Eurovaalit (2009)

105 posts, 6 pages, 29,035 views

liikkuva muna

#81 • • liikkuva muna an egg on the move
Kovaa nuoleskelua taas metrojen seinät täynnä. Saapa nähdä taas miten mieli muuttuu kun pääsee sisään.
Anselmi

#82 • • Anselmi And sell me
Propsit ukolle:

"Eurovaaliehdokas myöntää seksin oston

Freddy van Wonterghem (ps) kertoo MTV3:n vaaliväittely-blogissa ostaneensa seksiä lukuisia kertoja. - Nuorena miehenä merillä työskennellessä asia tuli hyvinkin tutuksi, belgialaissyntyinen Wonterghem kertoo.

Eurovaaliehdokas Wonterghemin kommentti on vastaus Johanna Korhosen tiukkaan prostituutionvastaiseen kannanottoon. Wonterghem haluaa laillistaa bordellitoiminnan EU:n alueella ja epäilee Korhosen väitteitä "maksullisen seksin turmiollisuudesta" tunnepohjaisiksi.

- Väitteet taitavat olla enemmän tunteeseen, kuin omakohtaiseen kokemukseen pohjautuvia aivoituksia.

Korhonen kieltäisi

Keskustan listoilta sitoutumattomana europarlamenttiin pyrkivä Korhonen haluaa kriminalisoida seksin oston unionin alueella.

- Hyvin harva prostituoitu on valinnut ammattinsa vapaaehtoisesti useiden hyvin ammattivaihtojen joukosta. Parhaassakin tapauksessa kyse on yleensä siitä, että prostituutio on ollut lukuisten huonojen vaihtoehtojen joukosta vähiten huono, Journalisti-lehden entinen päätoimittaja Korhonen toteaa blogissa.

Korhonen perustelee kantaansa lisäksi ihmisen oikeudella omaan kehoonsa.

- Sitä ei saa viedä millään perusteella, ei köyhyydenkään takia.

Täyskiellosta lisää ongelmia?

Wonterghem vertaa prostituution kriminalisointia kieltolakiin ja epäilee täyskiellon johtavan vielä pahempiin ongelmiin.

- Suomessa ei liene koskaan liikkunut niin paljon kovaa viinaa, kuin silloin kun se oli totaalisesti kiellettyä. Monet alkoholinkäyttöömme liittyvät ongelmat ovat perua tuolta ajalta, Wonterghem sanoo.

Nykyinen Kotkan kaupunginvaltuutettu ja kuuden lapsen isä Wonterghem kertoo myös nauttineensa Kotkan kuuluisan Punaisen talon tarjonnasta vuosina 1996-1998.

- Punaisen talon osalta voin sanoa, että suurin osa naisista oli vapaaehtoisia, mutta osa oli kyllä pakotettu uhkaamalla ja kiristyksellä siihen työhön.

Hän ei kuitenkaan aio ajaa prostituution laillistamista, mutta sanoo äänestävänsä sen puolesta jos sen aika koittaa.

Kotkan Punaisessa talossa harjoitettiin paritustoimintaa vuodesta 1996 alkaen. Talon luonne oli alusta asti yleisessä tiedossa ja viranomaiset katsoivat touhua ensin läpi sormien. Vuonna 1998 päätekijät saivat ensimmäiset lievät tuomiot paritusrikoksista.

Lopulta vuonna 2002 poliisi teki ratsian taloon ja se suljettiin. Miljoonabisnestä pyörittäneet parittajat saivat ehdotonta vankeutta. Yksi päätekijöiksi epäillyistä surmattiin Pietarissa vuoden 2002 tammikuussa. "

Tottakai kunnon seilori selitykset toimii itselle aina, mut siltikin täytyy sanoa että johan on vittu että ihminen ei saa vuokrata elimiään ja toimintojaan mutta saa huorata yli puolet tärkeimmästä, eli ajastaan noin vain. Ei, en tue ihmiskauppaa, enkä edes huorissapyörimistä (no sen verran on tullut kylillä huorattua että pahapa on mennä ketään tuomitsemaan). Mutta kiitos Wonterghemille että hiukan luo järkeä ja inhimillisyyttä moiseen.

--
sen pituinen se

Avernian

#83 • • Avernian Kerettiläinen

daffy, 28.5.2009 17:54:
motivaatio.jpg

Meinasin juuri postata tämän uudestaan. :)

Äänestin Kasvia jo keskiviikkona: hieno mies, joka vaikuttaa vieläpä olevan yksi harvoista joka ymmärtää mistä puhutaan, kun on kyse oikeuksista tietoverkoissa; vihreä, joka välittää enemmän ihmisistä kuin eläimistä.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

siveys

#84 • • Edited siveys lovely
motivaatio.jpg

Avernian, 30.5.2009 11:19:
Meinasin juuri postata tämän uudestaan. :)

Mielestäni R.P. Eläkeläinen Raisiosta on lähes täysin oikeassa.

Kyllä me varmaan vähän vähemmälläkin hyysäämisellä voitaisiin taata menestymisen edellytykset kaikille, jotka ovat valmiita tekemään sen eteen töitä.

Nykyinen koulutusjärjestelmämme on mielestäni peruskoulun jälkeen lähinnä koulutuksen arvoa inflatoiva farssi.

edit: vähän mukavempi muotoilu..
kuilu ja kummitus

#85 • • Edited kuilu ja kummitus
Vika ennakkoäänestyspäivä!

Se, että ei äänestä, ei tarkoita, että se valta jäisi käyttämättä, jokainen nukkuva antaa minulle 1/1656584* äänen sen yhden päälle, joka minulla jo on. Lasketaanpa:

Viime EU vaalien äänestysprosentti oli Suomessa 41,1%, ja *ääniä annettiin 1656584, joten nukkuvia oli 4030618. Nukkuvien äänet "jaetaan" äänestäneiden kesken, joten kaiken kaikkiaan "lisäbotnea" tuli 2,4 ääntä. Jokaisella äänestäneellä oli 3,4 "ääntä" nukkuvien vuoksi. Ja kun tiedämme, että ääriryhmät, eläkeläiset ja konservatiivit ovat ahkerimpia äänestäjiä, heidän pussiinsa nuo äänet sujahtivat.

Eipä riitä PS "halla-aholaisille"! Tulossa uusi puolue. =D

http://hommaforum.org/index.php/topic,7537.msg118232.html#msg118232

Samalla he "tukevat" "omia" ehdokkaitaan näissä EU-vaaleissa modailemalla uusia "mainoksia"! =D Ehkä klabbarilaisia eniten "liikuttava" on Disco's out! -shoppaus

1095042561b26.jpg

Uuh. Ja SK'n kolumnissa elokuvakriitikko Kalle Kinnunen analysoi KD'n kamppista:

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien-takaa/kristillisdemokraattien-sin-city-farssi

Demokratian kannalta ei ole tärkeätä ketä äänestää, kunhan äänestää!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Lyylikki

#86 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Hups!

Ensimmäisen kerran äänestin niin, että en itse ollut ottanut selvää ehdokkaista. Nyt vaan painaa opiskeluhommat ja muut niin päälle, että alkoi melkein stressaamaan koko vaalit. Onneksi täti on yhden vasurin taustaryhmittymässä ja viikonloppuna piti palopuheen tyypin ansioista. Numero jäi mieleen ja eilen sen kävin raapustamassa äänestyslipukkeeseen.

Joskus näinkin. Yleensä tulee käytettyä enemmän aikaa oman ehdokkaan etsimiseen.

Jäin tänä aamuna metrossa tuijottamaan Keskustan Timo Tapanisen vaalimainosta. Oli nuoren näköinen jantteri ja mainosti itseään kokemuksella. Oli ihan pakko mennä katsomaan tyypin nettisivut, että minkä ikäinen hän oikeastaan on. 1981 syntynyt ja tosiaan mainoslauseena kokemus. Ei ihan nyt osunut se lause maalitauluun. Alle 30-vuotiaan tuskin kannattaa juuri kokemuksella keulia politiikassa, varsinkaan kun CV:n luettua selvisi, että maailmankansalaisuus tarkoitti vaihto-oppilasvuotta lukioaikana USA:ssa ja politiikka vähän reilua vuoden pestiä eduskunta-avustajana ja pitkää uraa Posion kunnanvaltuustossa.

Noh, kukin ratsastaa millä ratsastaa. Häntä en äänestänyt.
jUSSi

#87 • • jUSSi äkäinen vanhus

siveys
Nykyinen koulutusjärjestelmämme on mielestäni peruskoulun jälkeen lähinnä koulutuksen arvoa inflatoiva farssi.

Jaa? Tällaiseen aivopieruun toivoisi vähän konkretiaa. Tietääkseni kuka tahansa ei pääse minne tahansa opiskelemaan.

Jos poisluetaan suomenruotsalaisten kiintiöt, niin eikä kykyihin perustuva (pääsykokeet, yo:t, päättötodistukset) sisäänotto ole kaikkein tasapuoleisin? Miten järjestelmää pitäisi muuttaa? Pitäiskö opiskelusta maksaa? Lapset kouluun 4-vuotiaina kuten Englannissa?

