Talkoobileet & biletalkoot 2002

269 posts, 14 pages, 39,037 views

#1 • • JussiS Guest
Löytyykö vielä innokasta porukkaa järjestämään Kaste 2002:n?

Viime vuonna järjestetty Kaste oli mielestäni yksi parhaita tapahtumia viime vuonna, ja ansaitsee jatkoa. Uskaltaako joku ottaa vastuun ja ilmoittautua vetämään hommaa eteenpäin (viime vuonna taisi kasautua Tresin harteille?).

Asiaa tuntemattomille vähän taustoja:

Tarkoitus järjestää Platinumin käyttäjien voimin talkoobileet, joissa soittaa Platinumin vakiokäyttäjiä, ja erityisesti hieman tuntemattomampia DJ:tä. (DJ:lle EI makseta keikkapalkkaa).
PA + muu laitteisto saataneen ilmaiseksi eri bilejärjestäjiltä, ja lipun hinta saadaan puristettua vain kuluja vastaavaksi, eli bileistä ei ole tarkoitus ottaa voittoa.
Sisäänpääsy oli vain kutsulla ainakin viime vuonna.

Itse olisin muuten voinut ottaa järjestämisen vastuulleni, mutta Raumalta saakka on hieman vaikea järjestää bileitä...

Nyt innokkaat bilejärkkärit ideoita ja ehdotuksia kehiin, jotta saataisiin kunnon bileet pystyyn tänäkin vuonna?

[ 28 February 2002: Message edited by: JZZ ]
#2 • • shkuroff Guest
Loistava idea!Meikäläinen on valmis antamaan kaiken mahdollisen avun..Jussi,keskustellaan lisää Prototypessa?
#3 • • metsis Guest
joo, ehdottomasti, pyörät vain pyörimään taas kaste #2:n järkkäilyssä! itse olen 100% mukana ideassa, kunhan vain muutkin aktivoituvat... :)

metsis
#4 • • Phoboz Guest
tämä mies on ehdottomasti myös mukana.
#5 • • Ozie Guest
Kaste oli kyllä kohtuu hienoa, bussi kyyti vaan vähän kusahti pari tuntia ennen lähtöä mikä oli aika nihkeetä, mut ei se mitään hidastanu!
#6 • • LyoN Guest
Hienoa Jussi! Pään avaus on tehty. Olen itsekin meinannut ottaa samaisen aiheen käsittelyyn, mutta kerkesit ensin

Eli todellakin, olisi varsin mukavaa olla jälleen kyhäilemässä Plattaribileitä tänäkin vuonna. Paikkana voisi ainakin alustavasti olla se samainen tehdas kuin viime vuonnakin. Muistelisin Tressin kirjoitelleen jotakin sen suuntaista Kasteen jälkeen, että paikan "talonmies" oli tykästynyt bileiden sujuvuuteen ja tilojen siisteyteen seuraavana päivänä. Tietysti muitakin paikkoja voidaan harkita.

Ja politiikka tiskaajien suhteen voisi olla sama kuin viime vuonnakin. Eli soittamaan pääsevät mahdollisimman monet halukkaat. Tietysti niitä soittoaikoja voidaan miettiä uusiksi. Niistä kun tuntui moni olevan hieman eriä mieltä.

Jälleen tarvittaisiin siis jonkinlainen nakkilista, johon ihmiset ilmoittautuvat SITOVASTI valitsemiinsa "nakkeihin". Tressin systeemi ainakin tuntui viimeksi toimivan varsin makoisasti eli olisikohan hänestä järjestelyihin tänäkin vuonna?

Itse olen 100% mukana kaikessa mihin ikinä vain kykenen. Kaikki muutkin mukaan järjestämään hienoja bileitä!

Niin ja sitten vielä noista vastuu asioista. Niin kuin Jussi jo mainitsi, muutamat henkilöt joutuivat ottamaan järjestelyistä viimeksi kohtuuttoman ison vastuun. Eli tänä vuonna asia voitaisiin hoitaa sillä saralla hieman mallikkaammin

edit: vastuu lisäys

[ 25 February 2002: Message edited by: LyoN ]
#7 • • ville Guest
Edellinen kaste tuotti voittoa 400 euroa, rahat ovat vieläkin tossa pöytälaatikossa ja odottavat käyttöä.

