Suomibiza ja "skene"

373 posts, 19 pages, 142,458 views

epicuros

Posts: 7,734

#281 • • epicuros
btw. ylihuomenna taas picnic-bileet kaivarissa, eiks jeh? ;)

--
Valid criticism does you a favor.

MEinesalo

Posts: 98

#282 • • Edited MEinesalo

Edelleen Redrum ja Kutonen jotka ovat täysin konemusiikille pyhitettyjä klubitiloja joissa on kerran kaksi kuussa noita oman genrensä ulkomaalaisia. Tämähän käsiteltiin tässä threadissa jo Pikku Tonin ja Kunnarin toimesta.



Kutosen ehkä voisin laskea klubiksi, mutta redrum on kyllä mielestäni kaikkea muuta. Siellä kun tuo musiikillinen tyylisuuntaus on Reggaesta, Rnb/Rappiin ja sitä kautta konemusiikkiin. Vai edistääkö sun mielestä Sikamaanantai Suomen konemusiikki sceneä? ;)


Nummelassakin on parempia konemusaklubeja kuin Tukholmassa. Tai jos konemusaklubilla takoitat sitä että musiikki on tehty koneella niin sit puhutaan eri menosta




Niin no onhan Amigos tietty kova paikka :D

Mutta ilmeisesti sulla ei oo minkäänlaista hajua Tukholman yöelämästä. Niinkuin aikasemmin sanoin, että en tiedä Tukholman UG-scenestä kauheasti, mutta jos näin mainstream klubipuolelta puhun niin Helsinki on aika pitkälti jäljessä. Mainstream klubipuolella tarkotan siis sitä, että "taviksille" on klubeja, jotka soittaa klubimatskua (mainstream sellaista) ja klubit tarjoavat kovia nimiä muutaman kerran kuukaudessa.

Tälläistä ei ole Helsingissä tai okei on, mutta todella paljon pienemmässä mittakaavassa. Tai ei ainakaan mulle tuu tällähetkellä mieleen yhtään yli 600 asiakaspaikkaa sisältävää klubia Helsingissä (klubilla tarkoitan tässä siis itse anniskelutilaa, joka toimii klubina aina auki ollessaan).
Jone

Posts: 8,258

#283 • • Jone Archibald Haddock

Kievarih, 29.4.2009 12:41:
Tälläistä ei ole Helsingissä tai okei on, mutta todella paljon pienemmässä mittakaavassa.



Ihme juttu.

Helsinki: 578 126 asukasta
Tukholma: 810 120 asukasta
MRC

Posts: 1,346

#284 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Kievarih, 29.4.2009 12:41:
---
Edelleen Redrum ja Kutonen jotka ovat täysin konemusiikille pyhitettyjä klubitiloja joissa on kerran kaksi kuussa noita oman genrensä ulkomaalaisia. Tämähän käsiteltiin tässä threadissa jo Pikku Tonin ja Kunnarin toimesta.
---


Kutosen ehkä voisin laskea klubiksi, mutta redrum on kyllä mielestäni kaikkea muuta. Siellä kun tuo musiikillinen tyylisuuntaus on Reggaesta, Rnb/Rappiin ja sitä kautta konemusiikkiin. Vai edistääkö sun mielestä Sikamaanantai Suomen konemusiikki sceneä? ;)





Redrum on muutenki aika yksipuolinen clubi mitä tulee konemusaan. Housee ja Technoo ja siinä se sit onki. Joskus harvoin taitaa soida Drum'n'bassii

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

dj upi

Posts: 1,835

#287 • • Edited dj upi

Individual, 29.4.2009 13:05:
---
MRC, 29.4.2009 12:57:
Redrum on muutenki aika yksipuolinen clubi mitä tulee konemusaan. Housee ja Technoo ja siinä se sit onki. Joskus harvoin taitaa soida Drum'n'bassii

---


Eihän sitä ihminen muuta tarvitse. *vink* Housea, teknoa ja junkkaa.



Yep ja sit voi miettii miks siellä ei se kiksu esim. soi ;) ...ja muut lajit siksi että Redrumilla on tietty profilointi. Asia jota Sedu ei osaa.



