105 posts, 6 pages, 17,696 views
Mulla on fruityssä käytössä pari VST pluggaria, ja haluisin tietää et miten (vai onko se ylipäänsä mahdollista) voi niitä VST syntikoitten nuppeja säätää MIDI kiipparin nupeilla?
syntsa kiinni koneeseen ja sitten fruitysta oikealla hiirennapilla halutun knobin päältä valitaan kohta "link to controller", ja sen jälkeen riittää kun pyöräytät syntsasta nuppia, jolla haluat fruitya ohjata.
Onkos tossa uudemmassa FL-Studio 5:ssa
tällänen kytkentä jotenkin mahdollista: Klick
Onkos tossa uudemmassa FL-Studio 5:ssa
tällänen kytkentä jotenkin mahdollista: Klick
On, jos tekee sen send-efukanavia hyödyntäen.
esim:
- softasyna -> mixerikanava 2 (josta send1 ja send2)
- send1:ssä ja 2:ssa omat efektit ja kummastakin paluu vaikka mixerikanavalle 3
- mixerikanavalla 3 viimeinen efu ja vasta sieltä masteriin.
Kertokaas miten sais helpoiten muokattua fruityssä esim. vocaleita ym. sampleja niin, että volumella voi pätkiä tota samplea. Wanhoissa trackereissä tuon sai tehtyä muistaakseni seuravasti:
eli,
0 = volume 0
64 = volume max
eli efektirivinä vaan noita peräkkäin;
00
64
00
64
00
64
jne..
toivottavasti nyt edes joku tajusi mitä ajoin takaa, kun pirun hankala selittää.
Miten saa softasynat toimii? Ostin vähänaika sitten "Computer Music" -lehden, jossa tuli plugineja mukana: CM-101, SR-202, CM-303, DS-404, CM-505 ja OHMYGOD!. Laitoin ne pluginit kansioon, mutta niitä vain ei näy. Onko edes mahdollista saada ne toimimaan?
Mulla olis eräs outu vika kun yritän ohjata midi-kiipparilla fruityä. Fruity ei ota kaikkia pianon koskettimen näppäilyjä. Saundi soi jos soi kun painaa pianon kosketinta?? Olen uusi tässä hommassa ja rupeaa heti nyppimään ku ei toimi. Mulla on cme:n uf5 midikoskettimina.