Mitä opiskelet?

186 posts, 10 pages, 31,489 views

#101 • • Ezzy Guest

Originally posted by Johannah:
Teologiaa Helsingin yliopistossa, pääaineena kirkkososiologia. Takana myös viestinnän opintoja. Papiksi en näillä näkymin aio muuta kuin sen verran, että vihin kaikki kaverit ja biletutut..

/offtopic
hmm...häät bileissä, nami onko tapahtunut suomessa?
/offtopic

ja topic.

valmistunut tietokoneasentajaksi 99, kiitos näyttökokeiden (upea keksintö) ja sittemmin hakannut jotain bluetooth/wlan/ACT/ASE-kursseja työn ohessa.

[ 11 February 2002: Message edited by: Chris Wicked ]
#102 • • Edited Saskia Guest
Klips.
#103 • • keijutyttö Guest
Jep joo.
Mä opiskelen Helzingin yo:n maat.metsätieteellisessä
ympäristöekonomiaa ja ympäristönsuojelua.
Tosi mielenkiintosta on vaikkakin suht vaikeeta(ye on melkosen matikkapainotteista). Mutta en oo vielä paivääkään katunu, 2 vuos menossa. oon vaan onnellinen etten päässy kauppakorkeeseen vaikka 2 kertaa yritin tosissani, oon todennu että tää sopii mulle paljon paremmin ja kiinnostaa.
Ja ovareitakin saa melko vähällä duunilla...
#104 • • Pluto Guest
Jees jees...

Meikäläinen on tietoliikennetekniikan opiskelija vuosimallia 4. Pääaineena teletekniikka ja sivuaineina ympäristönsuojelu sekä työpsykologia/organisaation johtaminen.

Opiskelun suhteen on motivaatio hieman kateissa tällä hetkellä, sillä musiikin duunaaminen kiinnostaa 'hiukka' verran enemmän.

Valmistumisesta en jaksa ottaa turhia paineita; Sitä valmistuu sitten aikanaan. Pääasia, että nauttii elämästään... Kyllä sitä kerkiää olla työelämässä liiankin pitkään.
#105 • • Inka-Ri Guest
Hih! Täytyypi lisätä vähän humanistista väriä keskusteluun...kaikki fiksut ihmiset menivät silloin viisi vuotta sitten kauppikseen tai johonkin teknilliseen ammattikorkeaan. Päätin olla erilainen nuori ja parin kansanopiston kautta pääsin Helsingin yliopiston humanistiseen tiedekuntaan, jossa sitten hengaillaan ja hengaillaan jne... Nykyisestä pääaineestani tuskin ikinä ammattia itselleni saan, vaikka siitä kovasti edelleen olenkin innostunut, ellei nyt sitten Suomessa yhtäkkiä aleta järjettömästi kiinnostumaan maailman ensimmäisistä kaupunkikulttuureista. Että olis varmaan kannattanut sitten kuitenkin olla ihan tavallinen ja mennä vaikka amikseen ja hankkia itsellensä joku taito jolla voisi itsensä tulevaisuudessa elättää. Ja jotenkin tuntuu siltä että jaan tämän tunteen aika monen humanistin kanssa...Vai miten se vitsi menikään..että mitä insinööri sanoi humanistille kun ne kohtasivat kymmenen vuoden jälkeen? Yks bicmac kiitos!
#106 • • mekaanikko Guest
Sen verran pitää sanoa että koulutus ja se, mihin työhön lopulta sijoittuu, eivät ole mitenkään kiinteässä yhteydessä. Esimerkiksi eräässä aiemmassa työpaikassani (uusmediapuolella siis) meillä oli aivan loistava konsepti-/käytettävyystiimi jonka jäsenet olivat radiotoimittaja (tiiminvetäjä), tietoliikenneinsinööri, sosiologi ja minä jonka koulutus on tosiaan lähinnä tuonne mainospuolelle viittaavaa. Nykyisessä työpaikassani pomoni on viestinnän dropout ja lähin työtoverini pääaineena oli käsittääkseni elokuvatutkimus. =)
#107 • • georke Guest
Tarkoitus ois keväällä hakea Helsingin tietojenkäsittelytieteen laitokselle.. vinkkejä joltain siellä olevalta? osaankin jonkin verran jo javaa, mutta en ehkä hirveän hyvin kuitenkaan. Yks kysymys vissiin logiikkaa tms? kannattaisko kerrata joku lukion vanha logiikan kurssi tms? Motivaatiota kyllä riittää lukea ja opiskella kuhan tietäs mihin tarttuis... Noni eli vinkit kehiin.

Toinen vaihtoehto (ihan oikeasti) on lähteä .. no enpäs taidakaan kertoa, luulette minuu viel ihan päästä pipiks .
#108 • • Felis Guest

Originally posted by georke:
Tarkoitus ois keväällä hakea Helsingin tietojenkäsittelytieteen laitokselle.. vinkkejä joltain siellä olevalta? osaankin jonkin verran jo javaa, mutta en ehkä hirveän hyvin kuitenkaan. Yks kysymys vissiin logiikkaa tms? kannattaisko kerrata joku lukion vanha logiikan kurssi tms? Motivaatiota kyllä riittää lukea ja opiskella kuhan tietäs mihin tarttuis... Noni eli vinkit kehiin.

