No mitäs se taas tähän liittyy tarviiko Virus TI:tä vai ei? Se on sellanen laite kun on ja tekee ne jutut mitä tekee ja maksaa sen verran kun maksaa ja se ei oo paljon kun vertaa muihin vastaaviin(onko edes muita vastaavia... ) tai vaikka nippuun pienempitehosia masiinoita.
No eihän se liitykään, mutta kerroin lisäksi, miksi joidenkin mielestä se hinta voi tuntua kalliilta. Itse kuitenkin pidän sitä ihan oikean hintaisena. Kuten sanoin... "Kyllähän toi TI:n hinta on ihan oikein laitettu, kun katsoo mitä ominaisuuksia siinä on ja minkä verran monet muut uudet synat maksavat. Eihän hintaa ole tavallaan enempää kuin C:llä oli aikoinaan." Ja silti TI:ssä on paljon paremmat specsit.
Ja eihän se vaikuta esim. laitteesta saatavien äänien laatuun, minkä tehoinen se laite on. Mullakin on pari monosynaa, joista lähtee paremmat soundit kuin viruksesta, vaikka eivät maksakaan kuin murto-osan viruksen hinnasta. Ja lisäksi jos ostaa useamman halvemman synan/modulin, niin niistä kaikista saa todennäköisesti aivan erilaisia soundeja kuin viruksesta ja jokainen boksi tuo tullessaan omat ulostulot ja aivan erilaiselta soundaavat oskillaattorit ja filtterit. Minä ainakaan en voisi kuvitella tekeväni pelkällä viruksella biisiä. Alkaa nimittäin soundaamaan hieman vitukselle, jos sitä käyttää liian paljon. Huomaat sitten, kun hommaat jonkun viruksen. ;)
Ei sunkaan Tuppu sitä TI:tä PAKKO ole ostaa vaikka se on uusin ja spekseiltään kovin.... heh silleen miten aikasemmin on sun Viruksille käyny ;)
Heh, no hyvä että ei ole PAKKO ostaa. Tähän tietoon minulla ei ole nimittäin aikomustakaan ostaa TI:tä, koska minulla on jo virus. Ja downgreidasinhan minä KC:sta virus powercoreen (Virus B) specseissä. Hyvin tulee toimeen. En tarvitse niitä TI:n uusia oskillaattoreita ja efuja joka partille ja C-mallin "moog"-filsu on ihan turha mun käytössä. Ainoa, mitä joskus kaipaa, on C:n omat eq:t, mutta nekin on helppo korvata millä tahansa muulla eq:lla, kun joka partille on omat ulostulot.
Must se on hintansa väärti ja sillä tekee todella paljon jos se on niin hyvä kun mainostetaan :)
Niin minunkin mielestäni.
Miksette ihmettele vaikka NordLead3:n hintaa. Sen räkkiversio maksaa nyt saman verran kun toi TI desktop vaikka ikäeroo niillä on useita vuosia, eikä Nord tee puoliakaan siitä mitä TI
Itseasiassa olen ihmetellyt NL3:n hintaa myös ja pitänyt sitä kovana, mutta siitä ei ole tainnut tulla keskustelua vielä täällä aiemmin.
Toivon, että uus Virus on vähintään C:n veroinen, jämptillä koskettimistolla ja muutenkin hevillä olemuksella (siihen kyllä viittaisi jo toi 13,8kg:n paino, joka on aika saman verran kuin pöydällä nyt oleva Kawai K5000S, joka on kyllä juuri sellainen kuin pitääkin).
Kyllä mä uskon, että TI keybissä on se sama koskettimisto kuin KC:ssa oli. Ainakin se demovideoiden ja kuvien perusteella näyttää ihan samalle. Se on kyllä ihan "hands down" _paras_ koskettimisto millä olen koskaan soittanut. Se on ehkä suurin juttu, mitä ikävöin KC:ssa. Riippuu tietty mihin on tottunut, mutta Korgin koskettimet ainakin on ihan muovilepsuja tuohon verrattuna. Fatar taisi olla noiden virusten keybbien valmistaja, jos oikein muistan. Saksalaisia tankkeja tosiaan.
Tsekkasin noi TI demot. Joitain tosi upeita padeja, osa aika kulunutta soundia.
Joo no noita padeja saa jo millä vain viruksella. Virushan on nimenomaan pad-masiina. Semmosia soundscape ja atmosphere-ulinoita irtoaa suht. helposti ja soundin sävyä on helppo muuttaa, kun ruuvailee esim. oskillaattoreista niitä about 60:tä lisäaaltoa. Sen vuoksi viruksesta irtoaakin jo nyt aika monipuolisia ääniä, kun oskillaattoreissa on muitakin aaltomuotoja kuin saha ja pulssi. Silti se viruksen perus-soundi säilyy, koska filsut ja envelopet "inahtelee" just tietyllä tavalla ja phaserin erottaa ainakin. Joissain soundeissa tosin on semmoista phaser-juttua vaikka sitä ei olis käytettykään. Se vain on se viruksen tyypillinen soundi ja monissa jutuissa se toimii hiton hyvin.
Virus TI tulee varmasti olemaan erittäin kova syna, kunhan ensin saavat sen myyntiin, mutta siihen legendaariseen virus-soundiin pääsee käsiksi jo millä vain viruksella.