työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,638 views

Vendela

#121 • • Vendela e-ra2co
Kyl nyt opiskelijana kelpaa. Menee ihan vitusti vähemmän rahaa, kun koululla saa syödä halvimmillaan 1,90e. Lisäks ei ehdi kierteleen kaupoissa/baareissa niin paljo ku ennen. Käsittämättömän halpa opiskelijaliikunta (45e/lukuvuosi, vrt. mun entinen sali 90e/kk). VR:lläkää ei tarvi enää välttämättä mennä pummilla. Paitsi nyt tekee taas mieli bilettää joka vkl, kun on stressiä ja viikolla ei oikee enää tuu lähdettyä ees pubiin. Tai sit se on tää vuodenaika.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Banda

#123 • • Banda suloinen rääväsuu
Sopparia jatkettiin, mutta siirrettiin kuukausipalkkauksesta tuntityöntekijäks ja kutsuvat paikalle kun tarvitsevat.. Persiistä :( Marraskuusta lähtien tällästä sitten.. Huoh..

--
*jiihaa*

larzizi

#124 • • larzizi
Hassua, että ensin on todella pitkään työttömänä ja nyt tuntuu, että töitä vaan satelee. Entisestä työpaikasta soitettiin ja mulla on siellä taas jonkun verran töitä tarjolla (vaikka se onkin tosi paskaduunia, mutta pakko sitä rahaa on jostain saada). Eilen sain kutsun toisen työpaikan haastatteluun. Kävi sen verran hyvä tuuri, että entinen hyvä työkaveri on samassa paikassa töissä ja on hyväkin kaveri mun haastattelijan kanssa ja sanos vähän puhuvansa musta sille. Joten ihan hyvältä vaikuttaa.

Tällä viikolla tuli lähetettyä hakemus mun unelmien työpaikkaan (sellaiseen paikkaan, jossa oikeasti voisin uskoa sanovani, että rakastan työtäni). Jos sieltä vielä kutsutaan haastatteluun, niin sitten on kyllä tämän tytön pää ihan sekaisin.

Mutta onpahan taas vähäksi aikaa töitä (VIHDOIN!) *jiihaa*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

tir

#125 • • tir
tuli käytyä eilen mielenkiintoisessa työhaastattelussa. yksi kysymys oli että suostunko allekirjoittamaan paperin jossa lupaan etten hankkiudu raskaaksi seuraavan 5v aikana.
*dissaa*
Lost-Soul

#126 • • Lost-Soul los pallos

Replying to työttömien luukku:

tir, 6.11.2009 12:40:
tuli käytyä eilen mielenkiintoisessa työhaastattelussa. yksi kysymys oli että suostunko allekirjoittamaan paperin jossa lupaan etten hankkiudu raskaaksi seuraavan 5v aikana.
*dissaa*

Eikös tuollaisen paperin uskalla ihan hyvin allekirjottaa, vaikka aikoisi hankkiutua raskaaksi. Ei ne kuitenkaa oikeuteen sillä paperilla uskalla lähteä ja jos sen takia taas potkivat sut pois, ni sulla on aika selvä tapaus edessä ja tuut saamaan korvaukset.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Birgie

#127 • • Birgie Kikati

*dissaa*

Työntekijän sukupuoli, raskaus tai perhesuunnitelmat eivät saa millään tavalla vaikuttaa rekrytointipäätökseen. Tästä syystä työnantaja ei saa edes kysyä tähän liittyviä kysymyksiä työhönoton yhteydessä saatikka edellyttää mainitsemasi kaltaista sitoumusta. Tällainen sopimus on lisäksi työntekijän perusoikeuksia loukkaava ja näin ollen mitätön. Sinun ei siis tällaista paperia tarvitse allekirjoittaa, mutta toisaalta nimen laittamisella siihen ei ole mitään merkitystä, koska tällainen sopimus on, kuten sanoin, mitätön. Sinuna kuitenkin harkitsisin tarkkaan, haluaisinko olla sellaisen työnantajan palveluksessa, joka asettaa työntekijöilleen tällaisia vaatimuksia. Toisaalta tällainen paperi on melkoinen valtti hihassa mahdollisissa tulevissa ongelmatilanteissa.

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

evvk

#128 • • evvk
Mitä jos työnantaja vaatii sopimusta joka on työn lainsäädännön kannalta laiton?
evvk

#129 • • evvk

silmä, 28.11.2009 20:05:
---
Birgie, 19.11.2009 14:09:
---
*dissaa*

---

Työntekijän sukupuoli, raskaus tai perhesuunnitelmat eivät saa millään tavalla vaikuttaa rekrytointipäätökseen.

---

Tämä menee sarjaan "kysy tyhmiä", MUTTA mistä helvetistä työnhakija
voi saada tietoonsa oikeasti mikä todellisuudessa on vaikuttanut päätökseen?

Tuollainen sopimus jossa pyydetään allekirjoitusta tuollaiseen asiaan on
kyl ihan naurettava. Mikä firma mahtaa olla kyseessä jos saa kysyä?

