470 posts, 24 pages, 176,752 views
Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
mark hamilton, 28.6.2009 00:02:
Jos jumala on olemassa niin miten selittää U.F.O-miehet? Vai onko U.F.O-miehiä olemassa? Kumpaakaan ei ole todistettu tieteellisesti oli syy mikä oli.
Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
Skenemursu, 29.6.2009 15:28:
*snip*
Epailija, 26.6.2009 23:58:
---
Joh7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
---
Sinällään harmi, että juuri tunteisiin pitää vedota, sillä niihinhän ei tosiaan voi luottaa. Jumalallle olisi helppo nakki todistaa olemassaolonsa ihmiselle järjellisesti, jolloin ei tarvitsisi enää leikkiä sitä "kuka menee taivaaseen ja kuka ei"-leikkiä ainakaan nykyisessä mittakaavassa ja Jumalalta säästyisi useampi mainitsemasi kyynel. Se, että Jumala antaa ihmisten mieluummin arvuutella ja mm. leimailla toisiaan vääräuskoisiksi, tukee teoriaa siitä, että _jos_ Jumala on tosiaan olemassa, hän ei parhaassakaan tapauksessa pidä ihmisiä hirveän suuressa arvossa. Tämä on tietysti ymmärrettävää, mutta syö vähän pohjaa rakastavan taivaallisen isän imagolta.
Esa Perse, 27.6.2009 16:52:
Mitkä teot jumala laskee rikoksiksi? Raamatussa todetaan, ettei partaa saa ajaa tai tukkaa leikata. Ovatko nämä rikoksia, joista jumala rankaisee?
Esa Perse, 27.6.2009 16:52:
...ja Allah sanoi saman Muhammedille. Miksi Jeesus oli oikeassa, ja Muhammed väärässä?
ollip1, 30.6.2009 00:35:
---
"Tulee hän tuntemaan" tarkoittaa tulee tietämään. Kts. 1992 "pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani." tai King James:ssä vastaava kohta "he shall know". Ne ketkä todella haluavat turvautua Jeesukseen, tulevat todella tietämään todellisuuden. Esim. toinen kohta Joh.8:31-32 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."
Jeesus on itse totuus ja totuuden tunteminen tarkoittaa myös Hänen tuntemistaan. Kyse ei ole tunteista, vaan tiedosta ja Jumalan tuntemisesta. Ei niiden, jotka ovat tällä tiellä tarvitse arvuutella, mutta ne ketkä eivät ole, eivät pysty tätä ymmärtämään "Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla." 1.Kor.2:14
ollip1, 30.6.2009 00:54:
Eipä nuo ylläolevat ole niitä lakeja, joita Jumala on ihmiselle antanut. 10 käskyä on varsin hyvä yhteenveto. Ne kaikki halutessaan löytävät.
Tutki molempien tekoja ja päätä itse ketä haluat seurata. Jos rukoilet koko sydämestäsi elävää taivaan Jumalaa paljastamaan itsensä sinulle ja haluat Hänet todella löytää, Hän sen tekee. Aikansa juutalaiset näkivät Jeesuksen teot omien silmiensä alla, mutta eivät uskoneet. Onko siis ihme etteivät monet tänä päivänä usko?
Skenemursu, 29.6.2009 19:28:
Vapaa-ajattelijoiden ja Humanistiliiton mainoskampanjasta syntynyt kohu ei ole Niemelää yllättynyt. Sen sijaan muslimiyhteisön voimakas reagointi tuli yllätyksenä.
- Missään muussa maassa, missä kampanja on järjestetty, eivät muslimit ole reagoineet näin. Tämä on jotenkin ilmeisesti masinoitu tai sitten vain jostain syystä muslimit reagoivat voimakkaasti täällä Suomessa. Tiedän, että Englannissa yksi bussikuski kieltäytyi ajamasta sikäläisen kampanjan tarralla varustettua bussia. Siitä nousi tuolloin kohu. Tämä kyseinen kuski oli käsittääkseni kristitty, Niemelä sanoo.
josbe, 26.6.2009 10:34:
---
Esa Perse, 26.6.2009 08:33:
---
_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan
---
Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!
On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.
SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.
---
ÖH. Ehkei tässä nyt ihan sitä tarkoitettu? Tai itse en ainakaan ymmärtänyt asiaa niin, vaan että jokainen tekee omat valintansa. Myös uskon suhteen.
Edittinä vielä lisättäköön, että emmä kyl muutenkaan tosta viestistä kauheesti ymmärtäny, joten voin olla väärässäkin. :D
---
- Matt.5:27-28 "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."
Eipä nuo ylläolevat ole niitä lakeja, joita Jumala on ihmiselle antanut. 10 käskyä on varsin hyvä yhteenveto. Ne kaikki halutessaan löytävät. Vuorisaarnassa Jeesus tarkentaa mitä käskyt oikeasti tarkoittavat.