Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,683 views

#421 • • vain Guest

mist kohtaa se kuuloke pitää avata?

Älä ainakaan mene avaamaan niitä ruuveja.
Caro²

#422 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Mulla meni Sony mdr-v700 luureista johto poikki.
Onko joku joskus vaihtanut?mistäköhän sais uuden johdon?

Suosittelen astumaan päälle ja ostamaan kuulokkeet.
#423 • • Tuppu_ Guest

Suosittelen astumaan päälle ja ostamaan kuulokkeet.

:D :D :D

sorry off topic. :excellent:
#424 • • eletrik Guest

Sitä johtoa et saa mistään. Multa saat uudet samanlaiset vähänkäytetyt kuulokkeet hintaan 90 € + toimituskulut. :happyroll:
#425 • • Daniel Braun Guest
Taitaa olla kyseisten luurien korjaaminen turhaa...
Et niistä hyviä saa millään :excellent:

Eikun.
Taitaa Sony olla aika nihkeenä noiden varaosien kanssa.
Kaveri metsästi jotai pientä varaosaa mutta ei saanut mistään.
Tai olis saanut, mutta ois joutunu uusimaan koko pannan pienen muoviläpsykän takia.
Ja hintakin olis sillo ollu prkleen suolainen.
Caro²

#426 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Vaikkakin dj-käyttö on raskaimmasta päästä mitä luureilla voi tehdä - ei luurien pitäisi hajota ihan helposti käytössä. Jos niin kuitenkin käy, on ihan positiivista, että niihin saa niitä niin surullisen kuuluisia varaosia.

Pakko taas vaihteeksi mainostaa, mutta sennheiserit taitaa olla niitä harvoja dj-käyttöön soveltuvia kuulokkeita, joihin saa varaosilla korvattua minkä tahansa palikan.

Sennheiserin hd 25:iin joutuu vaihtamaan kohtuu usein pehmusteita (jos haluaa soundin säilyvän), mutta oikein käytettynä kestää kauan. Ongelmana lähinnä pikkuliittimistä alkava pätkiminen, joka 99% johtuu joko liittimien irroittelusta/kiinnittelystä tai väärin asennetusta pehmusteesta. Itselläni on uusien sennheisereiden osto edessä. Räkii ja pätkii juurikin aikoinaan väärin asennettujen pehmusteiden takia.

Elementti koostuu 6 osasta, joista kolme on pehmusteita. Sanka on yhtä palikkaa, samoin koko johto. Piuhan lukitus koostuu kahdesta palikasta ja kahdesta ruuvista. Enempää irto-osia ko. luureissa ei sitten olekkaan.

Tässä vielä jotain korviin tarttuneita vikoja eri dj-käyttöön soveltuvista luureista:

Sennheiser 25 sp: Pikkuliittimet kärsii helposti (roikkuu kuupan alareunasta)
Sennheiser hd 25: Pikkuliittimistä alkava signaalin pätkiminen
Pioneerin hdj-1000: Heikot saranat
Sonin MDR-500: Heikot saranat
Pioneerin SE-DJ5000: Rapistuu, mutta toimii varmasti
Sony MRD-V700DJ: Pehmusteet rapistuu, saranat halkeilee
Technics: Vanhemmista luureista ei ole kuulunut mitn. hajoamiskertomuksia

PS. Mainitut viat on joko on yleinen vaiva tai muutamien naamojen raportoimat jorinat. Joka kuupalla kuitenkin (ilmeisesti) on riittävästi tyytyväisiä käyttäjiä (jota kyllä joidenkin merkkien kohdalla ihmettelen syvästi)..
#427 • • Tapi T Guest

Ongelmana lähinnä pikkuliittimistä alkava pätkiminen, joka 99% johtuu joko liittimien irroittelusta/kiinnittelystä tai väärin asennetusta pehmusteesta. Itselläni on uusien sennheisereiden osto edessä. Räkii ja pätkii juurikin aikoinaan väärin asennettujen pehmusteiden takia.

Kerrohan tästä lisää. Tarkoittaako "väärin asentaminen" tässä tapauksessa sitä, että tyynyjen muovireunus painaa kuppiosassa kiinni olevia liittimiä?

Mulla on omissa HD 25:ssa velour-tyynyt, joiden reunoihin leikkasin linkkarilla ennen asennusta lovet, joten ne eivät missään tilanteessa pääse painamaan kuppeihin meneviä liittimiä.
#428 • • Keba Guest

Ongelmana lähinnä pikkuliittimistä alkava pätkiminen, joka 99% johtuu joko liittimien irroittelusta/kiinnittelystä tai väärin asennetusta pehmusteesta. Itselläni on uusien sennheisereiden osto edessä. Räkii ja pätkii juurikin aikoinaan väärin asennettujen pehmusteiden takia.