Hyvät paperit matikasta ja äidinkielestä niin ei tarvi lukea sivuakaan. Muistaakseni se pääsykokeiden logiikkakaan ei kovin vaativaa ollut.
#109 • • georke Guest
No eipä ollu motivaatio kovin korkeella lukiossa aikoinaan

nimim. joskus paikalla nukkumassa.
#110 • • Cloud Guest
hmms mitäs tollasiin yö juttuihin voisin sanoa muutakuin että nostan hattuu kaikille yö ihmisille on ne sitten saaneet "hyvät tai huonot" paperit.. mulla sellasia ei edes ole..
Juu olen opiskellut kokin ammatin ja nyt tarjoiliaks.. sitten baarikouluun jos pääsen..

Tosin ei mulla edelleenkään oo hajua mitä mä tahtoisin tehdä sitten isona.. kaipa musta tulee Koko-aika Pilehiimu
#111 • • mmm... Guest

Toinen vaihtoehto (ihan oikeasti) on lähteä .. no enpäs taidakaan kertoa, luulette minuu viel ihan päästä pipiks .

Muutaman kurssin tkt-laitokselta huvin vuoksi lukeneena sanoisin, että helppoahan tuo vaikuttais olevan alussa, joskin aika työlästä. Ohjelmoinnista mitään ennalta tietämättömänäkin se alkoi sujua helposti. Joku luontainen taipumus loogiseen ja matemaattiseen tietty auttanee tuossa aineessa. Yleensä tkt-kokemukseni perusteella en _pysty uskomaan_ että sisäänpääsykään vois olla kovin vaikeaa...

Mut hei valitse oikeesti se toinen vaihtoehto! Kuulosti paaaljon hauskemmalta...
#112 • • Pan Guest

Originally posted by Inka-Ri:
Nykyisestä pääaineestani tuskin ikinä ammattia itselleni saan, vaikka siitä kovasti edelleen olenkin innostunut, ellei nyt sitten Suomessa yhtäkkiä aleta järjettömästi kiinnostumaan maailman ensimmäisistä kaupunkikulttuureista.

Terve menoa 300.000:n eliittiin. Leipäjonossa on tunnelmaa, nähdään siellä.

[ 14 February 2002: Message edited by: Pan ]
#113 • • Anonymous Guest
Mul olis yks kysymys kaikille Hellsingin yliopistossa(matemaattis-luonnontieteellisessä) opiskeleville. Onko siellä mahdollista kikkailla tiedekunnan sisällä esim. siirtyä tietojenkäsittelystä maantietoon tai fyssaan?
#114 • • mlaura Guest
Sibelius-lukiossa Helsingissä, "maalta" muuttanut.. Mielessä jatkossa Englantiin Liverpooliin musiikkibisnestä opiskelemaan yliopistoon.. Hope so!
#115 • • Felis Guest

Originally posted by KuntaKinte:
Mul olis yks kysymys kaikille Hellsingin yliopistossa(matemaattis-luonnontieteellisessä) opiskeleville. Onko siellä mahdollista kikkailla tiedekunnan sisällä esim. siirtyä tietojenkäsittelystä maantietoon tai fyssaan?

tiedekunnan sivut neuvoo.
#116 • • Anonymous Guest
Kiitos!
#117 • • Oranssi Guest

Tarkoitus ois keväällä hakea Helsingin tietojenkäsittelytieteen laitokselle.. vinkkejä joltain siellä olevalta? osaankin jonkin verran jo javaa, mutta en ehkä hirveän hyvin kuitenkaan. Yks kysymys vissiin logiikkaa tms? kannattaisko kerrata joku lukion vanha logiikan kurssi tms? Motivaatiota kyllä riittää lukea ja opiskella kuhan tietäs mihin tarttuis

Tässä olis viime vuoden pääsykoe. Koehan on käsittääskeni sama (korjatkaa jos olen väärässä) kaikkiin yliopistoihin paitsi Jyväskylään. Täytyy todeta, että mun mielestä noi tehtävät on jotain aivan käsittämätöntä scheissea. Itse olen ajatellut hakea Jyväskylän yliopistoon tietojärjestelmätiedettä tjsp. lukemaan, juuri sen vähemmän matematikkapainotuksen takia.

edit:
Tässä olis vielä vuoden 2000 koe.

[ 19 March 2002: Message edited by: Oranssi ]
#118 • • Tica Guest
Ihmisenä olen umpihumanisti ja edessä on pääsykokeet Turun yliopistoon. Taidehistoria tai folkloristiikka. Ehkä olisi jo aika päättää kumpaan haluan. Myös Turun taideakatemian valokuvauslinja kiinnostaisi paljon.

Mietityttää kyllä, että mihin sitten valmistuttuani päädyn töihin? Oman alan työtarjonta ei ole päätä huimaava. Ja varsinkin kun vanhemmat patistavat, että mene kauppakorkeaan tai lääkikseen. Ei mihinkään höpöhöpö-linjoille.

Mutta kai sitten on tärkeämpää lukea sitä mikä oikeasti kiinnostaa.

Haaveena on myös lähteä vapaaehtoistyöhön Aasiaan, Afrikkaan tai Etelä-Amerikkaan. Yleensäkin matkailla paljon ja tutustua uusiin kulttuureihin.
#119 • • Edited Vesa Guest
...
#120 • • otu Guest
Media-assistentti vuosimallia 2002.
Siis ainakin toivon olevani.

Mutta tästä jatkan (yritän) kestävää kehitystä.
Eli osaiskohan joku hieman neuvoa noissa maisemasuunnittelun tai yleensä luonnonvara-alan pääsykokeissa. En mä oikeastaan tiedä mitä se pitää sisällään. Tuli vaan sellanen fiilis että tonne tahdon.