Ite lisään vielä tähän topicciin sen että mulla on tasan kaks syytä miks menisin bileisiin:

1. Meditaatio. Tällaisiin bileisiin mennessäni odotan smoothia miksausta ja sopivan upliftaavaa menoa, eikä todellakaan saa olla liian "helppoa" musaa. PA:n tulisi olla hyvä ja puitteet mukavat tanssimiseen. Parhaat kiksit tulleet esim. HYTKYistä, Konemetsästä ja joistain valituista minimalikemuista. Kädet nousee korkealle jostain oivaltavasta jutusta jonka deejii vääntää sopivassa kohdassa, ei niinkään biisistä (tai ennen kaikkea sen tunnistettavuudesta) itsestään.

2. "Aivot narikkaan". Tällaisissa kemuissa vedetään kännit, sosialisoidaan niin perkuleesti ja toivotaan että deejii soittaa kaikki hitit. En jaksa enää perusbaareihin raahautua koska musa on kuitenkin se tärkein juttu mulle ja parhaat tällaiset kiksit onkin tulleet keikoilta joissa dj vaihtaa suunnilleen minuutin välein biisiä, MC huudattaa lössiä ja jengi tanssii pöydillä. Tämäntapaisia kiksejä tullut esim. Laserpointista, Tokion yöelämästä ja joistain omista bilekeikoista joista oon uugeimmat teknot jättäny narikkaan.


EDIT: Ehkä parhautta on jos noi kaks voi yhdistää jollain yllättävällä tavalla. Huhuja olen kuullut joistakin Redrumin vierailijoista että näin on saattanut käydä.
Riku

Posts: 3,187

#288 • • Edited Riku The Little Prince

Link, 29.4.2009 07:40:
Varmaan myös tiet sen et kehä kolmosen ulkopuolella ei sitä palkkaa
varsinaisesti jaeta vieläkään.

Ei jaeta aina sisäpuolellakaan.

On myös mielenkiintosta pohtia sitä et
mitä tekemistä bileillä 10-15v sitten on nykypäivään verrattuna? Aika
kuluu, kuuntelijat vaihtuu, trendit muuttuu ja ravintolamaailma elää.
Samaten elää lainsäädäntö ja poliisien valppaus. On aivan turha
hekumoida ja fiilistellä jotain ysärin alun ug reivejä. Nykyään on
ujosti vaikeempaa pitää niitä enää.

Vaikeampaa jossain määrin ehkä, mutta ei mahdotonta. Kyllä niitä ug reivejä on pidetty mooonta kertaa 2000-luvullakin, nykyään porukka vain näyttää tyytyvän mieluummin siihen että varaa raflan ja pääsee helpolla.

mut kaikki tollaset lepakko fiilistelyt vois jo unohtaa.

Lepakosta ei ole mitään jäljellä, mutta kattellaan ja venaillaan, ehkä jostain vielä ilmestyy sitä fiilisteltävää kunhan on kärsivällinen ;) Nothing is over until we decide it is.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

bansq

Posts: 931

#289 • • bansq leftfield winger.

kuilun partaalla, 29.4.2009 11:15:
Ja yhä vähän ihmettelen sitä, ettei Siltaseen tuu edes yhtä cd-soitinta, ku jotai spessu mazq ei löydy ku cd'l, vaik sit sellanen wanha lazerlevytoistaja? (Tulikohan tarpeex jalustalle kiipelyä?)



mutta voihan suomessakin leikata tiedostot vahalle, mahtuu varmasti paljon sliippareiden välispiikkejä! ;)

--
plip goes on.

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#290 • • Edited kuilu ja kummitus

bansq, 29.4.2009 15:59: mutta voihan suomessakin leikata tiedostot vahalle, mahtuu varmasti paljon sliippareiden välispiikkejä! ;)


Totta. MUT ne Sliippari välispiikit siis löytyy vinyylil, nou hätä. =) Mut joo, vois kyl kaiverruttaa sellasen oman "efektivinyylin", tai kaks! Jos ei muuta, ni omaks iloks.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

golem

Posts: 1,395

#291 • • golem Golem
Tämän topicin todellinen tarkoitus alkaa päivä päivältä näyttää enemmän siltä et taistellaan siitä kenellä on pisin skenedicki, ja tuntuu et jokainen haluaa vilauttaa omaa dikkiä ja kirjoittaa jotain ajatuksia tänne =D

