368 posts, 19 pages, 267,393 views
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Tässä ketjussa on kyllä niin kummallisia väitteitä ja perusteluja että morjes :D
Ja mitä tulee tohon "vinyyli soundaa paremmalta kuin muut" -lötinään, niin mun on vähä vaikea nähdä, että jos biisiä työstetään DIGITAALISELLA audiotyöasemalla ja sen jälkeen lähetetään DIGITAALISENA masterointiin jossa masteroija luultavasti pyöräyttää sen DIGITAALISEN softan kautta, ni miten vitussa se soundi ois sit niin paljon analogisempaa ja parempaa?
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
Tässä ketjussa on kyllä niin kummallisia väitteitä ja perusteluja että morjes :D
Ja mitä tulee tohon "vinyyli soundaa paremmalta kuin muut" -lötinään, niin mun on vähä vaikea nähdä, että jos biisiä työstetään DIGITAALISELLA audiotyöasemalla ja sen jälkeen lähetetään DIGITAALISENA masterointiin jossa masteroija luultavasti pyöräyttää sen DIGITAALISEN softan kautta, ni miten vitussa se soundi ois sit niin paljon analogisempaa ja parempaa?
---
Mä en jaksa väitellä tosta asiasta koska nää on jo käyty 10 vuotta sitten eikä se mihinkään tuu muuttumaan meidän elin aikana, mut se täytyy sanoa että Vinyyli soundaa erillaiselta ja täyttää huoneen huomattavasti paremmin kuin CD tai mikä vaan muu härpätin, plus se vaan on huomattavasti tuhdimpi ja lämpimäpi. Sen huomaa joka kerta omalla keikalla kun vaihtaa CDn ja vinyylin väliä. Kulli kasvaa sen 30 % kun laittaa vinyylin. Toki neulat ja levy pitää olla kunnossa ;D
Mut maku asioita joista ei kannata väitellä. Joku tykkää fyysisestä Moogista ja joku plugarista. Se joka tykkää plugarista monesti sanoo ettö eipä ole juurikaan eroa kuin hinnassa :D Sama jos miksaat biisit in the box tai analogi pöydällä. Ero on vaan aika suuri.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Mites on asianlaita, jos CD:llä oleva kappale on nauhoitettu vinyyliltä waviksi? Eikö tällöin CD:n ja vinyylin pitäisi ainakin teoriassa soundata aivan samalta?
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Mut maku asioita joista ei kannata väitellä. Joku tykkää fyysisestä Moogista ja joku plugarista. Se joka tykkää plugarista monesti sanoo ettö eipä ole juurikaan eroa kuin hinnassa :D Sama jos miksaat biisit in the box tai analogi pöydällä. Ero on vaan aika suuri.
---
Mites on asianlaita, jos CD:llä oleva kappale on nauhoitettu vinyyliltä waviksi? Eikö tällöin CD:n ja vinyylin pitäisi ainakin teoriassa soundata aivan samalta?
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
---
Tässä ketjussa on kyllä niin kummallisia väitteitä ja perusteluja että morjes :D
Ja mitä tulee tohon "vinyyli soundaa paremmalta kuin muut" -lötinään, niin mun on vähä vaikea nähdä, että jos biisiä työstetään DIGITAALISELLA audiotyöasemalla ja sen jälkeen lähetetään DIGITAALISENA masterointiin jossa masteroija luultavasti pyöräyttää sen DIGITAALISEN softan kautta, ni miten vitussa se soundi ois sit niin paljon analogisempaa ja parempaa?