Porvoon tehdasta saatiin käyttää, kun lupasimme pitää paikassa nettiyhteisön kevättalkoot. Kun tehtaan vuokraaja sai tietää, että tilaisuutta oli mainostettu mafialla, meinasi koko homma peruuntua. Vuosi sitten ehdoton vaatimus oli pienet ja yksityiset bileet, en tiedä olisiko tämä nykyisin mahdollista, kun rekisteröityneitä käyttäjiä on jo 3000 ja maine muutenkin aika paljon suurempi. Toisaalta mikään ei pakota käyttämään samaa paikkaa.

Ja sitten paljastus koskien kaste 1:ä. Bussikyyti peruttiin, sillä kyytiin ei ilmoittautunut tarpeeksi ihmisiä. Julkinen selitys taisi olla teekkaribussin hajoaminen.

Mulla tai vaavulla ei taida olla tänä vuonna aikaa kasteen järkkäämiseen, mutta olisi tietysti kiva, jos joku toinen asiaa lähtisi hoitamaan (tres?). Erittäin tärkeää olisi, että vastuuhenkilöllä (tai henkilöillä) olisi kokemusta bileiden järkkäämisestä. Mikäli homma toimii samalla periaatteella kuin viimevuonna, niin vastuuhenkilöt saavat varautua mitä uskomattomampaan säätöön, sillä platinumin kaltaisen löysän organisaation johtaminen tai ylipäätään järjesteleminen voi olla aika tuskaista ... vieläkin muistelen kauhulla bileitä edeltävää päivää, kun kolmesta pakusta lähti kolme alta muutamassa tunnissa :/

Tosin lopussa kaikki palkittiin ja ainakin omasta mielestäni bileet olivat viimevuoden parhaat
#8 • • pHaze Guest
Mä olen ainakin tarpeeks hullu ja tyhmä etten osaa sanoa ei Tosin ei kyllä millään ole aikaa koko hommaa alkaa kasaamaan, mutta mukana ollaan jos tarvista on. Paikka varmaan tosiaan on se suurin ja tärkein selvitettävä heti alkuun, kaikki muu rakentuu sitten melko pitkälti sen mukaan, joten jos ideoita tuon suhteen on, niin postailkaa ihmeessä? Fiskars on kyllä upea paikka jos sen saaminen vain onnistuu...
#9 • • Erno Guest
<eriävä mielipide>
Itse olen sitä mieltä että kasteen järjestämisen uudestaan voisi jättää väliin, koska alkuperäisen idean noudattaminen, kun se lähti jo ensimmäisellä yritykselläkin täysin käsistä. tapahtuman pitäminen pienenä saattaisi tuottaa hieman vaikeuksia Kasteen ensimmäisen osan saaneen suosion takia, toki jos joku haluaa ottaa tämä harteileen niin mukana olen :O </eriävä mielipide>

Erno
---
Elämä on laiffii
#10 • • sniper Guest
Olishan se kiva jos asia etenis. Toivottavasti Fiskarsin tehdas saadaan käyttöön. Olis mukava saada tänäkin vuonna porvooseen edes yks tapahtuma.
#11 • • crc Guest

Originally posted by sniper:
Olishan se kiva jos asia etenis. Toivottavasti Fiskarsin tehdas saadaan käyttöön. Olis mukava saada tänäkin vuonna porvooseen edes yks tapahtuma.

Kyllähän siellä tapahtuu, mutta edelliset Kasteet sai aikaan sen, ettei Fiskarssia enää luovuteta juuri kellekkään (juuri tämän radiomainonta-tapaturman johdosta).
#12 • • Canzone Guest
Ok.

Onhan se totta että Fiskarssin tehdas on ihan vitun hieno paikka järkätä bileitä, mutta jos sinne tunkee joku 3000 henkee niin voi olla aika hiljaista että sinne mahtuis bilettämään. En tosin ole koko tehdasta läpi kompannut.
Itse en taida enkä jaksa lähteä Porista tollasiin hommiin. Matkaa kuitenkin kertyis monta sataa kilsaaa. Toivottavasti joku jaksaa.
Kaikki jotka tekevät tuota hommaa tietävät ettei se kivaa ole. Ei ennen kuin voi ottaa rennosti.

