Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 375,475 views

#21 • • mekaanikko Guest

Originally posted by Analogia:
Lue topicci & eka postaus ennenkuin alat jeesustelemaan.

Tän topicin pointti ei ole "inttijutut" vaan ennemminkin se, että osa meistä on lähdössä elämästään puoleksi
vuodeksi jonnekin minne on mahdollisesti tulossa tuttuja,
ja jos näin käy, on se kiva tietää etukäteen.

Ajatus ei ollut hehkutella hölmöjä "sit me ammut-
tiin niit rynkyllä"-juttuja, ei niitä kukaan jaksa.

Niin, no luepa itse mitä tähän topikkiin on jo tähän mennessä tärähtänyt. Valitettavasti tuntuu olevan niin että sanan "armeija" mainitseminen johtaa aina siihen ikuiseen "kyl oli suffelia kun ei ollu gineksiä" ja "hajotkaa aamuihinne" -paskaan jos paikalla on vähänkin useampi armeijan suht. äskettäin käynyt. Maailman tylsintä luettavaa/kuunneltavaa oikeesti.

Ei voi käsittää.

Mutta puhukaa mistä lystäätte. Jos olisin sitä mieltä että aihe olisi täysin sopimaton niin lukkohan tähän olisi jo tullut, joten tämä vain ihan henkilökohtaisena mielipiteenä eikä minään jumalaisena totuutena (ikäänkuin moderaattorien päätökset nyt muutenkaan edustaisivat viime mainittua kategoriaa.. =).

Ja tasapuolisuuden nimissä jos joku haluaa jotain perusvinkkejä sivarista niin voin jakaa sellaisia.. =)
#22 • • TfO Guest
Enää ei puutu kuin Virallinen Inttitopicci
#23 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by TfO:
Enää ei puutu kuin Virallinen Inttitopicci

Joo tai Intti - Suomi - Intti sanakirja -topic
#24 • • eddie Guest
Itse voin suositella tuleville Alokkaille Hyrylän Buk- M1- koulutusta. Nimi ei varmaan sano mitään, mut se on valehtelematta Suomen tämän hetken arvostetuin ilmatorjuntajärjestelmä(en hauku Sergeitä huonoksi). Lisäksi siellä tehdään jotain järkevääkin päivisin. Ei kuitenkaan nipoteta turhasta(lue: juoksuttamista).
#25 • • diezel Guest

Originally posted by Silentium:
Mulla on meno Sandekaan vasta heinäkuussa 2003. Onko
hyviä ehdotuksia miten vois vielä saada vapautuksen?

Vapautuksen luulis saavan kun vaan haluaa... yksi tapa olisi sanoa käyttäneensä happoa ja jos siinä ei ala isot pojat hätääntyä, niin oot särmästi (kauhee sana, mut tulee kyl tututksi jos inttiin menee) pari viikkoa ja kun ootte ampussa kovilla niin alat yhtäkkiä ampua sinne sun tänne, ja selittäen jälkeenpäin vain, ettei tajunnu mikä oikein tuli, tuli vaan joku fläsäri..

Ja Santiksessakin on iso ero mihin komppaniaan päädyt, ite olin 1. JK:ssa josta pääsin pois heinäkuussa, kun lääkärit oli oli komppanioilla eri...meillä tosi kiva, VUPpia uli 3 päivää ku sano et eilen oli kuumetta, joka ei ois sotakoirana menny koskaan läpi...

mut itelläki reilut 50 vapautuspäivää 180 palveluspäivästä.. ja siitki 10 kotihoidossa, et on paskapuhetta jos joku väittää et intis joutuis oikeesti tekee jotain
#26 • • Anonymous Guest

Originally posted by Tom Docker:
heinäkuussa nokka kohti vekarajärveä.. mutta tammikuussa se onkin sitte jo ohi!

Sama täällä Vekaranjärvi kutsuu Heinäkuussa,mutta sinne on vielä paljon aikaa...
#27 • • pluralisti Guest
Hyovinrinne 8.7. 2002 kello 1800
Eli porin prigaatiin. Ei tänne stadiin jaksa jäädä, intti pitää koke jossain ihan mestoilla
#28 • • Majo Guest
Tutustuttuani Haminaan, Mikkeliin (kurssi muotoisesti), Vekaraan (kilpailujen merkeissä), Uttiin (Laskeutumis koulutuksessa). Voin sanoa, että kyllä se Hamina on vaan jees, siellä on ihmisen hyvä olla (ei tarvii hiihtääkkään). Mikkeliä en taas toivo kenellekkään, se on jotain *piip*.

Noh, ajattelin kuitenkin jättää viisasteut sikseen ja toivotta erittäin antoisaa alkaavaa vuotta niille, jotka suuntaavat matkansa kohti "valtion kustantamaa poika leiriä"
#29 • • zAo Guest
Mukavia kokemuksia teille jotka olette menossa
armeijaan. Oikeastaan se on aika tavallinen paikka
kuin mitä huhut ja legendat (tornihuhut antaa ymmärtää.
Niille vinkiksi, jotka eivät ole palveluspaikkaansa
valinneet, suosittelen Panssariprikaatia. Mikään ei voita
kunnon panssarivaunua
#30 • • Vieras Guest

Originally posted by Analogia:

Itse joudun Isosaaren linnakkeelle Heinäkuussa 2002.

Kohtalotovereita?

Sinne joudun myös minä tuohon samaan aikaan.
#31 • • Mikko Guest

Originally posted by pluralisti:
Hyovinrinne 8.7. 2002 kello 1800
Eli porin prigaatiin.

mulla on tosta mestasta 12 kuukautta ajan kultaamia muistoja.. oli ihan kivaa.. ;)
#32 • • Nautilus Guest
Dragsvik - Heinäkuu 2002

Anyone?