Useasti peruskoulua moititaan tasapäistäväksi, mutta pidät sitä ilmeisen parempana kuin jatkokoulutustarjontaa? Miksi?

Jos tarkoitat lausahduksellasi sitä, että pyrkijän perheen ekonominen tausta antaa toisille paremmat mahdollisuudet valmistautua esimerkiksi pääsykokeisiin valmennuksien jne, avulla, niin mitä ehdottaisit parannukseksi (kyseessä on kuitenkin vain lievä ongelma)?

Vai hiertääkö kenties poliisi- tai palo-opiston fyysiset sisäänpääsyvaatimukset?
Lyylikki

#88 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Heh...lisää hauskoja hetkiä vaalimainosten parissa. Kokoomuksellahan viime eduskuntavaaleissa oli tämä "työväen puolue" lausahdus. Tällä kertaa telkkarimainoksessa näyttävät ratsastavan iloisen sateenkaaripuolueen lipun alla *tirsk*
#89 • • Edited Reivaaja Guest

siveys, 30.5.2009 19:00:
Kyllä me varmaan vähän vähemmälläkin hyysäämisellä voitaisiin taata menestymisen edellytykset kaikille, jotka ovat valmiita tekemään sen eteen töitä.

Siinä olen kyllä samaa mieltä että koulu on liian helppoa.

Ei, en ole käynyt kuin peruskoulun ja se hirvittää lähinnä vain korkeasti koulutettujen keskellä.
Muiden typeryyttä on helpompi sietää. Kyllä, olen ylimielinen. Se vaan on oikeasti vitun ärsyttävää mennä vaikka Mustaan pörssiin huomatakseen että kenestäkään ei ole yhtään mihinkään ja palvelun taso korreloi suoraan kännykän mallinumeroa possujen laskiessa ''ansaittuja'' myyntivoittojaan asiakkaiden ymmärtämättä, että samalla kasalla materiaa saa tehtyä ihan oikeitakin laitteita joilla voi nauttia sisällöstä pitkään ja laadulla.

Ehkä pitäis jo änkee tonne toisee luukkuu jo täs vaihees. Mua vaan vituttaa tietää asiantuntijaa enemmän. Se ei saisi olla yleistä, vaan on.

Tai ehkä mulla ei työttömänä ole parempaakaan tekemistä kuin opetella asioita joita ei nykyihminen saisi kaikkea osata.

Hyysäämiseen en voi sanoa mitään, kun on kovin epämääräinen sanavalinta.
aform

#90 • • aform

Reivaaja, 2.6.2009 23:15:
---
siveys, 30.5.2009 19:00:

---

Siinä olen kyllä samaa mieltä että koulu on liian helppoa.

Ei, en ole käynyt kuin peruskoulun ja se hirvittää lähinnä vain korkeasti koulutettujen keskellä.
Muiden typeryyttä on helpompi sietää. Kyllä, olen ylimielinen. Se vaan on oikeasti vitun ärsyttävää mennä vaikka Mustaan pörssiin huomatakseen että kenestäkään ei ole yhtään mihinkään ja palvelun taso korreloi suoraan kännykän mallinumeroa possujen laskiessa ''ansaittuja'' myyntivoittojaan asiakkaiden ymmärtämättä, että samalla kasalla materiaa saa tehtyä ihan oikeitakin laitteita joilla voi nauttia sisällöstä pitkään ja laadulla.

Ehkä pitäis jo änkee tonne toisee luukkuu jo täs vaihees. Mua vaan vituttaa tietää asiantuntijaa enemmän. Se ei saisi olla yleistä, vaan on.

Tai ehkä mulla ei työttömänä ole parempaakaan tekemistä kuin opetella asioita joita ei nykyihminen saisi kaikkea osata.

Hyysäämiseen en voi sanoa mitään, kun on kovin epämääräinen sanavalinta.

Koko nykyinen systeemi perustuu siihen, että jengi tietää mahdollisimman vähän jos ylipäänsä mitään oleellista. Jos kaikki ihmiset oilisi ns. Renesanssi miehiä ja naisia, tää kusetus mikä nyt on menossa ei voisi toimia.
Renesanssi ihmisellä tarkoitan henkilöä joka tietää aika reilusti ja laajasti asioista.

