Korvatulpat TILAUS

187 posts, 10 pages, 39,428 views

#101 • • Ezzy Guest

Itse en ole noita ajatellut hankkivani vaan tyydyn kuusiin...ja sitten henk.kohtainen suositus kaikille: SUOJATKAA KUULONNE!

elacinillahan on myös kuusia eli elacin-20. itse ajattelin hommata tuollaiset. apteekkikuusia oon pitänyt jotain yli 2v.
#102 • • Trent Guest
Tulipa vaan mieleen noista perusmallisista sinisistä joulukuusista, että ei kannata maksaa apteekkiin niistä 10 euroa, koska tismalleen samaa tavaraa saa urheilukaupoista uimaväline osastolta. Siellä on myynnissä Speedon-merkillä olevia uimareille tarkoitettuja tulppia. Hintaa on yleensä 5 eukkia. Oli sitten tarkoitettu uimareille tai ei, niin samaa tavaraa kuin apteekissa :)

Kyllä niitä tulppia kannatta käyttää. Tinnitus ei ole mukavaa, kokemusta löytyy muutaman vuoden verran. Onneksi ei ole kauhean paha vielä. Pyrin kyllä kaikin keinoin välttämään pahenemisen. Tähän mennessä on riittäneet nuo joulukuuset ;)
#103 • • Tapi T Guest

Siellä on myynnissä Speedon-merkillä olevia uimareille tarkoitettuja tulppia. Hintaa on yleensä 5 eukkia. Oli sitten tarkoitettu uimareille tai ei, niin samaa tavaraa kuin apteekissa :)

Hmmm.. Voisin melkeim epäillä, ettei uimareille tarkoitetut tulpat oikein toimi kuulonsuojaimina.
#104 • • Ezzy Guest

Tulipa vaan mieleen noista perusmallisista sinisistä joulukuusista, että ei kannata maksaa apteekkiin niistä 10 euroa...

Apteekissa on myös niitä kuusia, joissa on naru (jonka saa irti) ja ne on 3e muistaakseni. Ihan ok tulpat nekin. Puolisen vuotta oon käyttänyt niitä.
#105 • • Trent Guest

Hmmm.. Voisin melkeim epäillä, ettei uimareille tarkoitetut tulpat oikein toimi kuulonsuojaimina.

Kyllä ne on samaa tavaraa. Usko pois.
Tuttavalla on juuri nuo apteekista ostetut, ja minulla speedot.
Kun tarkastelee lähemmin, eipä kyllä erota toisistaan.

TJEU. Mulla pelittää hyvin ;)
#106 • • Mikko Guest
bumb.

onko missäänpäin työnalla kimppatilausta elacinin tulpista tällä hetkellä.. olis käyttöä.
#107 • • olliS Guest
samoin ois käyttöä myös täällä..
#108 • • Quu Guest
Täytyy muuten tähän väliin kertoa, että omat Elacinit ovat olleet todella kovassa käytössä, ja en ole koskaan katunut hetkeäkään niiden ostamista.
Todella hyvä ostos.
#109 • • Tapi T Guest
Itse olen myös ajatellut tässä kevään aikana siirtyä kovisten leiriin ja sijoittaa elacineihin.
#110 • • Mikko Guest

Itse olen myös ajatellut tässä kevään aikana siirtyä kovisten leiriin ja sijoittaa elacineihin.

noniin, olis sitten jo kolme potentiaalista ostajaa. löytyiskö ketään jolla olis aikaa alkaa säätään kimppatilausta? itsellä ei valitettavasti aika riitä.
#111 • • zAo Guest
Juu mukana ollaan jos porukka on hankkimassa kimppatilauksena
tulppia. Piti jo hankkiakin tulpat, mutta tietenkin onnistuin
tuhlaamaan rahat johonkin aivan muuhun kuin tulppiin :)
#112 • • akir0 Guest
Allekirjoittanutkin tilaa varmasti jos kimppatilaus on taas tulossa.
#113 • • Edited Tapi T Guest
Mä oon arponu noiden kanssa jo niin kauan, että ryhdyin sanoista tekoihin ---> perjantaiksi varattu aika. Toivottavasti noilla sitten säästyy kuulovauriolta ja saa UG-katu-uskottavuutta sen 185e:n edestä.
Köyhät kyykkyyn! :012:
#114 • • Mrrshan Guest
Minulle ovat riittäneet 20 e tulpat... mutta en olekaan kova jätkä.
#115 • • hpi Guest
elacin ER-25:set ollut minulla kolmeen otteeseen (2xscreen, kerran kerma) diskotansseissa mukana, ja tietäen ja aina muistaen sen mielipahan kun luulin saaneeni kuulovaurion (syyskuu (sasha) marraskuu (nick warren)/02, kolme viikkoa oli tukkoisuutta ja "luulee että vinkuu" nukkumaanmennessä, ja sitten tuli paha mieli..jos ja kun..oli hölmö ja ei käyttänyt ja ottanut niitä mukaan, koska "onhan tässä ennenkin pärjätty, sano entinen mies...). Eli nuo tapaukset opettivat, ja takaisin riskinottoon en vaihtaisi missään tapauksessa.

