373 posts, 19 pages, 146,769 views
s4ga, 28.4.2009 22:53:
Kiva, kun muistit silti vielä kertaalleen toistaa samaa.
Jopas on katkeraa tekstiä. Kyllä mä otan vähän vakavammin vaikkapa Tonin kirjotukset Ibizasta vs jonkun joka on lukenut siitä lehdestä tai nähnyt puolen tunnin biletysohjelman Subilta. Ja kuuntelen mielelläni tarinoita vuodelta leipä ja miekka siitä miten homma lähti käyntiin sieltä ruohonjuuritasolta, ja kunnioitan niitä jotka on olleet sitä tekemässä. Varsinkin kun sitä hommaa silloin on tehty ihan puhtaasti tekemisen ilosta eikä siitä olla juuri palkkaa saatu.Anselmi, 28.4.2009 22:34:
Voi vittu. Samaa vuosilukurallia saa kuunnella vuodesta toiseen. Kuka kävi vuonna X bileissä ja oli eka. No senhän sana painaa. Itse on tullut X määrän verran tullut vietettyä bileissä mutta so fucking what?
Vastasit jo ite itelles. Saahan sitä epäillä ihan rauhassa, hokea että aika vaan kultaa muistot jne, mitä ikinä sitten haluaakin. Eikä se tarkoita ettei nykyäänkin olisi hyviä bileitä. Historiasta löytyy kuitenkin vaikka millä mitalla esimerkkejä siitä miten alakulttuuri tavallaan menettää kyntensä sitä mukaa kun se kaupallistuu ja yleistyy. Rock, punk, hiphop... Ihan näin musiikin piiristä.Onko se paljon, onko se vähän? Ne jotka itkee sitä kuinka meni ysiviis lepakkoon ja meno oli ihan kunkkua verrattuna nykyiseen ja silloin oli aitoa. Yeah right. Itselle merkkaa ainoastaan se miksi joku käy bileissä ja mitä se siitä saa. Ihan vitun sama jos joku sankari on käynyt niin seinäruusuna, tai skeneilemässä viimeiset kaksi vuosikymmentä.
Ei vaan jaksa hirveesti innostua "vanhojen partojen" lässynlää hehkutuksesta. Mikä hitto vaivaa jos ei enää tän päivän bileistä saa samoja stygejä kuin silloin kun oli nuori?
Niin... Mä itseasiassa mietin jo aiemmin et oiskohan se sit jees et jos Nessikin rupeis pistää jokaisen keikkansa mainoksen yhteyteen "Poika, joka toi Teknon Suomeen", Orkidea ja Proteus äänestysvoittojaan jne. Musta toi Alexin tapa tossa mainostuksessa nostaa itteään jalustalle oli vaan mauton. Näköjään se puoli on nyt hommasta korjattu.Tykkään monesta vanhasta klubista ja on nastaa kuunnella kun ne kertoo alkutaipaleista ja mitä se oli, mut siin vaihees kun joku sankari tulee tänne rivien välistä lesoaan et on niin skene et keksi teknon, niin pisteet menee kovaa vauhtia alaspäin. Ostakaa urheiluauto tai isompi kulli jos vuosiluvut liittyy kiinteesti teidän käsitykseen konemusiikista.
maku, 29.4.2009 01:28:
Onko tallainen vaittely ja piikittely edes mahdollista muualla kuin Suomessa?
Pisteet Kunnarille siita, etta jarjestaa nainkin laajoja kiertueita koville kotimaisille DJ:ille.
maku, 29.4.2009 01:28:
Onko tallainen vaittely ja piikittely edes mahdollista muualla kuin Suomessa?
Riku, 28.4.2009 23:41:
Jopas on katkeraa tekstiä. Kyllä mä otan vähän vakavammin vaikkapa Tonin kirjotukset Ibizasta vs jonkun joka on lukenut siitä lehdestä tai nähnyt puolen tunnin biletysohjelman Subilta. Ja kuuntelen mielelläni tarinoita vuodelta leipä ja miekka siitä miten homma lähti käyntiin sieltä ruohonjuuritasolta, ja kunnioitan niitä jotka on olleet sitä tekemässä. Varsinkin kun sitä hommaa silloin on tehty ihan puhtaasti tekemisen ilosta eikä siitä olla juuri palkkaa saatu.
