työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,496 views

kinderi

#181 • • Edited kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to työttömien luukku:

---
Täällä sitte ens viikosta alkaen. Vituttaa, mutta minkäs teet. Ja karenssia tiedossa ties kuinka perkeleen kauan kun ite irtisanouduin <3
Gotta love this, voi vittu. *dissaa*
---

Saako kysyä että mitä siellä tapahtui että moinen tilanne pääsi tapahtumaan? *uuh*

Saa toki.. Tulee turhan kalliiks ja menee hankalaks töissäkäyminen kun joutuu joka vuoroa varten hankkimaan lapsenvahdin. Päiväkoti menee kiinni 17, ja mun vuorot loppuu yleensä 21.30, kun pomo yksinkertaisesti savustaa ulos. Se olis voinu laittaa mulle aamuvuoroja jos olis halunnu pitää mut firmassa, mutta eeeei..

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

sapeli

#182 • • sapeli jokukukamikä?

Tulee turhan kalliiks ja menee hankalaks töissäkäyminen kun joutuu joka vuoroa varten hankkimaan lapsenvahdin. Päiväkoti menee kiinni 17, ja mun vuorot loppuu yleensä 21.30, kun pomo yksinkertaisesti savustaa ulos. Se olis voinu laittaa mulle aamuvuoroja jos olis halunnu pitää mut firmassa, mutta eeeei..

No menipäs hankalaksi - ei ole helppoa yksinhuoltajalla. *lohduttel*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

liikkuva muna

#183 • • liikkuva muna an egg on the move
Noh, odotellaan sitä kuuluisaa "työvoimapulaa", jota Suomeen on kirottu vuosikymmenet. *lmao* *eiei*
m1kk3

#184 • • m1kk3 no-life

Noh, odotellaan sitä kuuluisaa "työvoimapulaa", jota Suomeen on kirottu vuosikymmenet. *lmao* *eiei*

*lmao* Samaa oon iteki tässä odotellu :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

#185 • • astaroth Guest

---
---

*lmao* Samaa oon iteki tässä odotellu :D

"hupaisaa" tossa on mm. se, että tällä hetkellä on ennätysmäärä korkeakoulutettuja työttömänä, joiden työllisyysongelmat aiotaan korjata ilmeisesti sillä, että nostetaan jo työssäolevien eläkeikärajaa

onko tässä joku korkeamman tahon yhtälö takana jota mä tyhmä en tajua, vai haiseeko jossain hevonpaska?
Amnesia

#186 • • Edited Amnesia

"hupaisaa" tossa on mm. se, että tällä hetkellä on ennätysmäärä korkeakoulutettuja työttömänä, joiden työllisyysongelmat aiotaan korjata ilmeisesti sillä, että nostetaan jo työssäolevien eläkeikärajaa

onko tässä joku korkeamman tahon yhtälö takana jota mä tyhmä en tajua, vai haiseeko jossain hevonpaska?

astaroth

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa jos vaan markkinoilta löytyy...
liikkuva muna

#187 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

---

---

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa kun markkinoilta löytyy kuitenkin...

Musta taas tuntuu et tää työvoimapula on ennen kaikkea halpatyövoimasta, eli porukasta joka suostuu tekemään paskimmat duunit paskimmalla mahdollisella palkalla ja vittumaisimmilla työehdoilla. Orjapula.

Ja mitä noihin "hyviin duuneihin" tulee, ainakin yliopistolla tuntuu siltä, että kun noi fabut jää eläkkeelle niin niiden virat kuopataan siinä samalla. Veikkaan et samaa harrastetaan joka paikassa. Hyvä jos neljää eläkkeelle jäänyttä kohden otetaan yks uus duuniin.
Gateway

#188 • • Gateway Club Therapy

Musta taas tuntuu et tää työvoimapula on ennen kaikkea halpatyövoimasta, eli porukasta joka suostuu tekemään paskimmat duunit paskimmalla mahdollisella palkalla ja vittumaisimmilla työehdoilla. Orjapula.

