Virtual DJ, virallinen keskustelutopiikki

98 posts, 5 pages, 59,897 views

AuralCandy.Net

#21 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Replying to Virtual DJ, virallinen keskustelutopiikki:

xl8r
Eiköhän tuokin ole sellaista siirtymävaiheen puritanistipaskaa (vert. muutama vuosi sitten vielä tosi-DJ ei soittanut kuin vinyyliä). Itse en ainakaan ymmärrä tuota nillitystä syncin käyttämisen kanssa, mielestäni tarkoituksellista ei ole niinkään matkia cd:illä tai vinyyleillä soittamista, vaan kyse on ohjelmallisesta soittamisesta ja mielestäni silloin kaikkia mahdollisia sen suomia etuukisia tulisikin käyttää. Jos suuri ja mahtava Pioneer toisi soittimiinsa jonkinlaisen ristilinkityksen ja sync nappulan, niin kuinka moni dj olisi sitä siinä vaiheessa käyttämättä?

Allekirjoitan ihan 100% mitä sanot. Tuo "Oikea DJ[TM]" olikin sarkasmia sitä mainitsemaasi puritanistipaskaa kohtaan. *vink*

Onhan se SYNC-nappi monille varmasti sikäli pelottava, että jos sitä käyttää niin sitten pitäisi alkaa miettimään mitä tekee sen ajan mikä aiemmin meni biittimiksaamiseen korvakuulolta. Herra paratkoon, eihän sellainen sovi! Ettäkö pitäisi alkaa tekemään jotain oikeasti omaperäistä ja luovaa? Ennenkuulumatonta, pyhäinhäväistystä! *nauru*
xl8r

#22 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

mk-ultra, 28.8.2009 13:41:
Allekirjoitan ihan 100% mitä sanot. Tuo "Oikea DJ[TM]" olikin sarkasmia sitä mainitsemaasi puritanistipaskaa kohtaan. *vink*

Onhan se SYNC-nappi monille varmasti sikäli pelottava, että jos sitä käyttää niin sitten pitäisi alkaa miettimään mitä tekee sen ajan mikä aiemmin meni biittimiksaamiseen korvakuulolta. Herra paratkoon, eihän sellainen sovi! Ettäkö pitäisi alkaa tekemään jotain oikeasti omaperäistä ja luovaa? Ennenkuulumatonta, pyhäinhäväistystä! *nauru*

Juu ymmärsin kyllä tuon sarkasmisi, sillä siihen tartuinkin. Itse olen joutunut useempaan kertaan kuuntelemaan sitä paskaa, että "ai sä soitat softalla" ja "eihän toi oo mitään oikeaa soittamista". Tekniikka on toisenlainen ja voisin sanoa että koskaan softalla soittanut on aivan varmasti sen kanssa yhtä hukassa kuin minä ensimmäistä kertaa soittimien äärellä.

Tokihan tuo sync nappi antaa tosiaan aikalailla äkkiä ylimääräistä aikaa, sillä pitäisikin koittaa tuota vdj:den toisiinsa linkinttämistä niin onnistuisi sitten useammallakin soittimella yhtäaikaa vääntäminen samaan pakettiin. Ainakin ensimmäiset kokemukset tuon linkittämisen toimivuudesta tuli testattua joskus taannoin, tosin ei ollut silloin käsillä toista kontrolleria että olisi tosissaan päässyt soittamaan. Linkittäminenhän kuljettaa nimenomaan tuon sync datan kahden virtualdj:n välillä ja siten mahdollistaa useammankin installaation käyttämistä samaan aikaan. Ja ainahan voi soittaa biisejä nopeampaan tahtiin (terveisin nim. 36 biisiä frenchcorea 30 minuuttiin @ Supercharged) *iloinen*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

AuralCandy.Net

#23 • • Edited AuralCandy.Net Premium House Music Podcast
Vinyyleistä softaan siirtyminen aiheutti itsellä aika dramaattisen muutoksen miksaustyyliin. Synkkauksen ja biittilooppien ansiosta voi tehdä toooodella pitkiä ja hienovaraisia vaihtoja - ja mikä tärkeintä, ajoittaa vaihdot juuri siten/silloin kun mä haluan.