Mul on ehkä näin pitkä:

c====3





Joo, ehkä vähän asiaakin vielä. Tuntuu vähän väärin, että puhutaan konemusaklubeista, eikä kukaan ole maininnut Playgroundia (tai en huomannu tulleen mainituksi, tosin en jaksanu lukee viimeistä viittä sivua =D). Se on kuitenkin tällä hetkellä mielestäni tanssilattian sisältävistä paikoista ehdottomasti yksi niistä, jossa soi eniten laidasta laitaan konemusaa, ja muut vaan ovat brändäytyneet konemusaklubeiksi, vaikka todellisuudessa tarjolla olevan konemusan kirjo olisikin hyvin suppea.
Riku

Posts: 3,187

#292 • • Edited Riku The Little Prince

Anselmi, 29.4.2009 10:02:
Musiikkigenre muuttuu ja tulee uutta, niin hyvää kuin pahaakin, mut itse näen hedelmättömänä sen etenkin Klubbarissa monasti näkevän, "ennen kaikki oli paremmin" märehdinnän. Senkus kilpailette siitä kuinka kauan kukin on ollut kehissä ja oli vuonna yks ja kaks siellä ja siellä bileissä. Itse tykkään enemmän siitä että katsotaan ympärille, taakse katsomisen sijaan, kuten jo sanoin uusia yrittäjiä riittää ja kaikille löytyy aikalailla kaikkea, joten ei muuta kuin nauttimaan.

Kilpailuksiko sä sitä oikeasti luulet? Eikä taakse katsominen millään tavalla estä ympärille katsomista. Vähän sama kuin itse musiikissakin, klassikot on klassikoita jostain syystä. Kyllä siellä "takanapäin" on olemassa sellaisia juttuja, joista kannattaa ottaa oppia ja vaikutteita myös nykypäivään. Kummallista miten esim Lepakon mainitseminen ohimennen jossakin saa sitten taas vuorostaan noin tylyn vastareaktion. Tai jonkun vuosiluvun. Onko se sitten joltain pois jos jotkut julkisesti muistelevat menneitä? Kyllä näitä samoja asioita jauhetaan ihan yksityisestikin samalla tavalla ja kahden samat muistot omaavan välillä se ei siellä voi mitenkään olla pätemistä, mutta jos samat asiat sanoo julkisesti, se yhtäkkiä muuttuu pätemiseksi?

Ymmärrän kyllä et jengi kaipaa monia bileitä, itse myös. Kyllä mulle varmaankin on Unity the Islandit on parhaat bileet tähän mennessä ja kaipaan niitä kovasti. Mutta jollekin nuorelle sankarille joku ens kesän bileistä on sen Unity the Island joita se tulee sitten kaipaamaan aikanaan kovasti. Joten en näe mitään järkeä sille et lähtisin sille ukkoileen et voi kuule noi sun lempparibileet on ihan hanurista, UTI:t ne ne oli jotain.

UIT:t olivat aivan helvetin hyviä. Kuten oli Laserpointitkin nyt. Mä en oo vielä spotannu kenenkään haukkuvan nykyisiä bileitä vaikka oon aika tarkasti yrittäny tätä threadia seurata. Dissata ja valittaa saa, mutta jos menee tekemään sen virheen, että hehkuttaa jotain jo mennyttä, niin siitä syntyy kaamea poru, ja se tulkitaan kauheaksi pätemiseksi? On tää ihmisen psykologia hämmästyttävää... Muistaakseni klubbarilla on jopa topicci aiheesta, jossa nimenomaan kysellään porukalta mistä, miksi ja milloin aloitit konemusiikkiharrastuksesi, mutta jos sama asia tulee puheeksi sen topicin ulkopuolella, niin voi synti ja häpeä?

No se on siinä vaiheessa oma ongelma. Mutta annetaan niiden nauttia joita säväyttää.

Ja sitä on ollut kieltämässä tai estämässä kuka?

