USA:n terroristi-iskut

490 posts, 25 pages, 88,749 views

#101 • • Edited Munkki Tuck Guest
nothing
#102 • • MikkiHiiri Guest
Jep. Pallo on jenkeillä. Jos he kostavat, seuraa kostokierre. Jos taas asian annetaan olla ja jenkit vetäisivät nokkansa Lähi-Idästä, niin kaikki voisi olla
taas pikkuhiljaa paremmin.
#103 • • mekaanikko Guest

Originally posted by XTC:
Nyt kyllä Mekaanikkokin innostui vahvistamattoman tiedon buustaamiseen. Siis pari detaljia metsästä, vähän niinkuin sun äänten yhteenlasku tuolla paras tiskijukka topikissa

Sanotko että mitkä detskut oli väärin, ja oliko siinä paras DJ -topikissa joku muu moka kuin että Koomatero oli tippunut vahingossa pois?

(Ja jälkimmäisen kommentin vois laittaa siihen ao. topikkiin.)
#104 • • Kerkko-3 Guest
Ironiaa todella sairaalla tasolla: Päivä jolloin tuo tapahtui oli 11.9. Jenkit sanoo sen 9.11 (nineoneone).
#105 • • Dani Cior Guest
Joo, itse olen seurannut CNN:ää, Yleä ja BBC:tä ja Mekaanikon esittämät faktat ovat tulleet myös näissä medioissa.
#106 • • OSC8 Guest
Tämä on kyllä ollut niin järkyttävä tapahtuma ettei sitä meinaa tajuta oikein vieläkään.

Ensimmäiseksi on kyllä tullut mieleen että mitä tästä eteenpäin? Minun mielestä oli tarpeeksi paha juttu että jenkkilän presidentiksi valittiin joku luolamies-oranki, ja nyt sitten vielä tämä. Pakostakin ajattelee että tämän (sanoinkuvaamattoman järkyttävän) tapahtuman perusteella jenkit kasvattavat ase/sota/tiedustelubudjettinsa aivan toisiin sfääreihin mitä aikaisemmin on nähty. Eristäytyvät ja pistävät jättimäisen lasertykin kuuhun

Mutta vakavasti ottaen, päällimmäisenä on kyllä tunne että maailma on todellakin muuttunut, eikä paluuta ole. Se että tälläistä tapahtuu jenkkilässä vaikuttaa koko maailmaan, se on saletti.

Some scary shit, that one.
#107 • • Dani Cior Guest
Eristäytyköön...ne ei vain pysty siihen kun heidän taloudestaan niin valtava osa on riippuvaista viennistä ja kansainvälisestä kaupasta. Pattenin, Powellin ja Shimon Peresin väitteet ovat myöskin täyttä paskaa : 'tämä on sota koko sivilisaatiota vastaan'. Tämä on isku jenkkejä vastaan, jotka on rahoittanut ja kouluttanut samoja hyökkääjiä vielä mm. 80-luvulla kun se oli vielä heidän etujen mukaista taistelussa kommareita vastaan.

Ja sitten Blairin ja Bushin väitteet hyökkäyksestä demokratiaa vastaan ovat naurettavia kun vain raha määrää: Varsinkin Britanniassa ja jenkeissä, jossa ehdokkaaksi asettuminenkin vaatii yritysten nuoleskeluja ja kymmenien miljoonien budjettia.

20 arabia + muutama avustaja on mahdollisesti pystynyt tekemään tän, varmasti kannattaa nostaa sotilasmenoja kymmenillä miljardeilla . Jenkit on kyllä vitun sekaisin...kunpa ne itsekin tajuaisi sen.
#108 • • OSC8 Guest

Originally posted by Dani Cior:
. Jenkit on kyllä vitun sekaisin...kunpa ne itsekin tajuaisi sen.

Niin... No, pitää toivoa että heillä herää ajatuksia siitä, miksi tämä tapahtui. Että vikaa saattaa olla heidänkin politiikassa/toimissaan. Mutta kunpa asiat oliskin mustavalkosia... En mä ainakaan ole ihan heti valmis elämään koraanin tiukkaperseisen tulkinnan mukaan..