---
Totta kai siinä on mukana myös sitä että sadan bileen jälkeen ihan mikä tahansa ei enää ihan niin helpolla säväytä
Niin... Mä itseasiassa mietin jo aiemmin et oiskohan se sit jees et jos Nessikin rupeis pistää jokaisen keikkansa mainoksen yhteyteen "Poika, joka toi Teknon Suomeen", Orkidea ja Proteus äänestysvoittojaan jne.
---
Jopas on katkeraa tekstiä.
Kyllä mä otan vähän vakavammin vaikkapa Tonin kirjotukset Ibizasta vs jonkun joka on lukenut siitä lehdestä tai nähnyt puolen tunnin biletysohjelman Subilta. Ja kuuntelen mielelläni tarinoita vuodelta leipä ja miekka siitä miten homma lähti käyntiin sieltä ruohonjuuritasolta, ja kunnioitan niitä jotka on olleet sitä tekemässä. Varsinkin kun sitä hommaa silloin on tehty ihan puhtaasti tekemisen ilosta eikä siitä olla juuri palkkaa saatu.]
Vastasit jo ite itelles. Saahan sitä epäillä ihan rauhassa, hokea että aika vaan kultaa muistot jne, mitä ikinä sitten haluaakin. Eikä se tarkoita ettei nykyäänkin olisi hyviä bileitä. Historiasta löytyy kuitenkin vaikka millä mitalla esimerkkejä siitä miten alakulttuuri tavallaan menettää kyntensä sitä mukaa kun se kaupallistuu ja yleistyy. Rock, punk, hiphop... Ihan näin musiikin piiristä.
edit: Totta kai siinä on mukana myös sitä että sadan bileen jälkeen ihan mikä tahansa ei enää ihan niin helpolla säväytä jos sitä nyt edes täytyy sanoa ääneen. Mutta on siinä muutakin.
Niin... Mä itseasiassa mietin jo aiemmin et oiskohan se sit jees et jos Nessikin rupeis pistää jokaisen keikkansa mainoksen yhteyteen "Poika, joka toi Teknon Suomeen", Orkidea ja Proteus äänestysvoittojaan jne. Musta toi Alexin tapa tossa mainostuksessa nostaa itteään jalustalle oli vaan mauton. Näköjään se puoli on nyt hommasta korjattu.
Kievarih, 28.4.2009 21:49:
Jaahas hämmennetäänpäs hieman soppaa! No ei tätä tarvinu kyllä pitkälle lukea ennenkuin joutui puuttumaan epäkohtiin:
---
Meidän pääkaupunkimme skene verrattuna vaikkapa muihin pohjoismaihin on Suomen eduksi 10 - 0.
---
UG-skenestä en osaa kyllä sanoa mitään, mutta yleisesti klubiscene muissa pohjoismaiden pääkaupungeissa hakkaa Helsingin klubiscenen 100-0. Ja kuten tuossa muutama mainitsi että "suomessa ei ole yhtään klubia" pitää täysin paikkaansa (ei oole siis kiinteitä klubeja kuten Pacha, Ministry of sound). On vain muutamia baareja, jotka suoltavat joka ilta konemusiikkia esimerkkinä vaikka Bar Loop.
Esim Tukholmasta löytyy konemusiikkiin keskittyneitä klubeja muutamia esim. Hell's Kitchen, Ambassadeur, Solidaritet jne.. Musiikki näissä normaali-iltoina saattaa olla mainstream klubimatskua (david guettaa jne..), mutta esimerkiksi Ambassadeur panostaa about 1-2krt kuukaudessa johonkin isoon nimeen esim. 1.5 on tulossa David Guetta. Mutta esim. näitä Ambassadeurin bileitä ei mainosteta ns. erillisinä bileinä niinkuin suomessa tehdään, vaan klubi/yökerho haluaa tarjota asiakkailleen hyvää omalla nimellään.