Pelkästään biittiloopit on sellainen fiitsu, jonka ansiosta on äärimmäisen vaikea nähdä itseään palaamassa takaisin vinyylien soittoon. Kun on päässyt sen makuun, että miksaaminen tapahtuu DJ:n eikä biisin ehdoilla, niin vinyyleihin palaaminen tuntuu hemmetin rajoittuneelta.

Eikä mulla oikein muutenkaan ole ikävä kuluvia neuloja, naarmuuntuvia levyjä, selkänsä rikkomista levylaatikoiden kanssa yms. fyysisen median käpistelyyn liittyvää *nauru*
Sami de Sousa

#24 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

mk-ultra, 28.8.2009 13:03:
Traktorissa onnistunut synkkaus on enemmän poikkeus kuin sääntö - ja silloinkin kun se toimii, biitti alkaa laukata hyvin nopeasti. Paska mikä paska.

Tätä en kyllä voi allekirjoittaa. En tiedä miten toi synkkaus VDJ:ssa toimii, mutta Traktorissa täytyy asettaa manuaalisesti biiseihin beat gridit. Tietysti hieman työlästä, mutta se menee kyllä samalla kun asettaa cuet, loopit, tagit jne. Kerran kun tekee kunnolla niin siellä on ja pysyy. Ja synkkaus toimii 100 varmasti! Puoli vuotta on ollut Traktor Scratch Pro käytössä ja kunhan ymmärsi asettaa noi beat gridit, meno on ollut takuuvarmaa ravia eikä laukasta ole ollut tietoakaan *vink*

Bpm-engine toimii tosiaan vähän sinnepäin ja toi beat gridien automaaginen analysointi asettaa gridit jokaisen piikin kohdalle, eikä tietyn instrumentin mukaan niin kuin pitäisi.

mk-ultra, 28.8.2009 14:47:
Vinyyleistä softaan siirtyminen aiheutti itsellä aika dramaattisen muutoksen miksaustyyliin. Synkkauksen ja biittilooppien ansiosta voi tehdä toooodella pitkiä ja hienovaraisia vaihtoja - ja mikä tärkeintä, ajoittaa vaihdot juuri siten/silloin kun mä haluan.

Pelkästään biittiloopit on sellainen fiitsu, jonka ansiosta on äärimmäisen vaikea nähdä itseään palaamassa takaisin vinyylien soittoon. Kun on päässyt sen makuun, että miksaaminen tapahtuu DJ:n eikä biisin ehdoilla, niin vinyyleihin palaaminen tuntuu hemmetin rajoittuneelta.

Eikä mulla oikein muutenkaan ole ikävä kuluvia neuloja, naarmuuntuvia levyjä, selkänsä rikkomista levylaatikoiden kanssa yms. fyysisen median käpistelyyn liittyvää *nauru*

Tämän voinkin sitten allekirjoittaa 100%:sti. Vielä vuosi sitten vannoin vinyylien nimeen, mutta takki on kääntynyt eikä paluuta entiseen ole *pepsodent* Vinyyli on tosiaan niin haavoittuva ja rajoittunut formaatti, vaikka kyllä sitä rahinaa joskus onkin vähän ikävä. Jos haluaa raaputella tai saada samanlaisen soittotuntuman, aikakoodivinyylit ajaa asiansa *vink*
Junkieman

#25 • • Edited Junkieman

juu-zo
Itselläni 13" valkoinen macbook. Mallia early 2009. Hintaa oli 600€ käytettynä. Onko tuo nyt sitten liian kova hinta toimivalle koneelle?

Ei kyllä, voisin kyllä itekin tohon hintaan ostaa. Mutta mitä nopeesti Huudosta kattelin, niin ei noin uusia mäkkejä kyllä käytettynäkään oikein saa noin halvalla. Ehkä pitää alkaa vähän stalkkaamaan Huuto.nettiä tarkemmin.

xl8r
Itse olen pyöritellyt viime aikoina soittaessani noita nopeampia diskomusiikkigenrejä (frenchcore, speedcore) vdj5:sta eeepc 900:lla (ja hercules dj console mk2:lla) ja suhteellisen siedettävästi pyörii jo silläkin.

