105 posts, 6 pages, 51,317 views
Replying to Biisien samplespottailu:
Loopy, 20.3.2010 21:11:
Yksi kohta Rihannan Please Don't Stop The Musicissa on häirinnyt mua jo pitemmän aikaa. Onneksi tuli katsottua Michael Jacksonin This is It taannoin, sieltä varmistui samplauksen kohde: Wanna Be Startin' Somethin'
duvin, 21.3.2010 06:37:
---
Yksi kohta Rihannan Please Don't Stop The Musicissa on häirinnyt mua jo pitemmän aikaa. Onneksi tuli katsottua Michael Jacksonin This is It taannoin, sieltä varmistui samplauksen kohde: Wanna Be Startin' Somethin'
---
onhan se Manu Dibangon "Soul Makossa", onhan.
tjeu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_Makossa
deviq, 21.3.2010 12:26:
---
---
Tarkennuksena tuohon samplaukseen sen verran, että Jackson antoi tuon samplen Rihannan (=neidin tuottajien) käyttöön, joten mitenkään "laiton" tuo samplaus ei ole. M. Jacksonin nimikin löytyy kansilehtisestä useampaan otteeseen.
Skipi, 21.3.2010 09:59:
Cheek - Kurkipotku (kertsissä samplattu Karate Kid elokuvan tunnaria)
epicuros, 15.4.2010 19:34:
Okei, no ei kyllä taida olla samaa samplea käytetty, mut jotenkin mulla iski toi midnight express mieleen heti tuosta. Vai oliskohan toi sit vaan jonkun toisen kovan biisin sample ja mä sekoitin ne? :D
Jussi Soro, 15.4.2010 19:43:
---
epicuros, 15.4.2010 19:34:
Okei, no ei kyllä taida olla samaa samplea käytetty, mut jotenkin mulla iski toi midnight express mieleen heti tuosta. Vai oliskohan toi sit vaan jonkun toisen kovan biisin sample ja mä sekoitin ne? :D
---
Onhan toi aika selkee rippaus Giorgio Moroderin Chasesta.
drS, 30.3.2010 22:41:
-clip-
Grooveyardissa fillinä soiva pimputtelu tuskin on siinäkään kappaleessa ensimmäistä kertaa, mutta siitä se on sämplätty useaan biisiin
-clip-