työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,467 views

walkout__

#201 • • Edited walkout__ DJ

Replying to työttömien luukku:

---
mä en ravaa työkkärissä kun olen yrittäjä. Yrittäjillä kun ei ole työkkäriin muuta asiaa kun hakea orjia eli työharjoittelijoita..
---

En tiedä kuka olet tai mitä teet, mutta oli jo läppänäkin niin huono, etten toivo kenenkään menevän sulle työharjoittaluun!

Mä en nyt ihan ymmärrä? Etkö tiedä, että suomessa työharjoittelua pidetään työttömien ja perussuomalaisten piireissä orjatyönä johon pakotetaan ilman palkkaa karenssin uhalla.

http://juhalaavola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/6388-loispummiyrittajyys
http://juhalaavola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/3951-orjatyota-suomessa

Miksi työttömiä ammattilaisia uhkaillaan karenssilla jos ne eivät mene ilmaiseksi työelämävalmennukseen tai työharjoitteluun? Miksi ammattimiehen/naisen tarvitsee tehdä ilmaiseksi työtä josta työkaveri saa palkkaa?

Ehkäpä mun mielestä siksi, että kun niillä ei ole sitä työkokemusta ja ne tekee sutta ja sekundaa ja niitä pitää kädestäpitäen neuvoa. Ja syyttelee sitten herroja ja yrittäjiä orjatyön teettämisestä kun ne eivät viitsi mennä töihin kun rahaa tulee KELAsta ja sossusta muutenkin. Myöskään ne eivät ymmärrä, että köyhät yrittäjät eivät voi maksaa palkkaa ilman budjettia, koska raha ei kasva puissa. Esim. 100000 € / vuosi liikevaihdolla voi pitää vaan yhden ihmisen töissä täysipäiväisesti ja muut osa-aikaisesti tai ilmaiseksi harjoittemassa ja pien yrittäjän liikevaihto ei nyt niin vaan kasva, että voidaan tosta vaan palkkailla työn tekijöitä. Pitäsi olla miljoonien liikevaihto, että riskillä voidaan pitää palkollisia tuottamattomassa työssä sillä toiveella, että ne alkaa tuottaa maksavien asiakkaiden rahoittamina eikä vaan hyvän tahtoisen yrittäjän rahoilla, jotka loppuu jonain päivänä joka tapauksessa. Eikä me olla mikään Sonera.

PS: Tekemätöntä työtä on mutta mistä budjetti palkkaan? Varsinkin kun työllistän liikevaihdolla vain itseni juuri ja juuri.
¡ Previous post about a year ago !
Hyttynen

#202 • • Hyttynen

Replying to työttömien luukku:

ööh +500 päivää ja purskutellaan.. paska kuopio ku ei oo työtä:D pitäs muuttaa helsinkiin ni vois jopa päästä viemäriin :D

juu helsinkiin kodittomaks viemäriin,p