Meikällä on EEE PC 901 ja kun viime perjantaina koitin vähän livesettiä, niin pätki soitto ihan vitusti. Koitin sulkea kaikki mahdolliset turhuudetkin koneelta. Hercules DJ Console RMX oli kontrollerina&äänikorttina. Toi 901 on kyllä selkeesti nopeempi kuin 900, joten luulis sillä pyörivän, jos toimii vanhemmallakin. Vai onko tuo VDJ5 sen verta kevyempi kuin kutonen?

Jos suuri ja mahtava Pioneer toisi soittimiinsa jonkinlaisen ristilinkityksen ja sync nappulan, niin kuinka moni dj olisi sitä siinä vaiheessa käyttämättä?

Niissä tupladekeissähän monesti on noita sync-namiskoja. Tolla CX3000:lla olen joskus soitellut ja siinä oli ainakin synkkausnappi ja oli hot cuet ja loopitkin. Mutta ei mikään kyllä estäisi tekemästä samanlaista toimintoa noihin tonneihinkin. Hiton simppelillä signaalillahan sen pitäisi onnistua. Tosin tollasten tupladekkien sync-namista asettaa vaan BPM:t samaksi, ei biittejä kohilleen.

Tokihan tuo sync nappi antaa tosiaan aikalailla äkkiä ylimääräistä aikaa, sillä pitäisikin koittaa tuota vdj:den toisiinsa linkinttämistä niin onnistuisi sitten useammallakin soittimella yhtäaikaa vääntäminen samaan pakettiin.

Meikä ei ole tollasesta kuullutkaan. Kelasin, kun kaverin kanssa klubi-iltoja järkkäillään ja molemmilta löytyy VDJ+Hercules RMX, niin sehän olis vitun kova, kun ois kaks jäbää backtoback. Läppärit ja kontrollerit vaan sauhuais.

Itsehän en ole koskaan vinyylimies ollut, kun divarien plärääminen ei ole koskaan innostanut ja melkein kaiken haluamani saa CD:llä. Ja nykyään vähintään sitten digitaalisessa muodossa. Itsekin tuota puritanismia olen havainnut vähän turhankin paljon, kun olen jutskaillut, että kohta varmaan siirryn soittamaan kokonaan koneelta. Hitosti kätsympää, helpompaa ja saa tehtyä paljon sellaisia asioita, joita ei ihan perussoittimilla saa tehtyä. Tai no kyllähän noi Pioneerin tonnitkin luuppailee ja muuta, mutta soivasta biisistä loopin nappaaminen on pikkusen kätsympää softan avulla. Okei, mun motoriikka ja rytmitaju ei oo ehkä jonkun pron tasoista, mutta onko sillä nyt kauheasti väliä, jos lopputulos on sama? Tietysti jos se DJ-homma menee siihen, että painetaan sync-namiskaa ja odotellaan muutama minsa kunnes laitetaan seuraava biisi, niin sitten se saa DJ-homman näyttämään vähän tylsältä, mutta kyllä itellä on ainakin koko ajan hirveä täpinä ja sähläys päällä, vaikka kuinka olis sync-napit. Kerkeepähän tehdä sitten kaikkea muuta ja valmistella tulevaa paremmin. Tai sit jos sitä aikaa on, niin mikäs sen parempaa kuin kreisibailata vähän omia biisejään ;)
xl8r

#26 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Junkieman, 31.8.2009 04:24:

Meikällä on EEE PC 901 ja kun viime perjantaina koitin vähän livesettiä, niin pätki soitto ihan vitusti. Koitin sulkea kaikki mahdolliset turhuudetkin koneelta. Hercules DJ Console RMX oli kontrollerina&äänikorttina. Toi 901 on kyllä selkeesti nopeempi kuin 900, joten luulis sillä pyörivän, jos toimii vanhemmallakin. Vai onko tuo VDJ5 sen verta kevyempi kuin kutonen?

Kyllä, vitonen on todella paljon tuota kutosta kevyempi, testatessani tuota kutosta ei tahtonut pyöriä kunnolla edes tuolla toisella isommalla läppärilläni. Muutenkin, kutosen myötä ei juurikaan ole itselleni tarpeellisia uudistuksia tullut, joten pysyn vastaisuudessakin vitosversion käyttäjänä.