Eräässsä työhaastattelussa multa kysytiin kun oon jo 30vee niin että eihän mulla ole mitään sairauksia. Okei.. ymmärrän että skitsofreenikkoa ei voi palkata.. mut jos mulla olisi vaikka diabeetes olisi melko väärin jos se vaikuttaisi päätökseen.
#130 • • fhjgjghj Guest
jos nyt säs elämäs joutus viel yhteenkään työhaastatteluun jos jäis työttömäks sanoisin siellä varmaan et olen täysin hullu ja kahjo..palkkaatteko?
evvk

#131 • • evvk

equalizer, 28.11.2009 20:23:
jos nyt säs elämäs joutus viel yhteenkään työhaastatteluun jos jäis työttömäks sanoisin siellä varmaan et olen täysin hullu ja kahjo..palkkaatteko?

Jaa.. no kyl mä sanoisin jos se on joku työkkärin pakotuspaikka.. ilman palkaa.
ValaX

#132 • • ValaX
Mä teen työtä ilman palkkaa ja vapaa ehtosesti
#133 • • fhjgjghj Guest

mark hamilton, 28.11.2009 20:43:
---
equalizer, 28.11.2009 20:23:

---

Jaa.. no kyl mä sanoisin jos se on joku työkkärin pakotuspaikka.. ilman palkaa.

ilman palkkaa ei osakkeita makseltais ha ha
ValaX

#135 • • ValaX

mark hamilton, 28.11.2009 20:51:
---
vala, 28.11.2009 20:45:
Mä teen työtä ilman palkkaa ja vapaa ehtosesti

---

Niin mäkin teen jos siitä on mulle hyötyä..

Mä kerään tällä pisteitä koulua varten. Jos tulee huono arvionti, en pääse kouluun. Jos taas tulee hyvä, voin päästä kouluun. Pomo on sanonut kyllä suosittelevansa mua keväällä starttaavaan koulutukseen:)
#137 • • Edited fhjgjghj Guest
taidan muutenkin esittää sekopää kahjoa ens kerta jos vielä työkkäriin joutuu kun ei paljoo kiinnosta jos joku muu taho päättää ihmisen tekemisistä ja sit joka kerta päätyy lopuks kumminkin työhön mistä ei pidä niin se pistää VITUTTAA..sori mut yks elämä ja haluan päättää siitä ihan itse ilman työvoimatoimistoja mitä teen..pistää vituttaa vaan pelkkä ajatuskin et sinne vielä joutus tappelemaan niitten byrokraattien kans argh..siellä vaan sanotaan et teepä sitä teepä tätä ja rahaa ei kumminkaan näy..väärin!
tomii

#138 • • tomii kallion herttua

mark hamilton, 28.11.2009 20:08:
---

Eräässsä työhaastattelussa multa kysytiin kun oon jo 30vee niin että eihän mulla ole mitään sairauksia. Okei.. ymmärrän että skitsofreenikkoa ei voi palkata.. mut jos mulla olisi vaikka diabeetes olisi melko väärin jos se vaikuttaisi päätökseen.

Multa on kysytty kerran, että onko mulla mitään psyykkisiä sairauksia, jotka voisi haitata työntekoa. Tämä kysymys tosin esitettiin niin, että "tähänhän ei ole pakko vastata, mutta..." No, tottakai vastasin, kun ei ole mitään psyykkisiä sairauksia. Olisi toki jännä tietää miten olisi vaikuttanut, jos olisin sanonut jonkun sairauden tai kieltäytynyt vastaamasta. Luultavasti olisi osakkeet pudonneet aika huolella. Sain siis ks. paikan silloin.

--
reivaan kunnes kuolen

Nauskiss

#139 • • Nauskiss
Enpä oo pitkään aikaan ollu näin lähellä työttömien luukkuun päätymistä kuin nyt. Enkä jotenkin ees (melkein) jaksa välittää. Töiden hakeminen vaikuttais aika turhauttavalta projektilta just nyt, kun about mitään ei oo tarjolla ja hakijoita on n. miljoona.

Sitäpaitsi oon TÄYSIN väsähtäny raatamiseen kaikissa muodoissaan...

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

tomii

#140 • • tomii kallion herttua

Nauskiss, 29.11.2009 11:24:
Töiden hakeminen vaikuttais aika turhauttavalta projektilta just nyt, kun about mitään ei oo tarjolla ja hakijoita on n. miljoona.

Joillakin aloilla toi on normaalistikin noin. Mul on ainakin 2 kaveria, jotka eivät ole ikinä tehneet omaa koulutustaan vastaavia hommia (valmistuivat joskus 2003-2004 aikoihin), koska niitä on vain niin nihkeesti tarjolla ja sit kun on, niin ne menee just niille työkokemusta omaaville tyypeille (aika surkuhupaisa tilanne). Ei voi kuin vain kuvitella kuinka masentavaa taantuman/laman aika on tollasilla aloilla, kun tsäänssit menee jo ennestään paskasta tilanteesta vielä heikommiksi. :/

--
reivaan kunnes kuolen