Access Virus

190 posts, 10 pages, 28,153 views

Avatar
#61 • • Tuppu_ Guest
Joo, no omalta kohdaltani päätin että jatkan edelleenkin virus powercoren käyttöä lähinnä sen 100% integroituvuuden takia ja että saan käyttää kaikille kanaville omia ulostuloja omine efuineen. Pitää katella tota TI:tä joskus myöhemmin jos seon niin super-hyvä. Aika paksua shittiä nytkin saa irroiteltua näillä vermeillä. :)
Avatar
#62 • • whuf. Guest

Joo, no omalta kohdaltani päätin että jatkan edelleenkin virus powercoren käyttöä lähinnä sen 100% integroituvuuden takia ja että saan käyttää kaikille kanaville omia ulostuloja omine efuineen. Pitää katella tota TI:tä joskus myöhemmin jos seon niin super-hyvä. Aika paksua shittiä nytkin saa irroiteltua näillä vermeillä. :)



Joo et sää todellakaan tarvi enää mitään muuta :excellent:
Ootko huomannut että musan vääntö on sulle aikamoista välineurheilua? Mulla ei ole yhtäkään Virusta ja saan silti tehtyä ihan kivaa musaa :) Mun VA-laitteista irtoo (yhteensä!) n. 20 voicee, joilla tekee jo aika paljon.
Avatar
#63 • • Tuppu_ Guest
Joo no täähän on vain harrastus muiden joukossa. Jotkut tykkää vaihtaa välineitä ja jotkut harrastaa samoilla. Eikä virus pakollinen ole, mutta mä tykkään monista soundeista, mitä siitä saa ja käytän sitä myös paljon. Kyllähän synia on mukava soitella ja testailla ja jos haluaa jotain uutta tai toisenlaista, niin pitää myydä jotain pois. Mun kohdalla tilanne on kuitenkin se, että ulkoisia synia en mielellään hommaa enää ollenkaan. Tietokoneella hommat onnistuu niin kätevästi, varsinkin dsp-härveleillä kiihdytettynä. Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)
Avatar
#65 • • gerry Guest

Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)



Pyh pyh.... kyl niitä syniakin tarvitaan :) Eipä yksikään softa vieläkään matki kunnolla esim. Junoa, tb-303, JP:ta....

Synia on juu turhaa hankkia mikäli ne on joitain perinteisiä joita vst matkii ihan riittävän hyvin. Tai kuten ny vaikka se virus jota powercore "mallintaa" 1:1 hardikseen verrattuna....

Mut jos haluaa syvyttä ja "lämpöä" niin kyl ne oikeet synat rokkaa vaikka olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym... Mut aina ei saisi olla niin laiska :)
Avatar
#66 • • Tuppu_ Guest

Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)



Pyh pyh.... kyl niitä syniakin tarvitaan :) Eipä yksikään softa vieläkään matki kunnolla esim. Junoa, tb-303, JP:ta....

Synia on juu turhaa hankkia mikäli ne on joitain perinteisiä joita vst matkii ihan riittävän hyvin. Tai kuten ny vaikka se virus jota powercore "mallintaa" 1:1 hardikseen verrattuna....

Mut jos haluaa syvyttä ja "lämpöä" niin kyl ne oikeet synat rokkaa vaikka olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym... Mut aina ei saisi olla niin laiska :)



Hehe, katos joo. Rupesin tos kelaamaan et oonko mä tollai sanonu, no kai mä oon sanonu. :D Seon vähän, että kuin ankarasti ton tekstin ymmärtää. ;)

Ei analogeja voikaan korvata softalla, seon selvä homma. Sensijaan noi tommoset suorat käännökset, kuten esim. virus powercore, tai v-station toimii hyvin. Jotkut kuulee jotain sävyeroja, mutta kuka erottaa sen sieltä miksauksesta. Superwaven "jp-soundista" en tykkää. Sitä varten on oikea 8080 tossa, jonka soundi on kyllä niin kermaisen lämmin, että heltyy kyllä joka kerta, kun laittaa virrat päälle ja soittaa pari nuottia. Sekin lämmittää mieltä, kun vakiona mulla latautuu pätsi nimeltä "Airwave". Loput 3 synaa ovatkin analogisia. Softilla on silti hyvä kikkailla kaikkea kilkettä ja muita kokeiluja. Ja efektoinnit hoituu softalla kätevästi myös hardiksille.

