Replying to Baari-DJ ja Klubi-DJ erot:
Caro², 15.10.2009 22:45:
Oon nyt lukenu sun viestin jo ehkä (ensimmäisen kolmen kerran jälkeen) vielä pari kertaa, enkä siltikään saa siitä mitään positiivisia tai edes realistisia säväreitä.
Tapahtumaketjun kulku lukuvammaisille:
1. Voittoa tavoittelematon organisaatio (? tästä ei varmuutta, mutta mailiosoite viittaa European Youth Parliamentiin) haluaa bookata dj:n soittamaan poppia keikalle. Keikkaliksaa ei ole maksaa ja se ilmoitetaan rehellisesti heti ekassa postauksessa.
2. Alkaa klubbarivittuilu, jossa jengi alkaa heti valittaa että jotain haluttais ilman palkkaa (!?!!) soittaan. Eihän se käy, kun mitään ei sais tehdä ilmaseks, sehän olis jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa. *
3. Reivaaja postaa ihan hyvän kirjotuksen (tää on jääny varmaan kaikilta muilta lukematta ku se taitaa olla muiden keskusteluun osallistuneiden ignoressa): "Ei kaikki täällä ole ammattilaisia. Jollekkin teini-dj:lle vois olla aika buenoa hrjoitusta. Eipähän mene naama 'skenessä' jos kramppikuume iskee."
4. Tomii jaksaa ekana lukee tosta alotuspostauksesta muutakin kuin sanat "valitettavasti emme voi rahallista palkkiota luvata", ja ihmettelee ääneen asiasta villiytynyttä klubbaridissausta.
5. Puuhaphiit kiroaa sitä et joku soittaa tällasia keikkoja ilmaiseks, kun 90% poppi-dj:stä koittaa tehdä tällä elantonsa.
6. Mä postaan että 90% baaridj:stä ei ansaitse penniäkään palkakseen. OK, toi 90% on skidisti kärjistetty (otin saman luvun mitä Puuhaphiit käytti) mut oon mä ihan oikeesti sitä mieltä että yökerhodj:tten taso on hyvinkin heikko, ja jengin soittamisesta huomaa sen, ettei ko. musatyyli nappaa niin kauheesti. Et sikäli olis kauheen kiva kuulla vaiks sitä dj Turoa, jolla olis ainakin halua soittaa. Ennemmin mä kuuntelen dj:tä joka haluaa soittaa ku dj:tä joka on tullu tienaamaan elantoansa. Pätee muuten esim ulkomaisissa dj-staroissakin. Mut ilmeisesti ei suomalaisissa baaridj:ssä.
7. Lisää soppaan 10 baaridj:tä puolustelemassa sitä että kuinka se kokonaista 6 tunnin soittelu vaatii ihan jopa mahdottomia ja on melkein jopa verrattavissa rakettitieteeseen et jengin saa joraamaan niin threadista tulee eeppinen.
Mulla ei kyllä o tuonlaisia kokemuksia ravintola-dj:stä laisinkaan.
No jos mä kärjistin tolla 90% heitollani niin sä oot joko vaan plain stupid tai sit vedät hiukka kotiinpäin ;)
* Hassuna anekdoottina (liittyykö tää sit asiaan vai ei, en tiedä) mainittakoon, että jengi on kyl selkeesti ainaki oppinu pyytään liksaa sen jälkeen ku mä alotin, täysin tuntematonkin dj saattaa pyytää promomailissaan parisataa euroo, matkat + hotlan keikkaliksaa.