työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,734 views

#81 • • gnomex Guest
Tuleva työtön ilmoittautuu! Valtiolle opiskelu on turvallista *joo*
evvk

#82 • • evvk
Minä valmistun työttömäksi tradenomiksi.
tomii

#83 • • Edited tomii kallion herttua

Replying to työttömien luukku:

Wolverine, 7.7.2009 18:21:
---
mark hamilton, 7.7.2009 18:00:
---

Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 € / kk et pärjäis.

---

ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Itselläni ei tulot ole kuin about 2200e/kk ja käteen jää vähän reilu 1500e. Vuokra, sähkö, netti, kuntosali, dösäzetti, kännykkälasku jne nii tosta lohkee vajaa 500e pois. Mutta kuitenkin jää käteen vielä se 1000e jolla pärjää ihan hyvin.

mod: niin ja siis tää kommentti oli tohon ettei STADISSA voi pärjätä alle 3500e/kk liksalla :P

3500e/kk, että pärjäis!? Asunkohan mä jossakin toises ulottuvuudessa, kun oon pahimmillaan pärjännyt STADISSA 1000e/kk (Kalliossa asun ja puhun siis viime kesästä/alku syksystä, kun olin työtön) ja kävin melkein joka vkloppu silloinkin bileissä ympärijurrissa? :D Vai oonks mä sit ihan joku poikkeuksellisen kova sniiduilija-expertti? :) No kukin kait tyylillään (siis oletan, että tässä ei puhuta mistään tilanteesta, jossa on autolaina + asuntolaina ja ehkä jälkikasvuakin, jotka toki muuttaa tilannetta). Mut joo olishan se kiva vetää 3500e/kk, ei siinä, mut ei kantsi ainakaan vastavalmistuneen kuvitella tollasia liksoja. Lähinnä tonnin (ja risatkin päälle) voi pudottaa aika monissakin korkeakoulu-ammateissa tosta summasta pois, kun alottelee uraansa. Ja nyt kun on vähän taantumaa, niin noista toiveistahan saattaa joutua vielä vähän tinkimäänkin.

Tai no Edit: 800e/kk mentiin opiskeluaikoina, mut silloin asuin 2 kämppiksen kanssa, eli ei ole ehkä ihan verrannollinen tilanne kaikkiin tapauksiin.

--
reivaan kunnes kuolen

NextAce

#84 • • NextAce Alienated

Equalizer, 7.7.2009 17:53:
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään

Eiks kandeis duunata ite eväät duuniin eikä ostella kalliita valmis safkoja yms.? Esim. iso satsi makaronilaatikkoa ei paljoa maksa ja riittä useaksikin päiväksi evääksi. Tosin kyllä nyt menee työttömänäkin se parikybää aina päivittäin kauppaan. Nyt ostelee jotenkin aina kaikkea turhaakin.

--
-Alienation-

-----

ipe

#85 • • Edited ipe X-Rust / Holvi

toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään.

mä oon jo vuosikaudet syöny lähes päivittäin töissä lounaaksi puuroa. puurohiutalepaketin hinta on alle euron ja siitä tekee enemmän kuin 10 reilua lautasellista puuroa, eli 1 paketti on yhtäkuin kahden viikon duunilounaat, joten yhden annoksen hinnaksi jää alle 10 centtiä. ainakin meikäläisen duunissa puurolla pärjää oikeen hyvin kun vetelee kolme-neljä kuppia kahvia vielä päivässä siihen päälle. kotona joutuu joka tapauksessa kokkailemaan lähes päivittäin niin töissä on hyvä vetää vähän kevyemmin. vaihtelua saa kun ostaa eri hiutaleita, mutta itelleni on riittäny hyvin kun vaihtelen neljän viljan- ja ruispuuron välillä. voisilmä ja hieman maitoa päälle niin kyllä maistuu.

edit: eikä kannata siis ostaa niitä kalliimpia pika/mikropuuroja kun normihiutaleet kypsyy mikrossa noin kolmessa minuutissa. jos maku ei nappaa niin voi aina maustaa sokerilla, kanelilla, marjoilla, hilloilla yms...

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Kolera

#86 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

ipe, 8.7.2009 03:24:
---
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään.

---
"syökää puuroa. puuro on hyvää"

Ittellä pelkkä aamupuuro pitää nälän pois jonku 2-3h ja sit onki jo ihan kaamee nälkä pääl. Tohon ku heittää vähän jotain soijarouhetta perää ni se on 1-2h lisää ennenku alkaa nälkä iskee. Tietysti jos vaan on koko ajan jotain tekemistä niin ei sitä nälkääkään usein ehdi edes huomata.

