Kun toinen pettää...

131 posts, 7 pages, 23,893 views

#1 • • propeller@head Guest
Voiko antaa anteeksi kun toinen on pettänyt? Kannattaa suhdetta jatkaa? Tyttöystävä just tunnusti eilis-illan tekojaan...Kerran pettää,aina pettää?
#2 • • funkyboy Guest

Originally posted by propeller@head:
Voiko antaa anteeksi kun toinen on pettänyt? Kannattaa suhdetta jatkaa? Tyttöystävä just tunnusti eilis-illan tekojaan...Kerran pettää,aina pettää?

Mun vinkki: anna monoa eukolles, se ei ansaitse sua, suhde ei oo ikinä enää samanlainen, kestää vuosia oppia luottamaan uudestaan, se muija ei (välttämättä) ole ollut täysillä mukana suhteessa.

Kyllä sä voit anteeksi antaa sille mut ole viisas ja nosta kytkintä.

Jos sä haluat pitää tyttöystäväs niin pidä mut varaudu siihen että saat antaa elämäs aikana aika paljon anteeksi... ja se pyytää... ja sä annat... tappelua... katkeruutta... mustasukkaisuutta... ei hyvä!!
#3 • • miiko Guest
ikäviä tilanteita, todella...

ei ole niin sanottua, että jos kerran pettää, niin aina pettäisi.
voihan tuollainen olla vain hetken mielijohde, jonka pettäjä itsekin haluaisi unohtaa...
jos ajattelee toisen tunteita. ja varmaan ajatteleekin kun kerran itse tapahtuneesta kertoi.
toisaalta nyt on otettu ensimmäinen askel, ja se saattaa tasoittaa tietä seuraavaan
pettämiseen.

IMHO luottamus menee tuollaisesta, eikä välttämättä ikinä tule takaisin
-vaikka kuinka yrittäisikin.. tuollaiset tapahtumat kolkuttavat takaraivossa.

ehkä Sinun tulisi itse miettiä näitä asioita.. ei meistä kenestäkään luultavasti
ole sinua neuvomaan. tällaiset asiat ovat niin tapauskohtaisia.

sanoisin, että jos siltä tuntuu, niin jatka vaan suhdetta -mieti onko se tärkeää, kannattaako.
#4 • • Star Guest
Toi kerran pettää-aina pettää.. hmm, onhan se helppoa ajatella noin, mutta ei se niin aina mene. Jotkut tietysti voi olla sellaisia, et se jää tavaksi pettää, mut jotkut ihmiset oikeasti oppivat virheistään ja lopettavat sellaiset tyhmät teot...

Asiat kannattaa puhua läpi. Anteeksi voi antaa, mutta ei välttämättä aina unohtaa. Eikä sitä varmaan ihan samalla tavalla voi suhdetta jatkaa, jos sitä jatketaan, mut eroaminen ei aina välttämättä ole ratkaisu siihen.

Mut ihmiset voi muuttua, se kannattaa pitää aina mielessä ja asiat pitää aina keskustella selväksi, ennenkuin tekee mitään päätöksiä, joita joskus saattaa katua...

Hyvin epäselvää tää, mut toivottavasti jotain sentää saa selvää..
#5 • • direct Guest

Kerran pettää,aina pettää?

En jäis ottamaan selvää.

Ite en pystyis moista antamaan anteeksi, jättäisin naisen samantien vaikka selitykset ois kuin hyviä.
#6 • • Yu5u Guest

Originally posted by direct:
En jäis ottamaan selvää.

Ite en pystyis moista antamaan anteeksi, jättäisin naisen samantien vaikka selitykset ois kuin hyviä.

Olen samaa mieltä
#7 • • gerry Guest

Originally posted by direct:
En jäis ottamaan selvää.

Olen vähän eri mieltä... Jos todellakin rakastaisin häntä niin en jättäis ainakaan ekasta kerrasta ja kun tulis vielä hyvä selitys. Voin olla sinisilmäinen mutta toinen kerta olis viimeinen (mutta silloin mun pitäis rakastaa häntä todellakin paljon....) toivon ettei sellaista tilannetta tulis vastaan... en toivois sitä muillekkaan.
#8 • • -=aave=- Guest

Originally posted by funkyboy:

Mun vinkki: anna monoa eukolles, se ei ansaitse sua, suhde ei oo ikinä enää samanlainen, kestää vuosia oppia luottamaan uudestaan, se muija ei (välttämättä) ole ollut täysillä mukana suhteessa.

Kyllä sä voit anteeksi antaa sille mut ole viisas ja nosta kytkintä.