Ihan mielenkiinnosta: Mikä windows sulla on siinä eeepc:ssä?

--

Junkieman

#27 • • Edited Junkieman

xl8r
Ihan mielenkiinnosta: Mikä windows sulla on siinä eeepc:ssä?

Windows XP. Saako VDJ5:n ja 6:n asennettua rinnakkain?

EDIT: Ja oonko ihan käsi vai miksi en löydä mistään VDJ:n vitosversiota tuolta sivulta? Luulis, että niillä ois vanhat versiot maksaneille käyttäjille tarjolla. Mulla on vain toi Herkkulerssin RMX:n mukana tullut versio, joka ei taida olla uusin versio vitosesta. Ja se piti vielä sanoa, että se versio ainakin bugas Mäkillä, kun viime perjantaina vähän soittelin. Jostain syystä vasemman kontrollerisektion namiskat teki ihan ihme efektejä oikean puolen juttuihinkin. Esimerkiksi kun painoi playta vasemmasta, niin kuulosti siltä, kuin olisi pitch bendiä painanut samalla oikeasta, mikä teki vaihdoista suht rumia.
xl8r

#28 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Junkieman, 1.9.2009 22:19:

Windows XP. Saako VDJ5:n ja 6:n asennettua rinnakkain?

Eipäs oo tullu koitettua, mutta eiköhän jos asentaa eri hakemistoihin. Huomasin kans että tuota vanhempaa versiota ei näytä saavan niitten siteltä, oikeastaan ainut tie on sitten etsiä asennuspaketti laittomia kanavia käyttäen. Aina voi tietysti koittaa laittaa mailia VDJ:n kehittäjille.

--

Ozma

#30 • • Edited Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
eeepc 1000he + VDJ5 + Hercules RMX = toimiva kokoonpano

En tarkalleen muista latency asetuksia (ihan tappiin niitä ei saanut), mutta oppii soittamaan "ennakoiden" (puhutaan nyt tädellisestä 2 tahdin kestävästä cutista" jottei kuulosta että olisi myöhässä.

VDJ5 toimi myöskin vanhassa acerissa moitteetta, mutta VDJ6 muussasi sen täysin. Suosittelen siis heikompikoneellisten pysyttelemään 5:sessa. 6:sessa ei omasta mielstä ollut mitään mitä olisi kaivannut (nappien mäppääminen omapäisesti oli toteutettu aivan päin helvettiä).
Junkieman

#31 • • Junkieman
Ei kellään ois tota VDJ 5.2.1 -versiota saatavilla? Mulla ois toi asennettuna koneelle, mutta kun se on toi limited edition, joka on Herculeksen mukana tullut, niin sitä ei voi päivittää pro-versioks jostain syystä kuin nettisivujen kautta ja siellähän se tarjoaa mulle kutosversiota sitten.

Vittu miten vaikeaks on tehty tuo vanhempaan versioon siirtyminen. Pistin kyllä supportiinkin mailia, mutta mun pitäis keskiviikoks saada toi vitonen tohon miniläppäriin, että voisin sillä koittaa soittaa.
Junkieman

#32 • • Edited Junkieman
Suhteellisen nopeaa toimintaa, olivat lisänneet tuon download-osiooni. Tosin eka väärän version, mutta valituksen jälkeen pari minsaa ja se oli siellä. Hyvää palvelua, vaikka tahtosin, että kaikki versiot olisi suoraan ladattavissa tuolta ilman kikkailua.

Mitä skiniä te miniläppärin käyttäjät käytätte tossa vitosversiossa? Resohan on 1024x600 tossa näytössä, mitä vaihtoehtoja sillä resolla löytyy? Noi RMX:n ja Steelin netbook-versiot ei oo musta hyviä tai niistä puuttuu jotain näyttöjä, joita kaipailen.

Joo, toi 5.2.1. versio näyttäis toimivan Asuksen EEE 901:llä aika moitteetta. Hitto kun en aiemmin tajunnut koittaa tota, ois yhdet bileet pelastanut sillä, että ois omalta koneelta soittanu.

