DJ levysoittimet (Technics/ Reloop/ Vestax jne.)

621 posts, 32 pages, 429,578 views

Caro²

Posts: 5,301

#101 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Originally posted by mts02:
Onkos kukaan onnistunut saamaan Technics SL-1210 MK3 mallia näppeihinsä?



Kovasti kiinnostaa myös onko kukaan päässyt räpläämään Sl-1200Mk4:sta? Tiettävästi laite on vain Japanissa myynnissä, mutta siinä sanotaan olevana jo huomattavasti voimakkaampi moottori.
Avatar
#102 • • Spirit Guest
onko kellään kokemuksia Reloopin kolmetonnisista?
Avatar
#103 • • Noste Guest

Originally posted by Spirit:
onko kellään kokemuksia Reloopin kolmetonnisista?




Meinaat varmasti vinyylisoittimia joo, mulla on sellaiset, ihan ok ovat oon opetellu niillä soittamaan nyt sellasen n.6 kk. Kyllä niillä biitin saa kohalleen ja kyllä se siinä pysyy kuhan säätää pitsit kohilleen. Mun mielestä ne on hyvät levarit aloittelijalle (tosin meinaan kyllä itse ostaa teknarit jossain vaiheessa) ja miksei vähän enemmänkin soitelleelle kaverille. Miksamaan tosiaan pystyy ja moottorikin niissä on voimakas, joten jos pysäytät levyn ja päästät irti niin kyllä se siitä samantien samaan nopeuteen palaa. Kaiken kaikkiaan mä oon ollu ihan tyytyväinen noihin levareihin ja aionkin niillä soitella vielä hyvän aikaa, hyviä miksausnauhoja oon niillä saanu aikaseks jne. Ai niin, esim. elektronistakin kun tilaa niin tulevat kyllä hyvin pakattuina! Suosittelen levareita mikäli ei heti halua investoida n. 900 euroa kahteen käytettyyn teknariin/uusiin thomailta. Kyllä niillä soittamaan oppii, ainakin mä oon oppinu!
Avatar
#104 • • Noste Guest

Originally posted by Noste:

Meinaat varmasti vinyylisoittimia joo, mulla on sellaiset, ihan ok ovat oon opetellu niillä soittamaan nyt sellasen n.6 kk. Kyllä niillä biitin saa kohalleen ja kyllä se siinä pysyy kuhan säätää pitsit kohilleen. Mun mielestä ne on hyvät levarit aloittelijalle (tosin meinaan kyllä itse ostaa teknarit jossain vaiheessa) ja miksei vähän enemmänkin soitelleelle kaverille. Miksamaan tosiaan pystyy ja moottorikin niissä on voimakas, joten jos pysäytät levyn ja päästät irti niin kyllä se siitä samantien samaan nopeuteen palaa. Kaiken kaikkiaan mä oon ollu ihan tyytyväinen noihin levareihin ja aionkin niillä soitella vielä hyvän aikaa, hyviä miksausnauhoja oon niillä saanu aikaseks jne. Ai niin, esim. elektronistakin kun tilaa niin tulevat kyllä hyvin pakattuina! Suosittelen levareita mikäli ei heti halua investoida n. 900 euroa kahteen käytettyyn teknariin/uusiin thomailta. Kyllä niillä soittamaan oppii, ainakin mä oon oppinu!



Ai niin unohtuipas sellainen asia sanoa, että harjoittelemalla oppii ei sillä millä levareilla soittaa, vaikka ois mitkä levarit tahansa, niin jos ei harjoittele ei voi oppia.
Avatar
#105 • • Spirit Guest
hyvä pointti tilannehan on tämä että lähetin oman soittimeni huoltoon elektroniin(Reloop rp1000)ja posti pasko sen kuljetukses,no pojat sit sano et me laitetaa tulee sulle rm2000 mut sitä ei ollu varastos ni ne laitto tulee kolmetonnisen tänää pitäs postist tulla,iha muute vaa siis kyselin et millasen pelin oon saamas
Caro²

Posts: 5,301

#106 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Originally posted by Noste:
Ai niin unohtuipas sellainen asia sanoa, että harjoittelemalla oppii ei sillä millä levareilla soittaa.