Jos sä haluat pitää tyttöystäväs niin pidä mut varaudu siihen että saat antaa elämäs aikana aika paljon anteeksi... ja se pyytää... ja sä annat... tappelua... katkeruutta... mustasukkaisuutta... ei hyvä!!

Niin tai sit teet niinku mä. Samalla mitalla takas ja vielä niin monta kertaa voi tehä, ku jää kiinni. Siihen on vaan hyvä syy sit sanoa, et no nyt ollaan tasoissa.
Ööh, toivottavasti joku ei lue tätä tekstiä.
#9 • • miiko Guest

Originally posted by HiVoltage:
Niin tai sit teet niinku mä. Samalla mitalla takas ja vielä niin monta kertaa voi tehä, ku jää kiinni. Siihen on vaan hyvä syy sit sanoa, et no nyt ollaan tasoissa.
Ööh, toivottavasti joku ei lue tätä tekstiä.

ohhoh.. onkohan tuo enää kovinkaan arvokasta... no toki kukin tavallaan...
#10 • • Zapa Guest
riippuu ihan tapauksesta/tyypistä.

luottamus on kuitenkin kaiken A&O, itse antaisin varmaan vastaavassa tilanteessa miisulle monoboyta pyllylle ja lujaa!
#11 • • Kosheen Guest
Noi on aina tosi kinkkisiä juttuja...Mun mielestä ei pitäisi ajatella noin mustavalkosesti, että jätä se nainen heti jne jne...Tuntematta tapausta on todella hankalaa sanoa mitään.Suhteen kestolla/laadulla/vakavuusasteella on mun mielestä todella paljon merkitystä.Onhan monia pareja(avioliittoja), jotka pitkissä suhteissa on päässet yli jopa toisen pitkistä suhteista johonkin ulkopuoliseen.

Suhteen jatkaminen tällaisen jälkeen vaatii paljon työtä ja voimaa kummaltakin.Tytön pitää nähdä paljon vaivaa sun luottamuksen takaisin saamiseksi.Hänen täytyy myös ymmärtää ja kestää tekonsa seuraukset(mustasukkaisuus,epäilyt jne jne )mitä pettämisestä yleensä seuraa...Jos oikeasti rakastat häntä ja olet varma, että tämä tyttö välittää/rakastaa sua ja teillä on muuten hyvä ja toimiva suhde niin kehotan tekemään duunia.Tällasien yli on mahdollista päästä.Tietenkin tämä on riski, koska on olemassa tyyppejä joille pettäminen on todella tapa.

Kannattaa myös pohtia tarkkaan mikä oli tämän pettämisen motiivi...Vaikka eihän pettämiselle ikinä ole mitään hyväksyttävää syytä niin tästä kannattaa kuitenkin keskustella.Oliko syynä suhteen väljähtyminen,tyytymättömyys omaan partneriin,joku ihastus?jne jne..Asiaa on ainakin hieman helpompi käsitellä ja siitä voi ehkä päätellä senkin kannattaako jatkaa.

Todella hyvä silti, että tyttösi oli niin rohkea, että kertoi pettämisestä sinulle.Ainakin hän arvostaa sinua niin paljon, että jätti avaimet sinulle jätätkö vai jatkatko.

Moni sellainen joka pettää koko ajan ei todellakaan kerro näistä seikkailuista parilleen.

Onnea ja voimia päätöksentekoon.Puhukaa PALJON se auttaa.

Peace Out
#12 • • Homegrove Guest
Jos mun tyttöystävä pettäis mua, niin en haluaisi tietää. Itse en pysty, olen yhdessä suhteessa ollut jo vieraan naisen kotioven takane sen kanssa ja siinä kohtaa lähtenyt kotiin. Muuten näin moraalittomalta tyypiltä ihme veto.
#13 • • MikkiHiiri Guest
Kenkää vain!
Siinä vaiheessa kun ei enää luota toiseen, alkaa pikkuhiljaa
esiintyä mukavia vainoharhaisuuksia. Alkaa pelätä joka
päivä & yö, että mitähän se muija para-aikaa tekee
ja kenen kanssa se on panemassa.
Muinoin ite kävin kostoks panemassa muita, mut enpä tekis
sitä enää. Melkein jopa seurustelin kahden kanssa samaan aikaan,
kun tuntu ettei se suhde enää kiinnosta paskan vertaa
Noh, virheistään oppii.. en pettäis enää ikinä.
Ja yks vinkki: ei kannata joutuu tossun alle, sinne hajoo!
#14 • • mmm... Guest
Onko kukaan ikinä ajatellut, että ehkä ei aina tarvis lähtökohtaisesti olettaa omistavansa sitä toista ihmistä?!? Silloin kaikki ulospäin suuntautuminen ei ehkä automaattisesti olisikaan "pettämistä" ja "peliä". Mutta ei kukaan varmaan oo ikinä ajatellut näin, joten sorry kun häiritsin, nyhräys ja kyräily jatkukoon siis.