Kuten jo tuolla mainitsinkin, niin ei voi kun ihailla kuinka ne jotka ovat suurimman työn tehneet, osaavat pitää jalat maassa. Siinä on jotain mistä me kaikki voimme oppia paljon.

Siinä olet kyllä oikeassa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Juhgu

Posts: 7,921

#293 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Riku, 29.4.2009 16:59:
---
Kyllä näitä samoja asioita jauhetaan ihan yksityisestikin samalla tavalla ja kahden samat muistot omaavan välillä se ei siellä voi mitenkään olla pätemistä, mutta jos samat asiat sanoo julkisesti, se yhtäkkiä muuttuu pätemiseksi?



Niin.

Tietty vois järjestää jonku gallupin, mihin laitettais tästä threadista pari valikoitua postausta ja äänestysnappi et "keulimista ja namedroppailua vai vanhojen aikojen muisteloa ilman taka-ajatuksia" ja katsoa muodostuvia prosentteja, mut ei sitä sulle varmaan oikeesti tarvi todistaa, kun kyllä sä oikeesti tiedät mistä Anselmi puhuu. Koitat vaan kaunistella asiaa ja teeskennellä ettet ymmärrä. :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Riku

Posts: 3,187

#295 • • Edited Riku The Little Prince

Juhgu, 29.4.2009 17:11:
Tietty vois järjestää jonku gallupin, mihin laitettais tästä threadista pari valikoitua postausta ja äänestysnappi et "keulimista ja namedroppailua vai vanhojen aikojen muisteloa ilman taka-ajatuksia" ja katsoa muodostuvia prosentteja, mut ei sitä sulle varmaan oikeesti tarvi todistaa, kun kyllä sä oikeesti tiedät mistä Anselmi puhuu. Koitat vaan kaunistella asiaa ja teeskennellä ettet ymmärrä. :)

Kyllä mä esim niistä laittomista bileistä olen ylpeä. Mut siihen mun keulimiset täällä on jääny. Siinä montako vuotta on pyörinyt bileissä tai onko käynyt Lepakossa, ei ole mitään pätemisen aihetta, ainakaan mulla. Pikemminkin mua harmittaa että olen missannut ne kaikkein villeimmät vuodet, mähän olen kuitenkin aika alottelija moniin muihin verrattuna. Se, että mä pidän enemmän koko yön warehousebileistä kuin klubeista, nyt vaan sattuu olemaan mun mielipide ja se idealismi jonka mukaan mä haluisin et homma menis. Oon mä sen sanonu sata kertaa aiemminkin.

edit: Mä kerkesin Lepakossa käymään ehkä vähän yli vuoden. Nylonissa kävin kerran. Teatrossa en koskaan, Bottasta sun muista puhumattakaan. Mä oon aika kaukana siitä että mulla ois varaa lukea itseäni miksikään teknokulttuurin luojaksi tai jumalaksi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

golem

Posts: 1,395

#297 • • golem Golem

sts, 29.4.2009 17:41:
---
golem, 29.4.2009 16:51:
-clips-

---


Ja sun piti tulla tänne mainitsee se ainoa tila jossa teet bieitä :D



Me ollaan järkätty monessa muussakin paikkaa kuten hyvin tiedät.

Ja vaikka oon ollu erinäisissä järkkäyskuvioissa mukana, oon aina bilekävijän puolella, koska tykkään itsekin käydä bileissä. Ja konemusasta diggaavien kävijöiden kannalta on parasta että kaikki konemusaa tarjoavat paikat (ja erityisesti niihin erikoistuneet paikat) saa tasapuolisesti huomiota ja näkyvyyttä.
sts

Posts: 7,969

#298 • • sts Sama pyynti aitta!

golem, 29.4.2009 18:41:
-clips-



Susta on siis hyvä että kaikki tapahtuma paikat reivitään mukaan tähä threadissa tapahtuvaan loan heittoon. WTG.
Mumuli

Posts: 28

#299 • • Mumuli UG-///
Kunnari hei sä et oo skenessä..skene ansaitaan samalla tavalla kuin baskeri..sä istut kaikkivaltiaan sedun oikealla polvella ja oot sieltä tuleva tuomitsemaan epäileviä ja kuolaavia.

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä