tupakointi & lopettaminen

273 posts, 14 pages, 71,974 views

#121 • • Taedium Guest

olisko teillä jättää yhet jämät

Tässä kokonainen, ole hyvä.

Vielä offline versio.
#122 • • miqmiq Guest
Paussi kestänyt jo muutaman viikon... silti pitää edetä päivä kerrallaan.
#123 • • Tapi T Guest

Miksi se tupakki maksaa tässä maassa näin paljon?

Liian halpaa se vielä on. 37,50e/12,5g olisi oikein sopiva hinta moisesta päättömyydestä.

olisko teillä jättää yhet jämät

Yläasteklasari! :D
#124 • • Taedium Guest

Liian halpaa se vielä on. 37,50e/12,5g olisi oikein sopiva hinta moisesta päättömyydestä.

Juu, tai jos olis sellanen röökiannostelu ku Korben Dallaksella o himassaan.
#125 • • -=aave=- Guest

Meitsi on poltellu 11v. Pari kertaa oon meinannu lopettaa, mut eihän siitä mitään tullu. Kokeilin inhalaattoria, laastareita ja purkkaa, mut silti vain koko ajan teki niin mieli, et oli pakko polttaa.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, et en edes yritä lopettaa.
Se loppuu sit jos loppuu...

Ps. mulla palaa noin 1,5 askia päiväs. (normaali kokoisia)

Pakko kommentoida omaa viestiä!
Nyt on meitsi tainnu ylittää itsensä, en oo kolmeen viikkoon polttanu tupakin tupakkia. Mutta nuuskaa on menny kyl jonkun verran, mut senkin ajattelin lopettaa kesälomien aikoihin.:p
Olo on ollu huomattavasti helpompi, eikä aamuisin ole tarvinnut yskiä keuhkoja pihalle.
#126 • • Mr. Sinner Guest
Ittelläni kuten monella muullakin alko polttaminen yläasteella. Onnistuin lopettamaan ennen lukion alottamista ja olin noin vuoden kokonaan polttamatta. Sen jälkeen oon poltellu vain sillon kun käyn bileissä tai juon. Viime jouluna rupesin tosin käyttää nuuskaa ja oon sitä nyt siitä lähtien käyttäny. Piti lopettaa kirjotusten jälkeen mut ei siit mitään tullu ja nyt olis taas tarkotus lopettaa kun pyrkimiset on ohi:D Saas nähä
#127 • • LindaGP Guest
7. kerta toden sanoo...? 2 savutonta viikkoa takana. Tällä kertaa ei tee edes mieli röökiä.
#128 • • sixtus Guest

7. kerta toden sanoo...? 2 savutonta viikkoa takana. Tällä kertaa ei tee edes mieli röökiä.

No noi on ne 2 helpointa viikkoa :D Itellä menossa kolmas (lähes) savuton kuukausi ja tuntuu siltä et on taas koko ajan vaan vaikeempaa olla polttamatta :mad:
#129 • • pie Guest

Paljon on edellä puhuttu siitä, miten tupakoijan on helpompi luoda sosiaalisia kontakteja. Tämä on ihan totta, mutta olen kyllä valmis maksamaan tupakoimattomuudesta sen hinnan, että olen aavistuksen verran epäsosiaalisempi.

Sama täällä, noin minäkin olen asiaa pohtinut.

Tässä topikissa lopettamisesta kirjoittaneet voisivat nyt pistää tilanneraportin onko lopettamispäätös pitänyt. Vai onko lopetettu ja aloitettu ja lopetettu jo monta kertaa? :happyroll:
#130 • • vaavu Guest

Tässä topikissa lopettamisesta kirjoittaneet voisivat nyt pistää tilanneraportin onko lopettamispäätös pitänyt.

2 vuotta ilman. \o/

Kyllä se lopettamispäätös pitää tulla ihan itsestä ja omasta motivaatiosta. Ulkoisten seikkojen takia lopettava aloittaa kuitenkin jossain vaiheessa uudestaan.
#131 • • A-E Guest

Kyllä se lopettamispäätös pitää tulla ihan itsestä ja omasta motivaatiosta. Ulkoisten seikkojen takia lopettava aloittaa kuitenkin jossain vaiheessa uudestaan.

