-> Ei polyfoniaa tosiaan voi käyttää synan arvon mittarina. Tietenkin tolla on merkitystä jos käytössä on vain yksi syna, mutta useimmiten niitä taitaa ihmisillä olla useampia. Vähintään softasynia saavat kaikki hardista avustamaan. Pelkällä Viruksella varmasti VOI tehdä koko biisin, niinkuin myös esim. MC-303:lla, mutta ainakin musta olis aika tylsää työskennellä vain yhden laitteen kanssa.
Muutenkin synasta on paha sanoa milloin hinta on kohdallaan, koska se riippuu aina ostajasta. Itse en tarvitse tuollaista polyfoniaa (mulla on Indigo-2 josta ei ole vielä koskaan äänet loppunut) joten mulle TI ei ole hintansa arvoinen. Joku joka ostaa sen ainoaksi synaksi pitää hintaa varmaan kohtuullisena. Miljoonia tienaava stara ostaisi sen vaikka se maksaisi 20.000e joten hänelle se on halpa.
Mielenkiintoista tosiaan nähdä tuleeko tosta TI:stä ikinä mitään. Access on kyllä selkeästi haukannut tossa liian ison palan. Haussua että A, B ja C -mallit olivat käytännössä melkein identtisiä, vain polyfoniaa kasvatettiin hiukan ja uusia featureita tuli tosi maltillisesti, mutta nyt TI:ssä Access tuo uudet oskilaattorimallit, tuplaprossun, total integrationin jne jne. Pelkästään toi yhdelle DSP:lle alunperin koodatun reaaliaikasoftan porttaminen kahden DSP:n systeemiin voi olla tosi iso urakka. Jos TI ei tule parin kuukauden sisällä myyntiin, niin ihmettelen jos se tulee ikinä noilla samoilla spekseillä.
Luulisi että firmalta loppuu kohta rahatkin. C-mallin myynti on taatusti romahtanut heti TI:n julkistamisen jälkeen, mutta kehittäjien palkat pitää maksaa, kaikissa musalehdissä pyörii aukeaman kokoiset mainokset jne. Tosin Accessilla oli varmasti kassassa hyvin rahaa A/B/C menestyksen takia ja tunnettu, hyvin menestynyt firma saa varmaan helposti lainaa. Olisi kyllä sääli jos firma menisi nurin ton TI:n takia.