Ja nyt avautumista:
Miksi klubijutun muka pitäisi olla niin UG? Eihän se ole UG:tä muualla Euroopassakaan. Tai siis Euroopassa se on jakautunut Ug-klubeihin ja Mainstream Klubeihin.
Suomessa jos vaikka Sedu ottais Tieston suoraan Onnelaan ja sitä ei mainostettais "Dj tiesto ibizahypehype bileinä" niin johan täällä Klubbarissa olis ensimmäiset reppanat itkemässä kun Tiesto on tilattu soittamaan "taviksille" eikä "scenelle". Ei se sen musiikki ole yhtään sen parempaa vaikka niitä bileitä mainostettais jollain bileiden nimellä, mutta kun se ottaa täällä monen itsetunnon päälle kun poiketaan "scenestä". Vaikka Helsinkiin avattais PACHA niin jo täällä olisi porukka itkemässä siitäkin. Herätkää nyt vähän.
Mielestäni on tämän kokoisesssa maassa ei ole mahdollista "valita ihmisiä sceneen", vaan se on mielestäni kaikkien promoottorien, tiskijukkien jne.. etu että saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä kiinnostumaan konemusiikista. Tietty niitä lippatukkaurpoja saattaa tulla pilaamaan tunnelmaan, mutta mikäli he eivät osaa käyttäytyä niin niissä bileissä on järjestyksenvalvojat sitä varten ja ne pistää P33l0t pihalle.
Nyt omaa mielipidettä alexin kiertueesta:
Itse näen tämän Alexin klubikiertueen hyvänä asiana siinä määrin, että toivon hartaasti ravintoladj:nä mahdollisuutta saada soittaa jonain päivänä enemmän "eurooppalaista" yökerhomusiikkia. Vaikka euroopassakin monilla (mainstream) klubeilla soitetaan mainstream klubimatskua (david guettaa jne..) niin kyllä se väsyneet Justin Timberlaket ja Rihannat voittaa 100-0.
alex kunnari, 29.4.2009 02:50:
Bileiden tekeminen ei tässä maassa ole bisnes ellei omista omaa paikkaa.
Lil Tony, 29.4.2009 11:38:
---
alex kunnari, 29.4.2009 02:50:
Bileiden tekeminen ei tässä maassa ole bisnes ellei omista omaa paikkaa.
---
Taas puhut asiasta mistä et tiedä mitään faktaa.
Mä voisin sanoa että toi on melkein päinvastoin. Mutta en jaksa sitä tässä topiikissa kunnolla perustella, koska siitä voisi kirjoittaa kirjan. Ihan vaan esimerkkinä että tällä hetkellä on hiljaisessa myynnissä noin 1000 paikkaa pääkaupunkiseudulla. Päitä putoaa joka viikko lisää ravintola-alalla. Yksittäinen tapahtuma on paljon riskittömämpää kuin 10 vuoden vuokrasoppariin nimen laittaminen ja esim puolen miljoonna sijoitus ravintola bisnekseen.
Järjestän tapahtumia myös muissa paikoissa eli mulla on vertailu kuvana myös se, eli esim FLOW festivaali. Ravintola pyörittämisessä on se etu, että voi tehdä asiat niinkuin itse haluaa, mutta riskit ovat järjettömiä ja duunia on360 päivää vuodessa.
Enemmän tein aikoinaan rahaa kun pyöritin klubeja muiden paikoissa, esim Yöbileet, Botta, Nylon jne.
+ tunnen kuitenkin jonkun verran nimeltä mainitsemattomia henkilöitä, jotka elää todella leveästi tapahtumien järjestämisellä, toki myös monia jotka tehnyt suuria tappioita, mutta se on budjtointi hommia ja kokemusta niinkuin ravintolabisneskin. Helpompi tapa on tehdä rahaa tapahtumilla, jos tietää mitä tekee
T
Danny Monaco, 29.4.2009 12:07: Vielä varmempi asia on kuitenkin mun mielestä se, että oman tai muiden liiketoiminnan arvostelu ei kuulu keskustelupalstoille.