Access Virus

190 posts, 10 pages, 28,079 views

Avatar
#81 • • dpdrm Guest
Äääh, taas audiodemoon pistetty niitä kaikkein surkeimpia soundeja. :crybaby:

Noita helvetin saksatrance-rutinasahoja / kirkkaita "kello-atmopadeja" / arpeggioita jaksa kukaan kuunnella + ei niistä saa mitään kuvaa laitteen todellisesta soundista mun mielestä (noita tekee ihan yhtä hyvin C:lläki). :right:

Vai löytyykö tuolta jotain muutakin demoa ku toi 6.5mb Parade?
Avatar
#82 • • P.Korhonen Guest

Äääh, taas audiodemoon pistetty niitä kaikkein surkeimpia soundeja. :crybaby:


Ei tossa demopätkässä kyllä IMO ole ainakaan mitään 2000e arvoista. Itse olisin valmis käyttämään noista preseteistä ehkä peräti kahta. :)
Avatar
#83 • • dpdrm Guest

Ei tossa demopätkässä kyllä IMO ole ainakaan mitään 2000e arvoista.



Ei niin. Pitänee odotella käyttäjien soundidemoja + päästä testaileen noita teknisiä uudistuksia, josko niistä löytyis sit syytä päivittää.
Avatar
#84 • • Happo Guest
Mäkään en tykännyt noista yhtään. Keskitason softasynilla tekee paremmat soundit. Ton "supersawin" (00:41-55) aliasointi tuo mieleen hammaslääkärin poran. :panic:

Makuasioitahan nämä ovat, mutta kyllä täytyy olla Virus-uskossaan vahva jos tuohon laittaa yli 2 kEUR, IMHO.
Avatar
#85 • • master bator Guest
Joo no onhan se kallis ku perkele ja en mä siihen todellakaan kahta tonnia laittais, mutta jos vaikka puolet halvempi olis niin voisi ruveta miettimään millä moisen ostoksen rahoittaisi.
Avatar
#86 • • Tuppu_ Guest
Kohtuu hyvin myöhässä koko TI muutenkin. Ihme, että accessilla on vara olla toimittamatta mitään tuotetta about puoleen vuoteen. Ensimmäiset omistajat varmaan tuskailee sen total integroinnin kanssa. Ihme jos accessin jannut saa sen toimimaan kertaheitolla hyvin. Siinä on monta juttua mikä voi mennä pieleen ja aiheuttaa harmaita hiuksia. Esim. pokseita ja rätinöitä joidenkin äänikorttien tai dsp-korttien kanssa, aiottua suurempi host cpu-kuormitus tai ties mitä. Ja hinta on rohkean korkea kun ottaa huomioon, että nykysuuntaus on myydä halvemmalla ja halvemmalla hardis-synia softa-plugareiden tulon takia. Ja kahdella tonnilla saa jo aika kivan nipun muita hyviä synia.
Avatar
#87 • • master bator Guest

Ja kahdella tonnilla saa jo aika kivan nipun muita hyviä synia.



Totta. Mun tämänhetkiseen laitteistoon on vissiin yhteensä menny jotain 3000e, josta triton le vie tonnin, eli kaikkeen muuhun (kolme electribeä, yamaha dx200, microkorg + mikserit sun muut) on mennyt se pari tonnia. Mieluummin näin.
Avatar
#88 • • bulk Guest
Pistin tossa taas vaihteeks kyselyn, milloin noita aletaan toimittamaan.

Ruotsin puolella oli käytettyjen osastolla jo yks Virus TI desktop myytävänä hintaan 15000 sek, mutta toikin voi olla jonkun jekkunenän postaama ilmo.

