Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä

470 posts, 24 pages, 173,600 views

Epailija

Posts: 5,636

#121 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Miika, 24.6.2009 10:10:
Se on vaikea käsittää ettei Jumala sitä pahaa oloa aiheuta.



Tämän käsittäminen ei ole vaikeaa, vaan mahdotonta, jos käsittämisellä tarkoitetaan järjellistä ymmärtämistä. Sinä voit toki uskoa, ettei Jumala tuota pahaa oloa aiheuta, mutta on aivan yhtä perusteltua uskoa, että nimenomaan Jumala on pahan olon lähde. Se on uskonnollinen valinta, ei järkipäätös.

Ei Jumala sano että ihminen on kasa paskaa, tai voisit ehkä osoittaa raamatusta sen kohdan missä niin sanotaan? Ihminen paskoo itse omat kasansa ja kärsii siitä (jos kärsii). Tuo kirjoittamasi teksti muistuttaa inkvisition aikaista ihmisen alistamista, missä Jumalaa käytetään keppihevosena omien intressien ajamiseen. Siinä ei ole kyse Jumalasta.



Toisaalta Raamattuhan ei ole ainakaan puhtaasti Jumalan sanaa (jos ollenkaan) ja etenkin Vanha testamentti tulisi ainakin joidenkin teologien mielestä nähdä lähinnä aikakautensa tuotoksena. Ehkä Jumala onkin sanonut oikeasti vihaavansa ihmisiä, mutta sitä ei vain kirjattu Raamattuun.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aki Antila

Posts: 220

#122 • • Aki Antila
Mulla on semmonen idea elämässä, että uskon jumalaan. Mutta vaikka uskon jumalaan, haluan myös nauttia elämästä. Tämä on kuitenkin se ainoa hetki täällä: Maapallolla!
Epailija

Posts: 5,636

#123 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Laitetaanpa välillä itse mainoksesta. Koska täällä ei kukaan ole bussimainoksissa pelotellut helvetillä, ei kampanja minusta ole läheskään yhtä osuva kuin brittivastineensa. whispering taisikin jo jotain tämän suuntaista sanailla. Lisäksi uskosta turvaa hakevat tai saavat ihmiset eivät ehkä koe jumalattomuutta mitenkään murehtimisvapaana vaihtoehtona (sittenhän voisi olla niin, ettei kuoleman jälkeen olekaan elämää - JAIKS!), joten joillekin kampanjan viesti ei ehkä mene lainkaan perille. Herättely ei sinällään kuitenkaan ole mielestäni mitenkään huono asia, enkä koe kampanjaa tuputtamisena.

Ehdotuksiani tulevien kampanjoiden sloganeiksi:

"Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
"Joulupukin olet todennäköisesti tavannut. Milloin viimeksi tapasit Jumalan?"
"Jumala haluaa rankaista syntisiä, mutta haluaako Paholainen?"
"Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
"Puhuuko pappisi Jumalan suulla, vaiko omallaan?"

Kuka keksii lisää?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#124 • • Aziz Combat Fighter

Epailija, 24.6.2009 19:11:
Laitetaanpa välillä itse mainoksesta. Koska täällä ei kukaan ole bussimainoksissa pelotellut helvetillä, ei kampanja minusta ole läheskään yhtä osuva kuin brittivastineensa. whispering taisikin jo jotain tämän suuntaista sanailla. Lisäksi uskosta turvaa hakevat tai saavat ihmiset eivät ehkä koe jumalattomuutta mitenkään murehtimisvapaana vaihtoehtona (sittenhän voisi olla niin, ettei kuoleman jälkeen olekaan elämää - JAIKS!), joten joillekin kampanjan viesti ei ehkä mene lainkaan perille. Herättely ei sinällään kuitenkaan ole mielestäni mitenkään huono asia, enkä koe kampanjaa tuputtamisena.

