Mitä teet työksesi?

154 posts, 8 pages, 25,963 views

#121 • • LindaGP Guest
Noni. Olin viime perjantaina vimpan päivän töissä ennen mammalomaa. Nyt siis ihan töikseni venailen.
#122 • • Remotion Guest

Silja Linellä tässä työskennellään ja vastataan yhden laivan äänen- ja valontoistosta. vuodessa on mukavasti työpäiviä merellä n. 156 ja loput vuodesta on vapaata. Palkkakin on ihan siedettävä (brutto n.2800e kuussa)...

todella kiva palkka ja lomat!!! :eek: Milläs ammattinimikkeellä tollasiin hommiin pääsee?
#123 • • Remotion Guest
niijoo, itse oon maanrakennusliikkeessä IT-vastaavana, eli teen kaikkee paskaduunia ja lisäksi vastaan firman tietoteknisista asioista kaiken kattavasti ja kännykkämaailmasta... aika paljon tulee surffailtua kyl netissä. huonoja oheis hommia on tää postin käsittely aamuisin mikä on tipahtanut mun kontolle, saa availla sata laskua joka aamu, välil ottaa jotain tylsiä kopio hommia. Tosin nyt kesällä on kesäduunari joka orjailee automaattisesti tylsimmät hommat. :crybaby: Lisäksi avustan urakkalaskennassa naputtelemalla määräluetteloita jne... mukavaa duunissa on työ ajat. 8-16 mutta käytännössä tulen aina puolituntia myöhässä ja lähden viimeistään 4 aikaan. :laugh: työkaverit on mostly tosi kivoja ja sit osa vähän sellasii et niitä pitää osata käsitellä. aika paljon tulee myöskin kruisailtua ympäri pääkaupunkiseutuu ja välillä pidemmälläkin. (viime kuussa meni bensaan rahaa n 450e, ja kulukorvauksia tuli 500e) käyn työmailla asentelee gprs yhteyksiä jne. Hommasin just itteleni uuden koneen isolla litteellä näytöllä ja sit noksun 6230 puhaltimen. Kivaa on myös seettä saa duunata kaikkii lehti mainoksia ja ilmoituksia ym graafista ilmettä...
#124 • • ruoho Guest
kolmatta vuotta tiemerkintä hommissa, eli pitää sisällään kaikkea tiemaalausta/massausta, tien keskiviivat, reunaviivat, nuolet, suojatiet ym ym ja parkkipaikkoja myös isoihin kauppoihin ym. Pidän työstä, koska suurin osa on ulkohommia kesällä, keväisin ja syksyisin enemmän hallihommia, palkkaus on ok, ylitöitä tulee varsinkin kesällä paljon.
#125 • • Edited RaisuSport Guest
tällä hetkellä olen turussa eräässä suurehkossa ja uudehkossa yökerhossa jossa riemukseni järjestetään myös bileitä :heart: edellisessä vaatekauppaduunissani kaverit tulivat seurakseni notkumaan sohvalle, nyt ne tulee työpaikalleni dokaamaan. joka kerta mennessäni töihini bileisiin vannotan kavereitani käyttäytymään ja muistutan että jossain vaiheessa iltaa lakkaan tuntemasta heidät mikäli meno yltyy sikailuksi.

duuni on todella hauskaa jos on energisellä tuulella: iskuyrityksiä ja tippiä satelee. mutta jos on noussut sängystä äkäisellä jalalla, kuulee pelkät huorittelut, saa siivottavakseen oksennukset, lasinsirut tarttuvat kengänpohjiin ja blokatessasi joku torvelo tuuppaa niin että kädessä olevat jonkun jämätuhkisbisset heilahtaa päälle.

tapi kyseli paskaduuneista, niitäkin on maisteltu.

keväällä halusin kustantaa tallinnanmatkan joten otin vastaan työn rymättylässä sillitehtaassa. uudella, hienolla puolella duunarit paiskoi verisiä, päättömiä kaloja sammioon josta ne lähtivät liukuhihnalla pään yläpuolelle silppuriin. haju sai sisälmykseni kääntymään. onneksi työskentelin remontoitavissa tiloissa laittamassa sillipurkkeja kolmen pahvipakkauksiin. työpöytämme vieressä oli mätä kala joka oli retkottanut siinä kai jo viikon.

kimppakuskini oli työergonomiafriikki joka ei voinut laittaa purkkeja pahvilaatikkoon samalla kädellä viittä minuuttia ettei ranne rasittuisi liikaa. hän ajoi autoa pitämällä penkkinsä etunojassa, työmatka kesti 45 minuuttia/suunta. hän etsi itselleen muovilaatikon jonka päältä kumarrella sillä hän oli mielestään liian lyhyt seisomaan normaalisti pöydän edessä (hän oli kuulemma 158cm). kävi myös ilmi että tyttö jonka päälle olimme ajaneet autolla pari vuotta sitten, teki hommia kanssani. ensimmäisen päivän jälkeen soitin pomolleni ja ilmoitin huomisen olevan viimeinen päiväni rymättylässä...
#126 • • Jukka I Guest

Kivaa duunia, ollaan paljon tekemisissä ihmisten kanssa.

