Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä

470 posts, 24 pages, 173,628 views

ValaX

Posts: 3,891

#141 • • ValaX
Jokohan tää kamppanja leviäis muuallekkin suomeen..?
Inferno@Tre

Posts: 678

#142 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Kanada

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

evvk

Posts: 1,918

#143 • • Edited evvk
Jos jumala on olemassa niin miten selittää U.F.O-miehet? Vai onko U.F.O-miehiä olemassa? Kumpaakaan ei ole todistettu tieteellisesti oli syy mikä oli.
ValaX

Posts: 3,891

#145 • • ValaX
muakin loukkaa tuo jo aikasemmin mainitsemani jumalan tuputus, mitä pukkaa kerran viikoon postiluukusta*justjoo*
Skenemursu

Posts: 1,568

#146 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Jumalaa tuskin on olemassa -kampanjasta kanneltiin

Vapaa-ajattelijoiden ja Humanistiliiton mainoskampanjasta on kanneltu Mainonnan eettiselle neuvostolle.

Kantelun mukaan Jumalaa tuskin on olemassa -bussimainonta rikkoo uskonnonvapautta ja YK:n ihmisoikeusjulistusta.

http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2009/06/907080
ValaX

Posts: 3,891

#148 • • ValaX
must tää on kyllä hieno..
Skenemursu

Posts: 1,568

#150 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/06/907225

Jumalaa tuskin on olemassa -bussimainonnasta tehty kantelu Mainonnan eettiselle neuvostolle ampuu Vapaa-ajattelijoiden mukaan täysin ohi. Kantelun mukaan bussimainonta rikkoo uskonnonvapautta ja YK:n ihmisoikeusjulistusta. Vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan Jussi K. Niemelän mukaan asia on täysin päinvastoin.

- Ihmisoikeusjulistus antaa myös meille oikeuden olla vapaita uskonnosta, samoin ihmisoikeusjulistus takaa kaikille sananvapauden. Näen, että tuo kantelu on nimenomaan yritys rajoittaa meidän sananvapauttamme ja uskonnonvapauttamme, Niemelä sanoo.

Kantelija pitää ongelmallisena myös sitä, että muslimikuljettajat pakotetaan ajamaan busseja, joiden kyljissä kyseisiä mainoksia on.

Jussi K. Niemelä kertoo, että hän oli alun perin sitä mieltä, että muslimikuljettajilla pitää olla oikeus kieltäytyä ajamasta tällaista bussia. Näissä tapauksissa liikennöitsijän pitäisi yrittää löytää kuskille sellainen vuoro ajettavaksi, jossa mainosta ei olisi.

Niemelä kertoo, että hän on muuttanut nyt kantaansa hieman.

- Toki myös muslimien pitää ymmärtää se, että bussi mitä hän ajaa, on työnantajan liikenneväline, jossa kuka tahansa saa mainostaa periaatteessa mitä tahansa. Tästä voi vetää vaikkapa sellaisia rinnakkaisvertailuja, kuten voiko vegaani ajaa bussia, jossa mainostetaan McDonaldsia? Entä voiko aseistakieltäytyjä ajaa bussia, jonka kyljessä mainos kehottaa liittymään armeijaan? Meidän mainoksessamme ketään ei kehoteta liittymään mihinkään, mainoksessa ei myöskään kehoteta hyökkäämään ketään vastaan toisin kuin on annettu ymmärtää. Me vain mainostamme tässä omaa vakaumustamme ja nettisivustoamme, Niemelä muistuttaa.

Vapaa-ajattelijoiden ja Humanistiliiton mainoskampanjasta syntynyt kohu ei ole Niemelää yllättynyt. Sen sijaan muslimiyhteisön voimakas reagointi tuli yllätyksenä.

- Missään muussa maassa, missä kampanja on järjestetty, eivät muslimit ole reagoineet näin. Tämä on jotenkin ilmeisesti masinoitu tai sitten vain jostain syystä muslimit reagoivat voimakkaasti täällä Suomessa. Tiedän, että Englannissa yksi bussikuski kieltäytyi ajamasta sikäläisen kampanjan tarralla varustettua bussia. Siitä nousi tuolloin kohu. Tämä kyseinen kuski oli käsittääkseni kristitty, Niemelä sanoo.

Toinen yllätys kohumainoksen tiimoilta on Niemelälle ollut kirkon yllättävän positiivinen suhtautuminen kampanjaan.

- Tämä saattaa kertoa siitä, että kirkko osaa pelata mediapeliä. Sen sijaan muslimiyhteisöllä on siinä vielä opeteltavaa, puheenjohtaja aprikoi.
ollip1

Posts: 32

#151 • • ollip1 Ozeanic

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

Epailija, 26.6.2009 23:58:

---
Joh7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
---


Sinällään harmi, että juuri tunteisiin pitää vedota, sillä niihinhän ei tosiaan voi luottaa. Jumalallle olisi helppo nakki todistaa olemassaolonsa ihmiselle järjellisesti, jolloin ei tarvitsisi enää leikkiä sitä "kuka menee taivaaseen ja kuka ei"-leikkiä ainakaan nykyisessä mittakaavassa ja Jumalalta säästyisi useampi mainitsemasi kyynel. Se, että Jumala antaa ihmisten mieluummin arvuutella ja mm. leimailla toisiaan vääräuskoisiksi, tukee teoriaa siitä, että _jos_ Jumala on tosiaan olemassa, hän ei parhaassakaan tapauksessa pidä ihmisiä hirveän suuressa arvossa. Tämä on tietysti ymmärrettävää, mutta syö vähän pohjaa rakastavan taivaallisen isän imagolta.



"Tulee hän tuntemaan" tarkoittaa tulee tietämään. Kts. 1992 "pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani." tai King James:ssä vastaava kohta "he shall know". Ne ketkä todella haluavat turvautua Jeesukseen, tulevat todella tietämään todellisuuden. Esim. toinen kohta Joh.8:31-32 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."

Jeesus on itse totuus ja totuuden tunteminen tarkoittaa myös Hänen tuntemistaan. Kyse ei ole tunteista, vaan tiedosta ja Jumalan tuntemisesta. Ei niiden, jotka ovat tällä tiellä tarvitse arvuutella, mutta ne ketkä eivät ole, eivät pysty tätä ymmärtämään "Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla." 1.Kor.2:14
ollip1

Posts: 32

#152 • • Edited ollip1 Ozeanic

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

Esa Perse, 27.6.2009 16:52:
Mitkä teot jumala laskee rikoksiksi? Raamatussa todetaan, ettei partaa saa ajaa tai tukkaa leikata. Ovatko nämä rikoksia, joista jumala rankaisee?



Tuskinpa tässä riittää aikaani ihan kaikkiin vastinetta kirjoittaa, mutta laitetaan nyt näihin muutamaan lyhykäisiä vastauksia.

Eipä nuo ylläolevat ole niitä lakeja, joita Jumala on ihmiselle antanut. 10 käskyä on varsin hyvä yhteenveto. Ne kaikki halutessaan löytävät. Vuorisaarnassa Jeesus tarkentaa mitä käskyt oikeasti tarkoittavat esim.
- Matt.5:21-22 "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."
- Matt.5:27-28 "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."
- 1.Kor.6:9-10 "Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät."
Varasta kerran, olet varas. Tee huorin kerran, sen jälkeen olet huorintekijä.

Esa Perse, 27.6.2009 16:52:

...ja Allah sanoi saman Muhammedille. Miksi Jeesus oli oikeassa, ja Muhammed väärässä?



Tutki molempien tekoja ja päätä itse ketä haluat seurata. Jos rukoilet koko sydämestäsi elävää taivaan Jumalaa paljastamaan itsensä sinulle ja haluat Hänet todella löytää, Hän sen tekee. Aikansa juutalaiset näkivät Jeesuksen teot omien silmiensä alla, mutta eivät uskoneet. Onko siis ihme etteivät monet tänä päivänä usko?