Ehdotuksena vaan kaikille on että kattokaa että joku on ns. Pomo jolta kaikki voi kysellä ja joka tietää kaikesta. Tai ainakin kaikki kuuntelee sitä. Muuten homma on yhtä paljon kuin menetetty. Varsinkin jos järkkäreitä on yli 10.
#13 • • patis Guest
Taisin muistaakseni rekisteröityä plattariin päivää tai kahta ennen kastetta joten homma meni ohi multa (viduddaa). Joten kannatan ehdottomasti uutta Kastetta!
#14 • • Salla Guest
tosi hyvä idea kyllä ois joo! olin ittekin viime vuoden bileissä, ihan jees.

Nyt vaan ois kyllä sellanen pieni pyyntö (kuka ikinä näitä sitte alkaiskin järkkäämään joskus, ehkä) ett toi musalinja ois ehkä hieman laajempi tällä kertaa. Tais olla pari huonetta paukutusta ja sitte se yksi huone missä oli TOSI huono äänentoisto ja jotain trancen tapaista musaa niin ja sitte tietty chilli. Ois niinkus kiva jos ois ESIM. housempaa, trancenpää ja sitte vaikka jonkin sortin paukutusta ja chilli??? tää nyt oli vaan karkea jako mutt idean tajuu

Niin ja sitte ehdottomasti pitikin mainita siitä seuraavaksi että pitäis sitte tää sisäänpääsykäytäntö pitää selvänä. Kun eka viimeksi sanottiin ett plattaritunnuksilla pääsee sisään (tietty koska ne oli "plattariporukan" bileet) mutt sitte ovella alettiin tivata sitä pientä kutsuntapaista lappusta ja sillä ei tuntunut olevan mitään merkitystä ett oli plattarin jäsen. (onnellisesti kuitenkin multa löyty rahapussin pohjalta sellanen tosi kulunu ja revenny kutsulippunen minkä olin mistä lie bileistä napannu mukaan joskus aikaisemmin ).

[ 26 February 2002: Message edited by: Salla ]
#15 • • JussiS Guest

Originally posted by Salla:
Nyt vaan ois kyllä sellanen pieni pyyntö (kuka ikinä näitä sitte alkaiskin järkkäämään joskus, ehkä) ett toi musalinja ois ehkä hieman laajempi tällä kertaa. Tais olla pari huonetta paukutusta ja sitte se yksi huone missä oli TOSI huono äänentoisto ja jotain trancen tapaista musaa niin ja sitte tietty chilli. Ois niinkus kiva jos ois ESIM. housempaa, trancenpää ja sitte vaikka jonkin sortin paukutusta ja chilli???

Viimeksi ainakin oli Proge/Trance-, Hard-house- ja Pauke-areenat + chilli, eli kova linja oli ehkä pikkuisen yliedustettuna. Trancea siellä ei loppujen lopuksi soittanut kuin minä ja Poliisi pisti psykeä.

Niin ja sitte ehdottomasti pitikin mainita siitä seuraavaksi että pitäis sitte tää sisäänpääsykäytäntö pitää selvänä. Kun eka viimeksi sanottiin ett plattaritunnuksilla pääsee sisään (tietty koska ne oli "plattariporukan" bileet) mutt sitte ovella alettiin tivata sitä pientä kutsuntapaista lappusta ja sillä ei tuntunut olevan mitään merkitystä ett oli plattarin jäsen.

Viimeksihän siihen piti tulla läppäri ja listat joissa olisi ollut kaikki käyttäjätunnukset, jostain syystä niitä ei sitten saatu käyttöön.
#16 • • ville Guest

Originally posted by JZZ:
Viimeksihän siihen piti tulla läppäri ja listat joissa olisi ollut kaikki käyttäjätunnukset, jostain syystä niitä ei sitten saatu käyttöön.

läppäriä ei pitänyt tulla missään vaiheessa, vaan joonaksen piti printata lista ilmottautuneista. Joonas ei sitten tullut, joten ei ollut listaakaan.

Viimeksi areenat olivat progressivinen/trance/psyke(1 dj), polkka, techo/hc ja house/chilliout.

Tosiasia on, että suurin osa plattarin dj:ä soittaa juuri näitä lajeja. Lisäksi suurin osa tästä porukasta kuuntelee näitä valtavirtamusiikkityylejä. Tämän takia musiikkilinja oli tuo ylläoleva, enkä usko, että sitä kannattaisi kovin paljoa muuttaa täksi vuodeksi.