Pitää kyllä heti mennä testaamaan, kunhan noita kauppoihin asti päätyy.
Avatar
#89 • • Tuppu_ Guest
Joo, feikkejä noi on kaikki. Kuulemma ebayssa ollu kans jo monia huijareita. Olisivatpa accessilla laittaneet jonkun muun nimen tolle kuin TI, niin olisivat jo voineet laittaa sen myyntiin normalina synana. Nyt niiden täytyy säätää ajurit toimimaan macilla ja pc:llä vähintään cubasessa ja logicissa kuntoon (näin ovat ilmoittaneet jossain messuilla, että ainakin logicin ja cubasen kanssa pitää toimia täysin ennen myyntiin tuomista) ja mielellään vielä niin, että toimis muissakin hosteissa. Eivät vissiin arvanneet, millaiseen sillisalaattiin joutuivat ton kanssa. Ja noiden lisäksi vielä yhteensopivuus kymmenien äänikorttien kanssa.

Vaikka se olisikin hieman nöyryyttävää tuoda se syna markkinoille ilman toimivaa TI:tä, niin ehkä se olisi jo tässä vaiheessa parempi veto, kuin katsella, kuinka kiukkuiset synaa odottavat ihmiset sijoittavat rahansa jonkun muun firman tuotteisiin. Ja kun on lueskellut esim. unofficial access virus-foorumia, niin näkee, että monet möivät virus c:nsä tai jonkun muun viruksensa jo pois TI:n alta viime syksynä ja ovat oikeasti aika pettyneitä, kun TI ei ole tullutkaan.

Ei näyttäisi NAMM:issakaan olevan mitään uutta asian tiimoilta?
Avatar
#90 • • bulk Guest
Missään ei oikeastaan lue edes julkaisupäivää. Zzsounds markkinoi jotain päivää, mutta ei tostakaan selvää ota:

http://www.zzounds.com/item--ACCVIRUSTIKB

Toisaalta Ben Crosland vakuuttelee täällä:

http://www.sunesha.nu/virusforum/viewtopic.php?t=3882

I can assure you there is absolutely no question: The TI will be released. Just don't ask me for a date



Ei varmaan auta kuin odottaa, että Access kertoo jotain julkaisusta. Tai hommata suosiolla Virus C.
Avatar
#91 • • Tuppu_ Guest

Ei varmaan auta kuin odottaa, että Access kertoo jotain julkaisusta. Tai hommata suosiolla Virus C.


Jep, C on hyvä vaihtoehto, samoin virus powercore varsinkin multilisenssillä.
Avatar
#92 • • whuf. Guest
Mä en oikeen tajunnut tota läppää että Virus TI ei muka olis sen 2000e arvonen(tai vähän alle 1800e T:ltä). Ääniä lähtee kuitenkin kolminkertanen määrä verrattuna esim Virus B:hen...+ enempi partteja&efektejä ym, uusista osceista puhumattakaan. Sen lisäks toi on midi- ja audio-interface sekä kontrolleri. Periaatteessa siis kaikki mitä tarvit. Tietty olis ihan kiva että se tulis vielä myyntiinkin :hah:
Avatar
#93 • • Tuppu_ Guest
Kyllähän toi TI:n hinta on ihan oikein laitettu, kun katsoo mitä ominaisuuksia siinä on ja minkä verran monet muut uudet synat maksavat. Eihän hintaa ole tavallaan enempää kuin C:llä oli aikoinaan. Tuskin kukaan kuitenkaan ihan kaikkia soundeja pelkästä viruksesta ottaa, vaikka TI:ssä tuleekin olemaan hyvät edellytykset multitimbraalikäyttöä ajatellen, kun polya riittää ja efut on joka kanavalla omat niinkuin novationeissa on ollut jo vuosia. Eli jos vain haluaa virus-soundia, mutta ei tarvitse sitä ziljoonaa kanavaa omilla efuilla, niin halvempikin käytetty virus tai powercore-plugin tulee halvemmaksi ja saa sen virus-soundin silti käyttöön.

