Taru sormusten herrasta

377 posts, 19 pages, 68,416 views

Avatar
#181 • • Paarma Guest
Noniin, jonotusnumero tuli lunastettua perjantai-iltana, välissä ekskursio kerman suuntaan ja 04:30 aikoihin takaisin tennariin. Aamuviideltä oli erittäin palkitsevaa seurata P.T. Andersonin uusinta kerrassaan erinomaista Punch-Drunk Lovea, mies pitää linjansa kerta toisen jälkeen. Siitä sitten puol kasin aikaan takasin jonoon numerojärjestykseen, ja puol kymmenen aikaan 32 lippua Two Towersiin hallussa. Nyt vois harkita välillä nukkumista #-I
Avatar
#182 • • vaavu Guest
Me oltiin kyllä laiskempia ja tultiin paikalle vasta aamulla puol kymmeneltä. Mutta no hätä, liput sai 45 min jonotuksen jälkeen, ja vielä toivotulle päivällekin. Suurin osa ilmeisesti hinkui aivan niitä ensimmäisten päivien lippuja, koska sunnuntaille sai tennari ykköseen erittäin muikeat paikat viidelle hengelle.

Olisi se yön yli häröily ollut ihan kiva juttu sinänsä, mutta tentteihin lukeminen asetti tiettyjä rajoituksia asialle. :/
Avatar
#183 • • Bikku Guest
Mä olin "jonottamassa lotrin lippuja" tennarissa. :o
No itseasiassa menin sinne vaan kattoo leffoja. mut tulikin oltuu siellä aamuun asti ja kaveri jopa osti mulle sen lipun <3
Itse en tykännyt ykkösestä melkein yhtään, en tiedä miksi. fantasiat ymsyms ei vaan hirveesti muo kiinnosta eikä herätä mielenkiintoa millään tapaa melkein yhtään.
Mutta leffan aijon nyt jokatapauksessa mennä katsomaan. ihanvaan huvin vuoksi ;)
Kirjaa en koskaan oo saanut aikaseksi lainattua, pitäis joskus. Kuulemma pitkäveteistä luettavaa. mm. kaikki venytetään pitkäksi ja selitetään yksityiskohtasesti. En tiedä. mut semmosen lukeminen vois olla (?) rasittavaa :)
Avatar
#184 • • Peter Skogberg Guest
Itse olisin saanut 5 lippua pelkällä puhelinsoitolla sinne Finnkinon systeemiin... En jaksanut lähteä arkipäivänä sinne kello 00.02, joten otin siihen päivä ensi-iltaan.. Pistää vain ihmettelemään, miksi jotkut ääliöt jonottavat pakkasessa niitä lippuja.. Kaverini käveli siitä Plevnan ohi sintä yötä edeltävänä iltana, jona lippuja alettiin myydä.. Siinä oli ollut jotain ihme nörttejä teltan kanssa, jotka soittivat huiluja :002: . Viime vuoden ennakkonäytöksessä oli kuulemma ollut niitä Tolkien-kerholaisia, ja ko. porukka oli alkanut eri kohdissa huutamaan ja taputtamaan ja heittelemään popcornia.. Good for them!
Avatar
#185 • • Edited ville Guest


Itse olisin saanut 5 lippua pelkällä puhelinsoitolla sinne Finnkinon systeemiin... En jaksanut lähteä arkipäivänä sinne kello 00.02, joten otin siihen päivä ensi-iltaan.. Pistää vain ihmettelemään, miksi jotkut ääliöt jonottavat pakkasessa niitä lippuja..



Kyllähän noita lippuja 00.02 näytöksiin oli hyvin saatavilla, sillä elokuva pyörii seitsemässä salissa samaan aikaan. Toisaalta niille parille parhaimmalle paikalle, parhaimpaan saliin mahtuu vain muutama ihminen ....

silloin joskus aikanaan kun briston 1 oli suomen paras sali, jonottelin aina niitä ensi-iltalippuja sillä mikään ei ollut mukavampaa kun tulla ensi-illan täyteen saliin juuri ennen elokuvan alkua ja istua kaverin kanssa parven ensimmäiselle riville paikoille 16:a ja 17:a .... sitten jossain välissä kasvoin aikuiseksi ja totesin, että noi paikat 16 ja 17 ovat ihan yhtä hyvät myös muissa näytöksissä :rolleyes:
Avatar
#186 • • Cee Guest


Pistää vain ihmettelemään, miksi jotkut ääliöt jonottavat pakkasessa niitä lippuja..



tsihi :)
Siellä oli kivaa seisoskella..