Virkkeenne sisältää perustavanlaatuisen sisäisen ristiriidan. :)
#127 • • RaisuSport Guest

Kivaa duunia, ollaan paljon tekemisissä ihmisten kanssa.

Virkkeenne sisältää perustavanlaatuisen sisäisen ristiriidan. :)

:excellent: semmonen kunnon toimistoduuni jakkupukuineen ja harmaine osastosermeineen kyllä kiinnostaa. semmoista en ole päässyt tekemään toistaiseksi...
#128 • • Ana-- Guest

Noni. Olin viime perjantaina vimpan päivän töissä ennen mammalomaa. Nyt siis ihan töikseni venailen.

Heh, kohta ne oikeet työt vasta alkaakin. Lapset.. Heti kun ne oppii
kävelemään, ne eksyy, ja heti kun ne oppii puhumaan, ne alkaa vittuilemaan
:hearts:
#129 • • op Guest
Tänään alkoi juuri kuudes vuosi opetusministeriön omistamassa CSC - Tieteellinen Laskenta Oy:ssä jossa olen ollut kesät täyspäiväisenä ja lukukaudet tuntityöläisenä. Aloitin aikoinaan sähköpostiylläpitäjänä FUNETissa ja tämän jälkeen onkin tullut käytyä läpi mm. news-, www- ja nimipalvelimien, ja hieman myös runkoverkon ylläpitoa. Siirryin muutama vuosi sitten järjestelmäpuolelle ja nykyisellään toimenkuva koostuu erilaisista suurteholaskentaan liittyvistä projekteista.

Työympäristönä CSC on aivan älyttömän mukava ja opettavainen. Non-profit -ideologia, akateeminen tunnelma ja talossa työskentelevät eri tieteenalojen asiantuntijat laidasta laitaan ovat asioita joita erityisesti arvostan. :heart:

Toisena duunina on tällä hetkellä puheen johtaminen eräässä pääkaupunkiseudun teknokulttuuriyhdistyksessä. Palkassa/työsuhde-eduissa (0e/ei mitään) ei ole kehumista mutta homma on itsessään ihan palkitsevaa :excellent:
#130 • • Taedium Guest
:D
#131 • • Taedium Guest
:D
#132 • • Timce Guest
toilet.gif
#133 • • J-P Guest
tampereen särkänniemessä lähettinä :)

palkka on huono (puolet siitä mitä valmistuneiden suositus).
duuni ei vastaa millään tapaa mun "toimialaa" (paitsi autossa voi kuunnella cd:tä [musiikki] ja ostan tavaroita [kaupallinen ala]).

mutta duuni on oikeastaan ihan nastaa. vapaata, aina ei ole älytön kiire ja ne työkaverit <3

jos haluutte duunpaikan, jossa on mahtava "henki" niin särkkään vaan. jopa pomoille voi aukoa päätään (tosin en tiedä kuinka pitkään ;).

ehkä jonain päivänä elättää itsensä musiikilla, mutta ei just ny ;)
#134 • • sauce Guest
sukulaisen sukulainen soitti töihin, niinpä teenkin nyt lautalattioita urakalla korppoossa.

ei ole LÄHELLÄKÄÄN koulutusta (takana nyt neljävuotta elokuva ohjausta[kallistunen kuitenkin nyt tonne leikkauksen puolelle]).

työ on ihan VITUN raskasta, mutta saapa taas hiukan perspektiiviä tähän maailmaan. jotenkin rupee taas luovuuden kukka puhkeamaan kun saa vähän etäisyyttä omaan alaan.
#135 • • mark hamilton Guest
hehheee
#136 • • oNki Guest
Elisalla kesäduunissa. Työ on varsin viihtyisää
ja työolosuhteet mieluisat. Hetken näytti kesän alussa
siltä, etten saa mitään duunia mutta sitten eräs kaunis kesäaamu
sain puhelun esimieheltä ja täällä ollaan :)
Palkka varsin mieluisa (vertaa opiskelijatukiin) :cool:
#137 • • -=aave=- Guest
Tällä hetkellä suoritan työharjoittelujaksoa Veljekset Ala-Talkkarilla.
Piirtelen CAD:llä ja suunnittelen ensi vuoden mallistoja.
Työ on mielenkiintoista ja vaihtelevaa. Palkkaakin maksetaan, joten hyvin on pullat uunissa. :)
#138 • • mark hamilton Guest
Mä olen työharkoissa IT-alalla.. mutta uskon että saatan päästä yhteen helpdeckin oikeisiin töihin..
Minulla on aivan helvetisti kolutusta, mutta työkokemusta IT-alalta on vain muutamia kuukauksia..
Olen tehnyt projektinjohtajan hommia ja ATK-asentajan hommia ja mirkotuen avustamista töissä joita ne itse ei kerkiä tekeen..
#139 • • unik Guest
myyn stringejä ja bikinejä :excellent:
#140 • • trusti Guest
Turun kaupungin viheryksikössä kesäduunissa. Leikkaan nurtsia, mukavaa hommoo :)