Riippuu NIIN paljon alasta ja työpaikan sijainnista, tiettyihin hommiin on lähestulkoon mahdotonta hommata oikeasti osaavaa työvoimaa. Tämmöiset osaajat ei mielellään vaihda työpaikkaansa, joka on toki ymmärrettävää. Sijainti on puolestaan toinen juttu, koitappa hommata syrjäkylille töihin esim. lääkäreitä tai edes sairaanhoitajia. Edes huippuliksat ei auta...
UkeUke

#189 • • UkeUke
Kerkeshän tässä virallisesti olemaa työttömänä elokuun ja syyskuuta vähä matkaa, nyt tuliki vanhasta harjottelupaikasta tarjousta että tulisinko töihin ja tottahan toki mää meen! Aeva mahtavaa fiilis.
Jimmyfi

#190 • • Jimmyfi
ööh +500 päivää ja purskutellaan.. paska kuopio ku ei oo työtä:D pitäs muuttaa helsinkiin ni vois jopa päästä viemäriin :D

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

m1kk3

#191 • • m1kk3 no-life

Työelämä edessä! *plur* Adios! o/

Sunshine^82

*aplodit*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

walkout__

#192 • • walkout__ DJ

Hei, muuten kuuluko työlainsäädäntöön, että työn antajan on maksettava matkat haastateluun jos joudun matkustamaan mm. Hesaan asti. Vai saako tähän työkkäristä tukea jos ei maksa. En tiedä koska siitä on liian kauan kun olen ollut työtön. Ei siinä sinänsä mua ei niin kauheesti kiinnosta kun junalipuissa on kyse niin pienistä summista ja jos saan paikan niin vetelen melkoista palkkaa tyylin 2000-3500 € / kk.

Joo pitää maksaa hastattelumatkat tai jos ei niin työkkäri maksaa.. mä taas olen maksanut itse koska olen työn antajien puolella.
walkout__

#193 • • walkout__ DJ
Olen tässä miettinyt, että voiko itseään ampua perseeseen jos on niin saatanan työtön ettei saa työtä?
walkout__

#194 • • Edited walkout__ DJ

---

---

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa jos vaan markkinoilta löytyy...

Työvoimapula on tarpeeksi osaavista monialaisista työntekijöistä. Todellisuudessa työvoimapulaa ei ole. Skills without Frontiers, Exploring Corporate Strategy, ISBN 0-273-65117-X
thebbo

#195 • • thebbo free spirit

Olen tässä miettinyt, että voiko itseään ampua perseeseen jos on niin saatanan työtön ettei saa työtä?

Ei kannata. Nythän sulla on aikaa kehittää ja sivistää ittees ja tehdä niitä juttuja joita oot aina halunnu tehdä.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

Oj

#196 • • Oj Keep it FILTHY
Onneks ei tarvi enää täällä virua!

Riski kuitenkin on että syys- lokakuun vaihteessa täällä taas, ellei vakkaripaikkaa heru.. *haukottel*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

[Siru]

#197 • • [Siru]
loppu just määräaikainen soppari.. vaikka oltiin luvattu jatkoa elokuuhun asti..*hmph* nyt sit taas alkaa se vitun mukava työkkärissä ravaaminen*igor*

--
normaali on enemmistö, entäs sitten kun me ollaan enemmistö?

walkout__

#198 • • walkout__ DJ
mä en ravaa työkkärissä kun olen yrittäjä. Yrittäjillä kun ei ole työkkäriin muuta asiaa kun hakea orjia eli työharjoittelijoita..
SamHard

#199 • • Edited SamHard

mä en ravaa työkkärissä kun olen yrittäjä. Yrittäjillä kun ei ole työkkäriin muuta asiaa kun hakea orjia eli työharjoittelijoita..

En tiedä kuka olet tai mitä teet, mutta oli jo läppänäkin niin huono, etten toivo kenenkään menevän sulle työharjoittaluun!
walkout__

#200 • • walkout__ DJ

---
---

En tiedä kuka olet tai mitä teet, mutta oli jo läppänäkin niin huono, etten toivo kenenkään menevän sulle työharjoittaluun!

Jaa en mä ees saa työharjoittelijoita, koska ei olla työkkärin mielestä työllisyyttä mitenkään edistävä tarpeeksi =D