Replying to Virtual DJ, virallinen keskustelutopiikki:
juu-zo
Itselläni 13" valkoinen macbook. Mallia early 2009. Hintaa oli 600 käytettynä. Onko tuo nyt sitten liian kova hinta toimivalle koneelle?
Ei kyllä, voisin kyllä itekin tohon hintaan ostaa. Mutta mitä nopeesti Huudosta kattelin, niin ei noin uusia mäkkejä kyllä käytettynäkään oikein saa noin halvalla. Ehkä pitää alkaa vähän stalkkaamaan Huuto.nettiä tarkemmin.
xl8r
Itse olen pyöritellyt viime aikoina soittaessani noita nopeampia diskomusiikkigenrejä (frenchcore, speedcore) vdj5:sta eeepc 900:lla (ja hercules dj console mk2:lla) ja suhteellisen siedettävästi pyörii jo silläkin.
Meikällä on EEE PC 901 ja kun viime perjantaina koitin vähän livesettiä, niin pätki soitto ihan vitusti. Koitin sulkea kaikki mahdolliset turhuudetkin koneelta. Hercules DJ Console RMX oli kontrollerina&äänikorttina. Toi 901 on kyllä selkeesti nopeempi kuin 900, joten luulis sillä pyörivän, jos toimii vanhemmallakin. Vai onko tuo VDJ5 sen verta kevyempi kuin kutonen?
Jos suuri ja mahtava Pioneer toisi soittimiinsa jonkinlaisen ristilinkityksen ja sync nappulan, niin kuinka moni dj olisi sitä siinä vaiheessa käyttämättä?
Niissä tupladekeissähän monesti on noita sync-namiskoja. Tolla CX3000:lla olen joskus soitellut ja siinä oli ainakin synkkausnappi ja oli hot cuet ja loopitkin. Mutta ei mikään kyllä estäisi tekemästä samanlaista toimintoa noihin tonneihinkin. Hiton simppelillä signaalillahan sen pitäisi onnistua. Tosin tollasten tupladekkien sync-namista asettaa vaan BPM:t samaksi, ei biittejä kohilleen.
Tokihan tuo sync nappi antaa tosiaan aikalailla äkkiä ylimääräistä aikaa, sillä pitäisikin koittaa tuota vdj:den toisiinsa linkinttämistä niin onnistuisi sitten useammallakin soittimella yhtäaikaa vääntäminen samaan pakettiin.
Meikä ei ole tollasesta kuullutkaan. Kelasin, kun kaverin kanssa klubi-iltoja järkkäillään ja molemmilta löytyy VDJ+Hercules RMX, niin sehän olis vitun kova, kun ois kaks jäbää backtoback. Läppärit ja kontrollerit vaan sauhuais.
Itsehän en ole koskaan vinyylimies ollut, kun divarien plärääminen ei ole koskaan innostanut ja melkein kaiken haluamani saa CD:llä. Ja nykyään vähintään sitten digitaalisessa muodossa. Itsekin tuota puritanismia olen havainnut vähän turhankin paljon, kun olen jutskaillut, että kohta varmaan siirryn soittamaan kokonaan koneelta. Hitosti kätsympää, helpompaa ja saa tehtyä paljon sellaisia asioita, joita ei ihan perussoittimilla saa tehtyä. Tai no kyllähän noi Pioneerin tonnitkin luuppailee ja muuta, mutta soivasta biisistä loopin nappaaminen on pikkusen kätsympää softan avulla. Okei, mun motoriikka ja rytmitaju ei oo ehkä jonkun pron tasoista, mutta onko sillä nyt kauheasti väliä, jos lopputulos on sama? Tietysti jos se DJ-homma menee siihen, että painetaan sync-namiskaa ja odotellaan muutama minsa kunnes laitetaan seuraava biisi, niin sitten se saa DJ-homman näyttämään vähän tylsältä, mutta kyllä itellä on ainakin koko ajan hirveä täpinä ja sähläys päällä, vaikka kuinka olis sync-napit. Kerkeepähän tehdä sitten kaikkea muuta ja valmistella tulevaa paremmin. Tai sit jos sitä aikaa on, niin mikäs sen parempaa kuin kreisibailata vähän omia biisejään ;)