Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,724 views

Avatar
#161 • • Remotion Guest




Mä noita Vulvia nii hyvin tunne. :)



emmäkää, tai no onniit ny tossa 4 kpl pihassa... ;)
Avatar
#162 • • Jacques LeBlanc Guest




Pistetään tähän vähän faktoja:

Dodge Viper Hennessey Venom 800 Twin Turbo

hinta: 127.225$
1/4-mile: 10.2 sec
0-60 mph: 3.1 sec
nopeus: n.370 km/h
http://members.aol.com/SPEEDDMN16/venom800tt.html

BTW. tuo hinta on ton Henneseyn virisarjan hinta... vielä pitää hommata se viperi lisäks

Avatar
#163 • • Taedium Guest


On muuten 850 T5R tai 850 R. <= 250 pollee... ;)

Eikös se oo niin, että 850 T5R kulkee myös mallimerkinnällä 855, ja tehoa on vain 240hp eikä sitäkään ole jatkuvasti vaan hetkellisesti (max noin 30 sek kerrallaan) jonka jälkeen ahtopaineet putoaa ja samoin teho jonnekkin 225hp:n hujakoille..
R mallia saa muistaakseni vain punaisena, kun taas t5r toimitettiin vain keltaisena tai mustana.
R mallissa tehoja on 250hp.
Avatar
#164 • • Sting Ray Guest


BTW. tuo hinta on ton Henneseyn virisarjan hinta... vielä pitää hommata se viperi lisäks



$127,225 including price of viper eli kyllä tossa hinnassa on jo se Viperi mukana, including=sisältäen.
Avatar
#165 • • Remotion Guest


Eikös se oo niin, että 850 T5R kulkee myös mallimerkinnällä 855, ja tehoa on vain 240hp eikä sitäkään ole jatkuvasti vaan hetkellisesti (max noin 30 sek kerrallaan) jonka jälkeen ahtopaineet putoaa ja samoin teho jonnekkin 225hp:n hujakoille..
R mallia saa muistaakseni vain punaisena, kun taas t5r toimitettiin vain keltaisena tai mustana.
R mallissa tehoja on 250hp.



Tietääkseni viimeinen mallisarja joissa käytettiin xx2, xx4, xx5 merkintäjö oli 200 sarja. 855, en oo kyllä ikinä nähny.

Tää, on nyt vähän fifty/fifty et muistanko oikeen, mut:

Tais olla silleen että ensin tehtiin T5 jossa oli 240 hv, sen jälkeen tuli 850 T5R jossa oli spesiaali alusta ja tietääkseni myös voimansiirto, eikä sitä saanut kuin "kanarianlinnun"keltaisena ja mustana. Myöhemmin sitten se muuttui muotoon R, jota sai kaikilla mallisarjan väreillä.
Pitäis varmistaa varmaan isukilta, sillä kun noita völvöjä on ollu ja se niistä kaiken muistaa...


Sting Ray: pieni kysymys, minkä verran kannattaa maksaa aidosta stingreistä, että saa varmasti kunnollisen, en oo kyllä paljoo nähny myynnissä. Entäpä jos semmosen ostaa ni osaako joku jossain sitä korjata, hajoileeko usein, onko kallis pitää? U know, kiinnostais moinen vehjas...
Avatar
#166 • • Taedium Guest


Tietääkseni viimeinen mallisarja joissa käytettiin xx2, xx4, xx5 merkintäjö oli 200 sarja. 855, en oo kyllä ikinä nähny.

Malli on 850 T5-R joka on myös 855 kato vaikka täältä vaikka monta 850:sta löydät (tosin auton takana visuaalisesti näkyy 850 mutta esmes Bilialle autoa huoltoon vietäessä vetäsee herneen nenään jos sanot et 850 ja on esim T5-R koska haluavat mieluummin kuulla et on 855 (Noh... Biliaa huonompaa palvelu paikkaa saat hakea!)?


Tää, on nyt vähän fifty/fifty et muistanko oikeen, mut:

Tais olla silleen että ensin tehtiin T5 jossa oli 240 hv, sen jälkeen tuli 850 T5R jossa oli spesiaali alusta ja tietääkseni myös voimansiirto, eikä sitä saanut kuin "kanarianlinnun"keltaisena ja mustana. Myöhemmin sitten se muuttui muotoon R, jota sai kaikilla mallisarjan väreillä.
Pitäis varmistaa varmaan isukilta, sillä kun noita völvöjä on ollu ja se niistä kaiken muistaa...

