676 posts, 34 pages, 162,426 views
Gnomex, 10.5.2006 16:44:
Olen lukenut liikaa fysiikkaa ja tähtitiedettä ja siksi en usko jumalaan.
Jago, 19.2.2006 18:53:
pahoja buddhistejakin on ollut(mao ja campodhan ex-diktaattori)
enkeliina, 10.5.2006 16:13:
...
Tokihan voi jonkunlaista armahdusta/anteeksiantoa saada, mutta miten ihminen voi oikeuttaa sillä varjolla kaiken vääryyden teon "tietäessään" saavansa sen anteeksi kuitenkin...
Epailija, 10.5.2006 19:58:
Ja voi sitä hetkeä, jos itse joudun joskus kasvotusten jonkun ihmisten jumalista kanssa. :D Siitä tulee spektaakkeli.
Karski, 10.5.2006 18:59:
---
Jago, 19.2.2006 18:53:
pahoja buddhistejakin on ollut(mao ja campodhan ex-diktaattori)
---
Eihän ne ollu buddhisteja, päin vastoin
molemmat on vainonnu uskontojen edustajia.
Mä liityn kans tähän kuoroon siinä määrin, että on kyllä aika polleata tulla sepostamaan tänne tai minnekään muuallekaan, että "mä tiedän maailmankaikkeudesta niin paljon että tiedän ettei jumalaa ole olemassa" =)sxx, 10.5.2006 21:58:
---
---
Tai sitten et ole vaan lukenu tarpeeksi paljon. Ainakin monet fysiikan tutkijat (etenkin kvantti-) ovat jossain vaiheessa vanhoilla päivillään hoksanneet jotain semmoista, että ovat hurahtaneet johonkin spirituaaliseen meininkiin.
sxx, 10.5.2006 21:58:
Tai sitten et ole vaan lukenu tarpeeksi paljon. Ainakin monet fysiikan tutkijat (etenkin kvantti-) ovat jossain vaiheessa vanhoilla päivillään hoksanneet jotain semmoista, että ovat hurahtaneet johonkin spirituaaliseen meininkiin.
Epailija, 11.5.2006 23:18:
No se taas saattaa johtua (ainakin kvanttifyysikoiden tapauksessa) siitä, että kvanttifysiikkaa ei kukaan ymmärrä. Kvanttifysiikkaa osataan laskea, kyllä, mutta ei kukaan osaa (AFAIK) selittää miksi jotkin asiat ovat välillä kuin hiukkasia ja välillä kuin aaltoja, miten aaltofunktio voi romahtaa välittömästi tai mitä epälokaaleissa kvantti-ilmiöissä oikeasti tapahtuu. Se jättää paljon varaa spekulaatiolle ja siihen on - jos sattuu mystiikasta pitämään - suhteellisen helppo sekoittaa mystiikkaa mukaan. Ei voida kuitenkaan sanoa, että tämä kvanttimaailman käsittämättömyys tarjoaisi meille jotain ihmeellistä tietoa henkimaailman asioista. Käytit termiä "hurahtaa". Mielestäni se sana kuvaa tilannetta varsin hyvin.
toma, 10.5.2006 20:01:
---
Epailija, 10.5.2006 19:58:
Ja voi sitä hetkeä, jos itse joudun joskus kasvotusten jonkun ihmisten jumalista kanssa. :D Siitä tulee spektaakkeli.
---
Mullakin olisi alun "lol dude ooksä OIKEESTI olemassa :DDDD" jälkeen pari valittua sanaa sanottavana. :)
hallucinogen, 12.5.2006 08:19:
Miten voi uskoa enkeleihin mutta ei kuitenkaan Jumalaan? =D