Jos on ihan persreikä soittimet, eikä minkäännäköistä teoriapohjaa soittamiselle, niin aika hankalaksi menee. Siinä on sitten jo useampi pullonkaula peräkkäin.. Hyvät soittimet helpottaa alkuunpääsyä huomattavasti (Olettaen tietty että harrastaa mainitsemaasi 'harjoittelua' runsain mitoin)
Avatar
#107 • • Noste Guest

Originally posted by Caro²:
Jos on ihan persreikä soittimet, eikä minkäännäköistä teoriapohjaa soittamiselle, niin aika hankalaksi menee. Siinä on sitten jo useampi pullonkaula peräkkäin.. Hyvät soittimet helpottaa alkuunpääsyä huomattavasti (Olettaen tietty että harrastaa mainitsemaasi 'harjoittelua' runsain mitoin)



No näihän se tietysti on, oikeastaan tarkoitus oli vain mainita että ei välttämättä tarvita alkuun heti parhaita vehkeitä mitä maapallolta löytyy, kyllä niillä vähän "huonommillaki" pääsee alkuun ja oppii soittamaan, niinkun mainitsin jo, että kyllä mäki opin soittamaan noilla reloopin kolmetonnisilla. tosin himoitsen kyllä teknareita mutta just nyt ei oo varaa...
Avatar
#108 • • Spirit Guest
jees,nyt saitten hain soittimen postista ja tyytyväinen olen!yllätyin sillä siitä löytyy pitch bend?ja se näyttää lähes teknarilta,liekö muuttaneet mallia sillä toi on lähes teknarin näkönen ja stratti nappi on of kierre nappi ja kaikki muukin on niinkuin teknarissa,ihan erinäköinen kun elektronin kuvassa!sellast haluisin tietää et paljoks tolle stantonin 500 neulalle&rasialle pitäs laittaa neulapaino ja antiksate?
Avatar
#109 • • Jokke Guest

Originally posted by Spirit:
sellast haluisin tietää et paljoks tolle stantonin 500 neulalle&rasialle pitäs laittaa neulapaino ja antiksate?



Stanton 500-rasioiden suositeltu neulanpaino on 2 - 5 grammaa. Anti-skating säädetään sen mukaan mihin olet asettanut neulan painon. Sen pitäisi olla aina sama kuin neulanpainokin. Eli jos neulanpaino on 3 grammaa, as-namiskukkeli laitetaan kolmoselle.

Anti-skating säädön totaalinen ignooraminen on varmaan suurin yksittäinen tekijä mikä aiheuttaa levyjen pomppimisen. On enemmän sääntö kuin poikkeus että tuo säätö on jätetty nolla-asentoon missä hyvänsä levysoittimiin törmääkin. Hassua sinänsä, kaikki muut mahdolliset säädöt kun tänä maailman aikana on neulanpainoa, pitchin asentoa ja jokaikistä mikserisäätöä myöten aina asennossa kaakko, mielummin hieman ylikin.
Avatar
#110 • • jmv Guest
En tiedä (enkä jaksa etsiä) että onko täällä ollut jo keskustelua näistä uusimmista teknareista (Technics sl-1200 M3D). Eli onko käytännössä/käytössä mitään eroa vanhaan paitsi se pitch-reset? Ja mihin tota kyseistä nappulaa tarvitaan? Hinta taitaa olla melko lähelle sama vanha...ainakin näin ulkomailla.
Avatar
#111 • • Gnizhak Guest

Originally posted by Jokke:
Anti-skating säädön totaalinen ignooraminen on varmaan suurin yksittäinen tekijä mikä aiheuttaa levyjen pomppimisen. On enemmän sääntö kuin poikkeus että tuo säätö on jätetty nolla-asentoon missä hyvänsä levysoittimiin törmääkin.



Hyvä että lueskelin tämän topicin kun tästä halusinkin tietoa. Kun maallikko ja ummikko vielä olen, niin kiinnoistaisi tietää mitä se sitten haittaa, kun sitä ei kukaan tunnu säätävän? Siis ihan nippelitason pikkutietoa ajatellen. Siis olen käsittänyt sen vaikuttavan levylautasen pyörittelyyn vaikuttaviin seikkoihin, ts. Dj-käytössä (kohdan ettimiseen etc.) se kai pitääkin olla '0'. Mutta miten se tarkalleen ottaen toimii?

edit: vaikutin tyhmältä, niin kai edelleen :>

[ 09 March 2002: Message edited by: Gnizhak ]
Avatar
#112 • • Jokke Guest

Originally posted by Gnizhak:
Vaikeuttaa kenties levyn liikuttelua lautasella vai kuinka?



