Korvatulpat TILAUS

187 posts, 10 pages, 39,485 views

Esa

#81 • • Esa
[ 21 May 2002: Message edited by: Esa ]
#82 • • Mrrshan Guest

Originally posted by Esa:
Ei niitä kuusitulppien (Hifi-EAR?)

Tarkoitin sellaisia parinkymmenen euron hintaluokkaan kuuluvia.

'tappeja' pidä leikata pois, ne on oleellinen osa tulppien toiminnan kannalta.

Elämässä joutuu tekemään kompromisseja, ja mulle toinen vaihtoehto olisi käyttää niitä vaahtomuovisia, jotka ovat joka tapauksessa huonompia.
#83 • • happybunny Guest
Hipsis!

Meitä on siis jo vähintään 33 varmaa, eli hyvältä näyttää! Nimiä kerätään siis sekä täältä plattarilta että muutamalta listalta (fi-rave, hytky, entropy).

Hintatarjous pyydetään 20.5, jolloin annamme nimilistan Vita terveyspalveluihin. Kaikille listalla oleville lähetetään 20.5 sähköposti sovitussysteemeistä, maksusta sun muista.

loik!
Esa

#84 • • Esa
#85 • • osm Guest
Mitäs maksutapoja on käytettävissä?
Esa

#86 • • Esa

Originally posted by osm:
Mitäs maksutapoja on käytettävissä?

Hmm, mitä maksutapoja pitäisi olla? Jos haluat tilata tulpat niin pistä oheen mahdolliset kysymykset. Ainakin yksi tähänastisista tilaajista haluaisi maksaa kortilla. Selvitän maanantaina lopullisen hinnan lisäksi myös sen, onko tämä mahdollista.
#87 • • osm Guest

Hmm, mitä maksutapoja pitäisi olla?

Lähinnä Visaa / Aktiivirahaa ajattelin. Taidan harkita viimeiseen asti, kovasti kyllä houkuttelisi tulppien tilaus, eilenkin joutui tuskailemaan tulppien kanssa kun ei taaskaan vaimentanu tarpeeks, Kermassa kun tykätään pitää volaa kohtalaisen kovalla.
Esa

#88 • • Esa
#89 • • Ozie Guest
Mitään tietoa paljon hinta tulis olee täl hetkel?
Esa

#90 • • Esa
140 e

#91 • • happybunny Guest
Muutama ihminen on kysellyt korvakäytävän huuhtelusta. Vitasta lähettivät seuraavat terveiset:

Jos TIEDÄT että sinulla on vaikkutulppa niin käy terveysasemalla, YTHSssä tai työterveysasemalla huuhtomassa korvat (huokeinta; ilmaista). Kuulemma noin parilla prosentilla on vaikkua niin paljon että valosta ei voi tehdä. Korvahuuhtelun ja valoksen ottamisen välillä pitää olla pari päivää.

Jos et varmasti tiedä onko sinulla vaikkutulppaa, niin seuraavakin käy:
Muottivaloksen yhteydessä ilmenee että on huuhdottava korvat, valosta ei oteta vaan käyt ensin terveyskeskuksess/lääkärillä huuhtomassa ne, saat sitten uuden ajan. Uudesta ajasta ei veloiteta erikseen.

t. Stella
#92 • • plasma Guest
Jos tilauksia on jo yli 50, niin saa kyllä VITA terveyspalvelut hyvän diilin. Voisivat antaa enemmänkin alennusta.

Kun ilmoitatte tilauksen niin tinkikää niin pirusti, että sais vielä enemmän alea. Tosin on 20-30e silti jo hyvä.
Esa

#93 • • Esa
Hinta varmistunut: 140 euroa (832,40 mk) / pari

Tilaajia on nyt 67 ja koska osa valostenottoajoista on vasta kesäkuussa, voin ottaa mattimyöhästen ilmoja vastaan vielä toukokuun loppuun asti osoitteeseen [email protected] . (Älkää siis suotta enää ilmoittautuko Stellalle, sillä tieto päätyy kuitenkin mulle..)

Valosten teettäminen on suht nopea toimenpide. Valosten teettämisaikoja (@Mikonkatu 7) on vapaana seuraavasti:

ke 12.6. klo 11 - 14.30
pe 14.6. klo 8 - 15.30

Jos siis joku em. ajoista sopii sinulle ja haluat tilata tulpat, vielä voi päästä mukaan. Mailiin etunimi+sukunimi+email+puh.nro. (Ilmoittautumiset ovat sitovia.) Paluupostissa saat menettelyohjeet ja ajan valosten teettämiseen.

#94 • • happybunny Guest

mattimyöhästen ilmoja vastaan vielä toukokuun loppuun asti osoitteeseen [email protected] . (Älkää siis suotta enää ilmoittautuko Stellalle, sillä tieto päätyy kuitenkin mulle..)