Rekisteröityneitä käyttäjiä oli vuosi sitten muistaakseni 1500, kutsuja jaettiin 1200, tapahtumaa mainostettiin haastattelun verran dance mob litessä (kiitos kallelle) ja taisipa vielä tapsakin mainita tapahtuman tiistain tanssi-illassa. Paikalle oli vajaa 500 henkilöä, eli noin joka viides potentiaalinen asiakas saapui. Nyt käyttäjiä on 3000, mutta tässä 3000 on huomattavasti vähemmän aktiivista porukkaa kuin vuosi sitten. Lisäksi bileiden määrä on varsinkin pääkaupunkiseudulla todella suuri, joten voisi olettaa, että ihmisiä ei saisi yhtä helposti liikkeelle kuin viime vuonna. Mikäli haluttaisiin päästä tuohon 500 kävijään, niin kutsuja pitäisi varmasti jakaa tänäkin vuonna n 1000.

Viimevuotisen bileen edellytyksenä oli inkvisition, entropyn, hytkyn ja impactin järjestäjien aktiivinen osallistuminen. Mikäli esim tres (inkvisition), lenne ja joonas (hytky), porvooposse (impact) ja minä/vaavu (entropy) ei osallistuta järjestelyihin, niin käytännössä 90% ilmaisista valoista ja pa:a jää saamatta. Mikäli ei löydy vastaavia järjestöjä, niin lipun hinta tulee nousemaan todella paljon suurien vuokramenojen myötä.

Jos tätä hommaa lähtee joku vetämään niin suosittelen aluksi miettimään kuinka suuren projektiin on varaa ryhtyä, sillä taloudellisen vastuun kantavat järjestäjät eivät yhdistykset.

[ 26 February 2002: Message edited by: ville ]
#17 • • ville Guest

Originally posted by Salla:
Nyt vaan ois kyllä sellanen pieni pyyntö (kuka ikinä näitä sitte alkaiskin järkkäämään joskus, ehkä) ett toi musalinja ois ehkä hieman laajempi tällä kertaa. Tais olla pari huonetta paukutusta ja sitte se yksi huone missä oli TOSI huono äänentoisto ja jotain trancen tapaista musaa niin ja sitte tietty chilli. Ois niinkus kiva jos ois ESIM. housempaa, trancenpää ja sitte vaikka jonkin sortin paukutusta ja chilli??? tää nyt oli vaan karkea jako mutt idean tajuu

PA ei ollut huono vaan tilan akustiikka oli aika erikoinen. Jälkikaiunta-aika varmaan lähenteli 5 s :/

Tässä vielä viime vuoden lineup, jos joku ei sitä muista. Soittojärjestyksiin tuli pieniä muutoksia ja ainakin dixon taisi jäädä pois aikaisen soittoajan takia.

Trance/progressivinen:
20-21 JussiS
21-22 Kalle Miettinen
22-23 Lyon
23-00 Paarma
00-01 Tinja
01-02 Samus Aran
02-03 Static
03-04 Kaiu
04-05 Anton
05-06 Poliisi

Hard
20-21 phreak
21-22 tkp
22-23 NoStatus
23-00 Orion
00-01 J/DFG
01-02 Petrus Geisha
02-03 Swiss
03-04 Davy Jones
04-05 Urmaz
05-06 Kent

Chillin' & coolin'
20-21 metsis
21-22 tigerfish
22-23 mekaanikko
23-00 bobby s
00-01 toni aalto
01-02 vertigo
02-03 Pengo
03-04 Sam
04-05 thomas S
05-06 Kouma

Tekno/hc
20-21 Dixon
21-22 Janne Husu
22-23 benn
23-00 hege
00-01 Indigo
01-02 Adam
02-03 Monopoli
03-04 Looney
04-05 Proteus
05-05.30 Telamurska (live)
0530-0630 xybo
#18 • • Lachesis Guest
Oon kuullut Kasteesta niiin paljon kaikkea, että olen ehdottomasti mukana! Ja idea talkoobileistä on mainio!
Ei muuta kun pyörät pyörimään, harmi ettei itsellä ole vaadittavaa kokemusta ja resursseja...
#19 • • JussiS Guest

Originally posted by ville:
Viimevuotisen bileen edellytyksenä oli inkvisition, entropyn, hytkyn ja impactin järjestäjien aktiivinen osallistuminen. Mikäli esim tres (inkvisition), lenne ja joonas (hytky), porvooposse (impact) ja minä/vaavu (entropy) ei osallistuta järjestelyihin, niin käytännössä 90% ilmaisista valoista ja pa:a jää saamatta. Mikäli ei löydy vastaavia järjestöjä, niin lipun hinta tulee nousemaan todella paljon suurien vuokramenojen myötä.