Kun tuossa aiemmin mainitsin, että 2ke:lla saa kivan nipun muita laitteita, niin tarkoitin lähinnä muita hyviä käytettyjä laitteita, tosin esim. alesis ion ja muutamat muut eivät uutenakaan maksa liikaa. Hapon mielipiteen ymmärrän kyllä, koska hän diggailee ehkä enemmän oikeaa analogista soundia. Virustahan on ehkä eniten käytetty/käytetään tällä hetkellä trance-musiikissa, eli niitä unison saha-töräyksiä, padeja ja muuta "virus-juttua". Soundin kyllä erottaa. Tuossa käytössä viruksen soundi onkin kuin kotonaan ja tuskin kukaan trance-tuottaja siitä aliasoinnista on kiinnostunut. Se vain soundaa virukselle ja se siinä juuri onkin niin hyvä.
Avatar
#94 • • whuf. Guest
No mitäs se taas tähän liittyy tarviiko Virus TI:tä vai ei? Se on sellanen laite kun on ja tekee ne jutut mitä tekee ja maksaa sen verran kun maksaa ja se ei oo paljon kun vertaa muihin vastaaviin(onko edes muita vastaavia... ) tai vaikka nippuun pienempitehosia masiinoita. Alkoko kukaan valittaan Ionin hinnasta koska se oli "vaan 8 ääninen" ja kallis siihen suhteutettuna. Se on ihan eri laite ja päästelee ihan eri äänimateriaalia sisuksistaan kun muut.
Olisiko Accesin pitänyt julkistaa vaan "Virus D" 32 voicen polyllä, uusilla osceilla ja 800e hinnalla? Ehkä. Vaikea sanoa. Toiset haluaa kehittää myös työskentelytapoja, ei pelkästään synan äänimuotoja/ääntä(ja toi 16parttia ja 80+ polyä+i/o ominaisuudet, tulee vaikuttaan siihen). Jotkut haluaa tehdä 8 voicen dco/vca-synilla, jotkut ei. Makuasioita. Ei sunkaan Tuppu sitä TI:tä PAKKO ole ostaa vaikka se on uusin ja spekseiltään kovin.. heh silleen miten aikasemmin on sun Viruksille käyny ;)

Must se on hintansa väärti ja sillä tekee todella paljon jos se on niin hyvä kun mainostetaan :) Joka haluaa aidon kolkin voi ostaa aidon kolkin. Joka haluaa 80+ voicesen VA/wavetable-synan/kontrollerin/audiointerfacen ostaa sen TI:n. Enkä mäkään varmaan TI:tä osta, kunhan vaan osotin ihmetystäni tohon aikasemmin ilmenneeseen asenteeseen. Miksette ihmettele vaikka NordLead3:n hintaa. Sen räkkiversio maksaa nyt saman verran kun toi TI desktop vaikka ikäeroo niillä on useita vuosia, eikä Nord tee puoliakaan siitä mitä TI, sisällä ensimmäistäkään efektiä(no okei distortio..) tai omaa edes kolmannesta TI:n polyfoniasta. Juu soundi niissä on erilainen, mutta piti nyt edes yrittää..
Avatar
#95 • • MikkiHiiri Guest
Tsekkasin noi TI demot. Joitain tosi upeita padeja, osa aika kulunutta soundia. En kyl ostais noitten demojen perusteella, mut luulen, että tossa oli just ne eniten kuluneet perussoundit esillä. Joku Virus on kyl pakko vielä hankkia.
Avatar
#96 • • bulk Guest
Kyllä mä ainakin olen kovin vakuuttunut demojen perusteella tosta TI:n saundista, mutta pakko sitä on päästä testaamaan ennen ostopäätöstä.

Toi hinta on toisaalta aika tyrmeä, mutta mitä tossa olen nyt käynyt parit muut VA:t läpi, niin ainakin Ion ja NL2 ovat koskettimistoltaan aivan leluja. Jostain syystä syna, jossa on äänentuotto ja partteja enemmän kuin yksi, maksaa sen 2ke, jos ei halua tinkiä koskettimistosta ja ulkoisesta luukista muutenkin. Sama vika oli tossa mulla muutaman päivän olleessa Triton LE:ssä; saundi oli ihan ok, mutta mä en voi kyllä sietää tollasta anttilalelun näköistä syntikkaa pöydälläni. Toivon, että uus Virus on vähintään C:n veroinen, jämptillä koskettimistolla ja muutenkin hevillä olemuksella (siihen kyllä viittaisi jo toi 13,8kg:n paino, joka on aika saman verran kuin pöydällä nyt oleva Kawai K5000S, joka on kyllä juuri sellainen kuin pitääkin).