---
Mä en jaksa väitellä tosta asiasta koska nää on jo käyty 10 vuotta sitten eikä se mihinkään tuu muuttumaan meidän elin aikana, mut se täytyy sanoa että Vinyyli soundaa erillaiselta ja täyttää huoneen huomattavasti paremmin kuin CD tai mikä vaan muu härpätin, plus se vaan on huomattavasti tuhdimpi ja lämpimäpi. Sen huomaa joka kerta omalla keikalla kun vaihtaa CDn ja vinyylin väliä. Kulli kasvaa sen 30 % kun laittaa vinyylin. Toki neulat ja levy pitää olla kunnossa ;D
Mut maku asioita joista ei kannata väitellä. Joku tykkää fyysisestä Moogista ja joku plugarista. Se joka tykkää plugarista monesti sanoo ettö eipä ole juurikaan eroa kuin hinnassa :D Sama jos miksaat biisit in the box tai analogi pöydällä. Ero on vaan aika suuri.
---
Mites on asianlaita, jos CD:llä oleva kappale on nauhoitettu vinyyliltä waviksi? Eikö tällöin CD:n ja vinyylin pitäisi ainakin teoriassa soundata aivan samalta?
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Jännä nähdä kantaako jengi Traktor pro + S 4sta mukana vuonna 2020, enpä usko, mut moni kantaa kyllä vinyylejä. Hyvää formaattia ei tarvii joka vuos muuttaa :D Ostin vuonna 2000 Traktorin soitin 4 keikkaa Japanissa ja kaikki meni suoraan sanottuna vituiksi, jotain oli aina vialla, vaikka tein kaikki oppikirjan mukaan monta tuntia ennen keikkaa. Yleensä kusahti aika koodi. Päätin että' jos toi on ainut vekotin millä pitää joku päivä soittaa niin parempi lopettaa hyvän sään aikana.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
Jännä nähdä kantaako jengi Traktor pro + S 4sta mukana vuonna 2020, enpä usko, mut moni kantaa kyllä vinyylejä. Hyvää formaattia ei tarvii joka vuos muuttaa :D Ostin vuonna 2000 Traktorin soitin 4 keikkaa Japanissa ja kaikki meni suoraan sanottuna vituiksi, jotain oli aina vialla, vaikka tein kaikki oppikirjan mukaan monta tuntia ennen keikkaa. Yleensä kusahti aika koodi. Päätin että' jos toi on ainut vekotin millä pitää joku päivä soittaa niin parempi lopettaa hyvän sään aikana.
---
Jätkä se jaksaa vaan paahtaa.. Kannattais joskus sunkin ässäneloseen koskea edes vaikka se kuin vastenmieliseltä tuntuukin.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Eikä siinä mitään, oon nähnyt pari kertaa että sitä käytetäänkin erittäin hyvin, mut pikkasen se huvittaa kun kaveri raahaa S4 sta esim tunnin keikalle mukanaan. Jos se tekee mestarin niin silloin ehdottomasti, mut kyl se kannattaa ottaa haltuun hyvin ennenkuin sen kanssa rupee säätämään. Se on myös jännä nähdä että djt jotka soittaa sen 100 keikka vuodessa sillä niin montako S4:sta hajoaa? Kuluvaa kamaa ja ei varmasti ole laadultaa mitään iskun kestävää.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
Eikä siinä mitään, oon nähnyt pari kertaa että sitä käytetäänkin erittäin hyvin, mut pikkasen se huvittaa kun kaveri raahaa S4 sta esim tunnin keikalle mukanaan. Jos se tekee mestarin niin silloin ehdottomasti, mut kyl se kannattaa ottaa haltuun hyvin ennenkuin sen kanssa rupee säätämään. Se on myös jännä nähdä että djt jotka soittaa sen 100 keikka vuodessa sillä niin montako S4:sta hajoaa? Kuluvaa kamaa ja ei varmasti ole laadultaa mitään iskun kestävää.
---
Tulevaisuuden kauhukuva: dj joka 1) osaa käyttää s4:sta 2) hommaa kunnon keissin joka suojaa sitä iskuilta (itse olisin enemmän huolissani modernin elektroniikan tavasta prakata ihan muuten vaan) ja 3) vie sen keikalle kuin keikalle, koska ei omista levareita laisinkaan eikä soita niillä.
