Mitä opiskelet?

186 posts, 10 pages, 31,562 views

#161 • • 029 Guest
Mä opiskelen PIRAMKissa Viestinnän linjalla Digitaalista ääntä ja kaupallista musiikkia... Alunperin opiskelin samaisessa koulussa hetkisen v.2000 Musiikkialan Tradenomilinjalla, josta sittemmin onneksi myöhemmin (v.2002) kehkeytettiin tämä uudempi ääneen suuntaava koulutus. Sopii siis meitsille paremmin, kun perus AMK aineita on suhteessa vähemmän ja musantekoa enemmän.

Kohta on onneks koulutus täällä PIRAMKin kaukaisimmassa ja unholaan unohdetussa yksikössä loppusuoralla, ni pääsee pois Virroilta ja takas ihmisten pariin. Paluu sinne isoon maailmaan ja jättimetropoleihin niinku esim. vaikka tampereelle häämöttää :):)
#162 • • 029 Guest

Näin siinä kävi lopulta, että Jyväskylä ei tahtonut mua ja orientoiva opintoviikko Virroilla on takana. Viestintää siis, tarkemmin digitaalinen ääni ja kaupallinen musiikki.

katos katos... sieluntovereita täällä :) Morjestellaan ku nähtäillään - eetussa mitä todennäkösimmin ku meillä jatkuu tuntiopetus vasta tos myöhemmin syksyllä =D
#163 • • Hansu Guest

Pitää kirjoittaa tänne hehkuttaakseen, että valmistun tänä syksynä Tampereen yliopistosta, paperit otan tosin ulos vasta keväällä. Eli minusta tulee Yhteiskuntatieteiden maisteri. :king:

Onnittelut! Olen kateellinen ja katkera kaikille jotka valmistuvat...

Olisi muuten (ollut) kiva perustaa plattariin gradu-topic, mutten tiedä riittäisikö sinne keskustelijoita...?

Kuten ylemmästä kommentistani voi rivien välistä lukea, mulla on parhaillaan menossa gradun vääntäminen. Gradutopikki kuulostaa sinänsä ihan mielenkiintoiselta; voisi olla valaisevaa jakaa ajatuksia muiden samassa liemessä olevien kanssa. Toisaalta, kuten epäilit, keskustelijoita ei välttämättä olisi tarpeeksi (tai mistäs minä sen tiedän) ja toisaalta alan ainakin itse olla jo niin kypsä koko G:hen, etten tiedä riittäisikö ollenkaan innostusta käydä ruotimaan mokomaa inhoketta vielä näin virtuaalisesti. Mutta jos joku tuntee pakottavaa tarvetta ko. topikin perustamiseen, voin kyllä satunnaisesti purkaa ahdistustani sinne ;)
#164 • • vartio Guest
jahsjahas.

opiskelen laurea amk viestintää suvana digitaalinen design.

olin kaksi vuotta kiltisti ja kiroten, mutta nyt päätin pitää
välivuoden. hämmästyttä opinahjo, yliopettaja on rekrynyt
kaikki kaverinsa jostain lapin yliopistolta ja kenelläkään
ei ole kenttäkokemusta itsealasta. tuolla koetetaan balansoida
akateemisen tiedon ja käytännön jyystön välillä niin sekavasti,
että itse sisältö ei vastaa kumpaakaan.

en suosittele kenellekkään. kaksi vuotta talossa, enkä
vieläkään tiedä mitä digitaalinen design käytännössä tarkoittaa.
#165 • • catt Guest
svenska social- och kommunalhögskolanissa (kuuluu helsingin yliopiston valtiotieteelliseen) journalistiikkaa. sikakivaa! :) hyvä säkä et pääsin, en voi oikein kuvitella tekeväni mitään muuta.
just eilen valkkasin ex tempore sivuaineeksi sosiologian, vaikuttaa sekin mielenkiintoiselta.
#166 • • Keba Guest
Leppävaaran Laurean tietojenkäsittelijä-fuksi.
#167 • • Jusu Guest
Saamaton graduntekijä ilmoittautuu. :mad:/
Alana siis tietojärjestelmätiede/digitaalinen media Jyväskylän yliopistossa.
#168 • • timoteus Guest
Toinen (saamaton) graduntekijä....HY:ssa Farmasiaa...alkoi just seitsemäs vuosi :scared:

Tsemppiä kaikille ison G:n vääntäjille :)
#169 • • hiski Guest
Gradustressipotilas täällä myös! Haastatteluja just puran ja teoria on melkein valmis, mutta että koko G valmis pitäisi lokakuun lopussa yritykselle olla... huh, tiukkaa tekee. Tässä tulee valvottuja öitä vielä.. Aiheena: SAP -implementoinnin vaikutus liiketoimintaprosesseihin. *nyyh*
#170 • • l e b e u Guest
Toinen vuosi alkaa Helsingin Yliopistolla kognitiotieteen ääressä ja äärettömyydessä. Oon aivan yhtä kehällä kuin viime vuonnakin... :P

L e b e u
#171 • • soile Guest
Kaksi viikkoa takana Joensuun yliopiston kasvatustieteellisessä. Ihanaa olla pitkästä aikaa taas koulussa.
#172 • • Nefertete Guest
KyAMK/muotoilu ja media/viestintä/verkkomedia.