T5 malli on 225 hv jonka jälkeen -94 loppuvuodesta tuli T5-R jota valmistettiin ensin 2500kpl ja sitten toinen samanmoinen erä eli kaikkiaan 5000 en tiedä oliko värit 50/50 vai jotain muuta mutta T5 mallia sai minkävärisenä nyt halus vekottimensa tilata ja mutta T5-R ei ollu kun keltanen ja musta ja mallit myytiin -95 aikana. (Tuuman isommilla vanteilla ja erilaisilla aurauskulmilla jotta renkaat mahtuu kääntymään + varustelutaso oli eri luokkaa kuin T5:ssa eli T5-R:ssa mukana vakiona lähes kaikki lukuun ottamatta cd soitinta talvirenkaita ja farmarissa takaspoileria)

R:sta muistelen, (EN oo varma) että suomessa olis ollu punanen? mutta markkinoille tuli -96.
Avatar
#168 • • Remotion Guest


Malli on 850 T5-R joka on myös 855 kato vaikka täältä vaikka monta 850:sta löydät (tosin auton takana visuaalisesti näkyy 850 mutta esmes Bilialle autoa huoltoon vietäessä vetäsee herneen nenään jos sanot et 850 ja on esim T5-R koska haluavat mieluummin kuulla et on 855



Öö, melkeen muttei ihan. toi viimenen numero tarkottaa aina korityyppiä == ovien määrä.

855, kuten huomaat kaikki kuvien autot on silloin farkkuja.
mut esmes 242, oli 2 ovinen """coupe""" malli. Moottorin kanssa sillä ei oo mitään tekemistä ... eikä ikinä ole ollutkaan.



:)
Avatar
#170 • • miiko Guest


Tässä on mun unelma-auto...



mie muistan joskus ajatelleeni, et tämän (kerron kohta minkä) nähtyäni olisin valmis vaikka kuolemaan.. sen hetken jälkeen tuntui, että kaikki näkemisen arvoinen oli nähty, ainakin autoilun saralla.. oltiin joskus elämysreissulla latviassa. syystä tai toisesta oltiin bauskan kaupungissa (tai kylässä, tai jotain) viettämässä alkuiltaa... siihen kioskin (tai marketin) parkkipaikalle tuli lada kumit ulvoen. eihän siinä sinänsä mitään, ladan kyljessä vain sattui lukemaan Turbo Sport...
Avatar
#171 • • Elwira Guest
Ok eli kertokaa paljon noin... tarvii käsirahaa kun lähtee uutta autoa hommaamaan. Olen aivan käsi näissä jutuissa ja osaan tasan tarkkaan ajaa autoa hyvin mut eh... muut jutut iiiiihan outoja juttuja. Jep eli kertokaa joku nyt jotain asiantuntijoista. Ei tartte siis tarkka summa olla eli hintahaarukkaa vaan kehiin. :D
Avatar
#172 • • hujades Guest




Öö, melkeen muttei ihan. toi viimenen numero tarkottaa aina korityyppiä == ovien määrä.

855, kuten huomaat kaikki kuvien autot on silloin farkkuja.
mut esmes 242, oli 2 ovinen """coupe""" malli. Moottorin kanssa sillä ei oo mitään tekemistä ... eikä ikinä ole ollutkaan.



:)



Volvo 242 kupee upee tosi nopee...
Avatar
#173 • • Sting Ray Guest



Sting Ray: pieni kysymys, minkä verran kannattaa maksaa aidosta stingreistä, että saa varmasti kunnollisen, en oo kyllä paljoo nähny myynnissä. Entäpä jos semmosen ostaa ni osaako joku jossain sitä korjata, hajoileeko usein, onko kallis pitää? U know, kiinnostais moinen vehjas...



Joo, ei ole 63-67 Sting Raytä pahemmin viime aikoina näkyny myynnissä. Esimerkiksi viimeisen vuoden aikana on tainnut olla vain yksi kappale V8-Magazinessa myynnissä eikä siinäkään ollut hintaa. Arvauksena heittäisin, että hyväkuntosesta joutuu maksamaan vähintään 20.000 euroa, esimerkiksi omasta voisin luopua 25.000 euron hintaan (vakuutusyhtiön arvio on 30.000). Hinnat on Suomessa nousussa, koska autoja ei enää tuoda ulkomailta johtuen siitä, että hintataso ulkomailla on korkeampi kuin täällä. Suomesta on jo kuulemma myyty Vettejä Ruotsiin ja Saksaan. Vuosien 68-72 Vettejä on jo huomattavasti paremmin saatavilla ja hyväkuntosen saa n.15.000 eurolla.

Vanhan Corveten tekniikka on todella yksinkertaista verrattuna nykyautoihin. Itselläni ei ole minkäänlaista autoalan koulutusta, mutta silti pystyn tekemään aika perusteellisia huolto- ja korjaustoimenpiteitä omaan autooni, kun taas jos yrittäisin tehdä samat johonkin nykyaikaiseen autoon, niin menis kyllä sormi suuhun. Osia autoon saa todella hyvin, Jenkeissä on kymmeniä Corvetteihin erikoistuneita liikkeitä ja Suomestakin löytyy yksi (FinnVette), eikä osat ole kalliita, usein halvempia kuin uusien autojen vastaavat.