Ilman tulppia olo on tavallaan läsnempi, mutta silloin pitäisi olla vain maksimissaan muutaman minuutin kovaa luukuttavan pa:n vieressä kun jo riski saada vaurio on ilmeinen. Mahdolllinen kuulovaurio todetaan sitten ns.audiogrammassa (diakonissalaitoksen neito sai halaukset kun tulokset ja naisen hymy kertoi sen ennenkuin oli sanonut että kaikki ok, oi sitä ilonpäivää..).

Niin tärkeästä asiasta on kuitenkin kyse, terveydestä, ja muistaen että syntynyttä kuulovauriota EI voi korjata!!

muista malleista en osaa sanoa onko hyviä vai huonoja mutta Elacit on parasta / mukavinta ehkä mitä rahalla saa, silti pystyen nauttimaan musiikista, sen sävyistä, ja samalla suojaamaan ainoaa aistia jota kroppasi (silmille on silmäluomet, iholle vaatteet..) ei luontaisesti pysty suojaamaan..parinkerran se vaan kirpaisee kun laskun maksaa, puolet sovittamisen yhteydessä ja puolet kuukauden päästä kun saat ne sitten ikiomaksi, omani maksoivat puolivuotta sitten jotain 900 mk:n luokkaa, noin muistelisin. Firmahan oli se Mikonkadun, mikä se nyt taas olikaan...no, just se..

*hannu
#116 • • nokua Guest
kunpa ois rahaa kunnon tulpii mut itiksen apteekista löysin kuuset & niitä olen käyttäny aika pitkää sopii mulle :D
#117 • • genki Guest
mä oon kans tilaamassa jos jotain uutta kimppatilausta ootte tekemässä. ilmoitelkaa [email protected] jos ootte!
#118 • • Edited kilobitti Guest
Ostin omat er-25:set n. puolitoista vuotta sitten, ja mulla on niistä pelkästään hyviä kokemuksia. Yleensä laitan ne päälle jopa melusimmissa baareissa ja vähääkään action-pitoisimmissa leffoissa. Bileissä ne on aina päässä - kun ne laittaa heti alusta, ei matalampi äänenpaine haittaa ollenkaan. Päinvastoin, samalla osa hälyäänistä katoaa, jolloin musiikki IMO kuulostaa huomattavasti paremmalta. Ja bassot jytisee vatsassa tulpat päässäkin;)

En voi kuin suositella, jos suinkin jaksaa käyttää tulppia. Se summa ei ole hinta eikä mikään säästyneestä kuulosta.

edit: ja nehän saa tuolta-> http://www.vitaterveys.fi/tyosuojelu/
#119 • • Jay Logic Guest

suojaamaan ainoaa aistia jota kroppasi (silmille on silmäluomet, iholle vaatteet..) ei luontaisesti pysty suojaamaan..

Enpä tiennyt että vaatteet on osa ihmistä (tirsk)

Mut noi elacinit on enemmän kuin hintansa väärti että ei kannata lykätä sekuntiakaan ostopäätöstä.
#120 • • Tapi T Guest
Noniin! ER-25:t ollut kovassa käytössä allekirjoittaneella about kuukauden ja loistavat ovat! Härpättimet istuvat korvassa täydellisesti ja musiikki kuullostaa pienen totuttelun jälkeen yhtä hyvältä kuin ilman tulppia. Oon todella tyytyväinen, eikä hintakaan enää hirvitä.

Ero kuusiin ei rehellisesti sanottuna ole kovin iso, mutta sen kuitenkin huomaa.

Pariin kertaan oon bileissä huomannut, kun joku ottaa tulpat pois kesken kaiken. Älkää helvetissä tehkö niin! Kuten Vaavu tossa ylempänä sanoi, niin korvaluut rentoutuvat tulpat päässä ja kun tulpat poistavat kovassa melussa, niin tapahtuu suurin vahinko. Vita Terveyden henkilökuntakin varoitti mua tosta.