Biisien samplespottailu

105 posts, 6 pages, 49,178 views

Skipi

Posts: 650

#63 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
Cheek - Kurkipotku (kertsissä samplattu Karate Kid elokuvan tunnaria)
villelope

Posts: 2,846

#64 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Biisien samplespottailu:

duvin, 21.3.2010 06:37:
---
Loopy, 20.3.2010 21:11:
Yksi kohta Rihannan Please Don't Stop The Musicissa on häirinnyt mua jo pitemmän aikaa. Onneksi tuli katsottua Michael Jacksonin This is It taannoin, sieltä varmistui samplauksen kohde: Wanna Be Startin' Somethin'

---
onhan se Manu Dibangon "Soul Makossa", onhan.
tjeu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_Makossa


On on, tosin tosta Michaelin rallista napsastuna. Oli muuten hyvä infopankki. Oon repeillyt täällä noille eri versioille. Kivasti varitoitu pientä fraasia. :)
Caro²

Posts: 5,301

#65 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Spottasin kerran yhestä biisistä rumpusamplen. Kuulosti basarilta. Hämmennyin.
deviq

Posts: 77

#67 • • deviq

Replying to Biisien samplespottailu:

Loopy, 20.3.2010 21:11:
Yksi kohta Rihannan Please Don't Stop The Musicissa on häirinnyt mua jo pitemmän aikaa. Onneksi tuli katsottua Michael Jacksonin This is It taannoin, sieltä varmistui samplauksen kohde: Wanna Be Startin' Somethin'



Tarkennuksena tuohon samplaukseen sen verran, että Jackson antoi tuon samplen Rihannan (=neidin tuottajien) käyttöön, joten mitenkään "laiton" tuo samplaus ei ole. M. Jacksonin nimikin löytyy kansilehtisestä useampaan otteeseen.
villelope

Posts: 2,846

#68 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Biisien samplespottailu:

deviq, 21.3.2010 12:26:
---
Loopy, 20.3.2010 21:11:
Yksi kohta Rihannan Please Don't Stop The Musicissa on häirinnyt mua jo pitemmän aikaa. Onneksi tuli katsottua Michael Jacksonin This is It taannoin, sieltä varmistui samplauksen kohde: Wanna Be Startin' Somethin'

---

Tarkennuksena tuohon samplaukseen sen verran, että Jackson antoi tuon samplen Rihannan (=neidin tuottajien) käyttöön, joten mitenkään "laiton" tuo samplaus ei ole. M. Jacksonin nimikin löytyy kansilehtisestä useampaan otteeseen.


Hyvä tietää. Kansilehtisiä harvakseltaan tulee vastaan kun pop-musiikin kuluttaminen jää usein pelkän radion varaan.

Kiva että jotkut sentään clearaa sampleja tänä päivänä.
m1kk3

Posts: 5,560

#69 • • m1kk3 no-life
Dj Mehdi - Signatune


Dynasty - Strokin'


hauska *nauru*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

drS

Posts: 1,939

#70 • • drS
Panokset kovenee:

Devilfishin Man Alive samplaa khordiluuppinsa Inner Cityn Good Lifestä ja breiksiluuppinsa Grooveyardin Watch Me Nowsta joka puolestaan samplaa funkkiluuppinsa The Jimmy Castor Bunchin It's Just Begunista jonka alussa soivaa torviosiota on käytetty esim. Aquarius '96 Reconstrucion -remixissä Gypsyn I Trance You -kappaleesta (ei löytynyt tuubista kyseistä versiota) Grooveyardissa fillinä soiva pimputtelu tuskin on siinäkään kappaleessa ensimmäistä kertaa, mutta siitä se on sämplätty useaan biisiin, esimerkiksi Perpetual Motionin Keep On Dancing. Tämä raita taas perustuu pääosin progeklassikkoon D.O.P. - Here I Go ja myös samplaa sitä.
Timce

Posts: 5,381

#72 • • Timce
Off the wall - MJ

Off the wall - S. Leger

Off the wall - Wisdome

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Ressiv

Posts: 1,582

#73 • • Ressiv

John Taverner - The Lamb

&fmt=18
Scott Bond vs. Solarstone - 3rd Earth
epicuros

Posts: 7,734

#74 • • Edited epicuros
Tää on nyt varmaan aika kaukaa haettu, mut tuleeks kellään muulla mieleen tästä
kivasta kipaleesta

tämä, vallan mainio biisi vuodelta kivi?

Oli nimittäin sellanen flashback-fiilis yks ilta tuossa, kun kuuntelin tota fi-don Trance to Dance 3:sta.

Ja onhan siitäkin jo tehty oma remixikin, mikä on varsin ehaana <3

&feature=related

Okei, no ei kyllä taida olla samaa samplea käytetty ja allekirjoittanut on vaan (toistamiseen) ihan kujalla, mut jotenkin mulla iski toi midnight express mieleen heti tuosta. Vai oliskohan toi sit vaan jonkun toisen kovan biisin sample ja mä sekoitin ne? :D

--
Valid criticism does you a favor.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#75 • • Jussi Soro choon!

Replying to Biisien samplespottailu:

epicuros, 15.4.2010 19:34:
Okei, no ei kyllä taida olla samaa samplea käytetty, mut jotenkin mulla iski toi midnight express mieleen heti tuosta. Vai oliskohan toi sit vaan jonkun toisen kovan biisin sample ja mä sekoitin ne? :D


Onhan toi aika selkee rippaus Giorgio Moroderin Chasesta.
epicuros

Posts: 7,734

#76 • • epicuros

Replying to Biisien samplespottailu:

Jussi Soro, 15.4.2010 19:43:
---
epicuros, 15.4.2010 19:34:
Okei, no ei kyllä taida olla samaa samplea käytetty, mut jotenkin mulla iski toi midnight express mieleen heti tuosta. Vai oliskohan toi sit vaan jonkun toisen kovan biisin sample ja mä sekoitin ne? :D

---

Onhan toi aika selkee rippaus Giorgio Moroderin Chasesta.



JES!! Kiitos tästä. Olin jo laittamassa papereita hullujenhuoneelle, kun monet väittää ettei näin ole :)

--
Valid criticism does you a favor.

rec

Posts: 2,923

#77 • • rec
E.P.S. & 2-VIBE - hype the funk ( 1996 )


ja

Johnny Napalm & Dynamic Intervention - Back To The Funk
(en löytäny linkkiä raitaan, mut jos joku löytää niin lisätköön)
nigel

Posts: 792

#78 • • nigel

Replying to Biisien samplespottailu:

drS, 30.3.2010 22:41:
-clip-
Grooveyardissa fillinä soiva pimputtelu tuskin on siinäkään kappaleessa ensimmäistä kertaa, mutta siitä se on sämplätty useaan biisiin
-clip-



Bob James - Take Me To The Mardi Gras

joka onkin biisi, jota on käytetty uudestaan ja uudestaan genrestä huolimatta..
Timce

Posts: 5,381

#80 • • Timce
up

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss