Reaktor puskee kohtuullisen autenttista supersaw-leadia.
202 posts, 11 pages, 31,146 views
Originally posted by CosmicMan:
Ehkä minkä yleensä kuulee niin tos minkä just laitoin ei
ollu yhtään resonanssia. JP-8000:n pelkkä cutoff jo elävöittää
paljon soundia.
Originally posted by triip:
Jostain syystä toi JP:n 24db-filsu ei ole ikinä oikein iskenyt liidisoundeihin, en tiedä miksi
Uskaltaisin olla eri mieltä. System F - Out Of Bluen
leadi on vedetty 24dB filsun läpi ja on mielestäni
se kaikkien kiksuleadien isä
Mutta kun säätää sen envelopen kohdalleen... aijai.. 12db:n filsu kuulostaa helevetin pehmeeltä ja napakalta samaan aikaan
Toki saa eri mieltä olla, mielipiteitähän nämä vain ovat
Originally posted by 029:
IMO pitkään tota JP:tä säädettyä pitää sanoo et enemmän mun mielestä tohon ominaiseen soundiin vaikuttaa noi Filter envelopen asetukset.
Samaa mieltä minäkin tuossa olin. Tuosta tulikin mieleen, kaikkihan varmaan tietävät että tossa JP:ssä on yksi tosi ikävä pulma joka saattaa ilmetä, eli soundin "napsuminen" tietyin filtteri/envelope -asetuksin Oliko niin että se johtuu JP:n omasta bugista vai mitä?
Onko JP:en tullu ikinä mitään OS-päivitystä tms jolla ton sais pois, vai onko tuo vain "analogi-envelopen luonne" joka sitten on uskollisesti mallinnettu tähän laitteeseen?
Samaa mieltä minäkin tuossa olin. Tuosta tulikin mieleen, kaikkihan varmaan tietävät että tossa JP:ssä on yksi tosi ikävä pulma joka saattaa ilmetä, eli soundin "napsuminen" tietyin filtteri/envelope -asetuksin Oliko niin että se johtuu JP:n omasta bugista vai mitä?
Onko JP:en tullu ikinä mitään OS-päivitystä tms jolla ton sais pois, vai onko tuo vain "analogi-envelopen luonne" joka sitten on uskollisesti mallinnettu tähän laitteeseen?
Originally posted by 029:
sama efekti on ollu poikkeuksetta jokaisessa virtuaalianalogissa jolla olen päässyt mallintamaan...
Eli naps kuuluu kun AMP-envelopessa on attack tai release 0:ssa ja cutoff alempana kun täysillä.
Originally posted by Tuppu.:
Ymmärtääkseni xp30:ssä on samat soundit kuin xp50:ssä.
Kävin tänään testailemassa liikkeessä tota xp30:tä. Ihan siistejä sampleja pakattu mm. siihen techno-kortille. Kiksuliidin ja bassopörinät saan koneistani jo nyt, mutta tarvitsen vielä tekstuureja, padeja yms. joita ei ihan kaikkia voi tehdä analogilaatikoilla. Myöskin pianosoundi oli aikas hyvä tossa xp:ssä.
Soundmarkille: Onko noi sun tänne laittamat soundilinkkien äänet tehty ite, vai ovatko presetteinä koneessa? Entä ovatko ne techno-kortilta, vai normaalisetistä? Ihan vain sillä kiinnostaa, että kun jos ostan tollasen xp30:n ja että joudunko harjoittamaan äänieditointia. Olen tottunut editoimaan ääniä vain VA-koneilla, joissa se nuppien määrän puolesta on mielekästä, eikä valikkosurffausta.