Toi Total Integration sopis kyllä mun workflowiin tosi hyvin, mutta varmaan tuo kone kiinnostaisi ilman sitäkin noilla ominaisuuksilla. Oikeastaan noi asio-ajurit ja muut on vähän jo turhaa tavaraa tossa koneessa, mutta ilmeisesti se on aika sitten helppo toteuttaa tohon paketin päälle.
Avatar
#97 • • master bator Guest

Sama vika oli tossa mulla muutaman päivän olleessa Triton LE:ssä; saundi oli ihan ok, mutta mä en voi kyllä sietää tollasta anttilalelun näköistä syntikkaa pöydälläni.



OT:

Onkos se ulkonäkö mikä ratkaisee :confused: Eikö esimerkiksi vanhat analogivekottimet useinmiten näytä leluilta? Mun mielestä Triton Le:n ulkonäkö on kyllä kaukana anttilalelusta.
Avatar
#98 • • Edited bulk Guest

Onkos se ulkonäkö mikä ratkaisee :confused: Eikö esimerkiksi vanhat analogivekottimet useinmiten näytä leluilta? Mun mielestä Triton Le:n ulkonäkö on kyllä kaukana anttilalelusta.



No ei todella (saundin pitää toki määrätä), mutta se Triton Le on kyllä sellainen muovipalikka, ettei pahemmasta väliä. Sen keyboardin tatsi on kyllä aivan markan pelistä ja kaikki käyttönappulat on hiton halvan oloiset. Ja ulkoinen olemus muutenkin:

http://www.tritonhaven.com/pics/tritonle/TritonLe76_01.jpg

Olkoonkin, että noin tuhannella eurolla toi on varmaan aika kova saundinsa puolesta, en jaksa tollasella syöttää nuotteja sekkariin. Lisää laatua please.

Ja mitä vanhoihin analogivärkkeihin tulee, ne on kuitenkin olleet vasta siinä asemassa, että koko synakulttuuria on oltu vasta luomassa silloin kun ne on tehty, joten pieniä omituisuuksia jaksaa sietää. Ja siksi toisekseen, iso osa paremmista vanhoistakin värkeistä on rakennettu kuin panssarivaunut, eli painoa on helposti yli 20kg. Kyllä se näkyy ja tuntuu tatsissa.
Avatar
#99 • • bulk Guest
Ja takaisin topiikkiin, Accessilta ei kommenttia vielä tullut, mutta Thoomaaniasta tuli seuraava, ei-niin-rohkaiseva palaute:

Olisin tiedustellut, onko Access-Music ilmoittanut uuden Virus TI:n
julkaisupäivää? Jos on, niin mikä se on?



Valitettavasti siitä ei ole aavistustakaan. Tuntuu olevan aika hankalaa saada kyseistä tuotetta markkinoille.



:sad:
Avatar
#100 • • Tuppu_ Guest

No mitäs se taas tähän liittyy tarviiko Virus TI:tä vai ei? Se on sellanen laite kun on ja tekee ne jutut mitä tekee ja maksaa sen verran kun maksaa ja se ei oo paljon kun vertaa muihin vastaaviin(onko edes muita vastaavia... ) tai vaikka nippuun pienempitehosia masiinoita.


No eihän se liitykään, mutta kerroin lisäksi, miksi joidenkin mielestä se hinta voi tuntua kalliilta. Itse kuitenkin pidän sitä ihan oikean hintaisena. Kuten sanoin... "Kyllähän toi TI:n hinta on ihan oikein laitettu, kun katsoo mitä ominaisuuksia siinä on ja minkä verran monet muut uudet synat maksavat. Eihän hintaa ole tavallaan enempää kuin C:llä oli aikoinaan." Ja silti TI:ssä on paljon paremmat specsit.

