Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
Aika turhaa se olisikin puhua jollekin joka ei kuuntele ;)ollip1, 7.7.2009 23:52:
Indigo, minut voi huoletta pistää ignoreen. Minulla ei ole tarvetta puhua kenellekään muulle kuin joka haluaa kuunnella. Itse asiassa yritän nyt näiden muutamien kirjoitusten jälkeen olla vaiti jos ei joku ehdottomasti halua jotain kysyä minulta.
Itseasiassa absoluuttiset totuudet ovat tässä maailmassa melko harvassa. Sinä voit uskoa asian olevan absoluuttinen totuus, mutta se ei vielä tee sitä sellaiseksi, joten kyse on lähinnä subjektiivisesta totuudesta.Kun nyt otit puheeksi absoluuttisen totuuden, niin vastaan. Tuskinpa minä pystyn todistamaan sinulle tässä absoluuttisen totuuden (suhteellisen laaja aihe).
Jos uskon Jumalaan, mutta en pidä Jeesusta (ainakaan ainoana) tienä saavuttaa tätä, joten olenko tuomittu jäämään ilman tuota todistusta?Itse olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että Jumala pystyy sen todistamaan jos joku sitä Häneltä haluaa.
Mua häiritsee tuo että otetaan yksittäisiä lauseita uskonnollisista teksteistä, varsinkin jos se tehdään ilman kontekstia, ja käytetään niitä perusteina uskoissa, periaatteissa ja toimissa. Maailma ja historia on täynnä surullisia esimerkkejä siitä miten tulkinnanvaraiseksi tuollainen toiminta jättää niiden sisällön, ja mitä kaikkea siitä on seurannut. Varsinkin kun ottaa huomioon että tarkat sanamuodot luultavasti ovat kokeneet historian aikana usein muutoksia eikä kirjasta varsinaisesti taida "ensipainosta" enää olla saatavilla.Jeesus itse sanoo, että "minä ole totuus" Joh.14:6. Raamatun mukaan kun etsitään totuutta, etsitään henkilöä, eikä joitakin lauseita. Itse käännyin Jeesuksen puoleen ja kun ihminen tulee uskoon, Jumala antaa oman hnekensä asumaan ihmiseen, Pyhän Hengen, joka johtaa tuntemaan totuuden "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden" Joh. 16:13. Pyhä Henki opastaa tuntemaan totuuden: Jeesuksen Kristuksen. Toki olen tutkinut eri luonnontieteitä jne arvioidakseni, että pitääkö Raamattu niiltä osin paikkansa. Raamattu sanookin "tutkikaa kaikki", Jeesus sanoo "tule ja katso".
Jos sä kehtaat väittää ja sanoa ton noin ehdottomasti, niin se ensinnäkin loukkaa muiden ihmisten uskoa, ja lisäksi pistää mut miettimään että ootkohan sä nyt sit kysynyt oikean kysymyksen...Minä voin kertoa ainoastaan sen, että Jeesus on vastaus.
Usko on ihmisen henkilökohtainen asia, eikä sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.Usko on suhde Jeesuksen ja ihmisen välillä.
Joku voisi kutsua tuota myös tehokkaaksi ehdollistumiseksi.Jokaisen on saatava tämä suhde itse, ennenkuin voi tuntea Raamatun vastauksen totuudeksi: tuntea itse Jeesuksen Kristuksen.
Öö, vau? Kuka tahansa peruspsykologiaa edes juntin tasolla osaava tajuaa ettei pakottamisella saisikaan ketään jäämään ellei sitten aio lepositeitä ja kahleita käyttää.Päinvastoin jossain vaiheessa Jeesuksen sanat olivat niin kovia opetuslapsille, että olivat lähdöllään kaikkikin pois, johon Jeesus sanoi "tahdotteko tekin lähteä pois?", mutta ei ketään pakottanut jäämään.
Musta olisi aika outoa jos Jumalalla olisi persoonallisuus. Eikö persoonallisuuden olemassa olo olisi ristiriidassa absoluuttisen oikeudenmukaisuuden ja täydellisyyden kanssa?Hyvä Indigo ja varmaan muutkin. Näissä lyhykäisissä kirjoituksissa tuskin olen pystynyt avaamaan Jumalan hienoa persoonallisuutta paljonkaan. Ehkä keskityn siihen paremmin eväin myöhemmin.