Joh. 8:24-28 "juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."
25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta"

Tarjotaan tähän nyt yksi keskeinen ero: Mohammed taisteli ja tappoi, Jeesus taas käänsi toisen posken jos joku häntä löi. Jeesus kuoli puolestasi, Mohammed taas haluaa tappaa tai käännyttää vääräuskoisen.
Eräs vertailu: http://www.carm.org/religious-movements/islam/comparison-between-jesus-and-muhammad
Juhgu

Posts: 7,921

#153 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

ollip1, 30.6.2009 00:35:
---
"Tulee hän tuntemaan" tarkoittaa tulee tietämään. Kts. 1992 "pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani." tai King James:ssä vastaava kohta "he shall know". Ne ketkä todella haluavat turvautua Jeesukseen, tulevat todella tietämään todellisuuden. Esim. toinen kohta Joh.8:31-32 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."

Jeesus on itse totuus ja totuuden tunteminen tarkoittaa myös Hänen tuntemistaan. Kyse ei ole tunteista, vaan tiedosta ja Jumalan tuntemisesta. Ei niiden, jotka ovat tällä tiellä tarvitse arvuutella, mutta ne ketkä eivät ole, eivät pysty tätä ymmärtämään "Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla." 1.Kor.2:14


Niin, eli sama lyhyemmin: "Jos ei ole lainkaan kriittinen lukemaansa kohtaan, uskoo mitä tahansa" (1 Jhg. 7:9000). Mutta se valitettavasti pätee Joulupukkiin, Allahiin ja Spagettihirviöön siinä missä Jeesukseenkin, eikä vielä selitä miksi juuri Jeesus olisi SE juttu eikä joku edellämainituista.

Ja "Raamatussa lukee että Jeesus" ei ole pätevä argumentti, koska Koraanissakin lukee että Muhammed. Henkilökohtainen fiilis ei myöskään ole, koska henkilökohtaisia fiiliksiä on monenlaisia, joku uskoo esim. avaruusolioihin. Tarvitaan jotain rationaalista, jotta kristinuskon voisi asettaa muiden uskojen yläpuolelle.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

ValaX

Posts: 3,891

#154 • • ValaX
Jos Jumala on olemassa, niin kuinka täällä maailmassa on sitten niin paljon kaikkea epäoikeudenmukaista? Vai onko Jumala kenties sadisti?
Avatar
#155 • • astaroth Guest

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

ollip1, 30.6.2009 00:54:
Eipä nuo ylläolevat ole niitä lakeja, joita Jumala on ihmiselle antanut. 10 käskyä on varsin hyvä yhteenveto. Ne kaikki halutessaan löytävät.


eli otetaan ne itselle sopivat osat sieltä raamatusta ja ei puhuta ollenkaan niistä epätasa-arvoisuuksista ja järjenvastaisuuksista mitä sieltä löytyy?

mikä muista jumalan sanoista tekee vähemmän noteerattavia, kuin kymmenen käskyä?

Tutki molempien tekoja ja päätä itse ketä haluat seurata. Jos rukoilet koko sydämestäsi elävää taivaan Jumalaa paljastamaan itsensä sinulle ja haluat Hänet todella löytää, Hän sen tekee. Aikansa juutalaiset näkivät Jeesuksen teot omien silmiensä alla, mutta eivät uskoneet. Onko siis ihme etteivät monet tänä päivänä usko?


mistä minä edelleen sitten tiedän, että kumpaa minun pitäisi seurata? on nihkeää valita tikku ja olla elinikä tietämättä että oliko se nyt se lyhyempi vai pitempi. mä saatan kuitenkin joutua helvettiin, eihän se nyt ole ihan pieni valinta. itse en ollut silloin pari millenniumia takaperin katsomassa, kuinka jeesus käveli veden päällä ja kun noita väitteitä ei edelleenkään tue mikään muu instanssi, kuin raamattu, niin valitettavasti aivoni ei vain suostu sellaista purematta nielemään
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#156 • • Aziz Combat Fighter

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

Skenemursu, 29.6.2009 19:28:
Vapaa-ajattelijoiden ja Humanistiliiton mainoskampanjasta syntynyt kohu ei ole Niemelää yllättynyt. Sen sijaan muslimiyhteisön voimakas reagointi tuli yllätyksenä.

