Originally posted by Tapi T:
Ei kukaan länsimaalainen varastais vaatteita päältä!
Olen nähnyt, kuinka yöllä kaksi koditonta repi kolmannen, sammuneen kodittoman jalasta kenkiä ja naispuolinen koditon kehoitti näitä kahta vielä ottamaan housutkin. Kyllä länsimaissakin näin tapahtuu ihan paikallistenkin toimesta.
En mennyt väliin, sillä olin yksin ja heitä oli kolme. Poliisiin ei tässä kaupungissa voi luottaa yöllä, viikonloppuna ja kaupungin pohjoispuolella. (Kaupunki ei ole Suomessa.)
Mutta:
Minä olen kyllä rasistinen ihminen, sillä tuomitsen ihmisryhmiä vain muutaman esimerkin perusteella.
Ryhmistä, joita kohtaan minulla on ennakkoluuloja:
Tampere - Asuin siellä. Punaniska kansaa. En pidä. Mukava ei ollut mennä ravitsemusliikkeeseen perjantaina tahi lauantaina, kun joka ikinen kerta flanelipaitaan, leviksiin ja NY Rangers lippikseen pukeutunut kaiffari tuli tuoppi toisessa ja rööki toisessa kädessä kysymään, että onko tässä pöydässä yhtään pitkätukkaa, joka haluaa turpaansa. En leikka lettiäni junttien takia.
Jyväskylä - Tunnen kolme ihmistä. Kaikki kolme tietävät kaikesta kaiken, puhuvat puhtainta suomea ja kaikki asiat kuuluvat heille. Lisäksi he haluavat tuoda tämän ilmi mahdollisimman monessa tilanteessa. En tunne muita jyväskyläläisiä, enkä ole käynyt Jyväskylässä. Valitettava tosiasia on, etten tule siellä käymäänkään vain ja ainoastaan näiden kolmen ihmisen takia. Ellen sitten tapaa joskus mukavia jyskyläisiä.
Somalia - Tunnen monia ulkomaalaista syntyperää olevia henkilöitä. Monet ovat ihonväriltään erilaisia kuin minä. Silti ainoastaan Somalia nimisestä maasta tulleet pakolaiset nostavat karvani pystyyn. Tilastotietoa: Somalialaisten pakolaisten työttömyysprosentti on 48. Kaikkien muiden pakolaisryhmien työttömyysprosentti on alle 15. Jos Tunisiasta tai Turkista tullut pakolainen saa työtä, niin miksei Somaliasta? Ihonvärillä ei tähän ole näköjään merkitystä, vaan kansalaisuudella.
Romanit - Ryöstöt ja muut vastaavat kun on niiden teiniromanien tekosia. Vanhemmat eivät samallailla hypi. En ole koskaan joutunut suomalaisen tai edes venäläisen poikajoukon ahdistelemaksi. Somalia ja Romanit ovat onnistuneesti hoitaneet tämän homman kotiinsa. Tunnen yhden erittäin mukavan romanin ja hän onkin erittäin suosittu henkilö kaveripiirissäni. Se mikä tekee hänestä niin mukavan on se, että hän on katkaissut kaikki siteensä sukuunsa. Kovasti häntä on suku yrittänyt pakottaa romaniperinteisiin mukaan, mutta hän on kieltäytynyt. Hän onkin sukunsa melkeinpä ainoita, jolla ei ole rikosrekisteriä.
Muuta - Muuten ei oikein ole mitään ennakkoluuloja ketään kohtaan. Paitsi pummeja. Suomen osittainen sosialismi takaa kaikille sosiaaliturvan ja siksi en usko, että kenenkään ei tarvitsee pummata kadulla, ellei itse aja itseään siihen tilanteeseen. Turkulaisia tunnen ja he ovat mukavia kyllä, eli vaikka muotina on vihata turkulaisia, niin yhtään negatiivista sanaa en keksi. Vaikka he puhuvatkin hassusti siellä. Venäläisiä, Latvialaisia ja Liettualaisia minulla on ystävinä, enkä tuomitse kaikkia näistä maista. Totta kuitenkin on, että Suomessakin näkyy Venäjän rikollisuus, mutta Venäjä on siinä asemassa, että siellä rikolliset kovenee, kun miliisin otteet kovenee ja siksi näkyvät kovaotteisina herkkähipiäisten suomalaisten seurassa. Siitä varmasti kohu venäjän mafiasta. Latviasta ja Liettuasta en ole tavannut kuin mukavia henkilöitä. Venäjältä sekä että.
Kaljut - Kaljut, pilottitakkiin sonnustautuneet, maiharit jalassa kulkevat henkilöt. Varsinkin jos henkilöllä on punaiset henkselit. Olivat he mitä mieltä tahansa mistä tahansa asiasta, niin valitettavasti tuo kuvaa tiettyä äärioikeistolaista ryhmää, ja näin ollen minä en ole kiinnostunut tuntemaan tällaista henkilöä tai kuulemaan hänen mielipiteitään. Niin kauan kun tämä tietoisesti pukeutuu vastaavaan malliin minulla ei ole tämän tyyppisille henkilöille mitään asiaa.
Ja se lakupekka paita päällä asuva tyyppi. Malmilla on siellä radan länsipuolella alue, jossa asuu melko paljon pakolaisia. Siellä kerrostaloissa pakolaisasuntojen keskellä asuu eräs kaljupäinen kaukaasialainen mieshenkilö, jolla on vastaavanlainen paita. Hänellä on punaiset henkselit, maastohousut tai farkut, maiharit ja pilotti. Hän on erittäin rasistinen raapureitaan kohtaan, mutta saa silti kulkea rauhassa omilla kotinurkillaan. Tähän en ole keksinyt syytä. Harmi, että paikallisten, eli suomalaistenkin puolesta lietsotaan rotuvihaa. Ei tämä henkilö ainakaan auta pakolaisia sopeutumaan uuteen ja vieraaseen maahan.
Toivon olevani väärässä näissä viidessä eri ryhmässä, mutta valitettavaa on, että en ole vielä törmännyt riittävän vakuuttavaan vastalauseeseen. Toivon ja pyydän: Todistakaa minun olevan väärässä.