Tällä hetkellä ihmiset on käytännössä näkymättömässä vankilassa oman tietämättömyytensä ansoista. Kymmenen vuoden sisällä näkymätön vankila saattaa saada karmaisevan muodon kun ihmiset tietämättömyyttään menee ottamaan rfid-implantit käteensä. Toisaalta tilanne jossa niitä jaetaan saattaa olla vapaa ehtoinen tai pakotettu. Saas nähdä.

Se on melkein kuin lauma lampaita jonottaa pääsyä teuraalle.
kuilu ja kummitus

#91 • • kuilu ja kummitus
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/06/aarioikeisto_kiri_hollannin_eu-vaaleissa_781445.html

Taloudelliset kriisit ruokkivat äärioikeistoa, joka äänestävät suurella prosentilla vaikka äänestysprosentti muuten laskisikin. Hopi, hopi, sunnuntaina uurnille, jos ette äänestäneet ennakkoon!

http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/06/vapaaehtoiset_vaalirahoitusilmoitukset_viimeistaan_tanaan_781366.html

Ton pitäis olla kyl pakollista. Kaikkien muiden kansalaisten täytyy ilmoittaa tulonsa, joten kyllä sitä voi vaatia poliitikoltakin.

Vaalipäivä sunnuntaina 7.6.2009 klo 9-20!!!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

kuilu ja kummitus

#93 • • kuilu ja kummitus
Jaa, no mä kyl diggaan enempi poliitikoista, joita voi ymmärtää ihan suoraan niiden omista puheista ilman mitää videoita tai tulkintoja. PLUS et ääni Perussuomalaisille on myös ääni Kristillisdemokraateille... Mua ei ainakaan hotsittais se, et mun äänellä pääsee joku hihhuli läpi. Mut nää siis on mun mielipiteitä.

Muistakaa, väärin ei voi äänestää, kunhan äänestää. Sit on turha itkeä, kun ei enää saa.

TÄNÄÄN VAALIPÄIVÄ! Eli äänestää voi vain omassa äänestyspaikassaan. Sen jälkeen on mukava siirtyä terassille hörppimään.

Ja se viime hetken hypetys: Jussi Saramo, Vasemmistoliitto, 116 http://saramo.net/

--

aform

#94 • • Edited aform

kuilun partaalla, 7.6.2009 08:45:
Jaa, no mä kyl diggaan enempi poliitikoista, joita voi ymmärtää ihan suoraan niiden omista puheista ilman mitää videoita tai tulkintoja. PLUS et ääni Perussuomalaisille on myös ääni Kristillisdemokraateille... Mua ei ainakaan hotsittais se, et mun äänellä pääsee joku hihhuli läpi. Mut nää siis on mun mielipiteitä.

Muistakaa, väärin ei voi äänestää, kunhan äänestää. Sit on turha itkeä, kun ei enää saa.

TÄNÄÄN VAALIPÄIVÄ! Eli äänestää voi vain omassa äänestyspaikassaan. Sen jälkeen on mukava siirtyä terassille hörppimään.
Ja se viime hetken hypetys: Jussi Saramo, Vasemmistoliitto, 116 http://saramo.net/

Tolla videolla puhuu nimen omaan Soinikin. Eli et edes vaivautunut katsomaan - tyypillistä !!
kuilu ja kummitus

#95 • • kuilu ja kummitus

aform, 7.6.2009 10:29: Tolla videolla puhuu nimen omaan Soinikin. Eli et edes vaivautunut katsomaan - tyypillistä !!

Et edes vaivautunut ajattelemaan, mitä kirjoitin. Sori, ei ole videolinkkiä, missä tämä selitettäisiin.

Tyypillistä.

--

Epailija

#96 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Sainpas äänestettyä. Harmi, että vihreille annettu ääni osaltaan auttoi Hautalan EU:hun.

H. Hautala vuonna 1998:

"Käytäntö varmasti on hyvin kirjava eri maissa myös perinteen osalta. Mutta niissä maissa, joissa homeopatia tunnetaan paremmin, on voitu todeta, että nämä lääkkeet eivät aiheuta sivuvaikutuksia. Ne ovat halpoja, ja vaikka vaikutusmekanismeja ei aina täysin voida perinteisin menetelmin todeta, niin ne kuitenkin toimivat."

Noh, onhan Hautalalla ollut päälle kymmenen vuotta aikaa tulla järkiinsä... *justjoo*

http://www.heidihautala.fi/vanhatsivut/puheet2_puhe.php?id=232

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Damien

#97 • • Damien [tr3ox]

Epailija, 7.6.2009 22:47:
Sainpas äänestettyä. Harmi, että vihreille annettu ääni osaltaan auttoi Hautalan EU:hun.

