616 posts, 31 pages, 212,837 views
Tehtiin pizzaa. Uutena juttuna laitettiin tomaattipyreen sijasta Raguletto pastakastiketta pohjille. Oli tosi herkkua, anto vähän enemmän makua kuin pyre. Toimi hyvin vähän raskaammassa jauhelihapekonivalkosipuliananas-pizzassa, mutten heti menis esim. tonnikalan kanssa sekottamaan. Herkullista ja jäi vielä kastiketta niin että voi huomenna tehdä sitten pastaa.
Ei aina jaksa, eikä pizzan vääntö nyt mitää superkokkausta olekkaan. Saa sitä tehdessä olla laiska. Kyl mä oon noita ragulettoja käyttäny joskus. Niihin tarvii laittaa vähemmän mausteita ku tomaattimurskaan. Ja konsinstenssi* on oiva.Muutenkin saa olla kyllä TODELLA kiire että jaksaa alkaa kastikkeita ostamaan purkissa, koska niiden itse tekeminen on yksinkertaisesti niin kivaa
Ei aina jaksa, eikä pizzan vääntö nyt mitää superkokkausta olekkaan. Saa sitä tehdessä olla laiska. Kyl mä oon noita ragulettoja käyttäny joskus. Niihin tarvii laittaa vähemmän mausteita ku tomaattimurskaan. Ja konsinstenssi* on oiva.
* Onks tää oikee sana?
* Onks tää oikee sana?
Ei aina jaksa, eikä pizzan vääntö nyt mitää superkokkausta olekkaan. Saa sitä tehdessä olla laiska.
Oih kiitos, sain vapautuksen laiskan leimasta.
kookosmaidolla sais varmaan kans ihan hyviä simpukkaliemiä aikaan?
Suklaafondant
- 100g tummaa suklaata
- 100g voita
- 70g sokeria
- 80g vehnäjauhoja
- ½tl leivinjauhetta
- 2 rkl kaakaojauhetta
- 2 munaa
3. Sulata suklaa. Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi ja sekoita joukkoon suklaa. Sekoita kaikki jauhot keskenään ja siivilöi ne suklaaseokseen. Vatkaa munat yksitellen joukkoon.
4. Voitele sopivan kokoisen vuoat ja paista fondantteja n. 180-asteisessa uunissa n. 10min - fondantin kuuluu olla hieman raaka keskeltä.
kookosmaidolla sais varmaan kans ihan hyviä simpukkaliemiä aikaan?
Ainakin mulla on myös kookosmaitoon tehdyt liemet onnistuneet. Mukaan vaikka inkivääriä, sitruunaruohoa, galangalia ja vaikka limetin lehtiä!