Sitten sellanen kysymys, että miten se hoituu, että skannataan biisit toisella koneella ja sit siirretään toiselle koneelle niin, että ne tiedot siirtyy samalla? Tallentaako se BPM-lukemat ja sen biisin ääniaaltokuvan mihin? Entä se kahdella läppärillä soittaminen, millä pitää koneet yhdistää, että sync-signaali kulkee?
Ozma

#33 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Junkieman, 8.9.2009 14:21:
Suhteellisen nopeaa toimintaa, olivat lisänneet tuon download-osiooni. Tosin eka väärän version, mutta valituksen jälkeen pari minsaa ja se oli siellä. Hyvää palvelua, vaikka tahtosin, että kaikki versiot olisi suoraan ladattavissa tuolta ilman kikkailua.

Oho ... toi on kyl hyvin tyylikästä menoa!

Mitä skiniä te miniläppärin käyttäjät käytätte tossa vitosversiossa? Resohan on 1024x600 tossa näytössä, mitä vaihtoehtoja sillä resolla löytyy? Noi RMX:n ja Steelin netbook-versiot ei oo musta hyviä tai niistä puuttuu jotain näyttöjä, joita kaipailen.

Käytän sitä mikä kulkee nimellä "NEW : VIrtualDJ HE5 interface" joka on todella kuppasen näkönen mut tarvittavat namiskat mitä mä tarviin. Resoluution vaihdan scrollaavaksi 1024x786 ja homma toimii. Onhan se vähän kikkailua, mutta ei ainakaan mua ole haitannut yhtään.

Sitten sellanen kysymys, että miten se hoituu, että skannataan biisit toisella koneella ja sit siirretään toiselle koneelle niin, että ne tiedot siirtyy samalla? Tallentaako se BPM-lukemat ja sen biisin ääniaaltokuvan mihin? Entä se kahdella läppärillä soittaminen, millä pitää koneet yhdistää, että sync-signaali kulkee?

Muistitikulla ainakin homma hoituu. Eli kopioi biisit tikulle, skannaa ne ja tikulla siirtyy niin database kuin biisitkin. En ole vielä kokeillut että siirtyiskö ne mukana vielä jos siirtäis kokonaan toiselle koneelle. Testiin menee, mutta voi sitä itsekkin testata. Muutenhan VDJ tekee sitä loputonta databaseensa sinne käyttäjän Omat Tiedostot kansion alle joka saattaa levitä aika isoksi nim. kokemusta on :D
Junkieman

#34 • • Junkieman
Eli periaatteessa jos käytän tota ulkoista kovalevyä, niin sieltä jos skannailen kaiken, niin pitäis siirtyä kivasti ja automaagisesti. Koitanpa.

Mua haittaa noissa Netbook ja HE5:ssä se, että ei ole sitä pitchin muutosta missään lukuna. Eli +- jotain prossaa.
Junkieman

#35 • • Junkieman
Kannettavalle kovalevylle noita skannasin, niin ei toiminut sitten enää läppärissä. Mitähän tein väärin...
AuralCandy.Net

#36 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast
Pioneerilta heruu nykyään ihan kiitettävästi lempeä Virtual DJ:lle, kuten näistä esimerkeistä nähdään:

Uunituoreen CDJ-2000:n esittelyvideossa mainittu natiivituki VDJ:lle, koskee luultavasti myös CDJ-900:sta.

http://www.youtube.com/watch?v=LMZGkWd6_SM

Yhdessä niin ikään tuoreen DJM-5000:n esittelyvideoista käytetään VDJ 6:sta.

http://www.youtube.com/watch?v=f6EDGuxpGaY

Erittäin positiivista kehitystä. VDJ kärsii toisinaan aiheettoman huonosta profiilista, koska sitä on pääasiassa bundlattu aloittelija-tason laitteiden kanssa.

Näyttäis muuten aika muikealta kombolta toi SEP-C1 + DJM-5000, varsinkin kun VDJ:stä löytyy natiivituki. Pistää tässä ihan vakavasti miettimään gearin päivitystä. Mukavan kompakti ja helposti roudattava setti. Hintakin olisi aika kohtuullinen, Thomannilla n. 1600 Eurostoliiton Raha Yksikköä.
Marcus Maison

#37 • • Marcus Maison Armada Music
Miten muuten onko monella kokemuksia siitä miten Virtual DJ 6.0.2 versio toimii MacBookissa, jossa on vain 2GB:tä muistia? Toimiiko hyvin vai pitäisikö olla se 4GB:tä muistia?