- Missään muussa maassa, missä kampanja on järjestetty, eivät muslimit ole reagoineet näin. Tämä on jotenkin ilmeisesti masinoitu tai sitten vain jostain syystä muslimit reagoivat voimakkaasti täällä Suomessa. Tiedän, että Englannissa yksi bussikuski kieltäytyi ajamasta sikäläisen kampanjan tarralla varustettua bussia. Siitä nousi tuolloin kohu. Tämä kyseinen kuski oli käsittääkseni kristitty, Niemelä sanoo.



Niemelä ei nyt ymmärrä sitä tosiasiaa, että Suomessa muslimit on opetettu siihen, että aina kun uskonnon ja kulttuurin perusteella vaatii, on taho johon vaatimukset kohdistetaan perse ilmassa pyytämässä anteeksi.

Olin itseasiassa yllättynyt, ettei Helsingin Bussiliikenne ryhtynyt heti hankaliin ja kalliisiin erityisjärjestelyihin, ettei muslimikuljettajien tarvitse ajaa busseja, joiden kyljissä esitetään eriävä mielipide heidän omastaan.

Jussi K. Niemelä yllättyi tästä tasan siksi, että Jussi K. Niemelä ei tunne laisinkaan Käytännön Islamia Euroopassa™, mikä on ykkösketjun ateistilta mielestäni varsin kehnoa yleissivistysta.

Odottiko kukaan muuten vakavissaan, että kukaan muu kuin nimenomaan muslimit jaksaisivat vinkua muutamasta tarrasta bussin kyljessä?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#157 • • Aziz Combat Fighter

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

josbe, 26.6.2009 10:34:
---
Esa Perse, 26.6.2009 08:33:
---
_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan

---


Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!

On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.

SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.

---

ÖH. Ehkei tässä nyt ihan sitä tarkoitettu? Tai itse en ainakaan ymmärtänyt asiaa niin, vaan että jokainen tekee omat valintansa. Myös uskon suhteen.

Edittinä vielä lisättäköön, että emmä kyl muutenkaan tosta viestistä kauheesti ymmärtäny, joten voin olla väärässäkin. :D



Mitä "ymmärtämistä" siinä on, mitä tällaisella lauseella tarkoitetaan: "Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte."? Kokonaisuudeessaan tosin nimimerkin "_" viesti oli äärimmäisen happoista kamaa, enkä ihan usko että sitä on kirjoitettu täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

Jos tuo on ohjenuora, se on varsin paska sellainen, ja hämmentyminen siitä miten se on "vaikea" tajuta on typerää.

Mikäli tuo olisi jokin toimiva ohjenuora ihmisyhteiskunnan eloon, olisi tuloksena täysi anarkia - "tehkää mitä haluatte". Kun osa ihmisistä haluaa tappaa, ryöstää ja raiskata, tuo ohjenuora antaa siihen oikeuden. "Uskokaa mitä haluatte" taas on sinänsä turha ohjenuora, koska jokainen uskoo jo valmiiksi, mitä haluaa. Se, onko siinä uskossa mitään järkeä ja mitkä sen seuraukset ovat yhteiskunnalle on ns. Hyvä Kysymys.
Umbala

Posts: 769

#159 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

ollip1, 30.6.2009 00:54:


Eipä nuo ylläolevat ole niitä lakeja, joita Jumala on ihmiselle antanut. 10 käskyä on varsin hyvä yhteenveto. Ne kaikki halutessaan löytävät. Vuorisaarnassa Jeesus tarkentaa mitä käskyt oikeasti tarkoittavat.


Joo tollanen vapaamuotonen kristillisyys, 10 käskyy ja Jeesus linja vois olla aika hyvä. Mua vaan kiinnostais mitä toi 3. käsky, Pyhitä lepopäivä, pitää sisällään? Duunii ei varmaan sovi tehdä, mut mulla olis jotenkin hämärä muistikuva, ettei sais myöskään matkustaa? Se kyl tekis viikonloppumatkailusta aika hankalaa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

ValaX

Posts: 3,891

#160 • • ValaX
Tekeekä esim. ambulanssimiehet syntiä kyydittäessään sunnuntaisin loukkaantuneita sairaalaan, tai palomiehet sammuttaessaan tulipaloja?