Replying to Sikaflunssa:
plink, 27.8.2009 23:03:
siis mitä helvettiä sä oikein ajat takaa tässä? siis narsismia, egoismia jne on kun aiemmin postasin, että a) usa:n terveydenhuolto ei ole niin huono kuin mediassa yleensä sanotaan ja b) suomen terveydenhuolto ei ole ilmainen, niinkuin täällä väitettiin? right.
Samaa ihmettelin.
mä kävin lekurissa, koska soitin ensin firman työterveyshoitajalle ja kysyin häneltä voinko olla koko viikon pois ilman todistusta, joka pyysi kuitenkin käymään lääkärissä.
Kävit siis lääkärissä työterveyslääkärin neuvosta, vaikka yleinen määräys on ettei
kannata eikä tarvitse. Tosin en sitten tiedä kuinka paljon sulle tulee niitä darr.. flunssapäiviä vuodessa, niintotanoinniinku sillei et onko uskottavuus kohdillaan.
Taisit sit sairastuttaa riskiryhmiin kuuluvia matkalla ja perillä :( Tulee aikamoinen miinus bruttokansantuotteeseen :( SIKA! (:P)
lääkäri määräsi yskään ja keuhkoputkien tulehdukseen auttavia lääkkeitä sekä jotain ihan normaaleja flunssalääkkeitä, eikä mitään kortisoleja tms. ja esim. tamifluta määrätään käsittääkseni ainoastaan riskiryhmiin kuuluville, joihin minä en lukeudu.
Ei kannata vetää kortikosteroideja. Saattaa WADA (Se on ADA:akin pahempi mörkö) tulla koputtelemaan ja sit on parempi kusta lahkeeseen..
Tamifluta saa ihan jokainen sikaa sairastava, se vaan maksaa ja se on jo maksettu verorahoilla, joten teet meille palveluksen kun tykität hihaas ne. Kiitän jo etukäteen solidaarisuudesta. :)
Lääkäri ei määrää flunssalääkkeitä. Lääkäri suosittelee. Nekin on ihan vaan tulehduskipulääkkeitä, kofeiinia ja C-vitamiinia. niitä saa ilman lääkäriä.
Itse asiassa lääkäriä ei varsinaisesti edes tarvittu. Sairaanhoitaja olisi voinut tehdä kaiken saman.
Tosin reseptiä ei heiltä heru, joten kaipa se sinulle hieman kalliimmaksi tuli.
Toivottavasti kävit sentään yksityisellä, niin sentään oikeat ihmiset sai tautisi. No tietenkin. Onhan teillä työterveyslääkäri!
Halvalla pääsit. Amerikassa olisit menettänyt puolen kuukauden palkkasi :)
Lääkkeitälääkkeitälääkkeitädiibidaabablaablaablaa...
Vittu sä tuut meille kalliix. Mä en edes astmaatikkona oo yhtä kallis. Itse asiassa mun astma ei maksa penniäkään, vaikka lääkärin mielestä sen pitäisi maksaa. Onneksi lääkäri ei minua määrää.
Osaan mennä lääkäriin ihan itsekkin.
sulla tuntuu olevan todella suuria ongelmia ymmärtää tekstiä.
Et tajunnut ees sen vertaa. Ei ihme että olet niin täynnä itseäsi :) Syytön mä sun korkeaan oppimiskynnykseen olen.