Ehdotuksiani tulevien kampanjoiden sloganeiksi:

"Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
"Joulupukin olet todennäköisesti tavannut. Milloin viimeksi tapasit Jumalan?"
"Jumala haluaa rankaista syntisiä, mutta haluaako Paholainen?"
"Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
"Puhuuko pappisi Jumalan suulla, vaiko omallaan?"

Kuka keksii lisää?



"You're already an atheist too - I just go one God further."
Player Girl

Posts: 133

#126 • • Player Girl
..en ymmärrä tätä kampanjaa .. minä jos kuka olen nauttinut elämästä.. monellakin tavalla.. Ja uskon Jumalaan. Miten nämä kaksi asiaa voisivat sulkea toisensa pois?? Ei millään tavalla. Päin vastoin... usko tuo mukanaan voimia ja iloa.. ei Jumala ole tarkoittanut elämää kärsimysnäytelmäksi tai murehtien viettettäväksi.. elämä itsessään on pyhää ja tarkoitettu nautittavaksi.
Epailija

Posts: 5,636

#128 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Player Girl, 24.6.2009 20:40:
..en ymmärrä tätä kampanjaa .. minä jos kuka olen nauttinut elämästä.. monellakin tavalla.. Ja uskon Jumalaan. Miten nämä kaksi asiaa voisivat sulkea toisensa pois?? Ei millään tavalla. Päin vastoin... usko tuo mukanaan voimia ja iloa.. ei Jumala ole tarkoittanut elämää kärsimysnäytelmäksi tai murehtien viettettäväksi.. elämä itsessään on pyhää ja tarkoitettu nautittavaksi.



Avainseikka tässä onkin se, että sinä uskot eläväsi elämääsi niin kuin se on tarkoitettu elettäväksi ja että Jumala ei sinua siitä rankaise. Kaikki eivät kuitenkaan usko tai halua ihmisten uskovan noin ja siksipä synnistä ja helvetistä paasataan. Eli: Nuo kaksi asiaa voivat sulkea toisensa pois, jos sattuu niin uskomaan - etkä sinä ole uskossasi sen enempää oikeassa kuin henkilö, joka uskoo elämäntyylisi johtavan lämpöiseen iäisyyteen kuoleman jälkeen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sts

Posts: 7,969

#129 • • sts Sama pyynti aitta!

Android, 24.6.2009 17:42:
-clip-



kyllä siihe politiikkaan se uskontoki vaikuttaa. taitaa eräällä kristillisellä kirkkokunnalla olla iha oma valtionsakkin.
Avatar
#130 • • Reivaaja Guest
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan (tee kuten minä haluan, koska a) olen tehnyt enemmän rahaa jne.), joten en hirveästi kannata yhtään mitään. Mielummin raiskaan sen mikä on jo sisältä kuollut, mutta jota mulkut tekohengittää ja ulisee siinä välissä miksi minä en ota raadosta vastuuta.
- Se on kuollut jo. Hajuako tässä pitäisi odotella?

IMO apu ei mene niin että minä toimin käskettäessä, vaikka se toisen tilannetta helpottaisikin.
jos pyydetään/vaaditaan apua, pitää olla valmis luovuttamaan osan myös vastuusta.
Ehkä huono vertaus; mutta ei sisustussuunnittelijallekkaan voi sanoa että vie kivoihin kauppoihin.

Mä olen mulkku, koska semantikalla, periaatteilla saati kauneudella ei ole mitään merkitystä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#131 • • Aziz Combat Fighter

_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan



Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!

On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.

SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.
josbe

Posts: 1,982

#132 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Esa Perse, 26.6.2009 08:33:
---
_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan

---


Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!

On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.

SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.


ÖH. Ehkei tässä nyt ihan sitä tarkoitettu? Tai itse en ainakaan ymmärtänyt asiaa niin, vaan että jokainen tekee omat valintansa. Myös uskon suhteen.

Edittinä vielä lisättäköön, että emmä kyl muutenkaan tosta viestistä kauheesti ymmärtäny, joten voin olla väärässäkin. :D
ollip1

Posts: 32

#133 • • Edited ollip1 Ozeanic


Ehdotuksiani tulevien kampanjoiden sloganeiksi:

"Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
"Joulupukin olet todennäköisesti tavannut. Milloin viimeksi tapasit Jumalan?"
"Jumala haluaa rankaista syntisiä, mutta haluaako Paholainen?"
"Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
"Puhuuko pappisi Jumalan suulla, vaiko omallaan?"