Joo kyllä se vaan näin on. Itse yrittäny lopettaa jo 4 kertaan ja tuloksetta, koska aina kun juo kahvia tekee mieli tupakkaa ja kahvi addiktina on pakko juoda kahvia 4-6 kuppia per/päivä.
#132 • • OSC8 Guest

Tässä topikissa lopettamisesta kirjoittaneet voisivat nyt pistää tilanneraportin onko lopettamispäätös pitänyt. Vai onko lopetettu ja aloitettu ja lopetettu jo monta kertaa? :happyroll:

Joo nyt oon sit reilu puoltoistavuotta ollut polttamatta, tosin en ole vieläkään päässyt siitä känni-sauhuttelusta eroon..

Toisaalta en oo siitä stressiäkään ottanut, silloin harvoin kun viihteelle nykyisin lähtee niin oluen kaveriksi sitä on kiva tuprutella. Olen siis tupakan viihdekäyttäjä joka hallitsee päihteensä käytön :hah:

:laugh:

edit: Varvana puhuu kyllä niin asiaa kuin vain voi, ilman todellista halua lopettamiseen, se ei tule onnistumaan. Samaahan sitä toitotetaan noiden laittomienkin päihteiden suhteen, ja nikotiinihan on tunnetusti lähes yhtä kova koukuttaja kuin opiaatit.
#133 • • MikkiHiiri Guest

Kuukauden päästä 3 vuotta ollut täysin polttamatta :roll: :roll:
Eikä tulis mieleenkään enää polttaa
#134 • • Salla Guest
ha! lopetin röökin polton reilu 10 vuoden jälkeen kerralla. Päätin, että lopetan ja sen jälkeen ois ollu vaa tosi älytöntä polttaa enää kun kerran jo lupasi.
En puhunu asiasta kellekään, miks turhaa jauhaa ett on lopettamassa kun jengi ratkee ja sitte joutuu selittelee, ett mitens täs nyt näin kävi.
Ruoka maistuu tosi älyttömän hyvälle nyt, kivaa. Lisäkilot here I come :scared:
#135 • • Mrrshan Guest
Olen polttanut pisimmillään noin puoli vuotta päivittäin, sen jälkeen välillä satunnaisesti sekä lyhyempiä jaksoja joka päivä. Lopettaminen onnistui yllättävän helposti nikotiini-imeskelytablettien avulla. Kuitenkin väsyneenä tai kahvia tai alkoholia juodessa välillä iskee järjetön himo...

Kuinka kauan pitää olla ilman nikotiinia että se mieliteko lakkaa?
#136 • • Mimako Guest

Kuinka kauan pitää olla ilman nikotiinia että se mieliteko lakkaa?

Nikotiini poistuu tupakoinnin jättäneen elimistöstä muistaakseni noin viikossa, jonka jälkeen fyysisisä vieroitusoireita (painon tunne keuhkossa ym.) ei enää pitäisi tulla.

Todellinen ongelma onkin psyykkinen riippuvuus. Ihmisaivot ovat, uskokaa pois, niin oppimiskykyiset että kun tietyt liikeradat on opittu, niistä pois oppiminen on helvetillistä. Siksi bussipysäkillä tai kaljalla ollessa on niin orpo, suorastaan aavesärkyinen olo, kun sormet vaativat saada väliinsä spaddua ja toisen käden sormet iskeä tulta sytkärillä.

Polttelin ennen puoli viiva yhden askin päivässä. Lopetin vuodeksi, poltin känniröökin ja jäin sille tielleni. Nykyään röökiä menee noin aski viikossa vain kun olen muutenkin viihteellä. Vuodessa se tekee enemmän kuin viisi kartonkia tupakkaa. Ei tule mieleen mitään turhempaa rahareikää ja astmaakin epäillään, joten jospa uutenavuotena yrittäisin taas lopettaa.
#137 • • Ana-- Guest
Ei oo iisiä, ratkesin taas.

Perkele, ehkä uudenvuodenlupauksena taas lopettais.. Taas :(
#138 • • ~goddess~ Guest
Monien savuttomien vuosien jälkeen aloin polttaa ja sitä kesti
noin 3 vuotta.. Nyt taas 1.5kk polttamatta, eikä tee edes tiukkaa.
Hassua on se, etten tehnyt edes mitään päätöstä lopettamisesta. Tupruttelu vain jäi.. ja kohta(?!) keuhkoni ovat taas kauniin vaaleanpunaiset :D
#139 • • LindaGP Guest
Tilannekatsaus: 2 kk nyt polttamatta. Ei tee mieli.
#140 • • miikkaL Guest
6 tuntia kesti, sitten repesi :panic: Olin ihan varma että onnistuu, mutta kontrolli petti ihan täysin :D