Itsellä nykyisessä IBM/Lenovossa on 8GB:tä muistia, mutta jotenkin uusin versio Virtual DJ:stä pätkii välillä, tosin tuskinpa vika on muistissa vaan jossain muualla, esim. ajureissa tai vastaavissa.
AuralCandy.Net

#38 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast
Mulla on myös MacBook jossa 2Gt muistia ja oikein jouhevasti pelittää v6.0.2. Äänikortti on FA-66, 16bit/44.1KHz, 256 bufferi 5ms latenssilla.

Mäkin kohdistaisin syyttävän sormen ajureihin tai vääriin asetuksiin. Joku yli-innokas tietoturvaohjelmisto voi myös olla syypää. Noin yleisenä vinkkinä heittäisin että jos haluaa optimoida Windows-koneen DJ-käyttöön, niin kannattaa heivata tehtaan OEM-asennus, hommata "jostain" tavallinen Windows-asennuslevy ja asentaa Wintoosa uudestaan vain niillä ohjelmilla joita oikeasti tarvii. Noissa merkkikoneiden OEM-asennuksissa on aina järkyttävät määrät kaiken maailman bundle-paskaa, jonka ainoa funktio on lähinnä ärsyttää ja syödä tehoja.

Omalla MacBookilla audio toimii kuin ajatus, mutta H.264-enkoodattu video välillä pudottaa freimejä. Ilmeisesti tuosta MacBookin Intel-näytönohjaimesta loppuu hevosvoimat kesken. Onneksi sain puhuttua ympäri työpaikan kirstunvartijan ostamaan mulle 15" MacBook Pro:n...sitä odotellessa *jiihaa*
xl8r

#39 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Junkieman, 8.9.2009 14:21:

Itellä käytössä skin resizerilla alaspäin skaalattu (ja hieman harder.fi henkeen modattu) skini: http://xl8r.1g.fi/temp/harder.fi.1024x600.zip

--

MRC

#40 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

xl8r, 28.8.2009 13:49:
---
mk-ultra, 28.8.2009 13:41:

---

Juu ymmärsin kyllä tuon sarkasmisi, sillä siihen tartuinkin. Itse olen joutunut useempaan kertaan kuuntelemaan sitä paskaa, että "ai sä soitat softalla" ja "eihän toi oo mitään oikeaa soittamista". Tekniikka on toisenlainen ja voisin sanoa että koskaan softalla soittanut on aivan varmasti sen kanssa yhtä hukassa kuin minä ensimmäistä kertaa soittimien äärellä.

Tokihan tuo sync nappi antaa tosiaan aikalailla äkkiä ylimääräistä aikaa, sillä pitäisikin koittaa tuota vdj:den toisiinsa linkinttämistä niin onnistuisi sitten useammallakin soittimella yhtäaikaa vääntäminen samaan pakettiin. Ainakin ensimmäiset kokemukset tuon linkittämisen toimivuudesta tuli testattua joskus taannoin, tosin ei ollut silloin käsillä toista kontrolleria että olisi tosissaan päässyt soittamaan. Linkittäminenhän kuljettaa nimenomaan tuon sync datan kahden virtualdj:n välillä ja siten mahdollistaa useammankin installaation käyttämistä samaan aikaan. Ja ainahan voi soittaa biisejä nopeampaan tahtiin (terveisin nim. 36 biisiä frenchcorea 30 minuuttiin @ Supercharged) *iloinen*

Nyt kyllä täytyy olla erimieltä.
Ite opin käyttää virtual deejiiitä 5 minuutissa. Biitti miksaamista ei opi 5 minuutissa :D. Kyllä se softalla (varsinki virtual dj) miksaaminen on helpompaa ku perinteinen korvakuulolla miksaaminen imo.
Ja teeppä toi 36 biisiä 30 minuuttiin ilman sync nappulaa ;)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!