Kuka keksii lisää?



Vastauksia mielenkiintoisiin slogan ehdotuksiisi:

1. "Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
Jumala on oikeudenmukainen. Hyvä tuomarikaan ei päästä rikollista vapaaksi, vaan tuomitsee. Hyvä Jumala ei päästä rikollista myöskään vapaaksi, vaan tuomitsee elämän lakien mukaan. Pahantahtoinen tuomari päästäisi rikollisen vapaaksi, eikä auttaisi tarvitsijaa. Jumala autta tarvitsijaa ja on jopa siinä määrissä hyväntahtoinen, että lähetti Poikansa kärsimään meidän ansaitseman rangaistuksen ("jottei yksikään hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän" Joh. 3:16). Mutta harvathan ne ottavat tästä vaarin, vaan jäävät pohtimaan mitä kukin.

2. "Joulupukin olet todennäköisesti tavannut. Milloin viimeksi tapasit Jumalan?"
Jumalan kanssa keskustelin tänään. Oikeata joulupukkia en ole tavannut milloinkaan.

3. "Jumala haluaa rankaista syntisiä, mutta haluaako Paholainen?"
Oikeudenmukainen, hyvä tuomari, joka Jumala on, ei päästä rikollista vapaaksi ilman sovitusta. Jumala on valmistanut itse sovituksen rikoksiimme, koska meillä ei ole valuuttaa. Hän rankaisi Jeesusta meidän rikoksistamme. Nyt me voimme ottaa vastaan tämän sovituksen, jos haluamme. miettiköön kukin mielessään millainen suhtautuminen Jumalalla on meihin on tämän pohjalta.
Paholainen nauraa, kun saa huijattua ihmisen kadotukseen, Jumala itkee kun ihminen ei ole ottanut Hänen valmistamaansa sovitusta vastaan.

4. "Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
Todella hyvä kysymys. Varsinkin niille, jotka pitävät itseään uskovina. Vain Jeesus on tie Jumalan luokse. Joh.14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

5. "Puhuuko pappisi Jumalan suulla, vaiko omallaan?"
Edelleen todella hyvä ja ajankohtainen slogani!
Maailmassa on monenlaisia sanoja, mutta Jumalan sanat ovat tietty ne tärkeimmät. Esim. kuka voi sanoa näin Joh. 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Jurikaan kenelläkään muulla kuin yhdellä ei ole ollut pokkaa edes väittää moista. Onko sinulla pokkaa ottaa siitä selvää, pitävätkö hänen sanansa paikkaansa? Joh7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
ValaX

Posts: 3,891

#134 • • ValaX
ei tarvii kun vähäsen seurata tätä maailman menoa, niin voin sanoa että jumala ei ole oikeudenmukainen.. jos sitä nyt edes on olemassa..
Epailija

Posts: 5,636

#135 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Kommentteja vastauksiin.

ollip1, 26.6.2009 22:56:
Jumala on oikeudenmukainen.



Näin uskot, mutta voihan olla, että uskosi ei pidäkään paikkaansa.

Hyvä Jumala ei päästä rikollista myöskään vapaaksi, vaan tuomitsee elämän lakien mukaan.



Ehkä Jumala ei olekaan hyvä _tai_ ehkä hän tuomitsee eri elämän lakien mukaan kuin mitä odottaisit.

Jumala autta tarvitsijaa ja on jopa siinä määrissä hyväntahtoinen, että lähetti Poikansa kärsimään meidän ansaitseman rangaistuksen ("jottei yksikään hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän" Joh. 3:16). Mutta harvathan ne ottavat tästä vaarin, vaan jäävät pohtimaan mitä kukin.