Kerrohan tästä lisää. Tarkoittaako "väärin asentaminen" tässä tapauksessa sitä, että tyynyjen muovireunus painaa kuppiosassa kiinni olevia liittimiä?

Mulla on omissa HD 25:ssa velour-tyynyt, joiden reunoihin leikkasin linkkarilla ennen asennusta lovet, joten ne eivät missään tilanteessa pääse painamaan kuppeihin meneviä liittimiä.

Johtuu joo, niin varaosapehmusteissa on pitemmät ne slerssit.
Caro²

#429 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Toimiva ratkasu ja varmasti parempi kuin se, että ottaa liittimet irti ja painaa pehmusteen reunan läpi. Tosin omista kuupista huomasi, että pätkiminen ja räkiminen vähentyi joksikin aikaa kun otti pehmusteiden vaihdon yhteydessä littimet irti, laitto pehmusteet paikalleen ja teki pienen viillon liittimen reiän kohdalle. Kun liittimen paino takasin paikalleen pehmusteen reuna "tiivisti" liittimen liikkumattomaksi. Tosin.. ei tuosta enää ole apua. Maalausprojektien ansiosta noita liittimiä on rassattu ihan kiitettävästi kiinni/auki..
#430 • • mrski Guest
Minkälaisia nappikuulokkeita suosittelisitte ihan ns. normaaliin käyttöön? Max. 50e eikä esim. Saksasta tilaaminen ole este..

Niin ja siis soittimena on iPod..
#431 • • R2 Guest
Ei pysty suosittelemaan nappeja. En ole kuullu vielä yhtään hyvin soivaa. Tossa aiemmin oli puhetta joistain n 100e napeista, muttei niitäkään oo missää näkyny..

Ostin vaimolle Sennheiserin PMX-60:set. Mahtu muistaakseni tohon 50e budjettiin ja on kuitenki melko kompaktit..

More info

Näyttäs jenkeistä saavan alle 30$..

EDIT:

T-kaupan tarjous
#433 • • R2 Guest

Nyt olisi suosittelut paikalla.
Putjekti on noin 70-100 $

Audio Technica ATH-PRO5MS $69.00 VS Sony MDRV700DJ $99.00

Sony proffaa kyllä tehoilla.

Ostopaikka:
http://www.music123.com/Sony-MDRV700DJ-i79027.music

Noi Sonyt on haukuttu tässäkin ketjussa jo moneen kertaan ja noista Audio Technican tuotteista en oo ees kuullu..
Jos budjetti on toi niin Sennheiser HD 25 SP vois olla ihan järki vaihtoehto. ei ihan yhtä napakat ja erottelevat bassot ku HD 25:ssa, mut melko lähellä. ainut miinus tulee tosta johdosta (molemmilla puolilla).
Ite oon soittanu tollasilla sellasen 5 vuotta ja edelleen potkii. Tyynyt ja johto on kertaalleen vaihdettu. Ja ne 'sametti' tyynyt on muuten aika jees.. :)
#434 • • bulk Guest

Jos budjetti on toi niin Sennheiser HD 25 SP vois olla ihan järki vaihtoehto. ei ihan yhtä napakat ja erottelevat bassot ku HD 25:ssa, mut melko lähellä. ainut miinus tulee tosta johdosta (molemmilla puolilla).
Ite oon soittanu tollasilla sellasen 5 vuotta ja edelleen potkii. Tyynyt ja johto on kertaalleen vaihdettu. Ja ne 'sametti' tyynyt on muuten aika jees.. :)

Ostin systerille joululahjaks noi HD-25-SP:t ja olin aika pettynyt, kuinka halvan oloiset ne oli. Soundi oli ihan ok tollasen nuoren typyn korvalappukuunteluun yms pakettistereoiden perään, mutta jos laatuvaikutelma merkkaa yhtään, niin kannattaa panostaa siihen "ei-SP" -malliin se muutama kymppi enemmän.
#435 • • DJ_laama Guest
Jooh.. dj-puuhissa mulla on tollaset pinohiiren dj-kuulottimet mutta ongelmanahan tässä on se, että noitahan ei pirukaan jaksa pitää lenkillä tai jossain kaupungilla liikkuessaan päässään ja nyt mulle on kertynyt kilotolkulla ylimääräsiä kuulokkeita joissa on joku asia pielessä (lähinnä ääni on huono tai ei pysy kunnolla päässä).
Eli nyt olis hakusessa luurit mitkä pysyy päässä, kuulostaa hyviltä, ei oo neliömetrin kokoset ja tomii myös pipon kanssa järkevästi (talvea ajatellen tietenkin). Nappiluurittimia en halua kun on tullut todettua että mun korvissa ei sellaset pysy liimaamallakaan.
Olen kattellu noita Koss:in porta pro:ita ja mitä olen niistä kuullut niin ne pysyy päässä ihan mukavasti ja vielä kuulostaakin hyvälle eikä ole neliömetrin kokoset. Mutta asia mikä mietityttää on se, että miten noi toimii pipon päällä? (pipo ei ole mikään extra-paksu supertalvipipo joka kestää absoluuttisen nollapisteen vaan ihan tavallinen jo aika löysä pipo.)

