Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Liian moni soittaa pöllittyjä fileja, kunnioitus on aika nolla tietyillä, varmaan moni joka tätäkin lukee voi katsoa peiliin.
Yllättävän paljon löytyy matskua, joita ei oikein meinaa saada muutoin kuin pöllittynä.
MP3 sen ja Wavin eroa ei todellakaan huomaa himassa. mut miksi sä soitat himassa? Siksi että kehityt djksi ja pääset klubille. Ja siellä se ero onkin huomattava, sano kuka mitä hyvänsä. Paskalla PA:lla ei eroja huomaa. Eli kannattaa ostaa waveina ainakin ne biisit mistä oikeesti diggaa ja on klassikoita ja aikoo soittaa niitä joskus klubilla.
Itse en huomaa flacin ja 320kbps mp3:n eroa kotona enkä klubilla. Testattu on. Waveina ja flacceina taas tarjonta on oikeasti aika paljon suppeampaa kuin ämppyinä. Mielelläni waveja tai flacceja ostaisin, jos myytäisiin.
Mä taas en ymmärrä, että miten se netistä imuroitu 320kbps mp3 eroaa siitä itse ripatusta tai ostetusta. Jos ei ole ihan täysin hommaa kustu, niin sen pitäisi olla aika identtinen siihen ostettuun verrattuna. Ja nykyään kyllä löytyy ihan hyvin 320kbps ämppyjä torrenttina.
Paska laatuinen tarkoittaa alle 320:siä.
Onko 320 se maaginen raja, jolloin se muuttuu paskaksi? Mitenkäs noi m4a:t, missä menee krittinen raja? Mä väittäsin, että aika harva erottaa jotain 192-320 VBR ämppyä siitä 320kbps CBR-ämpystä sokkotesteissä. 128kbps on toki sellainen, että suurin osa ihmisistä erottaa ja hyvillä laitteilla ja harjaantuneella korvalla 192kbps erottaa myös, mutta siitä ylöspäin menee hankalammaksi. Joissain sokkoteissäkin on näin todettu. Siitä samaa mieltä, että sitä 128kbps ämppyä ei pitäisi kenenkään soittaa, ellei ihan pakko ole, mutta jotkut ostetut ämpytkin ovat vain 256kbps eikä ne nyt paskalta kuulosta.
En ihan täysin ymmärrä tota äänenlaadusta valittamista, kun yleisö ei siitä keskimäärin tunnu välittävän. Kaverit on joskus soittaneet paskalaatuisia ämppyjä eikä kukaan ole lopettanut bilettämistä sen takia. Äänenlaatuun puuttuu korkeintaan äänimiehet tai toiset DJ:t. Hyvä näin vuoden vanhoihin juttuihin ruveta huutelemaan, mutta kuitenkin! :)