Muutenkin mielenkiintoinen kokemus viettää yö siellä. On nyt esim tyhmempääkin tullut tehtyä.
Kiitos seuralaisilleni ^___^
Avatar
#187 • • Paarma Guest


...Pistää vain ihmettelemään, miksi jotkut ääliöt jonottavat pakkasessa niitä lippuja..

...Viime vuoden ennakkonäytöksessä oli kuulemma ollut niitä Tolkien-kerholaisia, ja ko. porukka oli alkanut eri kohdissa huutamaan ja taputtamaan ja heittelemään popcornia.. Good for them!



Joo, siis tuota yllämainittua huuto/taputus/yleinen sekoilu-väkeä tuppaa kyllä aina osumaan tämän tyyppisten leffojen ensi-iltaan, josta syystä en ikinä itse ensi-iltapäivälle lippuja varaa. Syy miksi itse olin lippuja tennispalatsissa jonottamassa oli yksinkertaisesti se, että kolmenkymmenen hengen seurueelle on hyvin hankala saada vierekkäisiä paikkoja parhailta riveiltä muulla tavalla.. Liput otin vasta lauantaille keskiviikon sijaan juuri siksi että suurin osa tosta möykkäävästä häröjengistä ehtii käydä katsomassa leffan alta pois ;)
Avatar
#188 • • 2unreal Guest


Kirjaa en koskaan oo saanut aikaseksi lainattua, pitäis joskus. Kuulemma pitkäveteistä luettavaa. mm. kaikki venytetään pitkäksi ja selitetään yksityiskohtasesti. En tiedä. mut semmosen lukeminen vois olla (?) rasittavaa :)



No enpä todellakaan ole sitä mieltä, että kirja olisi ollut yhtään pitkäveteistä luettavaa. Juuri siinähän kirja yleensä pesee leffan, että tapahtumista/asioiden taustoista saa tietää paljonpaljon enemmän kuin leffassa, jossa henkilöiden ajatuksia ja mielipiteitä voi rajoitetummin tuoda esiin kuin kirjassa. Taru sormusten herrasta oli ensiluokkaista luettavaa. Suosittelen sinullekin.
Avatar
#189 • • Edited milla Guest

Originally posted by hujades :001: Haaahhahahaa... täysin sama homma. Kävin 3 kertaa tsiigaa leffois. Vikal kerral kyl nukahdin kesken varmaan n. vartiks... uskokaa tai älkää... Ja tota DVDtä kulutin viimeks viime viikonloppuna... hassua.



saat taas tänä vuonnaki tulla kattoo ton mun kaa! hmm, mut et saa nukahtaa
Avatar
#190 • • Sampson Guest
No niin nyt on toka osa nähty. Kylläpä minä kiitän onneani, etten ole vielä lukenut toista osaa kirjana. Pystyin keskittymään tähän suureen elokuvatapaukseen elokuvana jollaista en ole aikaisemmin nähnyt. Vieressäni yönäytöksessä oli mies, jonka kanssa keskustelimme hiukan aikaisemmasta elokuvasta ja siinä esiintyvistä "virheistä" kirjaan nähden. Elokuvan jälkeen miehen ensimmäinen tokaisu oli "no olivatpa ne muuttaneet elokuvan aivan toisenlaiseksi". Tämän jälkeen hän antoi muutaman esimerkin kuinka tapahtumia oli muutettu. Itse vain haukoin henkeäni hämmästyksestä koko viimeisen puolen tunnin aikana ja luulenpa tosiaan katsoneeni eilen ehkä parhaan elokuvan tähän mennessä. Mieletöntä. Ajatukset ovat juosseet mieletöntä laukkaa heti ensimmäisestä hetkestä, kun silmäni avasin ja oli siten pakko tulla tänne niitä hiukan purkamaan! Menkää katsomaan tämä toinen osa ja älkää katsoko sitä kirjana vaan elokuvana!!!
Avatar
#191 • • Homegrove Guest
TÄNÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek:

