Fruityloops 3.0 FAQ

105 posts, 6 pages, 17,696 views

#81 • • DJ Rasta Guest
Mulla on fruityssä käytössä pari VST pluggaria, ja haluisin tietää et miten (vai onko se ylipäänsä mahdollista) voi niitä VST syntikoitten nuppeja säätää MIDI kiipparin nupeilla?
#82 • • Edited plink Guest

Mulla on fruityssä käytössä pari VST pluggaria, ja haluisin tietää et miten (vai onko se ylipäänsä mahdollista) voi niitä VST syntikoitten nuppeja säätää MIDI kiipparin nupeilla?

syntsa kiinni koneeseen ja sitten fruitysta oikealla hiirennapilla halutun knobin päältä valitaan kohta "link to controller", ja sen jälkeen riittää kun pyöräytät syntsasta nuppia, jolla haluat fruitya ohjata.
#83 • • bulk Guest

syntsa kiinni koneeseen ja sitten fruitysta oikealla hiirennapilla halutun knobin päältä valitaan kohta "link to controller", ja sen jälkeen riittää kun pyöräytät syntsasta nuppia, jolla haluat fruitya ohjata.

Juu paitsi että toimii vain fruityn omissa moduuleissa. VST-syntsistä kannattaa etsiä joku "midi-learn"-nappi tai lukaista ohjekirjaa, sieltä selvinnee.
#84 • • Edited DJ Rasta Guest
Nojoo... eli periaatteessa mä en voi biisissä filtteröidä esim Absynthin omalla filtterillä mitenkää.... pakko siis käyttää fruityn omaa filtteri pluggaria (joka kusee.....ainaki jonku verran:rolleyes:)...
#85 • • Edited 029 Guest
heppp,

eli tietääkö kukaan et onko Fruityssä mahdollista asettaa eri channelille eri delay arvoa? sellasta et toinen tulis esim. 12ms toisen jälkeen... ?
#86 • • Bobsony Guest
Absynthiä pystyy filtteröimään sillee, että klikkaa sen "fruity wrapperin" vasenta yläkulmaa ja valitsee
Edit event > midi slider 1, tai vaiht.eht. link to controller.
Toi midi slider 1 on aika usein joku filtteri / vast.
#87 • • Elvish Guest
Absynthista puheenollen, miten kun Absynthissä on se erillinen edit ohjelma, niin miten FL Studio 4:ssa saa äänen soimaan samalla kun häärää sillä Absynthin edit ohjelmalla? Absynthin readme:ssa luki että kohdasta tyyliin "allow background editing" tms, mutten löytäny Fruitystä mitään vastaavaa kohtaa, enkä myöskää FL:n ohjeesta?

Eli siis pitäs saada Fruityssä äänet soimaan vaikka avais jonku muunkin ohjelman (normaalisti stoppaa automaattisesti). On meinaan inhaa yrittää säätää niitä synan arvoja kun ei kuule yhtään samalla mitä sille äänelle oikeen tapahtuu..
¡ Previous post about a year ago !
#89 • • H_Lecter Guest

Onkos tossa uudemmassa FL-Studio 5:ssa
tällänen kytkentä jotenkin mahdollista: Klick

On, jos tekee sen send-efukanavia hyödyntäen.

esim:
- softasyna -> mixerikanava 2 (josta send1 ja send2)
- send1:ssä ja 2:ssa omat efektit ja kummastakin paluu vaikka mixerikanavalle 3
- mixerikanavalla 3 viimeinen efu ja vasta sieltä masteriin.
Radarski

#90 • • Radarski

On, jos tekee sen send-efukanavia hyödyntäen.

esim:
- softasyna -> mixerikanava 2 (josta send1 ja send2)
- send1:ssä ja 2:ssa omat efektit ja kummastakin paluu vaikka mixerikanavalle 3
- mixerikanavalla 3 viimeinen efu ja vasta sieltä masteriin.