Joillain kun tuntuu olevan niin jyrkkiä mielipiteitä länsimaista elämäntapaa vastaan, vaikka samaan aikaan eletään tyytäisenä melkoisessa yltäkylläisyydessä. Tuo tuntuu olevan päivän trendi, "ei vitsi hei amerikka on perseestä, länsimäinen elämä on hapatusta, mut hei käydääx vähän bilettääs viikonloppuna ja pokataan parit ämmät, mä sain iskän volvon viikonlopux lainaan"..
#109 • • Lachesis Guest
Tässä hiukan omia mietteitäni.

Uskoisin, että iskun takana on tosiaan joku ääri-islamilainen järjestö ihan siitäkin syystä, että iskut olivat itsemurhaiskuja.

On puhuttu siitä, ettei kukaan ole ottanut vastuuta. Tämän kaltaisesta iskusta vastuun ottaminen olisi täyttä itsemurhaa, sillä kun suurin piirtein maailman kaikki valtiot ovat iskun tuominneet tulisi syylliselle valtiolle/järjestölle erittäin kovat paikat. Vaikka ObL olisikin iskusta vastuussa, epäilen, että Afganistan myöntäisi sitä, siis jos he edes tietävät. Irak kuulostaa myös hyvin mahdolliselta. Salaliitosta tuskin on kyse.

Nyt täytyy vaan jäädä odottelemaan pölyn laskeutumista. Toivotaan vain, etteivät jenkit tee mitään typerää ja hätiköityä tulevien päivien aikana.
#110 • • Dani Cior Guest

Originally posted by triip:

En mä ainakaan ole ihan heti valmis elämään koraanin tiukkaperseisen tulkinnan mukaan..

Joillain kun tuntuu olevan niin jyrkkiä mielipiteitä länsimaista elämäntapaa vastaan, vaikka samaan aikaan eletään tyytäisenä melkoisessa yltäkylläisyydessä. Tuo tuntuu olevan päivän trendi, "ei vitsi hei amerikka on perseestä, länsimäinen elämä on hapatusta, mut hei käydääx vähän bilettääs viikonloppuna ja pokataan parit ämmät, mä sain iskän volvon viikonlopux lainaan"..

Amerikka on perseestä, kun ne vain esittää olevansa demokratia kun ne oikeastaan on perustuslaillinen plutokratia (rikkaiden valta, ehkä mua vain vituttaa kun en ole yksi niistä,mutta yritetään olla objektiivisesti fraternalistinen), ja johtajat jauhaa skeidaa käyttäen sanoja 'cowards', 'liberty', 'freedom', 'democracy'. Jos Amerikka on vapaan maailman johtaja, en erityisemmin halua kuulua heidän joukkoonsa. Enkä näe mitään pelkuruutta näiden terroristien toimissa: hulluutta, kiihkoa ja fanaattisuutta, mutta ei kamikazeja voi oikein sanoa pelkureiksi.

Itse jenkit vielä muutamia vuosia sitten tukivat ja kouluttivat afghaanimujahadeeneja, jenkit suoltaa öljyrahaa Saudi Arabiaan pitääkseen yllä öljyaddiktiotaan.
Bin Ladenin rahat, kuten Saddaminkin ovat peräisin länsimaiden ölyaddiktiosta... Mitä joku jemeniläis-omanilainen fundamentalisti voisi tehdä kun ei ole fyffeä, vain paljon aaseja ja muutama AK-47?

Saudi Arabia on pirun fundamentalistinen maa, jossa vaikka jengi on rikasta niin esim. naisilla ja ulkomaailaisilla työläisillä on tosi vähän oikeuksia. Vitutta välillä tuollainen länsimainen, valheellinen tekopyhyys jota propagandistit tv:ssä jatkuvasti suoltaa...