- ylinegatiivisen sävyn hymiö loivennus -
#15 • • onnela Guest

Originally posted by mmm...:
Silloin kaikki ulospäin suuntautuminen ei ehkä automaattisesti olisikaan "pettämistä" ja "peliä".

Veikkaisin kuitenkin, että kyse oli vähän jostain muusta kuin "ulospäin suuntautumisesta". Tai no, mä en tietty tiedä, miksikä sä haluat sitä kutsua.

Eikä ketään voi tietenkään omistaa, mutta kyllä parisuhteessa luottamus on vähän helvetin tärkeä juttu. Ja kun sen menee rikkomaan, niin olllan todella heikoilla jäillä...
#16 • • mmm... Guest

Originally posted by soundMark:

Veikkaisin kuitenkin, että kyse oli vähän jostain muusta kuin "ulospäin suuntautumisesta". Tai no, mä en tietty tiedä, miksikä sä haluat sitä kutsua.

Yleisellä tasolla tarkoitin, en ohjeeksi tuohon nimenomaiseen tapaukseen. Ei kai se ollut topicin ainoa tarkoituskaan...

Vaihtoehtoisten lähtökohtien esilletuontia, niitäkin on olemassa! Luottamus voi perustua muuhunkin kuin seksuaaliseen...hmmm..."uskollisuuteen". Suoraan: kyseenalaistan parisuhdetoteemia. Utopistista, joo, mutta ei mahdotonta .

Jos normiparisuhde otetaan lähtökohdaksi, niin oon toki samaa mieltä.

Piis!

t: idealisti
#17 • • shkuroff Guest

Originally posted by propeller@head:

On kyllä helppoa neuvoa ulkopuoleltä,mutta...Sinuna jättäisin koko tyttö saman tien,sillä se ei ole enää mikään suhde,vaan tämän jälkeen jatkuvaa epäilyä..Sano vaan sille,että oletpas kultaseni tehnyt elämäsi virheen,kun minä löydän vaikka sata sinunlaista tilallesi,mutta sä et löydä toista minunlaista,sillä minä olen ainutlaatuinen.. Ja saman tien keskustan uusia tuttavuuksia tekemään...
#18 • • Noste Guest

Originally posted by shkuroff:
On kyllä helppoa neuvoa ulkopuoleltä,mutta...Sinuna jättäisin koko tyttö saman tien,sillä se ei ole enää mikään suhde,vaan tämän jälkeen jatkuvaa epäilyä..Sano vaan sille,että oletpas kultaseni tehnyt elämäsi virheen,kun minä löydän vaikka sata sinunlaista tilallesi,mutta sä et löydä toista minunlaista,sillä minä olen ainutlaatuinen.. Ja saman tien keskustan uusia tuttavuuksia tekemään...

Ehkei kuitenkaan kannata heti korviketta lähteä hakemaan yleensä ei toimi, sitä on kuitenkin jos pitkään on ollut yhdessä niin aika kiinni toisessa. totta on kuitenkin se että luottamus on mennyt ja sen saaminen takaisin on työn ja tuskan takana mikäli päätetään jatkaa. Mahdotonta se ei ole mikäli molemmat siihen sopeutuu ja rakkautta löytyy molemmilta ja halua olla yhdessä! voimia ja jaksamista propeller@headille!!
#19 • • Secur Guest
JOs toinen pettää sitä voi olla todella vaikea antaa anteeksi, mutta jos todella rakastaa kyseistä ihmistä niin ehkä sen voisi antaa nateeksi. Ei silti voi tietää kun ei ole tullut semmosta tilannetta vastaan
#20 • • propeller@head Guest
Valinta oli vaikea mutta sanoin muijalle heihei.En mä usko että voisin enää ikinä luottaa siihen täysin...

Olen pohtinut mistä johtuu että toinen pettää.Kyllä sille täytyy olla jokin syy....ainut minkä keksin oli se että ei oikeasti rakasta (tai sitten pettäminen on jokin epätoivoinen yritys päästä irti ikävästä suhteesta)
Paskempaa temppua ei voi tehdä toiselle...se satuttaa kaikista eniten.

Mä tulen kuitenkin mieluummin petetyksi kuin itse pettäisin.Mun mielestä se osoittaa jonkinlaista moraalin tai itsehillinnän heikkoutta jos pettää...Ehkä mä olen tässä voittaja vaikka ei olekaan mikään voittaja-fiilis.

nimimerkki : I will survive