Jeps :)
Harmi vaan, että noita send-kanavia on vaan neljä.
Saisivat parantaa tota laiteiden kytkemis juttua.
#91 • • Transistor Guest
Kertokaas miten sais helpoiten muokattua fruityssä esim. vocaleita ym. sampleja niin, että volumella voi pätkiä tota samplea. Wanhoissa trackereissä tuon sai tehtyä muistaakseni seuravasti:
eli,
0 = volume 0
64 = volume max

eli efektirivinä vaan noita peräkkäin;
00
64
00
64
00
64

jne..

toivottavasti nyt edes joku tajusi mitä ajoin takaa, kun pirun hankala selittää.
#92 • • H_Lecter Guest

Kertokaas miten sais helpoiten muokattua fruityssä esim. vocaleita ym. sampleja niin, että volumella voi pätkiä tota samplea. Wanhoissa trackereissä tuon sai tehtyä muistaakseni seuravasti:
eli,
0 = volume 0
64 = volume max

eli efektirivinä vaan noita peräkkäin;
00
64
00
64
00
64

jne..

toivottavasti nyt edes joku tajusi mitä ajoin takaa, kun pirun hankala selittää.

Automation clip esim. volapotikalle? ja siin vaan ite taiteilee sen käyrän (playlistiin) niinku: -_-_-_-_-_
#93 • • Transistor Guest
jep, kiitos vinkistä. Toimii! :)
#94 • • a98 Guest
parhaiten homma toimii kun ottaa midi kanavan (midi out) ja tekee siihen ne pätkimis nuotit ja, nyt linkittää vokaaleiden volume knobiin nämä nuotit..
homma tosin tarvii vielä jonkun effectin molemmille, mutta näitä midigate tyylisiä on riittävästi
plus löytyyhän noita yksinkertaisempiakin gatejä jossa voit palikoita klikkaamalla määrittää sen pätkimisen (sama kuin vanguardin gate)
#95 • • trurl Guest
Jos ei ni mikä ois vastaavantyyppinen?
#96 • • Jamppis13 Guest
Miten saa softasynat toimii? Ostin vähänaika sitten "Computer Music" -lehden, jossa tuli plugineja mukana: CM-101, SR-202, CM-303, DS-404, CM-505 ja OHMYGOD!. Laitoin ne pluginit kansioon, mutta niitä vain ei näy. Onko edes mahdollista saada ne toimimaan?
#97 • • gerry Guest

Miten saa softasynat toimii? Ostin vähänaika sitten "Computer Music" -lehden, jossa tuli plugineja mukana: CM-101, SR-202, CM-303, DS-404, CM-505 ja OHMYGOD!. Laitoin ne pluginit kansioon, mutta niitä vain ei näy. Onko edes mahdollista saada ne toimimaan?

Sun pitää ajaa vielä fryitussa missä on noi fruityn plugarit "scan" toiminto jotta se tunnistaa ne...
#98 • • Kid Vision Guest
Mulla olis eräs outu vika kun yritän ohjata midi-kiipparilla fruityä. Fruity ei ota kaikkia pianon koskettimen näppäilyjä. Saundi soi jos soi kun painaa pianon kosketinta?? Olen uusi tässä hommassa ja rupeaa heti nyppimään ku ei toimi. Mulla on cme:n uf5 midikoskettimina. Ja yhteys menee usb:n kautta.

Eli miten saan sen fruityn huomaamaan jokaisen koskettimen painalluksen?? Ja onko ihmisillä ollut yleensä paljon ongelmia fruityn midi-ohjauksessa?
#99 • • P.Korhonen Guest

Mulla olis eräs outu vika kun yritän ohjata midi-kiipparilla fruityä. Fruity ei ota kaikkia pianon koskettimen näppäilyjä. Saundi soi jos soi kun painaa pianon kosketinta?? Olen uusi tässä hommassa ja rupeaa heti nyppimään ku ei toimi. Mulla on cme:n uf5 midikoskettimina.

Hehehe.. olisikohan kyseessä kuitenkin kiipparin kosketusherkkyys? -> manuaali :)
#100 • • Superflyer Guest

Nykysessä versiossa 6.0.5 tämä on suoraan mahdollista.
Uusittu mikseri antaa täysin vapaasti reitittää noita kanavia.