Jos auton kunnostus on tehty hyvin, ei käyttökulut ole kovin suuret. Tietysti täytyy muistaa, että puhutaan yli 30 vuotta vanhoista autoista ja jotain varmasti jossain vaiheessa hajoaa (onhan monessa täysin uudessakin autossa heti vikoja). Vakuutusmaksutkaan eivät ole korkeat, koska eihän kyseisillä autoilla yleensä ajeta kuin korkeintaan puoli vuotta ja jos auto on museorekisterissä, maksu on todella pieni. Osaavia korjaajia varmasti löytyy, mutta ulkopuolinen työ on aina aika arvokasta. Onneksi tämän hetkisestä asuintalostani löytyy autotalli huoltomontulla, voi itse tehdä huoltotoimenpiteet eikä tarvitse maksaa tallista vuokraa.

Täytyy myöntää, että auton kunnostus oli aika rankkaa aikaa. Tallissa tuli vietettyä 12 tuntia päivässä useamman kuukauden, mutta kun auto oli valmis, oli lopputulos kaiken vaivan arvoinen. Itse kunnostetulla autolla ajamisessa verrattuna suoraan kaupasta ostettuun on ihan eri fiilis. Vielä kun auto menestyi näyttelyissä hyvin, tuli siitä onnistumisen tunne ja pystyy sanomaan, että on omilla taidoilla saanut aikaan sellaista mistä voi olla ylpeä :cool:
Avatar
#174 • • :t:c: : : Guest
Oma auto on ainoastaan Jeep tai sen halvat kopiot... :=
Avatar
#176 • • jUSSi Guest


Oma auto on ainoastaan Jeep tai sen halvat kopiot... :=



halvat kopiot? Salli miun nauraa :D

halvin Jeep: Cherokee 2.4 M5 Sport 38 000e
halvin Land Cruiser: Land Cruiser 95 3.0 D4D 66 720 e

ja eroa ei löydy pelkästään hinnasta...

no, onhan tämä ihan mielipidekysmysy, mutta maailmassa on yksi merkki, joka tekee Maastoautoja(tm) muut on sitten niitä 4-vetoisia kaupunkiautoja.

nimim. "Toyota"
Avatar
#177 • • onnela Guest




halvat kopiot? Salli miun nauraa :D

halvin Jeep: Cherokee 2.4 M5 Sport 38 000e
halvin Land Cruiser: Land Cruiser 95 3.0 D4D 66 720 e

ja eroa ei löydy pelkästään hinnasta...

no, onhan tämä ihan mielipidekysmysy, mutta maailmassa on yksi merkki, joka tekee Maastoautoja(tm) muut on sitten niitä 4-vetoisia kaupunkiautoja.

nimim. "Toyota"



Samaa mieltä Jeepin suhteen, mutta entäs Land Rover?
Avatar
#178 • • Tapi T Guest


maailmassa on yksi merkki, joka tekee Maastoautoja(tm) muut on sitten niitä 4-vetoisia kaupunkiautoja.

nimim. "Toyota"


Öööh...? Eikös Land Rover oo kuitenki se ainoa oikea?
Avatar
#179 • • jUSSi Guest



Öööh...? Eikös Land Rover oo kuitenki se ainoa oikea?



Oli.

Ei ole ollut pitkään aikaan. Muutama syy:

1. Land Roverit on rumia (IMO)
2. Niiden maasto-ominaisuudet kalpenevat Land Cruiserin rinnalla
3. Land Rover ja Land Cruiser ovat yhtä vanhoja automalleja (vanhinhan on Jeep, idea vuonna 1939 -> ensimmäiset tilaukset USA:n armeijalta vuonna 1941)
4. Land Cruiser on yleisesti ottaen kestävämpi auto.

---

1947 The beginning
Sept 4: the Land Rover project first fully explained to the Rover Car Company Board of Directors. The project was approved for full production (before the prototype was made)
Oct 15: First photos of finished prototype (80")
Oct 16: The name "Landrover" was approved by Board of Directors
Apr 20: The Times first publicly reports the Land-Rover
Apr 30: Land-Rover shown to public at Amsterdam Car show
1949 First Land Rovers sold into USA and Canada (via Roots Motors, Inc.) (http://www.fourfold.org/LR_FAQ/FAQ.3.LRevents.html)

Known as the "Toyoda Jeep", a name which may cause discomfort for some, the automobile department of Toyoda Automatic Loom Works began small-scale production of the "Model B-85" in September, 1947. (http://www.tlca.org/trails/articles/history/landcrsr/)

nimim. "Toyota LJ-70 alla"
Avatar
#180 • • hujades Guest




no, onhan tämä ihan mielipidekysmysy, mutta maailmassa on yksi merkki, joka tekee Maastoautoja(tm) muut on sitten niitä 4-vetoisia kaupunkiautoja.

nimim. "Toyota"




ainoa todellinen maastoauto on Uljanovski Avtomobilni Zavodin
Uaz 469 BE. Sillä mennään eikä meinata. Tämä hirmu pesee oikeassa maastossa varmasti jeepit, ranget, X5set, lantikat ja jopa hummerit.

"...maailmassa on yksi merkki, joka tekee Maastoautoja(tm)..." :001:

Sallittaneen sitten minullekkin naurut...