Ajattelin, että ajanhukan sijaan, jos vaikka oppisin hieman ruotsin kieltä, siksi valitsin Dragsvikin. Olikos kukaan muu suuntaamassa sinnepäin?
#33 • • phace Guest
TURUN RANNIKKOPATTERISTO - PANSION KASARMI, KORPPOO
13.01.2003 18.00 Mennessä.
#34 • • Sampsa Guest

Originally posted by eddie:
Itse voin suositella tuleville Alokkaille Hyrylän Buk- M1- koulutusta. Lisäksi siellä tehdään jotain järkevääkin päivisin. Ei kuitenkaan nipoteta turhasta(lue: juoksuttamista).

Järkevä ja armeija ei sovi samaan lauseeseen. Ja BUK tarkoittaa, että pitää olla kipinässä kaikki 12kk.
#35 • • Juho Kahilainen Guest
Mikäli teillä on erikoisavuja, niin tehkää ne selväksi jouk-
kueenjohtajillenne jo hyvissä ajoin. Yksiköistä voi löytyä
yllättävän mielekkäitäkin hommia. Esimerkkinä mainitsen, et-
tä ainakin Ilmavoimien Viestikoulussa valitaan alokkaista
aina pari videoeditoijaa, jotka tekevät erinäisiä koulutus-
videoita ja mainoksia yms. Hommasta saa vieläpä työtodistuk-
set, joista saattaa hyvinkin olla joskus jopa hyötyä.

Keikuin pitkään sivarin ja armeijan välillä. Lopulta päädyin
kuitenkin tähän "nopeampaan" vaihtoehtoon, joka sitten myö-
hemmin osoittautui vain yhtä kuukautta nopeammaksi. Aluksi
palvelin Ilmavoimien Viestikoulussa, jossa kävin aliupseeri-
koulun. Hakemukset, jotka peruskoulutuskaudella lähetin Ruo-
tuväki-lehteen, osoittautuivat menestykseksi: minut valittiin
kyseiseen julkaisuun toimittajaksi. Aukin jälkeen siirryinkin
siis varsin kiinnostaviin ja mielekkäisiin hommiin. Voin va-
lehtelematta sanoa, että päivääkään en vaihtaisi pois.
#36 • • Pan Guest

Originally posted by andy braun:
Kyllähän täällä on niin suvaitsevia ihmisiä et uskaltaa tässä
samassa topicissa kysyä armeijan vastapainoksi et olisiko kukaan menossa kenties sivarii?

Mulla olis lähtö helmikuussa.

Sori, että tulen häiritsemään intti keskustelua, joka nyt on jo kadottanut alkuperäisen tarkoituksensa.

Ei,ei,ei ja EI! Iso virhe lähteä sinne keskellä talvea(jos vain voi valita)Tanan kylmä ja joutuu olemaan 4 seinän sisällä kokoajan, ellei sitten pidä hiihtämisestä ym. talviurheilusta.
Jos omistat pullonkorkinavaajan, huonon viinapään ja laulu ääntä(ei pakollinen) niin eiköhän siitä ihan hauskaa tulee.
Hanhi rules!!!
#37 • • H.Abismo Guest
Älkää v**tu menkö inttiin! Se on niin perseestä ku vaan voi olla. Ajattelu loppuu ekaan aamuun. Oppii vastuun pakoilun, valehtelun ja sadistisen manipuloinnin keinot. Okei, ensiaputunneilla kandee olla hereillä, jos siis meinaa rankaista vapaata mieltään ja astua "palvelukseen".

Fight The Power!

- II/88hymiöKRH -
#38 • • sabone Guest

Originally posted by TfO:
[QB]Mä olin säämies... ehdottomasti linnakkeen väsynein jätkä...

Nii olin makin. Minä vuonna sä käväisit tutustumassa
altocumulukseen, cirrukseen ja muihin kumppaneihin ylä ilmoissa!!

#39 • • plasma Guest

Originally posted by plink:
ensi maanantaista lähtien minut löytää Vekaranjärven rannoilta. :P

p.s. vittuilun voi jättää tässä yhteydessä väliin, olen kuullut tuosta paikasta jo ihan tarpeeksi...

Vekara oli kuules ihan hyvä paikka, nyt kun sitä ajattelee jälkikäteen. Asuin itse silloin Kuusankoskella ja matkaa kertyi 40km sinne ja takaisin. Ei sitä kauaa autolla ajanut kun sen vielä silloin omisti.

Olihan se sellainen betonihelvetti rakennuksien perusteella mutta asiansa se ajoi kyllä. Kun ajatteli, että tämä homma käydään nyt kunnialla läpi, ei tänne töihin tarvitse tulla.
#40 • • mekaanikko Guest

Originally posted by Pan:

Ei,ei,ei ja EI! Iso virhe lähteä sinne keskellä talvea(jos vain voi valita)Tanan kylmä ja joutuu olemaan 4 seinän sisällä kokoajan, ellei sitten pidä hiihtämisestä ym. talviurheilusta.
Jos omistat pullonkorkinavaajan, huonon viinapään ja laulu ääntä(ei pakollinen) niin eiköhän siitä ihan hauskaa tulee.
Hanhi rules!!!

Samaa mieltä. Itse olin kesällä ja siinähän se meni, aika kävi pitkäksi mutta pää ei hajonnut koska pystyi lööbaamaan pihalla siideriä kittaamassa ja matkalla Hanheenkaan ei tullut kylmä. =)

Eli Lapinjärjvelle kannattaa mennä kesällä jos mahdollista. Sinänsä tuo "koulutus" on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, ensiapukurssia lukuunottamatta ihan hirveetä skeidaa ja muutenkin etenemistahti on sellainen että idioottikin pysyy varmasti mukana..