiota.
itse testailin tuota uusimman version (6.0.3 tai 4) demoa tuossa viimeviikolla. ja käteen jäi ainakin se, että nyt FL:llä pystyy tekemään jo suhteellisen laatumatskua jopa ilman ulkoisia pluggareita. sytrus ei kalpene paljoa kalliimmillekkaan vsti synoille. ja myöskin nyt löytyy uusi hieno multisampleri mikä melkeempä vastaa ominaisuuksiltaan logicin ja cubasen kaltaisiaan. ja efekti puolelta löytyy uusi hieno reverbi, monitaajuuskompressori sekä pari muuta hyvää uutta kivaa.
mutta mikä eniten tässä mätti oli se että nyt FL on täynnä hienoa grafiikkaa ja visuaalisuutta mitä ei saa pois päältä, ja en tiedä onko äänienginessäkin jotain vikaa, mutta tehon kulutus 30% suurempi kuin mitä vanhoissa versioissa. itselleni se oli aika ehdoton ei. lisäksi kuten päivitysten määrästä voi nähdä, uusin versio on ihan mielettömän buginen ja kaikki alkuperäisten pikanäppäimet ja muut tutuiksi tulleet jutut on jätetty pois.