nyt kun ootte tän ylipitkän postauksen lukenut ja alkaneet miettimään että mikä se pointti tässä olikaan niin laitan ihan selvennyksenävielä:
1)Miten noi porta pro:t toimii pipon kanssa
2)Jos jollain on jotain parempaa ehdotettavaa samassa hintaluokassa samoilla ominaisuuksilla niin antaa palaa!

edit: ja vielä jos joku osaisi sanoa että miten noihin porta proihin ottaa tuuli ulkoilmassa. (omistan mm. kuulokkeet mitkä kuulostaa tuulivoimalalta pienessä tuulessa)
#436 • • Båssanova Guest

Nappiluurittimia en halua kun on tullut todettua että mun korvissa ei sellaset pysy liimaamallakaan.

Mulla oli sama luulo joskus, mutta löysin sitten vähän erilaiset nappikuulokkeet Sonylta, mitkä menevät vähän syvemmälle korvaan.
Kuva

Noi ei tietenkään ole sieltä hifimmästä päästä, mutta valinnan varaa on noissakin. Voin suositella, pysyy lenkillä/salilla/ostoksilla mukavasti päässä ja soundi on jykevämpi kuin muissa käyttämissäni nappikuulokkeissa.
#437 • • DJ_laama Guest

Nappiluurittimia en halua kun on tullut todettua että mun korvissa ei sellaset pysy liimaamallakaan.

Mulla oli sama luulo joskus, mutta löysin sitten vähän erilaiset nappikuulokkeet Sonylta, mitkä menevät vähän syvemmälle korvaan.
Kuva

Noi ei tietenkään ole sieltä hifimmästä päästä, mutta valinnan varaa on noissakin. Voin suositella, pysyy lenkillä/salilla/ostoksilla mukavasti päässä ja soundi on jykevämpi kuin muissa käyttämissäni nappikuulokkeissa.

Mulla on sen verran kokemusta kaikenlaisista napeista että mun budjetilla ei osteta yksiäkään nappeja jotka pysyis korvissa... tai ianakaan monien epäonnistuneiden kokeilujen jälkeen en oo sellasia halukas ostamaan :cool:
#438 • • Matlåck Guest

vähän syvemmälle korvaan.
Kuva

Höh, petyin kun linkin takaa ei paljastunutkaan kuvaa båssan korvasta.
#439 • • Edited eletrik Guest
Noniin... Vihdoinkin! Löytyi kulokkeet mitkä oikeasti istuvat epämuodostuneeseen päähäni ja kieroihin korviini. Sennheiser HD600 Avantgarde. Ei kierrä, ei hierrä, ei käännä, ei kierrä, ei purista, ei kurista... unelma istuvuus. Pikainen kokeilu ja olin rakastunut. Äänenlaatukin ensikokemuksella tuntui olevan enemmän kuin kohdallaan. Mutta, mutta... onko kellään kokemuksia miten nuo kestävät kovaa luukuttamista ja päivittäistä dj-käyttöä?

Tai Sennheiser HD650?
#440 • • bulk Guest

Noniin... Vihdoinkin! Löytyi kulokkeet mitkä oikeasti istuvat epämuodostuneeseen päähäni ja kieroihin korviini. Sennheiser HD600 Avantgarde. Ei kierrä, ei hierrä, ei käännä, ei kierrä, ei purista, ei kurista... unelma istuvuus. Pikainen kokeilu ja olin rakastunut. Äänenlaatukin ensikokemuksella tuntui olevan enemmän kuin kohdallaan. Mutta, mutta... onko kellään kokemuksia miten nuo kestävät kovaa luukuttamista ja päivittäistä dj-käyttöä?

Itekin diggasin noista varsin hitosti, eli joko nuo tai HD650 -malliset on jo vähän hankintalistalla. Ehkä parhaat dynaamiset kuulokkeet joita olen kuunnellut. Aivan väritön soundi, suosittelen ehdottomasti.

DJ-käyttöön nuo sensijaan eivät ole hyvä valinta puoliavoimen rakenteensa vuoksi. Sinänsä rakenne vaikutti luotettavalta, joten en usko, että kestävyyden kanssa ei tule muita ongelmia kuin korkeintaan noiden sennheiser-piuhojen kanssa.