Aloitin vuonna 2002 ja valmistunen 2006.
Tosin kiirettä pitää kun koulujuttuja on helvetisti ja jotain elämääkin pitäisi yrittää ehtiä joskus harjoittaa tjsp.
#173 • • ShapeShifter Guest
Turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinto :cool:
Nykyään teen lähinnä jotain jvkeikkoja :roll:
#174 • • Ana-- Guest

Turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinto :cool:
Nykyään teen lähinnä jotain jvkeikkoja :roll:

Tartteeks TVEAT:iin VAT:in alle vai voiksen suorittaa ilman?
Cutoff

#175 • • Cutoff

Näin siinä kävi lopulta, että Jyväskylä ei tahtonut mua ja orientoiva opintoviikko Virroilla on takana. Viestintää siis, tarkemmin digitaalinen ääni ja kaupallinen musiikki.

katos katos... sieluntovereita täällä :) Morjestellaan ku nähtäillään - eetussa mitä todennäkösimmin ku meillä jatkuu tuntiopetus vasta tos myöhemmin syksyllä =D

Je, eetussa kyl :)
Sen muuten huomasin, että tää mesta menee paljo paremmin jos täältä ei lähde viikonloppuna minnekkään. Alkaa vaan suunnattomasti vituttamaan kun on pari päivää jossain kaupungissa ja tulee bäkkiin :)

...mut hyvää jengiä, halpaa kaljaa, iisi tahti koulussa. Sopii tähän tilanteeseen...
#176 • • erik Guest
pakkausmuotoilua lahden muotoiluinstituutissa.
neljä vuotta takana, nyt menossa välivuosi sivarin merkeissä.
valmistuminen siintää jossain opinnäytetyön ja 25 ov: n päässä
:/
#177 • • 029 Guest

Sen muuten huomasin, että tää mesta menee paljo paremmin jos täältä ei lähde viikonloppuna minnekkään. Alkaa vaan suunnattomasti vituttamaan kun on pari päivää jossain kaupungissa ja tulee bäkkiin :)

...mut hyvää jengiä, halpaa kaljaa, iisi tahti koulussa. Sopii tähän tilanteeseen...

härski juttu :) huomasin ton itekin ekana vuonna... Linja, ja se ala mihin se tähtää on just rok mut se paikka ei =D Ainakaan jos käy kontrastiks jossakin kotipaikkakunnal viikonloppusin ni vitutus on armoton =D

On tullut siis itsekin oltua aikalailla "maan" alla muusta maailmasta ja lymyiltyy vaan Virroilla... eikä toi kukkarokaan niin paksu oo et vois reissata tampere-hki-tampere-virrat-välii bileilyn peräs, ku vuokran jälkeen elämiseen jää jotai 100e kuus ni toihan menis jo pelkkiin matkoihin jos pelkästään kotipaikkakunnalla haluais käydä aktiivisesti (mun tapauksessa siis Tampereella) =D

mut joo sulla on oikee asenne eli noin siitä paikasta kyllä selvii ;););) kheh :)

Sanonta joka kehitettiin ekana vuonna on aika osuva: "Mies voi lähteä virroilta muttei virrat miehestä" ;);) ...vituttaa siis se virrat vaikka sieltä kui lähtis meneen eli parasta vaan pysytellä mestoilla. :):)
#178 • • paXe Guest
Oppisopimuksella leipuriksi 2002
#179 • • Roz Guest

Eetu.. Voi niitä aikoja. Tulipa lätkytettyä levyjä siellä pari vuotta, kokemus sekin ;)
#180 • • Protesti Guest
Kolmas vuosi Tampereen teknillisellä yliopistolla, koulutusohjelmana tietoliikenne-elektroniikka. Hyvin pitkälle onnen, sattumien ja ennen kaikkea kovan työn avulla olen tänne päätynt ja näin jälkeenpäin ei kaduta. En ole ikinä saavuttanut mitään helpolla opiskelun saralla.

Ala-aste tuli suoritettua muistaakseni vielä kohtuullisin arvosanoin. Yläasteella meinasi tapahtua perinteinen numeroiden romahdus. Yläasteella kuitenkin mursin jalkani aika pahasti ja jalassa oli pari kuukautta kokokipsi menoa hidastamassa. Siinä sitten tuli vähän luettua ja numerot lähti pienoiseen nousuun. Pääsin juuri ja juuri lukioon. Lukiosta mukaan B:täja C:tä. Teknillinen ala oli matematiikan ja fysiikan kautta kuitenkin alkanut kiinnostaa ja teknilliseen tuli haettua. Sisään 0,2 pisteen hakurajan ylityksellä!

Opiskelu teknillisessä alkoin kankeasti, mutta jotenkin sitä vähittellen oppi kuinka asiat omaan tyhmään päähän saa taottua. Vähitellen kuitenkin motivaatio on kasvanut onnistumisien myötä. Tällähetkellä perusopinnot on suoriteetu ja opintoviikkomäärä alkaa lähestyä kolminumeroista lukua :)

Farmarivolvon ajaminen aamuruuhkassa 60km/h ylinopeudella kotiin unohtuneen työsalkun vuoksi ei juuri houkuttele joten kait sitä jonekin maanpakoon täytyy lähteä.