Jenkit ajaa länsimaitakin sitä kaikkein huonompaan, itsekkäämpään ja epäterveellisempaan suuntaan kun taas Saksa, Tanska, Hollanti ja pohjoismaat yrittävät ajaa länsimaista elämäntapaa hieman terveellisemmältä pohjalta. Enkä todellakaan sano että länsimainen elämäntapa on kokonaan perseestä - sanoisin että se tämän hetken paras elämäntapa maapallolla - mutta sekin saisi olla paljon parempi ja oikeudenmukaisempi esim. kehitysmaita, ympäristöään ja omia kansalaisiakin kohtaan.
#111 • • Simeoni Guest
SAIRASTA!!!!!!

Ei paljoo päässä järki jyllää jos täytyy jonkin uskonnon/allahin/what eva takia tehdä näin järjetön joukkomurha!! Veikkaan et kohta paukkuu jossakin päin maailmaa ja kovaa kun Yrjö W. Puska pääsee vauhtiin...

...halveksuu suuresti...
#112 • • Mimako Guest

Originally posted by Dani Cior:
jenkit suoltaa öljyrahaa Saudi Arabiaan pitääkseen yllä öljyaddiktiotaan.
Bin Ladenin rahat, kuten Saddaminkin ovat peräisin länsimaiden ölyaddiktiosta...

Eikun olin tänä aamuna itse miettimässä, mitä öljyrahoilla onkaan tällä kertaa saatu aikaan ja miten paljon parempi olisi, jos maapallolla olisi siirrytty esim. aurinkoenergian käyttöön jo aikoja sitten ja autotkin kulkisivat aurinkosähköllä vaan.

Siinä pohtiessani oivalsin myös, millaiset maat todennäköisesti omistaisivat eniten myös "aurinkoenergiarahaa", olisivatko ne taaskin nämä kuumat aavikkomaat. En sitten katsonut aiheelliseksi jatkaa utopiamietiskelyjäni sen pitemmälle.

Tämä siitä riippumatta, onko eilisten tekojen takana todella varmasti öljyrahat vaiko ei. (Siitä, että ryhmä a on joskus tullut tunnetuksi itsemurhaiskuista ei voi päätellä, että seuraavienkin itsemurhaiskujen takana on aina, nyt ja tulevaisuudessa yhä se sama ryhmä a. "Todennäköisyys" ei ole yhtä kuin "varmuus", ellei todennäköisyys ole sataprosenttinen.)

#113 • • Dani Cior Guest
Kyllähän aurinkopaneeleja voi pistää vaikka jokaisen talon katolle, onhan jenkeissäkin pirusti tilaa ja aurinkoakin. Pelkkää spekulaatiota... kun öljymulkut ei paljon motivoi sijoittamaan kunnolla uudistuvaan energiaan.
#114 • • Cee Guest
mä en pysty ymmärtämään miten jotkut voi sanoa että 'onhan jenkit tappaneet ihmisiä siellä afganistanissa ja sellasta. ihan oikein niille.'
mun mielestä toi ei ole millään tavalla oikein.

se näytti järkyttävältä kun se eka torni romahti. se näyttää vieläkin kun sitä katsoo uusintana. ei pysty käsittämään. ei pysty.
#115 • • vaavu Guest
Minua eniten ärsyttää amerikkalaisessa yhteiskunnassa syvälle juurtunut koston hakeminen, joka ilmeni esim McVeighin teloituksen (ja kuolemantuomioiden yleensäkin) yhteydessä. Bushin puhekin oli pelkkää kostoretoriikkaa täynnä: "Make no mistake: we will hunt them down and punish them." Jotenkin hassua että maailman johtava(?) demokratia(?) elää tuollaisen Hammurabin lain mukaan. Että rikos on hyvitetty vasta kun se on kostettu vähintään samalla mitalla... Joku voisi sanoa, että nuo WTC:n iskut ovat ihan yhtä legitiimejä kuin esimerkiksi siviilien pommittaminen Kabulissa.