Itseä kyllä vituttaa ihan huolella ees tehä jotain isompia settejä tossa omassa keittiökopissani. Hernekeitto on sen verran iisii settii et alkaa olee niitä monimutkaisimpia mitä mielellään saattais tehdä. Muutenkin porukoitten kämppä tos 50m päässä ni siellä pitäis tehä kerta viikkoo(paitsi nyt hetkeen) jotain isompia settejä äidille töihin ja itselle muuten vaan.

Itsehän täs nyt pääsin auttelemaan yhtä tuttua 90 vuotiasta tätiä kerran pari viikossa niin saa vähän tasku/dokausrahaa.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

#87 • • Reivaaja Guest

---
toiset tekee 7 päivää viikossa työtä ja joteskin tuntuu et se rahakin katoaa työssäkäymiseen kun pitää ostella eväitä eikä ruokakaan ole halpaa nykyään. tuntuu ettei hyödy työssäkäynnistä mitään kun ei ole rahaa tehdä siltikää koskaan mitään. osa menee verottajalle ja loput asumiseen mut ompahan katto pään päällä ellei rahaa..sellaista se on nykyään

---

Vähemmän sitä työttömänä on. Mut joo ei töissä ole aikaa laittaa halpaa ruokaa vaan pitää laittaa kallista valmisruokaa ja sit työmatkat maksaa.. juu jos Hesassa asus niin pitäs olla palkka jotain 3500 € / kk et pärjäis.

Voi itku. Jostain kumman systä mulla oli kyllä pinaattilohipastat sun muut tuotu ihan kotoa.
Teet kato vähän enemmän himassa. Hyvä luoja millä sua on kasvatettu. Eri asia on, jos tunnet olevasi sen arvoinen, mutta kyllä sitä pärjää vaikka ilman rahaakin.
#88 • • Edited Equalizer Guest

NextAce, 7.7.2009 22:36:
---

---

Eiks kandeis duunata ite eväät duuniin eikä ostella kalliita valmis safkoja yms.? Esim. iso satsi makaronilaatikkoa ei paljoa maksa ja riittä useaksikin päiväksi evääksi. Tosin kyllä nyt menee työttömänäkin se parikybää aina päivittäin kauppaan. Nyt ostelee jotenkin aina kaikkea turhaakin.

ei ne eväät ilman kauppareissua tule..koht tarttee kyl alkaa harkita jotain halvempaa kaupunkia..
kyllähän sitä 3 viikkoa elää mutta siten alkaakin olla jo taas tiukkaa ennen palkkaa..en kyllä suosittele kenellekää ihan heti helsinkiin muuttoa ellei oo massia tarpeeks säästössä.
SyndroDome

#89 • • Edited SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

tomii, 7.7.2009 22:27:
---
Wolverine, 7.7.2009 18:21:
---
---

---

ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Itselläni ei tulot ole kuin about 2200e/kk ja käteen jää vähän reilu 1500e. Vuokra, sähkö, netti, kuntosali, dösäzetti, kännykkälasku jne nii tosta lohkee vajaa 500e pois. Mutta kuitenkin jää käteen vielä se 1000e jolla pärjää ihan hyvin.

mod: niin ja siis tää kommentti oli tohon ettei STADISSA voi pärjätä alle 3500e/kk liksalla :P

---

3500e/kk, että pärjäis!? Asunkohan mä jossakin toises ulottuvuudessa, kun oon pahimmillaan pärjännyt STADISSA 1000e/kk (Kalliossa asun ja puhun siis viime kesästä/alku syksystä, kun olin työtön) ja kävin melkein joka vkloppu silloinkin bileissä ympärijurrissa? :D Vai oonks mä sit ihan joku poikkeuksellisen kova sniiduilija-expertti? :) No kukin kait tyylillään (siis oletan, että tässä ei puhuta mistään tilanteesta, jossa on autolaina + asuntolaina ja ehkä jälkikasvuakin, jotka toki muuttaa tilannetta). Mut joo olishan se kiva vetää 3500e/kk, ei siinä, mut ei kantsi ainakaan vastavalmistuneen kuvitella tollasia liksoja. Lähinnä tonnin (ja risatkin päälle) voi pudottaa aika monissakin korkeakoulu-ammateissa tosta summasta pois, kun alottelee uraansa. Ja nyt kun on vähän taantumaa, niin noista toiveistahan saattaa joutua vielä vähän tinkimäänkin.

Tai no Edit: 800e/kk mentiin opiskeluaikoina, mut silloin asuin 2 kämppiksen kanssa, eli ei ole ehkä ihan verrannollinen tilanne kaikkiin tapauksiin.

3500€/kk :D Siis ilman lainoja etc tomiin mainitsemia asioita? Luulis pärjäävä.

