Mitä teet työksesi?

154 posts, 8 pages, 24,453 views

Avatar
#61 • • bulk Guest
Ai tämäkin topikki heräsi taas henkiin. :)

Viime kesän ja syksyn Nokia vaihtui nyt Yleisradioon, aika luksus istua kerroksissa ihan ikiomassa toimistossa, jossa on ikkuna ja televisio. Palkka ei ole kauhean kummoinen (10e/h), mutta ison talon edut korvaavat aika paljon: pihalla on kiva koriskenttä, Ylellä on oma uimahalli, johon pääsee aamulla pulahtamaan, auton saa noin seitsemän metrin päähän hissistä ja safkat voi valita viidestä eri ravintolasta. :D

Homma on videoeditointia ja -taltiointia, ohessa mikrotukea kollegoille ja kaikenkarvaisia konttorihommia siihen päälle. Meininki on aika lunki, eikä stressiä pääse juuri syntymään. Kiva lisäksi kun pääsee työn puolesta kurkkimaan TV-uutisten tekoa toisten olkien yli ja pääsee ah niin loistaviin Ylen äänipuolen studioihin vakoilemaan. Torstaina kävin katsomassa piirrettyjen dubbausta, oli aika hauskan näköistä. :)
Avatar
#62 • • Juha Vilkamo Guest


Viime kesän ja syksyn Nokia vaihtui nyt Yleisradioon, aika luksus istua kerroksissa ihan ikiomassa toimistossa, jossa on ikkuna ja televisio. Palkka ei ole kauhean kummoinen (10e/h), mutta ison talon edut korvaavat aika paljon: pihalla on kiva koriskenttä, Ylellä on oma uimahalli, johon pääsee aamulla pulahtamaan, auton saa noin seitsemän metrin päähän hissistä ja safkat voi valita viidestä eri ravintolasta. :D



Ihmettelinkin aikoinaan mihin yleisradio onnistuu polttamaan kaiken sen rahan minkä se saa tyhjästä. Eli tv-lupamaksut, kahdeksannekset mtv3:n ja nelosen liikevaihdoista ja valtioltakin tais olla jotain random tukea (?).
Avatar
#63 • • bulk Guest




Ihmettelinkin aikoinaan mihin yleisradio onnistuu polttamaan kaiken sen rahan minkä se saa tyhjästä. Eli tv-lupamaksut, kahdeksannekset mtv3:n ja nelosen liikevaihdoista ja valtioltakin tais olla jotain random tukea (?).



Ylehän tekee taas jonkun 20% liikevaihdostansa tappiota. Ylellä on hankala osa kansansivistäjänä, kun keskittyminen ydinosaamiseen ei saa viedä liikaa erikoisohjelmilta ja opettavalta materiaalilta. Kyllä täälläkin on toimintaa järkeistetty, YT-neuvottelut saatiin juuri hetki sitten loppuun.

Itsekin kyllä olen TV-lupamaksuja vastaan, mutta tällä hetkellä sillä rahoitetaan meikäläisenkin palkkaa, joten ei voi valittaa. ;)
Avatar
#64 • • ricebowl Guest
M'olen tänä kesänä onnekas lintsiläinen! :002:
Avatar
#65 • • Ana-- Guest
Heh. Mä oon ns. "Stevari" eli piirivartija Securitaksella. Näillä näky-
min ainakin kesän, todennäköisesti koko vuoden. Ihan jees hom-
maa, vaikka palkka ei päätä huimaa. Rehellistä työtä sentään :)
Avatar
#66 • • Antuli Guest
Keskiyön Summer Clubien bilevastaava Hyvinkäällä. Kunno pätemistä.

http://www.keskiyo.com ->bailukaupungit ->Hyvinkää
Avatar
#67 • • Edited Aulis_G Guest
Kuorma-autonkuljettajana toimin eräässä tukussa. Työpäivät pitkiä (10-12h), kilometrejä kertyy päivässä 150-400km mutta ainahan se mansikoiden poimimisen voittaa :)
Avatar
#68 • • Nefertete Guest