Pojan näkökulmasta Jumala on siis huono isä. Hänellähän olisi ollut valta antaa kaikki anteeksi, mutta silti pojan piti kärsiä (ja jätetään nyt huomioimatta se masokistinen skenaario, jossa Jeesus ja Jumala ovat yhden ja saman asian eri ilmentymiä).

Toisaalta, ehkä Jeesus on oikeasti vain myytti siinä missä jöröjukkakin. Kummastakin kyllä kerrotaan opettavaisiksi tarkoitettuja tarinoita.

Jumalan kanssa keskustelin tänään. Oikeata joulupukkia en ole tavannut milloinkaan.



Jos sanoisit keskustelleesi yksisarvisen kanssa, sinut todennäköisesti yritettäisiin ohjata hoitoon. Kuitenkin, jos joku sydämmessään tietää jutelleensa yksisarvisen kanssa, niin voiko häntä tällöin nimittää harhaiseksi?

Oliko keskustelu muuten yhdensuuntaista (eli rukoilua), vai ihan oikeata keskustelua?

Oikeudenmukainen, hyvä tuomari, joka Jumala on, ei päästä rikollista vapaaksi ilman sovitusta.



Kuitenkin katuva saa Raamatun mukaan syntinsä anteeksi. Toisaalta Jeesushan sovitti jo syntimme, kärsi puolestamme ja niin pois päin. Rangaistusten jakeleminen tuollaisen jälkeen on maalitolpan siirtelyä.

Jumala on valmistanut itse sovituksen rikoksiimme, koska meillä ei ole valuuttaa.



Toisaalta Jumalahan ei itse valvo sovituksen suorittamista, vaan paholainen - ellei jumala sitten ole valtiaana kummassakin paikassa. Henk. koht. näen asian niin, että paholaisella ei periaatteessa ole mitään syytä rankaista syntisiä - etenkin kun juuri sitä paholaisen arkkivihollinen eli Jumala toivoisi.

Hän rankaisi Jeesusta meidän rikoksistamme.



Täysin viaton kärsi siis rikoksista, joihin ei voinut itse mitenkään vaikuttaa. Teosta tekee vielä kieroutuneemman se, että Jumala uhrasi oman poikansa käytännössä itselleen. Halusiko Jumala alun perin tytön vai miksi hän vihasi poikaansa näin?

Nyt me voimme ottaa vastaan tämän sovituksen, jos haluamme. miettiköön kukin mielessään millainen suhtautuminen Jumalalla on meihin on tämän pohjalta.



Täytyy muistaa, että me ihmiset tapoimme tarinan mukaan Jeesuksen, ei Jumala (tosin jos Jeesus = Jumala, kuten eräs näkemys kuuluu, tapoimmeko tosiaan samalla kaikkivaltiaan?). Koska meillä on tarinan mukaan myös vapaa tahto, ei Jumala voinut nähdä tätä ennalta ja siten koko touhu antaa vähän kyseenalaisen kuvan Jumalasta. Itse luottaisin huomattavasti enemmän sellaiseen kaikkivaltiaaseen, joka pelastaisi oman poikansa ihmisten perusteettomalta julmuudelta.

Paholainen nauraa, kun saa huijattua ihmisen kadotukseen, Jumala itkee kun ihminen ei ole ottanut Hänen valmistamaansa sovitusta vastaan.



Eihän se mitään huijausta ole, jos ihminen tietää mitkä teot johtavat kadotukseen. Jumalalla taas on valta armahtaa, joten hän saa syyttää itkusta itseään - kukaan ei pakota häntä lähettämään ihmisiä helvettiin. Niin ja tosiaan, olisi järkeenkäypää jos Paholainen tekisi syntisten olon erityisen mukavaksi. Se, jos mikä, ottaisi rangaistuksia jakelevaa Jumalaa pottuun.

Todella hyvä kysymys. Varsinkin niille, jotka pitävät itseään uskovina. Vain Jeesus on tie Jumalan luokse. Joh.14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."