Heh, olikohan tuossa nyt mitään uutta entiseen. ;)

Edit. Jaa, tää oli virus topicci! :D nukq ->
Avatar
#67 • • gerry Guest
Mä (ja moni muukin) oon usein ihmetelly missä vitussa sä tuppu oot töissä tai kuin paljon oikein sitä opintolainaa otitkaan :D?!? Et sale asu omas kämpäs vaan mutsilla...?! Noh... ei täs mitää... rispectia vaan... :)


Ja mitä uuteen virukseen tulee niin ihan jees.... vähän kallis vaan... Ja kuten whuf. totes ilmankin pärjää.... Tai jos toi summa ny tippuis jostakin taivaasta niin sen rahan voisi käyttä just siihen powercoreen ja loput vois ryypätä... lopputuloksen kuitenkin ollessa sama ellei paremppi ;)
Avatar
#68 • • Tuppu_ Guest
offtopic: Vinkkinä vain, että ei palkkaa ole pakko juoda baarissa alas. Esim. mun baarimenot vuodessa = 0e:)
Avatar
#69 • • neuro83 Guest

Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)



Pyh pyh.... kyl niitä syniakin tarvitaan :) Eipä yksikään softa vieläkään matki kunnolla esim. Junoa, tb-303, JP:ta....

Synia on juu turhaa hankkia mikäli ne on joitain perinteisiä joita vst matkii ihan riittävän hyvin. Tai kuten ny vaikka se virus jota powercore "mallintaa" 1:1 hardikseen verrattuna....

Mut jos haluaa syvyttä ja "lämpöä" niin kyl ne oikeet synat rokkaa vaikka olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym... Mut aina ei saisi olla niin laiska :)



Puhut asiaa. Toinen juttu joka pitää huomioida on se miten tykkää biisinsä vääntää kasaan. Musiikissa on kuitenkin kysymys luovuudesta. Jos pääset luovaan fiilikseen nappuloiden ja nupikoiden keskellä saat varmasti "enemmän" irti hardiksesta. Jos taas pidät softan joustavuutta ja muita ominaisuuksia luovuuden lähteenä, kannattaa pysytellä aika pitkälti softassa. Soundieroa ei enää nykypäivän masiinoista pahemmin löydy. Ei kuitenkaan unohdeta sitä tosiasiaa että analogisynat on juttu erikseen.
Avatar
#70 • • whuf. Guest


olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym...



Mut toihan on vaan säätökysymys. Digi(esim VA) synat + digiefektit + digimikseri = totaali recall. Softissa on hyvää vaan se että ne on edullisia/halpoja/ilmasia(riippuen siitä kuinka paljon waretat).

Kuinkas paljon hintaeroa olis muuten Virus Classicilla(eli käytännössä B) ja powercore+multilisenssi viruksella?

Eniveis.. TI silti rokkaa mun mielestä enemmän kun powercore säätö.
Avatar
#71 • • RA Guest


olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym...



Mut toihan on vaan säätökysymys. Digi(esim VA) synat + digiefektit + digimikseri = totaali recall. Softissa on hyvää vaan se että ne on edullisia/halpoja/ilmasia(riippuen siitä kuinka paljon waretat).



Nyt kun täälläkin on päästy (taas kerran) iänikuiseen softa vs. hardis kinasteluun niin pikkunen offtopic. Sopivasti aikaa ennen seuraavaa luentoa. :) Mitenkäs ois softien puolesta ton "edullisia/halpoja/ilmasia" lisäksi innovatiivisuus. Josko äänisynteesissä ois jotain muutakin tarjolla kuin aina vaan sitä subtraktiivista VA-mallinnusta ja pari erilaista filtteriä (mm. juurikin nuo virukset ja novationit)? Jos ollaan oikeen villejä niin laitetaan synaan chorus ja ehkä jopa delay mukaan. ooh.. VST puolellakin tehdään ihan liikaa vaan kopioita vanhoista analogivermeistä juurikin tuolla periaatteella. Mahdollisuuksia olisi niin paljon enempäänkin. Esim Reaktorille tai vaikkapa Buzzille löytyy rutkasti uutta ja erilaista. Otetaan vaikkapas Anders Brinkmannin tekemät Reaktor ensemblet. Mukavasti yhdistelty samplausta, synteesiä ja graincloudeja. :) Tai vaikka Electronic Instruments 2:n mukana tullut Metaphysical Function. Mielentön vehje.

Nykyään on sentään jo rautapuolellakin tapahtunut jotain uutta kun on tullu Oasyksia ja muita, mutta niistä saa yleensä maksaa sen käden ja kaks jalkaa ja loppujenlopuksi niihinkin tuupataan yleensä vaan niitä VA-mallinnuksia. Tylsää.. :(

Mutta loppujen lopuksi kuitenkin jokainen tekee musiikkia millä vermeellä on kiva tehdä, eiks näin? :)

Sorgen offtopicista..

PS. Multa löytyy Novation hyllystä. :D
Avatar
#72 • • whuf. Guest


Nyt kun täälläkin on päästy (taas kerran) iänikuiseen softa vs. hardis kinasteluun niin pikkunen offtopic. Sopivasti aikaa ennen seuraavaa luentoa. :) Mitenkäs ois softien puolesta ton "edullisia/halpoja/ilmasia" lisäksi innovatiivisuus.



En mä ainakaan mitään tommosta kinastelua harrasta :hah: Kerroin vaan tietämättömille että ne uudet hieeenot asiat mitä "softa toi tullessaan" on itseasiassa ollut olemassa jo iät ja ajat.
Oon osittain samaa mieltä tosta innovatiivisuuden puutteesta, paskat soundit ja vedetään vaan hyviä efektejä päälle. Toi on nimenomaan softien ongelma. Mut ota huomioon että oikein toteutetuilla VA-synteesejen eri muodoilla saa innovatiivisempia soundeja aikaan, kun esim jollain granulaarisynteesillä sekä muokattavuus on paljon parempi kun yleensä romplereissa/samplereissa. Myös se käytön jonkinasteinen helppous on jotain mitä ei pitäis vähätellä. Esimerkkinä vaikka Kawain Additive synteesti+128 envelopee. Alkaa särkeen päätä pelkästä ajatuksesta et selaa valikkoja ja säätää 128 envelopee kohilleen. Sitäpaitsi yleensä VA:issa on myös FM:ää, wavetablea ja erilaisia filtterihässäköitä joilla saa sitä jotain spesiaalia aikaan.
Jos sua alkaa kyllästyttään tylsät perussoftat niin hankippas vaikka Kurtzweili ja tutustu VASTiin. Pitäs niitä synteesimuotoja hetkeks riittää(K2000 jostain vuodelta 1991 btw).

Jottei vaikuttas ihan offtopikilta niin noi jutut hyvintoteutetuista VA:ista pätee Virukseen :excellent:

Nii joo ja Buzzin synista oon aina tykännyt. Loistosofta.
Avatar
#73 • • gerry Guest
RA ilmaisi asian hienosti... Softien pitäisi tarjota jotakin uutta. Niin kauan kun ne yrittävät mallinata oikeita synia niitä verrataan jatkuvasti oikeisiin syniin ja ne kuulostavat auttamattomalta paskoilta =)

Tietokonepohjaiset systeemit tarjoavat rajattomia mahdollisuuksia, mutta siitä huolimatta kehitetään vain uusia VA klooneja..... :scared:

Mut joo... Viruksen hinnoittelu on kyllä yhtä pieles ku korgin=) Toisaalta Acces kai nautti monopoliasemastaan sillä muita synia ei tuos hintaluokas pahemmin ole...
Avatar
#74 • • RA Guest
Väännetään ny vielä vähän. :)

En mä ainakaan mitään tommosta kinastelua harrasta :hah: Kerroin vaan tietämättömille että ne uudet hieeenot asiat mitä "softa toi tullessaan" on itseasiassa ollut olemassa jo iät ja ajat.



No tuo vähän riippuu. Onko esim buzzille tehtyä neptune filteriä toteutettu koskaan rautana? (eli siis filtteröidäänkin signaalin voimakkuuksia taajuuksien sijaan). Valaiskaa jos on, en ole ainakaan törmännyt. Ja tuo vain yhtenä esimerkkinä.

Oon osittain samaa mieltä tosta innovatiivisuuden puutteesta, paskat soundit ja vedetään vaan hyviä efektejä päälle. Toi on nimenomaan softien ongelma.



Vähän ny vääntelit sanoja uuteen uskoon, mutta tästä me sentään ollaan samaa mieltä. Lisätään vielä että se on myös rautapuolen onglema. Eipä nuo Novationit ja Viruksetkaan mitään niin uutta ja ihmeellistä oo markkinoille tuonu. Saundi on oikeen kiva viruksessa, sitä en lähe kiistämään.