H. Hautala vuonna 1998:

"Käytäntö varmasti on hyvin kirjava eri maissa myös perinteen osalta. Mutta niissä maissa, joissa homeopatia tunnetaan paremmin, on voitu todeta, että nämä lääkkeet eivät aiheuta sivuvaikutuksia. Ne ovat halpoja, ja vaikka vaikutusmekanismeja ei aina täysin voida perinteisin menetelmin todeta, niin ne kuitenkin toimivat."

Noh, onhan Hautalalla ollut päälle kymmenen vuotta aikaa tulla järkiinsä... *justjoo*

http://www.heidihautala.fi/vanhatsivut/puheet2_puhe.php?id=232

Eikö placebo efekti - kehon itsensä uudelleen rakennus mielikuvan avulla - ole yhtä vakavasti otettava lopputulos, oli lääke sitten glukoosia tai jotain "oikeaa" lääkeainetta? Kunhan potilas paranee ja elämisenlaatu siinä samalla. Vai hyökkäätkö tässä Heidin naivistista vastausta kohtaan, etkä sinällään ole itse homepatiaa vastaan?
Epailija

#98 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Damien, 7.6.2009 23:59:
Eikö placebo efekti - kehon itsensä uudelleen rakennus mielikuvan avulla - ole yhtä vakavasti otettava lopputulos, oli lääke sitten glukoosia tai jotain "oikeaa" lääkeainetta? Kunhan potilas paranee ja elämisenlaatu siinä samalla. Vai hyökkäätkö tässä Heidin naivistista vastausta kohtaan, etkä sinällään ole itse homepatiaa vastaan?

Sekä että. Katsos lume-efekti on se mihin hoitojen ja lääkkeiden tehoa verrataan. Jos tehokkuus on samaa luokkaa kuin lume-efektillä, ei sitä silloin katsota olevan. Lisäksi homeopaatit ja homeopatiaan turvautuvat eivät missään nimessä miellä sitä pelkäksi lumelääkinnäksi, vaan (kuten Hautalan tekstikin antaa ymmärtää) ihan oikeasti toimivaksi lääkinnäksi (toimiva = lume-efektin ylittävä vaikutus). Lume-efekti itsessään voi toki parantaa potilaan oloa, mutta se on sitten asia erikseen.

Placebo placebona ja homeopatia uskomuslääkintänä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Kon-tiki

#99 • • Kon-tiki The Unsinkable

Epailija, 7.6.2009 22:47:

On ennenkin nähty, että mä ja ehkä Tarja Cronberg ollaan ehkä ainoat järkiperäiset vihreät naiset koko Suomessa (itse tosin puolueeseen kuulumattomana). Satu Hassihan on sinänsä tekniikan tohtori, mutta oli nuorena taistolainen. No ehkä se rikos alkaa olla jo vanhentunut.

Vihreät miehet taitavat olla liian fiksuja proffatyyppejä, jotta keskivertokansalainen uskaltaa heitä äänestää. Keskiverrot kun eivät äänestä substanssin, vaan jonkinlaisen epämääräisen samastumismahdollisuuden perusteella ("tavallinen" Soini, kokoomuksen "tyylikkäät leidit ja skarpit nuoret kaverit", "henkinen, viisas" isämitro). Saimmekin taas edustajat, jotka ansaitsimme.

Mutta hyi helevetti kuka sitä pappia on voinut äänestää *senkin* Naispappeuden kieltävän (fyysisestikin) ulkokullatun uskonnon läpeensä feikkiä edustajaa! Juttelin pari viikkoa sitten uskovaisen ortodoksiystäväni kanssa, joka kertoi menneensä aika sanattomaksi Mitron hurskasteltua (kuvitelkaa tähän se hurskaana kimittävä puheääni) "Minä käyn usein yrityksissä puhumassa arvoista. Niissä tilanteissa olen useasti miettinyt: eikö jokainen ihminen vain ole kuin yritys itsekin?"

Helvetti on iankaikkisuus puhujatrion Mitro, Pekka Himanen ja Jari Sarasvuo yleisössä.
Tyranoid

#100 • • Tyranoid FINRG

Tyranoid, 19.5.2009 05:03:
Huippuvirallinen ennusteeni eurovaalien lopputuloksesta Suomen osalta:

KOK 4 (0)
SDP 3 (0)
KESK 3 (-1)
VIHR 1 (0)
VAS 1 (0)
PS 1 (+1)
RKP 0 (-1)
MUUT 0 (0)

Ennustaminen on vaikeaa. etenkin tulevaisuuden ennustaminen. :D Suurin yllätys itselle oli vasureiden putoaminen.