Anti-skatingillä vaikutetaan neulan liikkumiseen sivuttaissuunnassa. Kotioloissa säädöllä tuskin hirveästi on merkitystä mutta äärioloisuhteissa, esimerkiksi paikoissa missä soitin joutuu kaikenmaailman tärinöiden ja värinöiden kohteeksi, neulan kyky pysyä levyn uralla joutuu koetukselle ja tällöin säädön vaikutus tulee esiin. Erityisen helposti ongelman huomaa juuri levyä taaksepäin pyöritettäessä.
Avatar
#113 • • Gnizhak Guest

Originally posted by Jokke:
Anti-skatingillä vaikutetaan neulan liikkumiseen sivuttaissuunnassa. Kotioloissa säädöllä tuskin hirveästi on merkitystä mutta äärioloisuhteissa, esimerkiksi paikoissa missä soitin joutuu kaikenmaailman tärinöiden ja värinöiden kohteeksi, neulan kyky pysyä levyn uralla joutuu koetukselle ja tällöin säädön vaikutus tulee esiin. Erityisen helposti ongelman huomaa juuri levyä taaksepäin pyöritettäessä.



Toisin sanoen, sen oikeasta käytöstä ei ole mitään haittaa? Hassua että tuommoinen ignorataan sitten? Ei mene jakeluun.
Avatar
#114 • • mekaanikko Guest

Originally posted by Jokke:
Anti-skatingillä vaikutetaan neulan liikkumiseen sivuttaissuunnassa. Kotioloissa säädöllä tuskin hirveästi on merkitystä mutta äärioloisuhteissa, esimerkiksi paikoissa missä soitin joutuu kaikenmaailman tärinöiden ja värinöiden kohteeksi, neulan kyky pysyä levyn uralla joutuu koetukselle ja tällöin säädön vaikutus tulee esiin. Erityisen helposti ongelman huomaa juuri levyä taaksepäin pyöritettäessä.



Tämä pitää sinänsä paikkansa, erityisesti viimeinen lause, mutta asiahan on itse asiassa niin että neula pysyy paremmin uralla taaksepäin pyöritettäessä (ja scratchatessa) kun antiskating on nollassa. Levyn soidessa antiskatingin arvo ei juurikaan vaikuta neulan träkkäävyyteen mutta jonkin verran äänenlaatuun.
Avatar
#115 • • zander Guest

Originally posted by mekaanikko:
Tämä pitää sinänsä paikkansa, erityisesti viimeinen lause, mutta asiahan on itse asiassa niin että neula pysyy paremmin uralla taaksepäin pyöritettäessä (ja scratchatessa) kun antiskating on nollassa. Levyn soidessa antiskatingin arvo ei juurikaan vaikuta neulan träkkäävyyteen mutta jonkin verran äänenlaatuun.



Jep. Suurilla painoilla sillä on vaikutusta myös kanavatasapainoon. Scrathatessa levy skippaa lähes aina ulommalle uralle hypäten, minkä vuoksi antiskate kannattaa pitää nollassa.
Avatar
#116 • • JTL Guest
näin tänään myytävänä Gemini XL-600 levarin käytettynä, hinta oli: 105 e

onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä levarista ja kannattaako siitä maksaa 105 e?
Avatar
#117 • • JTL Guest
näin myytävänä uutena Reloopin RP4000 MK2 hinnalla 222e, paikka oli [url=http://www.musik-service.de,]www.musik-service.de,[/url] onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta? aika hyvä hintainen se ainakin on, ku saa 113 euroa halvemmalla kuin elektroni.com

[ 07 April 2002: Message edited by: JTL ]
Avatar
#118 • • JTL Guest
kannattaako maksaa 300 euroa 3 vuotta käytetystä kuulemma hyväkuntoisesta Technics SL 1210 MK2:sta? vai kannattaako ostaa uutena se edellämainittu Reloop?
Avatar
#119 • • lasty/cirrus'dee Guest

Originally posted by JTL:
kannattaako maksaa 300 euroa 3 vuotta käytetystä kuulemma hyväkuntoisesta Technics SL 1210 MK2:sta? vai kannattaako ostaa uutena se edellämainittu Reloop?



Osta pois 300:lla, jos

- pitchiä hiljaa säätäessä ne punaiset pallot levylautasen reunassa muuttavat liikettään tasaisesti, eivätkä hyppien, paitsi tietysti hieman pitchin nollakohdan luona (pitchissä ei tällöin ole epämääräistä nöftää)
- äänipiuhaa (rca) heiluteltaessa ääni ei rätise tai pauku (rca-kontakti tällöin ok)
- soittimesta ei muutenkaan kuulu turhaa hurinaa tai pauketta (maajohto ok)
- punaiset pallerot eivät vaella edestakaisin lautasen reunassa, vaan liikkuvat tasaisesti (levylautasen päällä ei ole istuttu, ts. se on suora)
- äänivarsi on siistin näköinen ja tukevan oloinen
- soitin muutenkin on siisti, eikä lautasen alla ole tahmaa tms.

Eiköhän se noilla.

-
info
Avatar
#120 • • JTL Guest
siinä on vaan se, että sitä myydään Valkeakoskella (ei hajuakaan missä se on) ni en varmaan pääse kokeilemaan.