Mua kiinnostais kans nämä, joten kertokaas viisaammat mitä ootte mieltä.
Musaohjelmana mulla on Reason, mutta muidenkin softasynien käyttö kiinnostais.
Vai kannattaisko samalla pistää äänikorttiin vähän enemmän
rahaa kiinni, ja ostaa TERRATEC - DMX 6FIRE 24/96 ?
Vai vielä vähän lisää ja ostaa CREATIVE LABS - AUDIGY 2 PLATINUM EX ?
Softasynien pyörittelyssä ei ylimääräisillä kikkareille tee juuri mitään. Tärkeämpää on että vakaat ASIO (Cubase, Reason jne) ajurit löytyy ja mielellään myös WDM ajurit (Sonar). Suotavaa olisi että kortista löytyisi tuki myös mahdollisimman monelle eri samplaystaajuudella ja bittitarkkuudelle. Tähän suosittelen Terratecin EWXää.
Jos toisaalta äänikortilta halutaan myös kattavia peli- ja muita multimediaominaisuuksia DMX on hyvä vaihtoehto. Jos omaat jotain FireWire kamaa niin se on yks Audigy 2 P Ex:n eduista. Audigy2 ei ole paras näissä musahommissa jos vertaa esim DMXään. Maksavat suurinpiirtein saman verran, mutta musakäytössä DMX on kyllä luontevampi valinta.
Yks asia kannattaa kanssa katsoa korttia valitessa... Mitä softia tulee mukaan. Esim Audigyn kanssa tulee Cubasis 4.0, FruityLoops, Ableton Live, Traktor DJ Studio, Soldier of Fortune 2, Hitman 2 ja jotain muuta vielä. Aikamoinen softapläjäys joka jo erikseen hankittuna maksaa saman verran kuin itse kortti, enemmänkin jopa.
Itse olin ihan saman tilanteen edessä vähän aika sitten ja päädyin Audigy2 PExään lähinnä siitä syystä että siin oli toi FireWire portti ja hyvät ominaisuudet kotiteatterijärjestelmän rakentamiselle. Musakäytössä se menettelee, ei pahemmin valittamista. Aikaisemmin omasin Terratec EWS88MT:n joka musakäytössä oli parempi (EWX käyttää samoja ajureita ja teknologiaa kuin EWSkin).
Mieti ensin tarkkaan mitä haluat kortin tekevän ja sen jälkeen tsekkaa millainen kortti ne hommat tekee. Fiitsereistä on turha maksaa jos niitä ei tartte.