Mutta tottahan se on että se joka kontrollerikelkkaan lähtee saa tuta laitemarkkinoiden "Nyt kaikki muuttuu taas jälleen kerran uudestaan" -mentaliteetin. Toisaalta CD-soittimissa lienee hiukan samaa vikaa?
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Tänään just tuli vastaan Juno Downloadissa, 192 kbps oli halvempi kuin 320 kbps. Ero toki oli niin pieni, että ei ole mitään järkeä olla ostamatta laadukkaampaa.
Itellä yks syy ämpäreiden ostoon on se levytila, läppäriin ei enää oikein isompaa kovoa mahdu enkä haluaisi musakokoelmaa laittaa ulkoiselle kovolle. Vielä ei ole itku laadukkaasti encodatun 320 kbps ämpärin kanssa tullut.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
---
---
Eikä siinä mitään, oon nähnyt pari kertaa että sitä käytetäänkin erittäin hyvin, mut pikkasen se huvittaa kun kaveri raahaa S4 sta esim tunnin keikalle mukanaan. Jos se tekee mestarin niin silloin ehdottomasti, mut kyl se kannattaa ottaa haltuun hyvin ennenkuin sen kanssa rupee säätämään. Se on myös jännä nähdä että djt jotka soittaa sen 100 keikka vuodessa sillä niin montako S4:sta hajoaa? Kuluvaa kamaa ja ei varmasti ole laadultaa mitään iskun kestävää.
---
Tulevaisuuden kauhukuva: dj joka 1) osaa käyttää s4:sta 2) hommaa kunnon keissin joka suojaa sitä iskuilta (itse olisin enemmän huolissani modernin elektroniikan tavasta prakata ihan muuten vaan) ja 3) vie sen keikalle kuin keikalle, koska ei omista levareita laisinkaan eikä soita niillä.
Mutta tottahan se on että se joka kontrollerikelkkaan lähtee saa tuta laitemarkkinoiden "Nyt kaikki muuttuu taas jälleen kerran uudestaan" -mentaliteetin. Toisaalta CD-soittimissa lienee hiukan samaa vikaa?
---
Mä luulen että Pioneeri tekee koko ajan kehitystä. Mut se ei tunnu kuin klubin omistajien pussissa. Se on ihan hyväksyttävää, ja hyvään suuntaan ne on mennyt. Maksoi varmaan miljardin Technicsille että lopetti tuotannon, joka on aika kuumottavaa koska 10 vuoden päästä niitä ei varmaan enään ole kovin monessa paikassa hyvässä hapessa. Nykyään näkee dj kopissa esim 4 djtä, 4 muistitikkua 3 cdj 2000sta. Se on ihan järkevää. Mut miltäs näyttää 4 djtä, 4 läppäriä, 4 S 4sta. vois olla aika ahasta kopissa. Vai soittaako sit kaikki samalla S 4:sella ja omilla läppäreillä. Onhan toi tosi mukava paketti aloitta miksaaminen himassa, siinä on kaikki tarvittavat. Ja jos siihen kasvaa kiinni niin voi olla aika nihkeetä rupee soittelemaan teknareilla tai pioneereilla. Vähän musta vaan tuntuu että ei tule olemaan mikään alan standardi. Kaiken näköistä vehjettä tässä on 20 vuoden aikana pyörinyt, mitä mullistavimpia uutuuksia. Mut kyl se vaan on fakta että Technics on vielä ainut standardi mikä ei ole muuttunut, Pioneerin ei tietty tarvitse lopettaa kehitystä koskaan, mulle kyllä riittää noi 2000set erittäin hyvin.
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Olenkohan muuten ainoa joka ajattelee et Pioneerin hinnottelu on lähtenyt hanskasta. kuitenkin parin kakstonnisen hinnalla saa jo vaikka tällästä:
http://www.smithsonmartin.com/products/