Maailma on täynnä surullisia esimerkkejä siitä kuinka väkivaltaan on vastattu väkivallalla, ja kuinka kostamisesta on tullut loputon kierre jossa lopulta ollaan unohdettu minkä vuoksi edes kostetaan, kunhan vain kostetaan. Esimerkiksi Pohjois-Irlanti ja erityisesti lähi-itä. Sinänsä ironista että nyt USA saa itse osansa tuosta koston kierteestä (mikäli kyseessä nyt on joku lähi-idän alueen ryhmittymä).

Ei asioita tarvitse painaa villaisella, mutta avoin koston janoaminen presidentin suusta on mielestäni aikamoista barbariaa.
#116 • • Orange Guest
SAATANA SAAPUU MAAILMAAAN!!

Terroristit hyökkäs 11.9 joka on usa:ssa hätä numero toistepäin.. ja 911-245 ( eli 11.9 on 245 päivä vuodes ) niin se tekee = 666

!!!!!! OU SHITTT!!!!!
#117 • • Tres Guest
Aluksi pahoitteluni siita etta viestissani saattaa tulla
ilmi asioita jotka on topikissa jo kertaalleen kasitelty:
istun nettikahvilassa ja aika on kortilla. En voinut kuitenkaan
vastustaa kiusausta osallistua keskusteluun vietettyani eilen
koko illan hotellissa TV:n aaressa seuraamassa tapahtumia.

Bushin kommentit alkaneesta sodasta Hyvan ja Pahan valilla
tiivistanee koko tilanteen absurdiuden. Colin Powell
on toitottanut udeaan otteeseen armeijan olevan jatkuvassa
valmiustilassa huolimatta siita, etta todellisuudessa
armeijan kayttokelpoisuus terroristijahdissa on samaa
luokkaa kuin 10 kilon moukari hyttysjahdissa. Ylipaataan
jenkeilla tuntuu olevan hankaluuksia kasittaa tai myontaa,
etta he ovat itse provosoineet aariryhmittymia nimenomaan
USA:n vastaiseen toimintaan, ja kommentit hyokkayksesta
demokratiaa ja vapautta vastaan kuulostavat yhta korneilta
kuin aina ennenkin. Kohde ei tallakaan kertaa ollut
lansimainen demokratia, kohde oli yhdysvallat ja syy
mita todennakoisimmin USA:n ulkopolitiikka.
Bushin ja Powellin kommentit kuvastavatkin hyvin USA:n yksisilmaista
nakemysta syiden ja seurausten suhteista, ja mika
huolestuttavinta, Blairista lahtien monien maiden
johtohenkilot ovat yhtyneet tahan nyt verikostoa huutavaan
kuoroon (Mikaan yllatyshan tama ei ollut). Samoin Bushin
tapa lietsoa entisestaan kansakunnan tuntemaa vihaa omilla
kommenteillaan kostosta ja sen tarpeellisuudesta herattivat
hiukan kummastusta, kun valtioiden paamiehet ovat
vastaavissa tilanteissa perinteisesti pyrkineet
rauhoittelemaan kansalaisia.

Odotan mielenkiinnolla mihin valtioon jenkit talla
kertaa turhautumistaan purkavat...

Kolmas maailmansota on kuitenkin ollut lahempanakin,
jollei Irakin rinnalle nyt sitten ilmesty muitakin valtioita
terroristi-iskua puoltamaan.

[ 12 September 2001: Message edited by: Tres ]
#118 • • Felis Guest
Jahas: "FBI agents are storming a hotel in Boston - it's not known if this is related to the attacks." -BBC world juuri nyt.

Mutta asiaan. Yhdysvaltojen päättäjien retoriikka ei kyllä ole varsinaisesti odottamatonta, mikä onkin pääsyy siihen, että ylipäätään iskuja säikähdin. Yhdysvalloilla ei ole ollut tapana reagoida lieviinkään uhkauksiin erityisen kylmäpäisesti. Omasta - ja jonkun asiantuntijan mukaan eurooppalaisesta- näkökulmasta katsottuna puhe hyvän ja pahan taistelusta kuulostaa mustavalkoiselta ja vieraalta. Toivottavasti tämä näkökulma on myös Yhdysvalloissa yleisempi kuin uskon. Mitä Yhdysvaltojen ajamaan demokratiaan tulee, jonkin pienen valtion tai ryhmittymän silmissä 'demokratia' tarkoittanee isojen oikeutta jyrätä ja riistää pienempiään, kieltäytyä yhteistyöstä muiden kansojen kanssa ja romuttaa kaikki merkittävät kansainväliset sopimukset ja oikeusjärjestelmät. Toisin sanoen vahvemman oikeutta heikompaa vastaan.