Ja eihän se vaikuta esim. laitteesta saatavien äänien laatuun, minkä tehoinen se laite on. Mullakin on pari monosynaa, joista lähtee paremmat soundit kuin viruksesta, vaikka eivät maksakaan kuin murto-osan viruksen hinnasta. Ja lisäksi jos ostaa useamman halvemman synan/modulin, niin niistä kaikista saa todennäköisesti aivan erilaisia soundeja kuin viruksesta ja jokainen boksi tuo tullessaan omat ulostulot ja aivan erilaiselta soundaavat oskillaattorit ja filtterit. Minä ainakaan en voisi kuvitella tekeväni pelkällä viruksella biisiä. Alkaa nimittäin soundaamaan hieman vitukselle, jos sitä käyttää liian paljon. Huomaat sitten, kun hommaat jonkun viruksen. ;)

Ei sunkaan Tuppu sitä TI:tä PAKKO ole ostaa vaikka se on uusin ja spekseiltään kovin.... heh silleen miten aikasemmin on sun Viruksille käyny ;)


Heh, no hyvä että ei ole PAKKO ostaa. Tähän tietoon minulla ei ole nimittäin aikomustakaan ostaa TI:tä, koska minulla on jo virus. Ja downgreidasinhan minä KC:sta virus powercoreen (Virus B) specseissä. Hyvin tulee toimeen. En tarvitse niitä TI:n uusia oskillaattoreita ja efuja joka partille ja C-mallin "moog"-filsu on ihan turha mun käytössä. Ainoa, mitä joskus kaipaa, on C:n omat eq:t, mutta nekin on helppo korvata millä tahansa muulla eq:lla, kun joka partille on omat ulostulot.

Must se on hintansa väärti ja sillä tekee todella paljon jos se on niin hyvä kun mainostetaan :)


Niin minunkin mielestäni.

Miksette ihmettele vaikka NordLead3:n hintaa. Sen räkkiversio maksaa nyt saman verran kun toi TI desktop vaikka ikäeroo niillä on useita vuosia, eikä Nord tee puoliakaan siitä mitä TI


Itseasiassa olen ihmetellyt NL3:n hintaa myös ja pitänyt sitä kovana, mutta siitä ei ole tainnut tulla keskustelua vielä täällä aiemmin.

Toivon, että uus Virus on vähintään C:n veroinen, jämptillä koskettimistolla ja muutenkin hevillä olemuksella (siihen kyllä viittaisi jo toi 13,8kg:n paino, joka on aika saman verran kuin pöydällä nyt oleva Kawai K5000S, joka on kyllä juuri sellainen kuin pitääkin).


Kyllä mä uskon, että TI keybissä on se sama koskettimisto kuin KC:ssa oli. Ainakin se demovideoiden ja kuvien perusteella näyttää ihan samalle. Se on kyllä ihan "hands down" _paras_ koskettimisto millä olen koskaan soittanut. Se on ehkä suurin juttu, mitä ikävöin KC:ssa. Riippuu tietty mihin on tottunut, mutta Korgin koskettimet ainakin on ihan muovilepsuja tuohon verrattuna. Fatar taisi olla noiden virusten keybbien valmistaja, jos oikein muistan. Saksalaisia tankkeja tosiaan.

Tsekkasin noi TI demot. Joitain tosi upeita padeja, osa aika kulunutta soundia.


Joo no noita padeja saa jo millä vain viruksella. Virushan on nimenomaan pad-masiina. Semmosia soundscape ja atmosphere-ulinoita irtoaa suht. helposti ja soundin sävyä on helppo muuttaa, kun ruuvailee esim. oskillaattoreista niitä about 60:tä lisäaaltoa. Sen vuoksi viruksesta irtoaakin jo nyt aika monipuolisia ääniä, kun oskillaattoreissa on muitakin aaltomuotoja kuin saha ja pulssi. Silti se viruksen perus-soundi säilyy, koska filsut ja envelopet "inahtelee" just tietyllä tavalla ja phaserin erottaa ainakin. Joissain soundeissa tosin on semmoista phaser-juttua vaikka sitä ei olis käytettykään. Se vain on se viruksen tyypillinen soundi ja monissa jutuissa se toimii hiton hyvin.

Virus TI tulee varmasti olemaan erittäin kova syna, kunhan ensin saavat sen myyntiin, mutta siihen legendaariseen virus-soundiin pääsee käsiksi jo millä vain viruksella.