. Liikutan päivittäin muutaman hevosen ja hoidan niihin liittyviä juttuja. Ja nyt EI puhuta kuin 5-6tuntisista päivistä. Joka päivä sovitaan erikseen ja aina saa vapaata miten haluaa. Palkkaa tulee hienosti, enemmin kuin nokialla ikinä vois edes unelmoida ja samalla työsuhde-etuina ovat mm. rusketus, liikunta, ilmainen kotiruoka, eläinlääkärin palveluita, valmennusta ym ym ym...



uijui :004: kuulostaa upeelta. Itse oon ollut muutaman kesän tallilla töissä, tosin palkkaa ei oikein saanut (luontaisetuina + taskuraha)..
Tänä kesänä oon kiertänyt jotain festareita (siis töissä) ja aina välillä miut pystyy bongaamaan katujunasta! :D
Avatar
#69 • • yana Guest

työsuhde-etuina ovat mm. rusketus, liikunta, ilmainen kotiruoka, eläinlääkärin palveluita, valmennusta ym ym ym...



siistiä. eli jos nyt murskaa kavionsa, ottaa siipeen tai nokka venähtää niin saa hyvää työsuhdelääkintää..

..nukkuttaiskohan se ketamiinilla?
Avatar
#70 • • ipe Guest
Mä olen valmistumisen jälkeen (joulukuu 2000) ollu TYKSissä töissä koko ajan siis about 2½ vuotta. Ammattini on röntgenhoitaja. Vihdoin nyt ens syksynä saan vakituisen toimen TYKSin pian valmistuvasta uudesta T-sairaalasta. Uusi röntgenosasto ja uudet huippuhienot laitteet! JEE! :) Töitä saa tehdä melko paljon ja palkka on yleisesti ottaen surkea kuten hoitoalalla yleensä, mutta olen viihtynyt ihan hyvin työssäni.

Opiskeluaikana oon tehny kesäduunina vaikka mitä: nurmikonleikkuuta, teollisuuden siivoushommia, pahamaineisessa Kakolassa vanginvartijana kolmena kesänä, korjaustelakalla maalarina ym, ym... Lukion jälkeen ennen armeijaa olin vuoden telakalla levyseppänä.
Avatar
#71 • • hexagon Guest
Thaimaassa eräässä suomalaisessa firmassa. Duuni on ihan jees, ne työkaverit joiden kanssa on läheisissä tekemisissä on oikein mukavia (suomalaisia). Palkka on sellainen suomen mittakaavasta normaali harjoittelijan palkka, mutta täällä se on about 10 kertaa thaimaalaisen perusduunarin palkka :D
Lähimmästä kaupungista (Pattaya) löytyy toki jotain 30 000 huoraa, mutta se nyt on sen verran junttikaupunki, että nykyään ravaan viikonloppuisin Bangkokissa, jossa löytyy sentään oikein laadukasta klubikulttuuria. Erityisesti kun esim. Ministry of soundin tai Narcissuksen 500 bahtin (=10 euroa) sisäänpääsy pitää köyhät kyykyssä ja kaljaturistit loitolla. Vessapalvelijat vaan käy hermoille. Ja tietysti kunkun määräämä 02.00-sulkemisaika, joka jättää bileet pahasti kesken, eikä jatkojakaan löydy :(
Mutta onhan tää joka tapauksessa ihan luxusta verrattuna siihen suomalaiseen opiskelijaelämään. Ei oikein viitsisi tulla edes takaisin...
Radarski

Posts: 182

#72 • • Radarski


Keskiyön Summer Clubien bilevastaava Hyvinkäällä. Kunno pätemistä.