Mielenkiintoinen pointti muuten nousi esiin tässä: onko kukaan kuullut/lukenut/mitenkään noteerannut Kiinan reaktiota? Jopa Taleban on ilmaissut pahoittelunsa ja Irak riemunsa, mutta mikä mahtoi olla Kiinan virallinen reaktio?
#119 • • plink Guest

Originally posted by Felis:
Mielenkiintoinen pointti muuten nousi esiin tässä: onko kukaan kuullut/lukenut/mitenkään noteerannut Kiinan reaktiota? Jopa Taleban on ilmaissut pahoittelunsa ja Irak riemunsa, mutta mikä mahtoi olla Kiinan virallinen reaktio?

CNN:
Chinese President Jiang Zemin on Tuesday sent a message of condolence to counterpart George W. Bush.

The Chinese Foreign Ministry said that it was the Chinese government's long-standing policy to "condemn and oppose all types of terrorist acts of violence."

http://www.cnn.com/2001/WORLD/asiapcf/east/09/11/china.us.reax/
#120 • • Nautilus Guest
Eilen katselin uutisia (olikohan tv1), sekä tänään luin hesaria ja olen kauhistellut Amerikan tapahtumien lisäksi mm. Palestiinalaisten riemua. Helsingin Sanomien mukaan länsirannalla Nablusin kaupungissa n. 3000 palestiinalaista "jumala on suurin" ja jakaen karkkeja. "Amerikka on käärmeen pää, Amerikka tukee Israelia sodassa meitä vastaan", sanoi juhlimassa ollut Abdel Fatah. oli järkyttävää katsella kun aikuiset ja tietämättömät lapset juhli kaduilla näyttäen käsillä PEACE-merkkiä! Vaikka olisi kuinka heidän juhlan taustana aatteellisuus yhdysvaltoja vastaan, on mielestäni sairasta juhlia tuhansien viattomien kuoleman hetkellä. Äsken kirjoittaessani tätä replya minun kelloni mukaan 21.24 näin tv1:ltä kuvaa olikohan se sitten Palestiinasta, siellä ihmisjoukot huusivat yhteen ääneen: "kuolema Amerikkalaiseille". Eikö heillä ole kellään ajatusta siitä, että Amerikkalaiset tuskin ovat itse syypäitä siihen, että he ovat Amerikkalaisia. Ovathan he tavallaan syyllisiä siihen minkäälaiseksi amerikka on muuttunut. Mutta tuskin kovin moni WTC:n uhreista oli. Vaikka iskua ei tarkoitettu ihmisiä kohtaan vaan vaurauden symbolia ja vaikka nämä uhrit eivät meinanneet iskun tekijöille mitään, niin silti Olisivat voineet osoittaa edes pienimmän inhimillisyyden merkin ja kohdistaneet iskunsa täysin materialistisiin kohteisiin, kuten esim. asevarastot, tms. Tämä jossittelu ja pähkäily ei valitettavsti ole kovin rakentavaa, sillä asiaa voisi spekuloida vaikka loputtomiin asti, joten se siitä aiheesta.

Siirrynpä sitten yhdysvaltojen puolelle. Minua kauhistuttaa suuresti myös Yhdysvaltojen ja varsinkin Bushin ja Powelin puheet tekijöiden ja heidän tukijoidensa vainoamisesta ja kostoiskuista. Uskaltaako Yhdysvallat iskeä ja sallivatko muut maat sen? Ovatko nämä muka "Sivistysvaltioita"?

[ 12 September 2001: Message edited by: Nautilus ]