Valosten teettäminen on suht nopea toimenpide. Valosten teettämisaikoja (@Mikonkatu 7) on vapaana seuraavasti:

ke 12.6. klo 11 - 14.30
pe 14.6. klo 8 - 15.30

Huom!
Keskiviikkona 12.6. klo. 11 - 12 ruokatauko, ei valosten ottoa
Perjantaina 14.6. klo. 11 - 12 ruokatauko, ei valosten ottoa
-Stella

[ 21 May 2002: Message edited by: happybunny ]
#95 • • plasma Guest
Noniin, valokset on otettu. Hieno tunne, kun silikonia tungetaan korvaan. Härveli kuulosti lähinnä porakoneelta

Seuraavat 4 viikkoa sitten odotetaan. Mutta sitten...
#96 • • Haitari Guest
Kävin ostamassa semmoset "kuusitulpat" tai jotku vastaavat m3 - merkkiset. Tulpat maksoivat apteekissa hurjat 5 euroo. pitää käyttää niitä senaikaa ku noita elecinejä sorvataan siel Hollannissa =) Paremmat ne 5 euron kuuset on kun semmoset keltaset ja ilman tulppia en pileisiin enään mene
#97 • • hpi Guest
Hei! Olisin kiinnostunut käyttökokemuksistanne Elacien suhteen, kumpaa mallia tilasitte ELACIN ER-15 vai ELACIN ER-25?!

Ovatko korvatulpat käytännössä käytössä bileissä kuin bileissä, vai ainoastaan tanssilattialla? Ja kuinka lasketaan tuo 4-vuoden käyttöikä (minimi), jos, kuten minä tapaan käydä noin 3-6 kertaa ns.isoimmissa tilaisuuksissa (Kaivohuone jne.).

Pakko jotkut hankkia piakkoin.

infosta kiitollisena,
Hannu
#98 • • vaavu Guest

Hei! Olisin kiinnostunut käyttökokemuksistanne Elacien suhteen, kumpaa mallia tilasitte ELACIN ER-15 vai ELACIN ER-25?!

25, ja oli hyvä valinta... Ne tasoittavat niin täydellisesti, ettei ääni kuulosta yhtään vaimennetulta, ja voi huoletta biletellä ilman että tarvitsee pelätä kuulovauriota. Lisäksi täytyy huomioida se että suurin osa biitin tunteesta tanssilattialla tulee nimenomaan siitä basson tömähdyksestä rintakehässä, ja sitähän noi tulpat ei vaimenna.

Toisaalta jos käy vain harvoin bileissä niin ehkä sitten voikin ottaa vähän kuulovaurioita ja tyytyä siihen 15 desibeliin. Tosin en usko että äänen laadussa noilla kahdella on mitään eroa, kyse on kai lähinnä siitä kuinka kovaan meluun on tottunut. Itse kuuntelen himassakin musiikkia kohtuullisen rauhallisella volyymilla.

Tällä hetkellä noi on olleet mulla vuoden, ja käännyn vaikka mieluummin bileistä takaisin kotiin kuin menen sisään ilman tulppia, niin tarpeelliset ne on.

Ovatko korvatulpat käytännössä käytössä bileissä kuin bileissä, vai ainoastaan tanssilattialla?

Kyllä ne on hyvä pitää koko ajan päässä, keskustelu kuitenkin onnistuu ihan mainiosti myös muuallakin kuin tanssilattialla. Ja korvat tottuvat meteliin, eli kun yhtäkkiä ottaa tulpat pois päästä meluisassa paikassa, korvaluut ovat ihan rentona ja vauriota syntyy kaikkein eniten. Ja tietysti vielä sellainen aspekti kuin hukkaaminen: kun pitää tulpat päässä alusta loppuun asti, pienenee mahdollisuus niiden kämmäämiseen.
#99 • • -orion- Guest
Onko vielä kiinnostuneita tulppien tilaajia?
Olisin tulossa täältä pohjoisesta Helsinkiin viikoksi 44 (28.10-31.10) ja tarkoitus olisi tuolla reissulla teettää valokset. Jos löytyisi edes se viisi tyyppiä, niin saisi hintaa vähän alemmaksi.

Jos jollakulla on linkkejä aiheeseen liittyville sivustoille (joita ei jo tässä topicissa mainittu) niin niitäkin sopii laittaa esille.

Jos tarvii ottaa privana yhteyttä niin [email protected] palvelee

.we progress
#100 • • okiru Guest
Itse en ole noita ajatellut hankkivani vaan tyydyn kuusiin...ja sitten henk.kohtainen suositus kaikille: SUOJATKAA KUULONNE!

Itse olen kärsinyt huonosta kuulosta jo vuosia ja pahemmaksi on vain käynyt. Puhe puuroutuu välimatkan kasvaessa esim. oven läpi on yleensä aika vaikeaa saada selvää.. Ajan kanssa on myös kehittynyt pakonomainen tarve seurata puhujan suun liikkeitä, jotta sanoma menee minulle varmasti perille. Armeijassa todettiin IV luokan kuulo (I on se normaali), eli on aiheutunut tuhoa, joka vaikuttaa puhetaajuuksien kuulon heikentymiseen. Tämän johdosta kuulenkin kaikki epäoleelliset äänet hyvin, kuten taustahälinän, tietokoneen surinan ja ym. vastaavan, joka peittää puheen alleen :( Kuulolaitetta on joskus pentuna minulle ehdotettu, mutta kuulo oli silloin liian hyvä, joten äänet "kaikuivat" korvassa. Kunhan ehdin 30 vuoden ikään joudun kenties turvautumaan siihen rumaan möttiin, joka tulee korvan taakse. Omaa tyhmyyttäni olen sen tähän tilanteeseen joutunut ja toivonkin tulevaisuuden tuovan keinoja sen parantamiseksi.
Siis toivonkin, että te ihmiset käytätte nyt ja tulevaisuudessa kunnon kuulonsuojaimia bileissä sekä valvotte äänenvoimakkuutta kuulokkeissanne :)