http://www.keskiyo.com ->bailukaupungit ->Hyvinkää



Mitäs sit sun hommaan tarkalleen kuuluu? Sanot, että nyt tehdään näin ja ansaitset xxxxxe? :p
Avatar
#73 • • faerie Guest
olen ollut maaliskuusta lähtien opiskelun lisäksi koulutussihteerinä eräässä it-yrityksessä täällä arabiassa, osa-aikaisena niin, että työpäivät voi valita, jolloin aurinkoiset päivät voi viettää toisaalla :) hyvin olen viihtynyt, työ on aika leppoisaa ja työkaverit kivoja. lisäksi viime kesän kesätyönhakuruljanssin jälkeen on luksusta, ettei tarvitse erikseen hakea kesäksi minnekään.
Avatar
#74 • • Salla Guest


Ajattelin tässä mukavan ja aurinkoisen kesäpäivän kunniaksi vähän kysellä ihmisen kesäduuneista.
-Millaista hommaa teet ja millä alalla? (yhtiötä ei ole pakko sanoa)
-Pidätkö työstäsi? Miksi ja miksi et?

Myös kaikenlainen läppä työstä ja sen hienouksista/huonouksista, työkavereista, paskoista pomoista on sallittua ja jopa suotavaa.



Joo täältä hermoromahduksen partaalta kirjoitellaan... ei kun oikeesti ihan kiva se kesä on viettää töissä ja töissä! *rolleyes*
Olen siis koulun puolesta 5 kuukautta kestävällä työharjoittelujaksolla Taidehallilla, tuottajaharjoittelijana siis. Nasta paikka, kaikki on ihan kohdallaan; näkee siistejä näyttelyitä [mainos: Eero Aarnio (pallotuoli, 1960's) ] ja tapaa kaikennäköistä porukkaa, kenet on hyväkin tavata, ammatin puitteissa siis. ja tietty, mikä parasta: "joutuu" edustamaan avajaisissa yms kekkereissä ;)

Mutta kun ottaa huomioon (tästä olen avautunut 'vituttaako' topicissa jo) että en voi nostaa opintotukea kesällä (vapaatulonraja bullshittiä yms) niin joudun siis olemaan illat töissä. Tosin vaan 3 iltaa viikossa, mutta kyllä se alkaa tuntumaan. on tätä nyt jatkunut maaliskuusta asti ja harmittaa kun ei toi väri oikein tartu naamaan kun aurinkoa ei juurikaan ehdi vilkuilla (ainakaan piitsillä). Tosin kai sitte rahat säästyy kun ei tarvi ostella läjäpäin kesävaatteita tai mitään..

Luultavasti pärjään tämän kesän nyt kuitenkin. Päivinä jolloin oikein ärsyttää tehdä töitä kun aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja ois vaik mitä kivaa tekemistä niin oon vaan alkanu hokea mantran lailla itselleni ett "kyllä niitä kesiä vielä tulee, tää on nyt vaa yksi tällanen kesä" .joo ei auta.

nim. kaikesta huolimatta hyvillä viiliksillä :D
Avatar
#75 • • Transistor Guest
Pori Jazzilla tuotantoassistanttina. Järjestellään artistien sopimusasioita, esiintymisiä yms.
Avatar
#76 • • Salla Guest


Pori Jazzilla tuotantoassistanttina. Järjestellään artistien sopimusasioita, esiintymisiä yms.



Voi perskules, tyypillä ois niinku meitsin duuni!! :eek: :p
Saako tiedustella miten oot saanut ton paikan? Oon ollu keskustelemassa Pori Jazzin "isän" kanssa sponsoroinnista, kurssilla tosin, aika isoa juttua pyörittävät! :D
Avatar
#77 • • olliS Guest
mä oon lentokonelevypeltiseppähitsaajarunolaulajana Ypäjällä.
Avatar
#78 • • kisumisu Guest


mä oon lentokonelevypeltiseppähitsaajarunolaulajana Ypäjällä.



Mitä sä sekoilet? :001:
Avatar
#79 • • olliS Guest




Mitä sä sekoilet? :001:


Bad humor.. :D
Avatar
#80 • • Tapi T Guest
Mun toinen kesäduuni alkoi tänään; mä oon talkkari Ritarihuoneella. Toimenkuvani on vastata rakennuksen ja korttelin siisteydestä, vastata erittäin satunnaisiin puheluihin yms.

Ilmaista rahaa! :D