Mitä jos lainaamasi tekstin pätkä ei olekaan tosi? Mitä jos Koraanin vastaava lause sen sijaan on? Molemmat ovat toki ihmisten kirjoittamia teoksia, mutta oletetaan nyt, että niillä on taivaallisen ilmoituksen potentiaalia.

Maailmassa on monenlaisia sanoja, mutta Jumalan sanat ovat tietty ne tärkeimmät. Esim. kuka voi sanoa näin Joh. 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Jurikaan kenelläkään muulla kuin yhdellä ei ole ollut pokkaa edes väittää moista.



En mene vannomaan, mutta epäilen useammankin väittäneen jotain tuon suuntaista. Koska Raamattu on kuitenkin kaikkea muuta kuin luotettava teos, emme valitettavasti voi ihan luottaa siihen että tuotakaan toteamusta oltaisiin koskaan oikeasti lausuttu.

Onko sinulla pokkaa ottaa siitä selvää, pitävätkö hänen sanansa paikkaansa?



Itse asiassa kyllä on. Olisi todennäköisesti myös pokkaa nuhdella Jumalaa, jos hän sattuisi eteeni ilmestymään (ennen tai jälkeen kuolemani).

Joh7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."



Sinällään harmi, että juuri tunteisiin pitää vedota, sillä niihinhän ei tosiaan voi luottaa. Jumalallle olisi helppo nakki todistaa olemassaolonsa ihmiselle järjellisesti, jolloin ei tarvitsisi enää leikkiä sitä "kuka menee taivaaseen ja kuka ei"-leikkiä ainakaan nykyisessä mittakaavassa ja Jumalalta säästyisi useampi mainitsemasi kyynel. Se, että Jumala antaa ihmisten mieluummin arvuutella ja mm. leimailla toisiaan vääräuskoisiksi, tukee teoriaa siitä, että _jos_ Jumala on tosiaan olemassa, hän ei parhaassakaan tapauksessa pidä ihmisiä hirveän suuressa arvossa. Tämä on tietysti ymmärrettävää, mutta syö vähän pohjaa rakastavan taivaallisen isän imagolta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#136 • • astaroth Guest

ollip1, 26.6.2009 22:56:
1. "Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
Jumala on oikeudenmukainen. Hyvä tuomarikaan ei päästä rikollista vapaaksi, vaan tuomitsee. Hyvä Jumala ei päästä rikollista myöskään vapaaksi, vaan tuomitsee elämän lakien mukaan. Pahantahtoinen tuomari päästäisi rikollisen vapaaksi, eikä auttaisi tarvitsijaa. Jumala autta tarvitsijaa ja on jopa siinä määrissä hyväntahtoinen, että lähetti Poikansa kärsimään meidän ansaitseman rangaistuksen ("jottei yksikään hukkaisi vaan saisi iankaikkisen elämän" Joh. 3:16). Mutta harvathan ne ottavat tästä vaarin, vaan jäävät pohtimaan mitä kukin.


jumalan sanan mukaan mitä hirveinkin ihminen pääsee hänen valtakuntaansa, jos hän katuu tekojansa. koko elämänsä muita kunnioittaen ja rakastaen elänyt ihminen taas joutuu ikuiseen kidutuskammioon sen vuoksi, että häneltä puuttuu usko asiaan, jota hän ei ole nähnyt

ei minun silmissäni kovinkaan oikeudenmukaista. seuraatko yhtään mitä maailmassa tapahtuu tälläkin hetkellä?

Paholainen nauraa, kun saa huijattua ihmisen kadotukseen, Jumala itkee kun ihminen ei ole ottanut Hänen valmistamaansa sovitusta vastaan.


jumala on kaikkitietävä. miksi hän itkee, jos hän tiesi ihmisen valinnan jo ennen kuin heidät edes luotiin? siitä huolimatta, että hän antoi meille "valinnan vapauden"

4. "Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
Todella hyvä kysymys. Varsinkin niille, jotka pitävät itseään uskovina. Vain Jeesus on tie Jumalan luokse. Joh.14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."


mikä tekee sinun jumalastasi varmasti oikeamman valinnan verrattuna muihin uskontoihin? kyllä vastaanvanlaisesti puhutaan muidenkin uskontojen pyhissä kirjoituksissa. entäs jos siellä pilvenhattaralla onkin vastassa [insert any god here]?

näillä uskontomäärillä taivaaseen pääseminen tuntuu lottoamiselta, ja miljardit ihmiset rukoilevat että heillä on seitsemän oikein

5. "Puhuuko pappisi Jumalan suulla, vaiko omallaan?"
Edelleen todella hyvä ja ajankohtainen slogani!
Maailmassa on monenlaisia sanoja, mutta Jumalan sanat ovat tietty ne tärkeimmät. Esim. kuka voi sanoa näin Joh. 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Jurikaan kenelläkään muulla kuin yhdellä ei ole ollut pokkaa edes väittää moista.


no en varsinaisesti ole kuullut jumalan henkilökohtaisesti näin sanovan

Onko sinulla pokkaa ottaa siitä selvää, pitävätkö hänen sanansa paikkaansa? Joh7:17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."


varmaan ensimmäinen asia (jos taivaaseen tieni veisi) jumalan nähdessäni olisi kysymys: "miksi olet niin m****u?"

en oikeastaan usko että edes haluaisin elää ikuisesti. joko katselisin tuolta pilven reunalta ikuisuuden miten ihminen tuhoaa itsensä mitä vastenmielisimpien syiden takia tai sitten haahuilisin pitkin taivaan polkuja sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat eläneet täydellisen uskovaisen elämän

kuulostaa juuri sellaiselta paikalta missä viihdyn
%

Posts: 568

#137 • • %
Hyviä vastauksia ei niin uskovaisilta, kiitokset näistä. Alan ohjaamaan kiihkouskovaisia lukemaan tätä ketjua, jos niitä jatkossa tapaan. Yksi kysymys uskovaisille: Miksi minusta tuntuu, että kun puhun "kiihko"-uskovaisen kanssa, että sillä on vaan napsahtanut päässä? On syytä myös muistaa, että Raamattuun on valinnut "sopivat" tekstit syntinen ihminen eli kirkon edustajat. Onko Raamatussa mitään järkeä, sitähän voi tulkita kukin miten itse parhaammaksi näkee, sehän on täynnä vertauksia? Älkää käsittäkö väärin, uskon itsekkin jonkinlaiseen luojaan tai jumalaan, mutta en todellakaan väitä tietäväni siitä yhtään mitään tai siitä miten se haluaisi meidän elämäämme elävän, "jotta pääsisimme taivaaseen" Typerää tekstiä täynnä koko Raamattu. Uups tais mennä vähän offtopiciks.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Avatar
#138 • • Reivaaja Guest

Esa Perse, 26.6.2009 08:33:
---
_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan

---


Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!

On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.

SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.



Voi lol. Sit joku varmaan haluu sulle jotain pahaa. Vai oletko ruokaketjun yläpuolella?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#139 • • Aziz Combat Fighter

ollip1, 26.6.2009 22:56:
---
1. "Mitä jos Jumala onkin pahantahtoinen?"
Jumala on oikeudenmukainen.



Juu tästä on varmaan jokainen nälkään kuoleva lapsi ihan samaa mieltä.


2. "Joulupukin olet todennäköisesti tavannut. Milloin viimeksi tapasit Jumalan?"
Jumalan kanssa keskustelin tänään. Oikeata joulupukkia en ole tavannut milloinkaan.



Keskustelit? Vastasiko se kun puhuit sille?

Miten, ja mitä se sano?


3. "Jumala haluaa rankaista syntisiä, mutta haluaako Paholainen?"
Oikeudenmukainen, hyvä tuomari, joka Jumala on, ei päästä rikollista vapaaksi ilman sovitusta. Jumala on valmistanut itse sovituksen rikoksiimme, koska meillä ei ole valuuttaa.



Mitkä teot jumala laskee rikoksiksi? Raamatussa todetaan, ettei partaa saa ajaa tai tukkaa leikata. Ovatko nämä rikoksia, joista jumala rankaisee?

Hän rankaisi Jeesusta meidän rikoksistamme.



Rankaisi? Mielenkiintoinen tulkinta.


Nyt me voimme ottaa vastaan tämän sovituksen, jos haluamme. miettiköön kukin mielessään millainen suhtautuminen Jumalalla on meihin on tämän pohjalta.



Jos jumala on sellainen sälli, joka tappaa oman poikansa ihan vaan antaakseen meille opetuksen, minä en missään nimessä edes haluaisi, että tällaista jumalaa olisi olemassa. Olen tässä asiassa suorastaan antiteisti.


4. "Mitä jos palvotkin väärää Jumalaa?"
Todella hyvä kysymys. Varsinkin niille, jotka pitävät itseään uskovina. Vain Jeesus on tie Jumalan luokse. Joh.14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."



...ja Allah sanoi saman Muhammedille. Miksi Jeesus oli oikeassa, ja Muhammed väärässä?

Avatar
#140 • • Reivaaja Guest

Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:

josbe, 26.6.2009 10:34:
---
Esa Perse, 26.6.2009 08:33:
---
_, 25.6.2009 17:55:
Uskokaa mitä haluatte. Tehkää mitä haluatte.
Jostain saatanan syystä näinkin yksinkertainen ohjenuora raiskataan

---


Jep, mäpä menenkin tästä varastamaan itselleni kaikkea kivaa, koska haluan itselleni kaikkea kivaa!

On yksinkertainen ohjenuora, kyllä, joo.

SIIS MIXEI JENGI VAAN NIINGU TAJUU.

---

ÖH. Ehkei tässä nyt ihan sitä tarkoitettu? Tai itse en ainakaan ymmärtänyt asiaa niin, vaan että jokainen tekee omat valintansa. Myös uskon suhteen.

Edittinä vielä lisättäköön, että emmä kyl muutenkaan tosta viestistä kauheesti ymmärtäny, joten voin olla väärässäkin. :D



Ei toi tarkoita mitään, niinkuin ei tarkoita sanat fundametalisti, tai rasisti. Ne on sanoja joita käytetään kun itsestään hyvältä tuntuu. Yleensä ne, jotka ismejään eniten 'ymmärtää', niitä pahiten raiskaa.
Esim: Psykologiset sairaudetkin on vain selittäviä termejä joiden ansiosta sairastunut on sairas sairauttaan, eikä hänen hairahtunut mielipiteensä paina siksi mitään. Maailma pysyy radallaan ja idiootit saa pitää suurimman totuutensa. (ei vedetä muhun pliis, vaikka aikalailla aihetta jauhankin. Ja ilman pätevyyttä. Siihen kyllä saa mennä)

On ihan naurettavaa keskustella siitä millainen Jumala on. Oikeestaan koko idea Jumalasta on saatanan narsistinen illuusio, joka perustuu omaan tarpeeseen olla olemassa ja oikeassa.
Erot valtauskontojen välillä on marginaalisia, mutta silti ne tappaa eniten toisiaan. Ei ne muslimit pelkästään, vaan ihan samalla tavalla nää Länsimaalaisfundamentalistinatsit jotka kertoo mulle mitä on olla Suomalainen, vaikka ikääkään ei ole edes 20 vuotta. (ei sillä että iällä olisi väliä, mutta tässä yhteiskunnassa 15v pakotetaan olemaan 15v, jottei demokraattinen universalismi olisi vain sana. Ihmisiä ei siis oikeastaan kohdella tasa-arvoisesti, ne pakotetaan samanarvoisiksi. Demokratiaa ällöttävimmillään. Kiitosta vaan arvon äänestäjät. Pitäkää demokratianne. Minä äänestän Tukiaista, ja se vasta onkin ''törkeää''
Nyt riitti taas tältä erää. Sorry jos on virheitä ja huonoa jäsentelyä. En osaa, viitsi, saati jaksa oikolukea.

Olen neekeri, ja se on totuus. Usko tai älä.