Ja Sampson, olisit kertonut toin ohjeen kirjan lukematta jättämisestä mulle viisi vuotta sitten ;)
Avatar
#192 • • Seb Guest
Todella hyvin toteutettu toinen osa! Ei ehkä uskollinen kirjallinen, kuten moni Tolkien-fanaatikko olisi toivonut, mutta kuten aiemmin todettiin: elokuvana todellinen kultakimpale. Jos ekan osan nähtyäni tuli sellainen olo, että Uuteen-Seelantiin vois mennä käymään, niin tämän osan katsottuani olen todellakin menossa sinne. Maisemat ja niiden käyttö leffassa oli jotain ainutlaatuista.

Tottakai miinuksena sanottakoon näin kirjan lukeneena, että paria kohtaa olisi toivonut lisää tarinan syventämiseksi. Mutta luultavasti tästäkin on tulossa jokin erikois-dvd, jolla on sitten super-paljon extraa ja varsinkin sitä syventävää osiota :)
Avatar
#193 • • akir0 Guest
Sampson, ja mulle 10 vuotta sitten :)

Noh, toinen osa nähty joo. Ei viitti spoilata, mutta mielestäni parempi kuin ykkönen. Sekä visuaalisesti, että kiinnostavuudeltaan (mielestäni toinen kirja on koko sarjan paras noin muutenkin).

Entit ja linnakkeet oli toteutettu odotettua paremmin.. ja ne massakohtaukset..! Klonkku oli mielestäni vähä huono.

Ehdottomasti katsomisen arvoinen (teatteriin menen ainakin toisen kerran).
Avatar
#194 • • Seb Guest



Entit ja linnakkeet oli toteutettu odotettua paremmin.. ja ne massakohtaukset..! Klonkku oli mielestäni vähä huono.



Klonkku taasen minun mielestäni oli yksi parhaiten toteutetuista hahmoista, täysin digitaalisesti luotu, mutta silti niin humaani. Klonkku jopa antoi parhaimmat naurut elokuvassa, oikeastaan ainoat naurut.
Avatar
#196 • • hujades Guest




saat taas tänä vuonnaki tulla kattoo ton mun kaa! hmm, mut et saa nukahtaa



No joo toki mennään... ja koitan pysyä hereillä koko leffan...

zzzz...

:rolleyes:
Avatar
#197 • • clubculture Guest
Suosittelen kaikille!

Kävin viime yönä klo 00.02 tennispalatsin salissa nro 12 katsomassa kyseisen pätkän. Helvetin hyvä. Siitä ei pääse mihinkään. :004:
Avatar
#198 • • hujades Guest


Löysin uutisen.

Sopisi tänne, "USA - Hyvä/paha" ja "Viikon Vitsi" topicciin. Hienosti yhdistäen nämä kaikki.

Two Towers is Homo Slang For Erect Hobbit Penises.

:001:



hehheh... aika hupaisaa avautumista... Tosta Frodon ja Samin "kovin läheisestä" ystävyydestä on aika useinkin tuotu pinnalle kysymys jopa Tolkienin homoudesta...

No joo... eniveis... leffaa vielä odotellessa...
Avatar
#199 • • mark hamilton Guest
älkää vaan menkö kattoon ettei joku häirikkö soitele häirintä soitoja tyyliin: "oot sä se vitun J.R.R. tolkien tyyppi!"
Avatar
#200 • • hujades Guest


älkää vaan menkö kattoon ettei joku häirikkö soitele häirintä soitoja tyyliin: "oot sä se vitun J.R.R. tolkien tyyppi!"



Kiitos vinkistä.. taidankin jättää väliin. hmm... :rolleyes: