190 posts, 10 pages, 30,709 views
Joo, no omalta kohdaltani päätin että jatkan edelleenkin virus powercoren käyttöä lähinnä sen 100% integroituvuuden takia ja että saan käyttää kaikille kanaville omia ulostuloja omine efuineen. Pitää katella tota TI:tä joskus myöhemmin jos seon niin super-hyvä. Aika paksua shittiä nytkin saa irroiteltua näillä vermeillä. :)
Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)
Onhan se hienon näköstä, jos on huone väärällään bokseja joissa vilistää jos jonkinlaista valoa ja nuppeja miljoona, mutta nykyään tilanne on hieman toinen. Ja softa tulee paljon halvemmaksi ja usein vieläpä pieksee samanhintaiset ulkoiset hardis-laitteet mennen tullen. Surkeata softaa on paljon olemassa. Pitää vain osata valita ne hyvät sieltä joukosta. :)
Pyh pyh.... kyl niitä syniakin tarvitaan :) Eipä yksikään softa vieläkään matki kunnolla esim. Junoa, tb-303, JP:ta....
Synia on juu turhaa hankkia mikäli ne on joitain perinteisiä joita vst matkii ihan riittävän hyvin. Tai kuten ny vaikka se virus jota powercore "mallintaa" 1:1 hardikseen verrattuna....
Mut jos haluaa syvyttä ja "lämpöä" niin kyl ne oikeet synat rokkaa vaikka olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym... Mut aina ei saisi olla niin laiska :)
Pyh pyh.... kyl niitä syniakin tarvitaan :) Eipä yksikään softa vieläkään matki kunnolla esim. Junoa, tb-303, JP:ta....
Synia on juu turhaa hankkia mikäli ne on joitain perinteisiä joita vst matkii ihan riittävän hyvin. Tai kuten ny vaikka se virus jota powercore "mallintaa" 1:1 hardikseen verrattuna....
Mut jos haluaa syvyttä ja "lämpöä" niin kyl ne oikeet synat rokkaa vaikka olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym... Mut aina ei saisi olla niin laiska :)
olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym...
olen aivan samaa mieltä kanssasi et vst/audio unit synia/efuja on kätevä tallentaa biisiin sillä asetuksen säyilyvät ymym...
Mut toihan on vaan säätökysymys. Digi(esim VA) synat + digiefektit + digimikseri = totaali recall. Softissa on hyvää vaan se että ne on edullisia/halpoja/ilmasia(riippuen siitä kuinka paljon waretat).
Nyt kun täälläkin on päästy (taas kerran) iänikuiseen softa vs. hardis kinasteluun niin pikkunen offtopic. Sopivasti aikaa ennen seuraavaa luentoa. :) Mitenkäs ois softien puolesta ton "edullisia/halpoja/ilmasia" lisäksi innovatiivisuus.
En mä ainakaan mitään tommosta kinastelua harrasta :hah: Kerroin vaan tietämättömille että ne uudet hieeenot asiat mitä "softa toi tullessaan" on itseasiassa ollut olemassa jo iät ja ajat.
Oon osittain samaa mieltä tosta innovatiivisuuden puutteesta, paskat soundit ja vedetään vaan hyviä efektejä päälle. Toi on nimenomaan softien ongelma.
Mut ota huomioon että oikein toteutetuilla VA-synteesejen eri muodoilla saa innovatiivisempia soundeja aikaan, kun esim jollain granulaarisynteesillä sekä muokattavuus on paljon parempi kun yleensä romplereissa/samplereissa.
Myös se käytön jonkinasteinen helppous on jotain mitä ei pitäis vähätellä. Esimerkkinä vaikka Kawain Additive synteesti+128 envelopee. Alkaa särkeen päätä pelkästä ajatuksesta et selaa valikkoja ja säätää 128 envelopee kohilleen. Sitäpaitsi yleensä VA:issa on myös FM:ää, wavetablea ja erilaisia filtterihässäköitä joilla saa sitä jotain spesiaalia aikaan.
Jos sua alkaa kyllästyttään tylsät perussoftat niin hankippas vaikka Kurtzweili ja tutustu VASTiin. Pitäs niitä synteesimuotoja hetkeks riittää(K2000 jostain vuodelta 1991 btw).
Nii joo ja Buzzin synista oon aina tykännyt. Loistosofta.
No tuo vähän riippuu. Onko esim buzzille tehtyä neptune filteriä toteutettu koskaan rautana? (eli siis filtteröidäänkin signaalin voimakkuuksia taajuuksien sijaan). Valaiskaa jos on, en ole ainakaan törmännyt. Ja tuo vain yhtenä esimerkkinä.
http://www.accessmusic.de
Nyt ne on saanut Virus TI:n ääninäytteet sivuille, kandee tsekkaa.