Ite oon vetänyt STADISSA 600€/kk ja eläny mielestäni ihan hyvin :) Oon budjannu siis frendin kanssa edullisessa kämpässä, eli asumiskustannukset on ollu alhaiset. Sen lisäksi urheilen paljon=syön ku hevonen ja kaiken lisäksi syön vielä hyvin monipuolisesti, mutta edullisesti :) Ei autoa (liikun yleensä zygällä) en polta, nykyään dogaan aika vähän, vaatteet ostan ulkomailta, safkat teen ite (paitsi usein ulkomailla en) jne jne jne... Pienistä puroista syntyy iso joki *hymy* Enkä mielestäni ole edes mikään super sniiduilija, enkä karsi mielestäni juuri mistään tärkeästä, lähinnä elän vain taloudellisesti ja laitan massini mieluummin johonkin (itselleni) tärkeeseen asiaan, kuten matkustaminen.

Mun tulot on muutenkin ollut viime vuosina todella vaihtelevat, koska välillä oon ollut duunissa, välillä sairauspäivarahalla, välillä työttömyyspäivärahalla, hetken opintotuella ja sitten taas reissussa (ilman tuloja)

Tosin asumis ja muutkin elinkustannukset tulee kohta puoleen nousemaan reippaasti, koska kämppä menee vaihtoon. Ellei meni sitten maakin :)

Mutta mutta, pointti oli se, että kyllä stadissakin voi elää "halvalla"

--
Life is full of choises.

kovas

#91 • • kovas Kristo
pitkästä aikaa ilman duunii/kouluu ja tätä jatkuu elokuun loppuun asti. mukavaa kun saa lomailla :)
evvk

#92 • • Edited evvk
Monissa firmoissa on nyt taantuman takia ollut YT-neuvottelut ja jengiä on irtisanottu. Joten duuniin ei voi päästä ks. lafkoihin koska ne ei voi rekrytoida uusia ennen kuin irtisanotut on otettu takaisin. T:mi:llä tuon voi kiertää menemällä alihankintasuhteeseen.
tomii

#93 • • tomii kallion herttua

Reivaaja, 8.7.2009 10:50:
---

Voi itku. Jostain kumman systä mulla oli kyllä pinaattilohipastat sun muut tuotu ihan kotoa.
Teet kato vähän enemmän himassa. Hyvä luoja millä sua on kasvatettu. Eri asia on, jos tunnet olevasi sen arvoinen, mutta kyllä sitä pärjää vaikka ilman rahaakin.

Jep kyllä siinä säästää pitkän pennin vuodessa, kun tekee kotona illalla sen verran ruokaa, että on sit seuraavana päivänä evääksikin, nimimerkillä "eväät joka päivä mukana". Suosittelen.

Ruokahan on varsinkin työttömälle sellanen juttu, jossa on mahdollisuus säästää suhteellisen hyvin, kun näkee vähän vaivaa.

--
reivaan kunnes kuolen

Arsk4_

#94 • • Arsk4_ Lihis
Tulis tänne nyt vähäksi aikaa runkkaileen... *piis*

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Diskohai

#95 • • Diskohai
Hyvää kesän jatkoa...*grr*
#99 • • Edited Equalizer Guest

vala, 22.7.2009 08:54:
---
Equalizer, 22.7.2009 08:51:
---
vala, 22.7.2009 08:48:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907219961631_uu.shtml

---

ja ne joil on joutuu raataa tuplasti enemmän ilman muuta elämää sit

---

Haluatko kertoa mitä työtä teet?

mä olen työssä logica suomi oyssa ja siellä riittää kyllä hommia 7 pv viikos..pian on taas rekryt.

se on tommonen it pulju..sit se on mukavaa kun yrittää vaihtaa työtä joka paikast sanotaa et sori ei voida oottaa kuukautta. onneks tääl voi härnätä rofiilei kun ei pääse muuten paljoa sosialisoimaan
Sallakat

#100 • • Sallakat jungle, baby !

Equalizer, 22.7.2009 08:51:
---
vala, 22.7.2009 08:48:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907219961631_uu.shtml

---

ja ne joil on joutuu raataa tuplasti enemmän ilman muuta elämää sit

näinhän se on. ainakin poikakaverin duunissa pistettiin lomautuskierrokset käyntiin (1 vko kuussa kaikki lomautettuna, 3 vkoa töissä), mutta ennen lomia ainakaan ei ollut työmäärä kuitenkaan vähentynyt, joten ne ketkä eivät vielä olleet lähteneet/ehtineet lomautuskierrokseen tekivät tuplavuoroja, koska karenssihässäköiden takia ei voitu lomautettuja ottaa takaisin töihin koska oisivat menettäneet rahojaan. ei mitään järkeä eikä ilmeisesti hirveän pitkälle ajateltu homma "päällystöltä".