Lähinnä tätä yritetään selvittääkin. Itse voin hoitaa järjestelypuolta aika pitkälle, mutta PA + valaistus on lähinnä haussa. Tähän juuri tarvitaan niitä muita innostuneita, jotka viitsisivät ilman korvausta talkoohengellä raapia PA:ta kasaan ja hommata paikan. Erityisesti Entropyn ja Hytkyn apua kaivataan taas, eikös sieltä ollut viimeksi lähes kaikki PA?

Nyt tarvitaan konkreettisia lupauksia ja toimeen ryhtymistä, eikä vain "mä oon mukana" -ilmoituksia
#20 • • ville Guest
koneen uumenista löytyy vaikka mitä. Tässä listaukset viimevuodelta, aika tylyltä näyttää jos tosta ottaa pois entropyn, hytkyn ja inkvistion. Toisaalta voi hyvin olla että inkvisitiosta ja hytkystä joku jaksaa asioita hoitaa ...

tässä siis on vasta tekniikat. Tämän päälle pressuja, teippiä, muovia, työkaluja, kiinnitystarvikkeita, jatkojohtoja, kankaita, väliseiniä, joitain decoja jne jne saatiin käytöön/ostettiin järjestöiltä.

PESUKONE:
- teknarit (inkvisitio)+(fredrik lindblad 1 kpl)
- mikseri: (inkvisitio)
- CD-soitin: (inkvisitio)
- savukone (inkvisitio)
- PA: entropy
- valot:
o 2*2,5 kW (inkvisitio)
o 3 kW (entropy)

PROGE:
- teknarit (entropy)
- mikseri: (entropy)
- cd soitin:Gemini (Jussi Soro)
- savukone (entropy)
- PA: 10 k (vuokrattu)
- valot:
o 2*50 cm peilipallot (entropy)
o 2*1200 scanner +valopöytä (scanit vuorattu, valopöytä entropy)
o 1.5 kW strobo+ohjain (hytky)
o 2*putki uv (entropy)

POLKKA:
- teknarit (entropy)
- mikseri: pioneer 500 (pertus)
- cd soitin: denon 2000 (Fredrik Lindblad)
- savukone (hytky)
- PA: 10 k (vuokrattu)
- valot:
o 2*1.5 kW strobo+ohjain (entropy)
o arclinet (entropy)
o 4*siili (entropy)
o 2*putki uv (entropy)
o 2*250 scanner+musiikkiohjaus (vuokrattu)

CHILL:
- teknarit (hytky)
- mikseri: vestax (hytky)
- cd soitin: denon 2600 (entropy)
- PA: Inkvisitio
- valot:
- 50 cm peilipallo (hytky)
- 2*30 cm peilipallo (entropy)
- 3*30 W pinspotti värimuoveilla (entropy)
- kromipallo (entropy)
- uv-tykki (entropy)
- 4*tuplaputki uv (entropy)
- 3*solar (entropy)

MYYNTI JA NARIKKA:
valot:
- spotteja (entropy)
- kromipallo (entropy)
- 2*uv-putki (entropy)
- 40 cm peilipallo (entropy)

OVI:
valot:
- 2*uv putki (hytky)
- spotti (entropy)

Lopuksi vielä pieni varoituksen sana. Ainakin viimevuonna yllättävän moni rakentaja/purkaja/nakkihenkilö/autoilija jäi pois, vaikka oli luvannut tulla paikanpäälle. Oli todella ikävää huomata, että monet saattoivat sähköpostissa kirjoittaa olevansa täysillä mukana, mutta kun apua olisi tarvittu niin kyseistä henkilöä ei näkynyt missään

Toisaalta ei sitä voinut vaatia kaikilta sitoutumista, kaste oli kuitenkin täysin vapaaehtoistyövoimalla pyörivä bile. Todella suuri kiitos kuuluukin kaikille niille, jotka viimevuonna paikkasivat puuttuvia henkilöitä tai auttoivat muuten vaan kun asiat uhkasivat räjähtää käsiin.

[ 26 February 2002: Message edited by: ville ]