Mut ota huomioon että oikein toteutetuilla VA-synteesejen eri muodoilla saa innovatiivisempia soundeja aikaan, kun esim jollain granulaarisynteesillä sekä muokattavuus on paljon parempi kun yleensä romplereissa/samplereissa.



Hmm... mitenhän tän nyt muotoilis... Eipäs! :) No okei, ehkä innovatiivisempaa kuin jollain perus granulaarisynteesillä mitä noista raudoista löytyy. Valitettavasti en nyt löytänyt linkkiä noihin Brinkmannin reaktorisyniin, mutta hyvinhyvin kaukana ollaan perus granulaarista. Kannattaa oikeesti tutustua. Ilmaisia ovat. (paitsi nyt tietenkin tuo reaktor...) Ja muokattavuus..no jos vaikka pystyt lisäämään synaan yhden filtterin tms. tai vaikka tekemään oman synan niin eiköhän se riitä. Niin ja nuo romplerithan taitaa yleensä olla tuota 80-90 luvun rautaa.

Ja tuossa on esimerkki "vanhoilla jutuilla" tehdystä uudesta ideasta:
http://www.native-instruments.com/index.php?metaphysical_us
Ihan perus oskillaattoreita, sampleri, filtteri, ja ring mod, mutta melkosia juttuja saa aikaan. Vastaavanlaisia vähän tuoreempia ideoita ois kiva nähdä rautapuolellakin.
(juu ja valitettavasti ymmärrän realiteetit että rautaa on kallis tehdä ja riskejä ei oteta niin helposti...höh..)

Myös se käytön jonkinasteinen helppous on jotain mitä ei pitäis vähätellä. Esimerkkinä vaikka Kawain Additive synteesti+128 envelopee. Alkaa särkeen päätä pelkästä ajatuksesta et selaa valikkoja ja säätää 128 envelopee kohilleen. Sitäpaitsi yleensä VA:issa on myös FM:ää, wavetablea ja erilaisia filtterihässäköitä joilla saa sitä jotain spesiaalia aikaan.



Juu ei tuota helppokäyttösyyttä voi koskaan liikaa painottaa. Mä saan päänsärkyä jo DX7:sta. :)

Jos sua alkaa kyllästyttään tylsät perussoftat niin hankippas vaikka Kurtzweili ja tutustu VASTiin. Pitäs niitä synteesimuotoja hetkeks riittää(K2000 jostain vuodelta 1991 btw).



Ei varmaan tarvi kauheesti enää mainita millä softalla mä pärjäilen ihan hyvin. ;)

Nii joo ja Buzzin synista oon aina tykännyt. Loistosofta.



Juu niin mäkin, vaikkakin ko. softan käyttö on vähän vähemmälle jäänykkin.

Mutta josko tän virus topicin jättäis aiheesta rauhaan? Jatketaan vaik jossain muualla jos tarve vielä vaatii?

PS. Nupit on silti kivoja... ja vilkkuvalot.
Avatar
#75 • • whuf. Guest


No tuo vähän riippuu. Onko esim buzzille tehtyä neptune filteriä toteutettu koskaan rautana? (eli siis filtteröidäänkin signaalin voimakkuuksia taajuuksien sijaan). Valaiskaa jos on, en ole ainakaan törmännyt. Ja tuo vain yhtenä esimerkkinä.



Joo no mä puhuin lähinnä siitä totaali recallista :D Tottakai jotain juttuja on tehty toiselle alustalle ja joitain juttuja ei.

Ja ihan totta et Viruksestahan täs piti jutella :hah:
Mut kyllä toi vähän sivuutti oikeetakin aihetta kun Virushan on täynnä noita efuja. Sinänsä ihan kivojahan nekin, mutta ei tosiaan sais olla sen synan kantava voima.. vaikka eipä tossa tapauksessa olekkaan.

Kukaan myymässä vanhaa Virustaan?
Avatar
#76 • • FoFlow Guest
Eäh... Sonicstate linkki yläpuolella. Mutta... Siis huh kun on FATtiä toi TI
Avatar
#77 • • OSC8 Guest
joo ei herranpieksut tota.. :panic:
Avatar
#79 • • bulk Guest

http://www.accessmusic.de
Nyt ne on saanut Virus TI:n ääninäytteet sivuille, kandee tsekkaa.



Kyllähän toi saundaa like no other. :o
Avatar
#80 • • master bator Guest
widdu, olisko vähä tykki laitos :hearts: