Eurovaalit (2009)

105 posts, 6 pages, 29,031 views

Damien

#101 • • Edited Damien [tr3ox]

Epailija,
Placebo placebona ja homeopatia uskomuslääkintänä.

Sitä mä ajoinkin tässä takaa, eli jos lopputulos on potilaan kannalta positiivinen (sairaus / kivut katoavat) - onko millään muulla mitään väliä?
aada

#102 • • aada

Tyranoid, 8.6.2009 14:33:
---
Tyranoid, 19.5.2009 05:03:
Huippuvirallinen ennusteeni eurovaalien lopputuloksesta Suomen osalta:

KOK 4 (0)
SDP 3 (0)
KESK 3 (-1)
VIHR 1 (0)
VAS 1 (0)
PS 1 (+1)
RKP 0 (-1)
MUUT 0 (0)

---

Ennustaminen on vaikeaa. etenkin tulevaisuuden ennustaminen. :D Suurin yllätys itselle oli vasureiden putoaminen.

joo ja vihreiden kaksi paikkaa oli aika huima juttu. kokoomus olisi saanut pitää ne neljä paikkaa ja rkp olisi voinut tippua kokonaan.
longshort

#103 • • longshort silmiäni usko en...
oon siinä määrin tyytyväinen et tulipaha äänestettyä, tosin ei päässy koko puolueesta ketään
Epailija

#104 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Damien, 8.6.2009 18:12:
Sitä mä ajoinkin tässä takaa, eli jos lopputulos on potilaan kannalta positiivinen (sairaus / kivut katoavat) - onko millään muulla mitään väliä?

Riippuu tilanteesta. Jos potilas vetelee homeopaattisia preparaatteja ja laiminlyö samalla oikeasti tarvitsemansa lääkityksen, niin ei kai sitä potilaan etuna voida pitää, vaikka mieliala saattaisikin vähän parantua. Jos tilanne on taas sellainen, että potilas on joko parantumattomasti sairas tai sairautta ei varsinaisesti tarvitse mitenkään lääkitä, ei uskomuslääkinnästä potilaan tilan suhteen kummoista haittaa ole. Itse asiassa jotkut lääkärit varmaan ihan mielellään tarjoaisivat tällaisessa tilanteessa apua kaipaavalle potilaalle lumelääkettä - tosin eivät varmaan turvautuisi homeopatian kaltaisiin poppaskonsteihin, vaan määräisivät vaikkapa sokeritabletteja hienolla nimellä ja sanoisivat sen olevan ihan tavallista lääkettä - mutta tällainen toiminta on (ainakin Ruotsissa) ihan lailla kiellettyä. Lääkärin pitää aina rehellisesti kertoa mitä potilas on saamassa, eikä lume-huijaus ole sallittua, vaikka se potilaan tilaa voisikin marginaalisesti parantaa. Kyse on siis hoitoetiikasta näiltä osin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous